Op zaterdag 11 augustus 2001 11:27 schreef Zeega het volgende:
[..]
Um, jij hebt je in die tijd blijkbaar nooit geïnteresseerd voor PC games, aangezien er in 1995 zeker games waren die er veel beter uitzagen dan de PSX. Ik noem Tomb Raider, Quake etc. Het verschil werd alleen maar groter met de komst van de Voodoo Graphics.
Ik vind consoles met PC vergelijken nog steeds zinloos, maar vooruit, kan het ff niet laten. Je noemt Tombraider, dat was dus een Playstation spel, PC versie kwam later en had idd een hogere resolutie.
Consoles lopen per definitie altijd achter op de PC. Op het moment dat een console aangekondigd wordt lijkt het heel wat, maar als zo'n ding een jaar later gereleased wordt is de PC al weer ongeveer 1,5 tot 2 keer zo snel ---> weg mooie specs van de console. Het zijn leuke dingen, daar niet van, maar de PC heeft ALTIJD het technologische voordeel, consoles kunnen daar niet aan tippen. Het voordeel van consoles is dat je er makkelijker software voor kan ontwikkelen (wat soms tot betere spellen leidt), maar daar houdt het op.
En je hoeft ze niet non-stop up te graden. Er is ongetwijfeld een PC samen te stellen die nu Gran Turismo 3 zou kunnen draaien, maar mijn PC (Duron700+TNT2) komt niet in de buurt hoor. Maar goed, PC heeft goede dingen, consoles hebben goede dingen, PC heeft goede spellen, consoles hebben goede spellen...no problemo toch