Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Update: laptop voor werk & lichte games €1000-1300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-11 12:48
Update: ik had eerder dit topic gestart, waar al veel goede suggesties zijn gedaan. Sindsdien echter een wijziging in mijn situatie.

Wat ga je met je laptop doen?
Dagelijks gebruik voor werk: office + web meetings
Gamen: WoW, AoE2: Def Edition, Football Manager

Wat is je budget?
€1000-1300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Meerdere keren per week naar werk. Vandaar graag onder de 2kg, bij voorkeur dichter richting 1,5kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De Ryzen processoren worden hier goed aangeschreven dus daar gaat mijn voorkeur naar uit. Ik zie echter geen opties die exact passen met mijn wensen binnen het budget dus wellicht moet ik breder kijken.

Wensen
- Een koeling die niet teveel geluid maakt tijdens het gamen.
- Dedicated Grafische kaart die goed genoeg is voor mijn games en bij voorkeur iets van toekomstbestendigheid heeft. Zwaardere games speel ik op de Xbox. Dacht zelf aan GTX 1650.
- Een accu die een (groot deel van de) werkdag mee kan bij gebruik van browser+Office. Gamen maakt niet uit.
- Scherm moet degelijk zijn qua kleurweergave, maar ik doe niet aan fotobewerking en heb geen hoge verversingsnelheden nodig.
- 512 gb SSD en 16 gb werkgeheugen.
- Onder de 2kg.
- Goede bouwkwaliteit. Bij voorkeur dat een accu eventueel vervangen kan worden.
- Professioneel uiterlijk. Kan niet op kantoor komen met een 'gaming' uiterlijk.

Gevonden
Deze MSI Prestige 14 lijkt perfect te passen, maar is net buiten mijn budget.
De Lenovo Yoga Slim 15IMH05 is geen Ryzen, maar heeft wel een dedicated grafische kaart en onder 2kg ondanks 15 inch. Dank @Cinemaskoop
Deze versie van de Lenovo Yoga 7 is 14 inch en heeft Ryzen 7, maar geen dedicated grafische kaart. Dankzij @4myra wel duidelijk een grote upgrade op mijn graphics ten opzichte van mijn huidige laptop, ondanks dat deze een Nvidia 940MX heeft waarop WoW nu redelijk goed loopt. '

Ik neig door de goede reviews hier naar de Lenovo Yoga 7 met Ryzen 7, want ik kan voor €1200-1300 geen laptop vinden die al deze specs heeft +dedicated grafische kaart.

[ Voor 29% gewijzigd door DennisCle op 27-08-2020 11:19 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:16
Hoeveel inch wil je?
als je gaat gamen, zal dat voornamelijk thuis zijn denk ik? zet een goede cooler neer, https://www.techradar.com/news/best-laptop-cooling-pad

• DennisCle
99ruud99 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:17:
Hoeveel inch wil je?
als je gaat gamen, zal dat voornamelijk thuis zijn denk ik? zet een goede cooler neer, https://www.techradar.com/news/best-laptop-cooling-pad
Bij voorkeur 14 inch om goed mee te kunnen nemen, maar maximaal 15,6 inch.

Thuis heb ik een AOC extern scherm waar de computer aan gekoppeld zal worden.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39
DennisCle schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:04:
Update: ik had eerder dit topic gestart, waar al veel goede suggesties zijn gedaan. Sindsdien echter een wijziging in mijn situatie.

Wat ga je met je laptop doen?
Dagelijks gebruik voor werk: office + web meetings
Gamen: WoW, AoE2: Def Edition, Football Manager

Wat is je budget?
€1000-1300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Meerdere keren per week naar werk. Vandaar graag onder de 2kg, bij voorkeur dichter richting 1,5kg.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De Ryzen processoren worden hier goed aangeschreven dus daar gaat mijn voorkeur naar uit. Ik zie echter geen opties die exact passen met mijn wensen binnen het budget dus wellicht moet ik breder kijken.

Wensen
- Een koeling die niet teveel geluid maakt tijdens het gamen.
- Dedicated Grafische kaart die goed genoeg is voor mijn games en bij voorkeur iets van toekomstbestendigheid heeft. Zwaardere games speel ik op de Xbox. Dacht zelf aan GTX 1650.
- Een accu die een (groot deel van de) werkdag mee kan bij gebruik van browser+Office. Gamen maakt niet uit.
- Scherm moet degelijk zijn qua kleurweergave, maar ik doe niet aan fotobewerking en heb geen hoge verversingsnelheden nodig.
- 512 gb SSD en 16 gb werkgeheugen.
- Onder de 2kg.
- Goede bouwkwaliteit. Bij voorkeur dat een accu eventueel vervangen kan worden.
- Professioneel uiterlijk. Kan niet op kantoor komen met een 'gaming' uiterlijk.

Gevonden

Ik neig door de goede reviews hier naar de Lenovo Yoga 7 met Ryzen 7, want ik kan voor €1200-1300 geen laptop vinden die al deze specs heeft +dedicated grafische kaart.
Je moet jezelf afvragen wat je het belangrijkst vindt. CPU performance of gaming performance.

De CPU performance is bij de Ryzen 7 stuk beter dan bij de slim 7 15 inch. Echter is de grafische performance van een 1650 weer echt wel een heel stuk beter dan de onboard gpu van de Ryzen 7 4800U.

Werk je trouwens veel met cijfers? Want een 14 inch heeft geen numeriek keypad en dat is best irritant als je veel met cijfers doet en dus veel blind cijfers moet invoeren.

Dat is ook nog iets om over na te denken.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
@DennisCle Deze dan?,(geen 4g simkaart) dan kan je nog wat met ram of met de schijf met jouw budget plan: Back 2 Reality - Dag 1

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 27-08-2020 11:39 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• mooieboot
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-08-2023
Mel33 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:37:
@DennisCle Deze dan?,(geen 4g simkaart) dan kan je nog wat met ram of met de schijf met jouw budget plan: Back 2 Reality - Dag 1
Neem dan het Ryzen 7 model welke 699 is:
pricewatch: Asus TUF Gaming FX505DT-BQ613T

• DennisCle
Cinemaskoop schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Je moet jezelf afvragen wat je het belangrijkst vindt. CPU performance of gaming performance.

De CPU performance is bij de Ryzen 7 stuk beter dan bij de slim 7 15 inch. Echter is de grafische performance van een 1650 weer echt wel een heel stuk beter dan de onboard gpu van de Ryzen 7 4800U.

Werk je trouwens veel met cijfers? Want een 14 inch heeft geen numeriek keypad en dat is best irritant als je veel met cijfers doet en dus veel blind cijfers moet invoeren.

Dat is ook nog iets om over na te denken.
Ja, ik ben bang dat ik op basis van de huidige wensen een keuze moet maken tussen CPU en GPU inderdaad. Als ik dan naar Benchmarks kijk is de Ryzen 7 een stuk beter dan mijn huidige GPU die goed genoeg is voor WoW. Dus dan ga ik denk ik toch voor de CPU.

Ik kan nog een maand wachten, zou top zijn als er tegen die tijd een 14 inch Ryzen 5/7 met GTX 1650 zou komen rond de €1300 maar ik reken er niet op.

Werk overigens niet veel met cijfers, ben meer een tikgeit, haha.

[ Voor 3% gewijzigd door DennisCle op 27-08-2020 11:53 ]

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
DennisCle schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Ik kan nog een maand wachten, zou top zijn als er tegen die tijd een 14 inch Ryzen 5/7 met GTX 1650 zou komen rond de €1300 maar ik reken er niet op.
De Yoga Slim 7 Pro met beter scherm en krachtigere 4900H cpu zonder dedicated graphics komt volgende maand. Huawei Matebook 14 komt ook met 4600H/4800H - wel 3:2 scherm nog fijner om te werken.

HP moet nog met een update van laptops komen. In totaal verwacht AMD een 30-tal nieuwe of update van laptopmodellen naar Renoir. Echter niet de verwachting dat er een soort Lenovo S540 met Ryzen en 1650 gaat komen.

Tenslotte, ik snap niet waarom de goedkoopste Asus G14 4600HS / GTX1650 van 1.67kg nog niet in NL verkrijgbaar is. Hier in Thailand waar ik woon, kost het model GA401IH-BM013T omgerekend 815 euro.

• Cinemaskoop
4myra schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

De Yoga Slim 7 Pro met beter scherm en krachtigere 4900H cpu zonder dedicated graphics komt volgende maand. Huawei Matebook 14 komt ook met 4600H/4800H - wel 3:2 scherm nog fijner om te werken.

HP moet nog met een update van laptops komen. In totaal verwacht AMD een 30-tal nieuwe of update van laptopmodellen naar Renoir. Echter niet de verwachting dat er een soort Lenovo S540 met Ryzen en 1650 gaat komen.

Tenslotte, ik snap niet waarom de goedkoopste Asus G14 4600HS / GTX1650 van 1.67kg nog niet in NL verkrijgbaar is. Hier in Thailand waar ik woon, kost het model GA401IH-BM013T omgerekend 815 euro.
Dat van die slim 7 pro schijnt een fout te zijn. Die schijnt voorlopig nog niet te komen. Je ziet er nog niks van en ook nog geen configs op PSREF toen ik checkte. Of hij komt voorlopig niet naar Nederland dat kan ook.

Die s540 dat is de slim7 geworden: maar idd niet met ryzen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:32
Ik heb net even WoW voor je geprobeerd op mijn Lenovo Yoga Slim 7 met 4800u en dat gaat prima op kwaliteit 5 met anti-aliasing op low en 1080p heb ik een gemiddelde van 93fps (dus de details zouden zelfs nog wat omhoog kunnen). Hij maakt dan natuurlijk wel wat geluid maar ik vind dat persoonlijk best meevallen hoe luid dat is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DennisCle
4myra schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

Damn, die Asus G14 zou echt perfect zijn voor mijn wensen. Die Yoga Slim pro zou ook een mooie upgrade zijn nog. Jammer dat die blijkbaar niet komt.

• DennisCle
Ramon schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:38:
Ik heb net even WoW voor je geprobeerd op mijn Lenovo Yoga Slim 7 met 4800u en dat gaat prima op kwaliteit 5 met anti-aliasing op low en 1080p heb ik een gemiddelde van 93fps (dus de details zouden zelfs nog wat omhoog kunnen). Hij maakt dan natuurlijk wel wat geluid maar ik vind dat persoonlijk best meevallen hoe luid dat is.
Ah fantastisch, dank je wel. Dan zou het toch allemaal prima moeten kunnen runnen!

• Cinemaskoop
DennisCle schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:51:
[...]

Damn, die Asus G14 zou echt perfect zijn voor mijn wensen. Die Yoga Slim pro zou ook een mooie upgrade zijn nog. Jammer dat die blijkbaar niet komt.
Hoezo upgrade? Die Slim 7 Pro krijgt alleen een ander scherm met een 16:10 verhouding en andere resolutie. Verder zijn ze redelijk gelijk.
Pagina: 1