Toon posts:

Op zoek naar een external geheugen voor gamen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb problemen met de hoeveelheid geheugen dat mijn laptop heeft en ben daarom op zoek naar external geheugen voor mijn games. ( als dat kan )
Ik heb 2 vragen.
1. Ten eerste kan ik vanaf een external hdd/ssd gamen?
2. Zo ja, moet ik dan een SSD of een HDD nemen?
Ik heb er al een paar gevonden : WD My Passport 4TB - Zwart / Seagate BarraCuda Fast SSD

Alleen heb ik er niet veel verstand van.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mvg

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het kan, maar het is niet aan te raden, omdat het sowieso trager is dan een interne schijf, en als je per ongeluk een keer tijdens het gamen de schijf ontkoppelt, dan crasht je game.

Verder 'moet' je niks kopen, maar SSD is altijd sneller.

Tip: koop een externe schijf om daar bestanden op te zetten die je niet vaak nodig hebt. En zet je games op je interne opslag. Dat werkt én sneller én is veiliger/beter.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:06:
Het kan, maar het is niet aan te raden, omdat het sowieso trager is dan een interne schijf, en als je per ongeluk een keer tijdens het gamen de schijf ontkoppelt, dan crasht je game.

Verder 'moet' je niks kopen, maar SSD is altijd sneller.

Tip: koop een externe schijf om daar bestanden op te zetten die je niet vaak nodig hebt. En zet je games op je interne opslag. Dat werkt én sneller én is veiliger/beter.
Tja dat is het probleem. Mijn laptop heeft maar 250 GB aan vrije ruimte, ik heb al het onnodige er al afgehaald. En ik heb niet echt zin om de internse SSD te gaan verplaatsen en zover ik weet is het niet mogelijk om er een HDD naast te plaatsen jammer genoeg.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:13:
[...]

Tja dat is het probleem. Mijn laptop heeft maar 250 GB aan vrije ruimte, ik heb al het onnodige er al afgehaald. En ik heb niet echt zin om de internse SSD te gaan verplaatsen en zover ik weet is het niet mogelijk om er een HDD naast te plaatsen jammer genoeg.
Interne SSD kan je ook vervangen. En je moet het zelf weten, je kan eventueel wel gamen vanaf een externe schijf, maar dat gaat je geheid een keer problemen opleveren.

The devil is in the details.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:01:
Hallo.

Ik heb problemen met de hoeveelheid geheugen dat mijn laptop heeft en ben daarom op zoek naar external geheugen voor mijn games. ( als dat kan )
Ik heb 2 vragen.
1. Ten eerste kan ik vanaf een external hdd/ssd gamen?
2. Zo ja, moet ik dan een SSD of een HDD nemen?
Ik heb er al een paar gevonden : WD My Passport 4TB - Zwart / Seagate BarraCuda Fast SSD

Alleen heb ik er niet veel verstand van.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mvg
lees je eerdere topic eens door Op zoek naar meer opslag voor m'n laptop

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.