USB Poorten werken niet meer (Win 10) wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 00:59

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Toen ik m'n HP computer met Windows 10 vanochtend aanzette zag ik geen muis meer. Toetsenbord werkte ook niet. Computer uitgezet (met aan en uit knop) en weer aangezet. Hij begon te updaten, toen update klaar was compleet met auto reboot nog steeds geen leven in USB poorten. Nog een keer aan en uit maar nog steeds niks. Ander muis en toetsenbord en alle USB poorten geprobeerd niks. Wat ik wel zie is dat als ik ene muis in usb poort stop dat er even spanning op de muis komt (ledje gaat even branden, maar ook meteen weer uit.
Online staan er diverse oplossingen echter daarvoor heb je minimaal een muis of een toetsenbord nodig. Helaas beschikt mij HP over alleen USB poorten, waardoor ik eigenlijk niks kan doen. Iemand een suggestie voor een oplossing?

Computer werkte 2 jaar lang zonder problemen en werd gisteren normaal afgesloten.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
zitten ze in de usb poorten van je behuizing (voorin) of van je moederbord (achterin) of allemaal werken niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
USB poorten zitten 2x voorin en 4x achterin. Het gaat om een HP 600 G2. Is een mini model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:18
Indien je een PS/2 poort hebt zou je nog kunnen proberen je muis daar (tijdelijk) op aan te sluiten zodat je wat kunt troubleshooten binnen windows:

Edit: hm blijkbaar heb je alleen USB dus

[ Voor 35% gewijzigd door Basekid op 25-08-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Basekid schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:52:
Indien je een PS/2 poort hebt zou je nog kunnen proberen je muis daar (tijdelijk) op aan te sluiten zodat je wat kunt troubleshooten binnen windows:
Bedankt, helaas beschikt de computer alleen over USB aansluitingen. Wat dus het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Kan je een bios reset doen? (batterij van meoderbord eruit halen) Vaak helpt dat, maar moet je daarna wel weer je bios / drivers updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een roll back via de ERD tool

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:52

SA007

Moderator Tweaking
Move naar CSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
99ruud99 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:55:
Kan je een bios reset doen? (batterij van meoderbord eruit halen) Vaak helpt dat, maar moet je daarna wel weer je bios / drivers updaten...
Bedankt voor de tip. Zal de service manual eens downloaden en kijken waar batterij zit en hem dan open schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Klinkt erg technisch, wat ik niet helemaal ben, heb je linkje hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:16
@zap8 Gewoon in de bios geraken (del of f1 of f2) en dan moet je al kunnen zien of je tbord het doet. Lukt dat niet, Laat de pc even van stroom af, de stekker uit de muur voor paar minuten, en boot dan naar je bios of gelijk door, stel dat hij het weer doet

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Mel33 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:05:
@zap8 Gewoon in de bios geraken (del of f1 of f2) en dan moet je al kunnen zien of je tbord het doet. Lukt dat niet, Laat de pc even van stroom af, de stekker uit de muur voor paar minuten, en boot dan naar je bios of gelijk door, stel dat hij het weer doet
Om te booten naar de bios heb ik een toetsenbord nodig en die niet kan aansluiten (er zijn alleen USB poorten die niet werken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

USB werkt niet in Windows, wil niet zeggen dat ze het niet vanuit de BIOS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
memphis schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:49:
USB werkt niet in Windows, wil niet zeggen dat ze het niet vanuit de BIOS doen.
Bedankt! Wonderwel werk dat en kom ik in de bios en ik kan gewoon met usb toetsenbord navigeren Het is wel een HP (shell) bios. Ik zie dat alle usb ingangen aangevinkt staan. Maar wat zou mijn vervolgstap moeten zijn?
Zodra ik bios exit en weer Windows opstart werkt toetsenbord echter niet meer..

[ Voor 8% gewijzigd door zap8 op 25-08-2020 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Meest simpele is een restore point terugzetten. Moet kunnen vanuit de ERD/Dart tools welke normaal ook op de Win10 installatiemedia staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

He, ik ga deze even volgen. Ik kreeg vanmiddag een belletje van mijn pa dat zijn win10 machine ineens geen fatsoenlijke muis meer had. Zelfde omschrijving als TS. Zou gerelateerd kunnen zijn.
In ons geval gaat het om een Core2quad uit het jaar kruik met dito bejaarde muis, dus heb maar even een muis besteld, kijken of dat werkt. Zo niet meld ik ik me hier graag weer even :)

Edit: overigens verdenk ik de USB er niet van niet meer te werken, USB printer deed het namelijk nog.

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 25-08-2020 17:31 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
memphis schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:19:
Meest simpele is een restore point terugzetten. Moet kunnen vanuit de ERD/Dart tools welke normaal ook op de Win10 installatiemedia staat.
In de bios staat alleen system diagnostics en dat werkt alleen voor drive en geheugen...
Verder nergens iets wat teruggezet kan worden.

Ik heb echter nog wel een win10 stick liggen kan ik ook booten en dan een check op fouten laten doen. Laat even weten wat je van die optie vindt? In elk geval hartstikke bedankt tot nu toe, want de boel lijkt dus toch iets software-matigs ipv dat ik dacht dat de boel kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Zie dat w10 van stick niet gaat omdat de USB muis dan blijkbaar niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Haal alle usb los
Wat voor toetsenbord en muis heb je
Zie je de stick als je in de bios kijkt?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Dell toestenbord, ms muis (logitech ook geprobeerd) alles bedraad.

Ik kan vanuit de stick opstarten (bij HP is dat F9) vervolgens kan ik bootdrive kiezen (dus dan kies ik usb stick met Win10) maar als ik doorga krijg ik Windows menu en dan werkt toestenbord/ usb niet meer

[ Voor 5% gewijzigd door zap8 op 25-08-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wel usb op de achterkant aansluiten hoor?
Ook niet als je even wacht?

Kijk eens aan de binnenkant of usb en kabels goed zijn, lees hier hoe

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 25-08-2020 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis

memphis

Het is gewoon een driver issue, mogelijk door een update oid. Niets kabels aan de binnenkant controleren.

Heb je overigens al geprobeerd om in veilige modus op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:02
Er was een tijdje terug ook een topic met precies dit probleem.

Daar was geen fix volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
memphis schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:07:
Het is gewoon een driver issue, mogelijk door een update oid. Niets kabels aan de binnenkant controleren.

Heb je overigens al geprobeerd om in veilige modus op te starten?
Rare is dat ik de boel niet in safe mode kan opstarten. Flipt met F4/F5/F6 (verschillende versie van safe mode) meteen door. Bij F3 kom ik op pagina met drivers waarin ik niet kan navigeren met toetsenbord en F8 werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
jeroen3 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:23:
Er was een tijdje terug ook een topic met precies dit probleem.

Daar was geen fix volgens mij.
Heb je een linkje, kan de mogelijke draad niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Bedankt!
Heb je misschien nog een suggestie voor een mogelijke clean install van WIN10 want zoals gezegd ik kan wel booten richting USB stick maar zodra deze opstart kan ik niet meer met usb werken, dus geen muis en/ of toetsenbord gebruiken waardoor ik blijf hangen op eerste scherm van installatie.

Probleem is een beetje dat je hele computer weg is omdat er een simpel probleem met drivers is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:02
Wellicht kun je iets forceren via een linux live cd dat hij weer goeie drivers gaat zoeken?
Maar dat moet iemand anders beantwoorden.

Anders is het niet anders dan eerst de ssd wissen en dan weer installeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Is er in de BIOS nog iets van een "USB legacy" setting te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Je moet wel een ps2 aansluitingen voor een tbord hebben volgens de specs.
En dan zo’n verloopstekker ps2 naar usb heeft lokale computerboer wel
En dan in windows kijk je hier, en bij mijn vorige bericht staan ook tips. https://support.hp.com/nl-nl/document/c03590422

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 26-08-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
memphis schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:16:
Is er in de BIOS nog iets van een "USB legacy" setting te vinden?
Nee die mogelijkheid zie ik niet zo, als ik boot via F9 krijg ik wel de keuze om te kiezen tussen waar ik vanaf kan booten. Dan heb ik keuzes tussen uefi of legacy C drive of Stick. Ik heb bij de Win10 vanaf stick gekozen voor legacy en vervolgens kreeg ik install keuze menu voor ik muis voor nodig had die op dat moment niet meer werkte omdat USB niet meer werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Mel33 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:17:
Je moet wel een ps2 aansluitingen voor een tbord hebben volgens de specs.
En dan zo’n verloopstekker ps2 naar usb heeft lokale computerboer wel
En dan in windows kijk je hier, en bij mijn vorige bericht staan ook tips. https://support.hp.com/nl-nl/document/c03590422
Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt met betrekking tot model het gaat om de HP 600 G2 Mini niet het normale grotere model dat idd wel PS2 aansluitingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
zap8 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Nee die mogelijkheid zie ik niet zo, als ik boot via F9 krijg ik wel de keuze om te kiezen tussen waar ik vanaf kan booten. Dan heb ik keuzes tussen uefi of legacy C drive of Stick. Ik heb bij de Win10 vanaf stick gekozen voor legacy en vervolgens kreeg ik install keuze menu voor ik muis voor nodig had die op dat moment niet meer werkte omdat USB niet meer werkte
Je beschreef dat je in de bios alles usb items had aangevinkt, zie je daar ook iets dat legacy bied of 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

zap8 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Als ik zeg in de BIOS bedoel ik niet de opstartvolgorde.

Het klinkt misschien heel hard maar ik vrees dat het tijd wordt om een persoon bij te halen met meer verstand van computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Mel33 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Je beschreef dat je in de bios alles usb items had aangevinkt, zie je daar ook iets dat legacy bied of 2.0?
Nee helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
memphis schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:44:
[...]

Als ik zeg in de BIOS bedoel ik niet de opstartvolgorde.

Het klinkt misschien heel hard maar ik vrees dat het tijd wordt om een persoon bij te halen met meer verstand van computers
Dat snap ik. Alleen wilde ik even aangeven dat de enige keer dat ik keuze met het woord legacy tegenkwam de boot volgorde was. En ja, je hebt gelijk dat het probleem moeilijker is op te lossen dan ik in eerste instantie dacht en dat we op een moment zijn aanbelandt er iemand bij te halen waarvan de kennis wat verder gaat dan de mijne mbt dit probleem. In elk geval bedankt voor het meedenken, Geldt overigens ook voor @Mel33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Wat zie je in de bios wel mbt usb?, misschien dat er toch wat staat wat kan helpen, laatste poging voordat de expert komt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Mel33 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:45:
[...]

Wat zie je in de bios wel mbt usb?, misschien dat er toch wat staat wat kan helpen, laatste poging voordat de expert komt haha
Het enige dat ik kan doen is USB poorten aanzetten en uitzetten via de bios. Verder helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Update van mijn kant: probleem hier opgelost. Zat idd in windows update. Kennelijk is de versie leidend voor wat ie binnenhengelt. Die bij mijn pa zat op 180nogwat. Heb hem windows update helemaal door laten lopen. History toonde aan dat ie 1903 recent binnen had gehengeld, 2004 was gefailed en opnieuw bezig was met 2004.
Nadat 2004 binnen was en de nodige reboots deed ie het weer.

Ik denk dan ook dat de snelste oplossing gewoon met de media creation tool een 2004 install USB maken en dan de boel updaten naar de laatste versie. Dat was mijn failback option iig.

De vraag is nu alleen nog, hoe krijg je dat ding van UEFI naar legacy boot (moet kunnen) en dan vanaf USB opgestart. Maar dat moet bij HP te vinden zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Overigens had ik het geluk dat ik al Teamviewer op die bak had draaien. Dat bewees nu zijn diensten door remote die machine te kunnen benaderen en gebruiken :)

• zap8

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:22:
Update van mijn kant: probleem hier opgelost. Zat idd in windows update. Kennelijk is de versie leidend voor wat ie binnenhengelt. Die bij mijn pa zat op 180nogwat. Heb hem windows update helemaal door laten lopen. History toonde aan dat ie 1903 recent binnen had gehengeld, 2004 was gefailed en opnieuw bezig was met 2004.
Nadat 2004 binnen was en de nodige reboots deed ie het weer.

Ik denk dan ook dat de snelste oplossing gewoon met de media creation tool een 2004 install USB maken en dan de boel updaten naar de laatste versie. Dat was mijn failback option iig.

De vraag is nu alleen nog, hoe krijg je dat ding van UEFI naar legacy boot (moet kunnen) en dan vanaf USB opgestart. Maar dat moet bij HP te vinden zijn.
Bedankt, vermoedde al dat het iets met drivers was. Maar computer gaat richting expert...

Pagina: 1