Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor lichte games & Netflix

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-11 12:48
Huidige laptop HP Pavilion 14-al125nd. Binnen drie jaar is de accu volledig op. Krijg nu error meldingen bij het opstarten. Mooie tijd om te upgraden.

Wat ga je met je laptop doen?
World of Warcraft, Age of Empires 2: Definitive Edition, Football Manager, Netflix

Wat is je budget?
€800-€1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar wil het gewicht graag onder de twee kilo houden. Zal de laptop af en toe meenemen voor een weekend weg, met name om series te kijken. Aardige accuduur is dus wel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een merk dat bekend staat om goede bouwkwaliteit. Ik dacht met HP een goede laptop te halen, maar die is na 3 jaar dus al 'op'.

Wensen
* Heb bij voorkeur een koeling die niet te luid is. Mijn huidige laptop is zeer luid tijdens WoW.

Zelf gevonden:
https://www.paradigit.nl/...3mh/80056629/product/1100
Deze lijkt perfect te passen, maar ik weet niet hoe goed die videokaart is en ik kan zo snel niets vinden over hoeveel geluid het maakt tijdens het gamen. Misschien mis ik nog goede alternatieven. Eigenlijk meer een check of deze goed genoeg is voor mijn wensen.

Alle reacties

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Alles wat je wilt lijkt duildelijk prima te kunnen, het enige twijfelpunt zou de games kunnen zijn. Youtube even op 'ryzen 4500' en 'naam-van-spel'. Immens veel mensen hebben allerlei games getest met de verschillende CPU's/GPU's op youtube. Of het goed genoeg is kan alleen jij bepalen, de één vindt 30 fps op low goed terwijl de ander minimaal 150FPS op high wilt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door EMP op 24-08-2020 13:58 . Reden: iets verduidelijkt ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
niks mis mee, maar ik zou toch kijken voor deze maar dan met een dedicated videokaart

gtx 1650 bijvoorbeeld

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
De Lenovo Yoga Slim 7 is nu voor € 674,00 te koop: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/lenovo-yoga-slim-7-157905.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Als je wilt gamen zou ik een laptop met een GTX 1660 of iets vergelijkbaars proberen te vinden, deze zijn sporadisch ook al onder de € 1000,00 gedoken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Hallo Dennis,

Uit je verhaal maak ik de volgende dingen op:

1) onder 2kg, betekent dat een gaming laptop wegvalt, deze zijn meestal boven 2kg als je binnen je budget wilt blijven
2) goede batterijduur, dus kijken naar laptops met minstens 50Wh batterij
3) je huidige grafische kaart is een Nvidia 940MX, heeft een PassMark van 1532
4) je wilt een laptop dat niet te luid is tijdens gamen, dus een cpu die power efficient is alsook een laptop met goede koeling. Dus een dikkere laptop van 15" zal in de regel een betere koeling hebben dan een dunne 13" of 14" laptop
5) goede bouwkwaliteit. Dit hangt niet zo gauw aan het merk, als wel aan het budget. In jouw budget kun je laptops met goede bouwkwaliteit vinden, zijnde van metaal en gedeeltelijk plastic

Kijken naar je eerste keuze, de Yoga Slim 7 4500U, deze is zeker een goede met goede bouwkwaliteit, een power efficiente AMD Ryzen cpu. De passmark is 1850 dus beter dan je huidige laptop. De yoga slim 7 zal duidelijk minder lawaai maken omdat je huidige cpu 2 generaties ouder is, dus veel meer power [=warmte] nodig hebben voor hetzelfde werk. En de AMD ryzen cpu is weer power efficienter dan de nieuwste Intel i7 versie, en ook nog sneller voor multi-tasken.

Welke bezwaren kan ik aangeven voor de Yoga Slim 7:
- de grafische verbetering is maar 300 punten, voor toekomstvastheid zou ik naar de 4700U of 4800H cpu willen gaan, met een passmark van 2504. Dit is een vebetering van ruim 600 punten
- geheugen van de Yoga Slim 7 is niet uitbreidbaar. Het liefst zou je 2 dimm slots willen hebben, zodat je kan uitbreiden naar 64GB
- de koeling van de Slim 7 is goed, maar niet heel goed. Het kan 26W voor langere tijd trekken. Er zijn laptops in je prijsklasse met hele goede koeling. Dit betekent dat je laptop dat niet op het maximale hoeft te werken voor een gaming partij en temperaturen binnen de perken gehouden wordt [ipv 95C maar 85C]. Tijdens gamen wordt je cpu 95C en soms 100C [max toelaatbaar is 105C en wordt automatisch de power naar beneden gebracht door de BIOS].
- de batterij van de Yoga is 60Wh, dus slecht is het niet

Ik heb een meer toekomstvaste laptop met een langere batterijduur voor je die op genoemde vlakken elk een voordeel bieden tov de Yoga Slim 7.

Het is de 15.6", 1.5kg Skikk Green 15 Ryzen:
* met 4800H en 16GB [uitbreidbaar naar 64GB]
* een batterij van 91Wh
* een goede koeling [cpu tot 85C] en kan 45-54W voor langere tijd trekken
* het scherm is IPS, 300 nits helderheid en 100% sRGB [hele goede kleurweergave]
* bouw is van magnesium [lichter dan aluminium]
* ik zou je willen aanbevelen de Windows licentie online bestellen, dit scheelt 90 euro

Hier een review over deze laptop. De laptop wordt in de wereld verkocht onder verschillende namen zoals Schenker Via 15 Pro, Eluktronics Thinn-15 . Google maar eens op die namen. De maker is TongFang, een Taiwanese firma, die deze laptop levert aan de verschillende resellers w.o. Skikk. Skikk heeft een goede naam voor support. Kijk maar op trustpilot.

[EDIT] Oh ja, iets boven je budget heeft Skikk ook een gaming laptop met een GTX1650Ti onder 2kg. Deze wordt door de kenners als een van de beste Ryzen laptops gezien. Deze heeft ook een hele goede koeling, echter zal door meer warmteproductie van zowel cpu als aparte grafische kaart duidelijk meer lawaai maken dan zonder externe grafische kaart. Maar daartegenover zal het gamen uiteraard vloeiender verlopen.

PS. Ik ben niet gelieerd aan Skikk, maar ik heb wel een Tongfang Ryzen laptop alsook ervaring met een Lenovo Ryzen laptop, en ik ben zeer te spreken over de Tongfangs.

[ Voor 12% gewijzigd door 4myra op 24-08-2020 14:51 ]

Verwijderd

Intressant leesvoer:

reviews: Laptop Best Buy Guide - Back-to-schooleditie - Augustus 2020

Je kan tegenwoordig echt dikke prestaties in huis halen voor 999 euro. 8-core Ryzen met een RTX2060.

Je levert wel wat in op batterijduur & geluid onder belasting, maar er staan ok alternatieven in de guide :)

• DennisCle
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:23:
Intressant leesvoer:

reviews: Laptop Best Buy Guide - Back-to-schooleditie - Augustus 2020

Je kan tegenwoordig echt dikke prestaties in huis halen voor 999 euro. 8-core Ryzen met een RTX2060.

Je levert wel wat in op batterijduur & geluid onder belasting, maar er staan ok alternatieven in de guide :)
Ik lees de BBG altijd graag. Ik zag echter dat de gaming opties veel herrie maken (Asus TUF), zwaar zijn en ik ben geen fan van een gaming uiterlijk.

Bij de Thin & Light daarentegen zag ik juist de Yoga Slim 7 die mij meer dan voldoende leek voor WoW: Shadowlands (helemaal ten opzichte van mijn huidige laptop). Ik had bij mijn vorige laptop echter bewust gekozen voor een dedicated videokaart. Vandaar dit topic om te checken of de videokaart bij de nieuwe AMD Ryzen's goed genoeg is.
EMP schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:57:
Alles wat je wilt lijkt duildelijk prima te kunnen, het enige twijfelpunt zou de games kunnen zijn. Youtube even op 'ryzen 4500' en 'naam-van-spel'. Immens veel mensen hebben allerlei games getest met de verschillende CPU's/GPU's op youtube. Of het goed genoeg is kan alleen jij bepalen, de één vindt 30 fps op low goed terwijl de ander minimaal 150FPS op high wilt ;)
Ik ben niet heel veeleisend. Hoef niet op de hoogste settings te spelen per se, maar wel een vloeiende ervaring zonder haperingen met minimaal medium settings. Leuk om je review te lezen. Het lijkt mij dat de laptop voldoet aan mijn eisen.

Door de opmerkingen in dit draadje (waarvoor dank allemaal) begin ik echter te twijfelen of ik toch niet voor een dedicated videokaart moet gaan. Dan kom ik echter toch snel terug bij de opties die in de BBG worden genoemd:
Lenovo Legion (https://www.paradigit.nl/...b5007dmh/80056643/product)

Of deze:

Lenovo Thinkpad (https://www.megekko.nl/pr...Ryzen-7-4700U-15-6-laptop)
HP Pavilion (https://www.megekko.nl/pr...vilion-15-ec1160nd-laptop)

Nadeel van deze laptops is dat ze toch best zwaar zijn (en uiterlijk in geval van Legion).

• DennisCle
4myra schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:20:
Ik heb een meer toekomstvaste laptop met een langere batterijduur voor je die op genoemde vlakken elk een voordeel bieden tov de Yoga Slim 7.

Het is de 15.6", 1.5kg Skikk Green 15 Ryzen:
* met 4800H en 16GB [uitbreidbaar naar 64GB]
* een batterij van 91Wh
* een goede koeling [cpu tot 85C] en kan 45-54W voor langere tijd trekken
* het scherm is IPS, 300 nits helderheid en 100% sRGB [hele goede kleurweergave]
* bouw is van magnesium [lichter dan aluminium]
* ik zou je willen aanbevelen de Windows licentie online bestellen, dit scheelt 90 euro

[EDIT] Oh ja, iets boven je budget heeft Skikk ook een gaming laptop met een GTX1650Ti onder 2kg. Deze wordt door de kenners als een van de beste Ryzen laptops gezien. Deze heeft ook een hele goede koeling, echter zal door meer warmteproductie van zowel cpu als aparte grafische kaart duidelijk meer lawaai maken dan zonder externe grafische kaart. Maar daartegenover zal het gamen uiteraard vloeiender verlopen.

PS. Ik ben niet gelieerd aan Skikk, maar ik heb wel een Tongfang Ryzen laptop alsook ervaring met een Lenovo Ryzen laptop, en ik ben zeer te spreken over de Tongfangs.
Goed dat je erbij zet dat je niet gelieerd ben aan Skikk, haha. Mooi om te horen dat je positief bent.

Jammer dat de game optie een webcam heeft die beneden zit. Mocht ik de laptop af en toe nodig hebben voor werk zou dat wel een nadeel zijn.

Nog even goed nadenken over de dedicated graphics of niet. Zo niet is die Skikk Green 15 een interessante optie. Betere processor voor €90 meer lijkt me wel de moeite waard voor de toekomstbestendigheid.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:44
De HP Pavilion 15-ec1160nd laptop uit je post is ook leverbaar als HP Pavilion 15-ec1150nd.

Volgens mij iets minder opslag en 100 euro goedkoper.

De Ryzen 5 4600H is denk ik prima toekomst safe.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11 15:24
Wat zeg je van deze? Dan heb je best of both worlds:

https://www.paradigit.nl/...ab002wmh/80056639/product

Je hebt dan het strakke uiterlijk van een yoga slim 7, stevig vanwege het aluminium, grote accu ( 70wh), goed 100%sRGB scherm, GTX1650 en onder de 2KG. Je hebt dan wel geen ryzen processor maar voor de eisen die je hebt lijkt me deze snel genoeg. Je kan beter voor je games een i5 met 1650 pakken dan een ryzen 4500U zonder videokaart.

• DennisCle
Cinemaskoop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:31:

Je hebt dan het strakke uiterlijk van een yoga slim 7, stevig vanwege het aluminium, grote accu ( 70wh), goed 100%sRGB scherm, GTX1650 en onder de 2KG. Je hebt dan wel geen ryzen processor maar voor de eisen die je hebt lijkt me deze snel genoeg. Je kan beter voor je games een i5 met 1650 pakken dan een ryzen 4500U zonder videokaart.
Door de goede reviews van de Ryzen's eigenlijk helemaal niet gekeken naar wat Intel te bieden heeft, maar het feit dat er een GTX1650 in deze zit is wel heel interessant.

Lastige keuzes.

• DennisCle
Cinemaskoop schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:31:

Gisteren deze gekocht. Dank voor je advies!

Twijfelde nog even want bij Paradigit ook de Legion 5 met RTX 2060 voor €30 meer, maar ik kon toch niet voor zo'n zware gamerlaptop gaan. Deze draagbaarder en goed genoeg voor mijn pc game wensen.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11 15:24
DennisCle schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:27:
[...]

Gisteren deze gekocht. Dank voor je advies!

Twijfelde nog even want bij Paradigit ook de Legion 5 met RTX 2060 voor €30 meer, maar ik kon toch niet voor zo'n zware gamerlaptop gaan. Deze draagbaarder en goed genoeg voor mijn pc game wensen.
Cool. Benieuwd naar je ervaringen !
Pagina: 1