Toon posts:

welke console? PS of DC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er toch eens over na gaan denken om een console aan te schaffen, gewoon lekker 's avonds op de bank een beetje gamen of met een vriend een beetje GT2'en of Virtua Tennis

nou zat ik te twijfelen tussen een Dreamcast of Playstation 1.

Ik wil volgend jaar een eigen pc kopen dus kom nou niet aanzetten met een 1100 gulden kostende PS 2 of XBOX!

welke zou ik dan nemen?

Verwijderd

En wat dacht je van een 900 gulden kostende PS2?? :? :P

Verwijderd

Tsja, DreamCast is erg mooi en heeft goede spellen, alleen worden er geloof ik geen spellen meer voor gemaakt.

PSX imo een :r console. Maar als je een RPG freak bent zijn er wel goede spellen op te vinden (vaak import). 3D spellen zou ik er niet voor kopen, want dan krijg je koppijn als je PC gewent bent!

Verwijderd

Dreamcast.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 14:34 schreef CommDante het volgende:
Tsja, DreamCast is erg mooi en heeft goede spellen, alleen worden er geloof ik geen spellen meer voor gemaakt.

PSX imo een :r console. Maar als je een RPG freak bent zijn er wel goede spellen op te vinden (vaak import). 3D spellen zou ik er niet voor kopen, want dan krijg je koppijn als je PC gewent bent!
zo lelijk of wat? en GT2 dan?

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zeker een DC, die dingen kosten bijna niks meer.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 20:10
mee eens, en de spellen die er zijn zijn fun

Verwijderd

Dreamcast, definitely!
Ik heb zelf ook een dreamcast en ik vindt de games op de dreamcast echt veel beter dan op de PS en de PS2, Sega richt zich namelijk meer op Arcade games.
Test voor de aardigheid Sonic Adventure 2 eens uit, zulke snelle gameplay en bloedmooie graphics zie ik de PS2 nog niet doen...
En aangezien een DC en een PS ongeveer even duur zijn wanneer je ze nu koopt, zou ik voor de DC gaan.
..Er zijn nog meer dan genoeg games te krijgen, en dat zijn IMO betere games dan de PS en PS2 hebben. (op GT3 nagelaten dan, maar dan noem je ook het enige toffe spel op de PS2)

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08-2025
dc zeker weten. spellen zijn veel toffer dan playstation.

"If u do something do it with style, or do it at all."

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 12:44

komaki

The Hot Zone

w8uh op de X-box of gamecube
of een Gameboy advance nemuh :9

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Verwijderd

PSX imo een :r console. Maar als je een RPG freak bent zijn er wel goede spellen op te vinden (vaak import).
Als je een RPG freak bent zou ik zowieso een Dreamcast kopen :)... Die heeft veel toffere RPG's dan de PS1

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 08:57
dc

zeker weten ik heb er zelf ook 1, klasse machientje

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Waar kan je een beetje cheap een gebruikte DC op de kop tikken? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ben je net te laat mee, volgens mij werden DC's laatst bij Bart Smit (geloof ik?) gedumpt...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik weet weinig van het spelleaanbod op beide, ik denk dat op beide platforms voor elk wel wat wils te vinden is.

Maarik heb ze beide gezien/gevoeld/gehoord en gespeeld, en de DC is toch echt een maatje groter dan de PSX.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Dreamcast en dan gelijk een zooi games erbij zoals Soul Calibur, Metropolis street Racer en nog wat coole, voordat ze weg zijn en je de advertentiezooi door moet nemen. Op de Dreamcast heb je toch (inmiddels) Bleamcast om Ps games erop te draaien tenzij dat nog een zooitje is...

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op donderdag 09 augustus 2001 17:37 schreef Marius het volgende:
Op de Dreamcast heb je toch (inmiddels) Bleamcast om Ps games erop te draaien tenzij dat nog een zooitje is...
Bleemcast werkt alleen maar voor 1 spel. Je moet dus per PSX spel dat je wilt spelen een bleemcast disc kopen (dit omdat Bleem uiteindelijk zo moeilijk te converteren was dat ze elk spel een paar weken moesten tunen). Je kunt nu Gran Turismo 2 en Metal Gear Solid spelen op je DC...

Echter vind ik op het moment Sega GT leuker dan GT2 (die had ik al uitgespeeld op de PSX) dus die bleemcast disc ligt een end weg te rotten, en heb ik geen behoefte om MGS nog een x te doen...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 17:40 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

Bleemcast werkt alleen maar voor 1 spel. Je moet dus per PSX spel dat je wilt spelen een bleemcast disc kopen (dit omdat Bleem uiteindelijk zo moeilijk te converteren was dat ze elk spel een paar weken moesten tunen). Je kunt nu Gran Turismo 2 en Metal Gear Solid spelen op je DC...
In ieder geval toch handig als je net die ene game van de PSX wilt draaien. :)

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op donderdag 09 augustus 2001 16:46 schreef tazzman het volgende:
Dat vraag ik me dus ook af :), * prototype wil een DCtje cadeau geven aan familie, maar 'k zoek er nog 1 :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, dat lijkt me duidelijk :Y)

zijn er btw nog mensen hier die mij hier aan spellen kunnen helpen? mail me dan ff :P (geen links en andere shit posten aub, wil topic namelijk nog ff open houden!)

bedankt voor jullie advies!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Dreamcast!!! Zeker weten! :)

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 15:28 schreef Profile het volgende:

[..]

Als je een RPG freak bent zou ik zowieso een Dreamcast kopen :)... Die heeft veel toffere RPG's dan de PS1
ja en Final Fantasy is er ook wel voor de DC of niet :?

Verwijderd

ik zou ook voor de dreamcast gaan, zijn erg vette spellen voor...

• RedTop
Op donderdag 09 augustus 2001 19:17 schreef Djek-Herrur_IRCow het volgende:

[..]

ja en Final Fantasy is er ook wel voor de DC of niet :?
Ik denk als je nog ff wacht dat dat wel het geval is. GT2, MGS en Tekken zijn al uit... Wat zal dat vierde spel nou worden? Ik gok echt op één van de FF-serie. Ziet het er meteen een stuk puiker uit!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 09-02 21:43

ShadowBumble

Professioneel Prutser

DC is toch opgegeven ze worden nie meer gemaakt en er zullen nog Maximaal 60 games voor uitkomen waarvan der inmiddels al 23 zij gecancelled .

Zoek maar op

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Er zijn er dan wel een paar gecancelled, maar er zijn ruim 500 games uit hoor. Veel JAP games, maar al met al toch vet mooie spellen.. heb er zelf nu ongeveer 80 ofzo, maar er komen nog er nog vele binnen.

Overigens zoek ik nog Soul Calibur origineel (of de CNN rip) hehe. Heb 'm alleen nog niet kunnen vinden in de gameshops.

• jazzVL
wat heb je precies nodig om gt2 en metal gear op de dc te kunnen spelen.

want dat zijn wel een van de betere spellen op de psx die ik zeker zou willen spelen

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15

JK

Bleemcast. een emulator CD, welke je alleen kan bestellen via www.bleemcast.com :)

Zijn niet in Nederland verkrijgbaar... dus gewoon emulator CD erin, en daarna het PSX spel.

• Acolyte57

Acolyte57

kun je uit engeland bestellen, met credit card. Is binnen een week bij je thuis. GT2 spelen op een DC was best lachen, maar Sega GT was toch leuker....

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 10 augustus 2001 03:09 schreef Acolyte57 het volgende:
kun je uit engeland bestellen, met credit card. Is binnen een week bij je thuis. GT2 spelen op een DC was best lachen, maar Sega GT was toch leuker....
hoeveel kostte het? (inclusief shipping etc) :)

Verwijderd

Topicstarter
welke spellen zal ik er bij nemen, ik ga er 5 kopen ik dacht zelf aan:

1. Sega GT
2. Sonic 2 adventures
3. Grazy Taxi 2
4. Quake III
5. Ready 2 Rumble

Lijkt me wel een leuk beginners pakket :)
of kunnen jullie me andere coole gamez aanraden?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Virtua Tennis
Dead or Alive 2
Soul Caliber

Deze zou ik ZEKER bij mijn toekomstige DC willen hebben.. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Acolyte57

Acolyte57

Op vrijdag 10 augustus 2001 03:17 schreef prototype het volgende:
hoeveel kostte het? (inclusief shipping etc) :)
Mjah, das een beetje dom verhaal... De disc was 5.06 pond, maar de S&H en VAT waren 8.69 pond erbij :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net gekocht bij www.marktplaats.nl voor f250,- leek me wel een schappelijke prijs voor een splinternieuwe Amerikaanse DC met 2 spellen:

1. Dave Mirr BMX
2. metropolis street racer

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Bij NedGame hebben ze hem voor 299,- maar als je hem reserveert (?) kan issie 199,--??? Dat lijkt me geen gekke prijs voor een nieuwe DC!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:36 schreef tazzman het volgende:
Bij NedGame hebben ze hem voor 299,- maar als je hem reserveert (?) kan issie 199,--??? Dat lijkt me geen gekke prijs voor een nieuwe DC!
ik zie alleen die DC waarbij je 2 spellen moet kopen en daarna een 2de handse DC krijgt!!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik volg je ff niet? :)

• mellowpimp
  • Niet online
PS1, simpelweg omdat die veel meer games heeft, DC is falliet (of hoe je het ook schrijft) en ps games zijn te k*p**r*n

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-02 06:52
Allebei de consoles zijn dood, dus dat maakt eig. niet meer uit. PSX heeft een groter aanbod, maar de GFX zijn eecht erg. DC heeft wel relaxte spellen, is Baldur's Gate er eigenlijk nog voor uitgekomen?

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:42 schreef tazzman het volgende:
Ik volg je ff niet? :)
ik bedoel dit op nedgame!

ik zie alleen die DC waarbij je eerst 2 spellen moet kopen en daarna een 2de handse DC krijgt!! of 299 voor een nieuwe!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:25 schreef Batman2k het volgende:
PS1, simpelweg omdat die veel meer games heeft, DC is falliet (of hoe je het ook schrijft) en ps games zijn te k*p**r*n
DC games ook :P Naja niet 1 op 1 maar je kan gewoon de ISO's downloaden en fikken.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:02 schreef MM het volgende:

[..]

ik bedoel dit op nedgame!

ik zie alleen die DC waarbij je eerst 2 spellen moet kopen en daarna een 2de handse DC krijgt!! of 299 voor een nieuwe!
ff kijken op de site... ah daar issie:

Dreamcast (bij aankoop 2 games) fl 299.00 (BESTEL) fl 199.00 (RESERVEER)

Ik zie nergens staan dat ie 2e hands is? Ah maar je moet 2 games kopen? Ik dacht dat je er 2 bij kreeg.. ff helemaal overheen gekeken :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een Amerikaanse DC, kan ik als ik Shenmue origineel koop hier in NL die op mijn DC spelen?

• jazzVL
seg gt
is dat een race game?
beter dan gt2?
en sega rally 2?

• jazzVL
iemand zei ook nog iets van 1 bleemcast cd voor 1 spel hoe zit dat?
kan je niet gewoon zo'n cd kopen en gewoon een spel erin frotten zoals.
ff9 gt2 blijkbaar wel
mgs zo te zien ook.

damn man had die bleemcast volgens mij in hongkong gezien maar wist toen niet precies wat dat was. anders had ik hem wel gehaald

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Bij nedgame is die 2e kolom 2ehands prijs...

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:23 schreef MM het volgende:
ik heb dus een Amerikaanse DC, kan ik als ik Shenmue origineel koop hier in NL die op mijn DC spelen?
weet misschien nog iemand antwoord op deze vraag?

thx,

MM

• Acolyte57

Acolyte57

Op vrijdag 10 augustus 2001 13:29 schreef jazzVL het volgende:
seg gt
is dat een race game?
Jah. Zelfde idee als GT2; autotje kopen, racen, geld verdienen, tunen, racen, geld verdienen, auto krijgen, auto kopen, tunen, racen, etc :)
beter dan gt2?
Mooier. En anders. Daarom best leuk.
en sega rally 2?
Rally spel. IMHO flink bout, maar ach.

• Acolyte57

Acolyte57

Op vrijdag 10 augustus 2001 09:27 schreef MM het volgende:
welke spellen zal ik er bij nemen, ik ga er 5 kopen ik dacht zelf aan:

1. Sega GT
Als je van racen houd, denk dan ook aan Tokyo Xtreme Racer 2 en Metropolis Street Racer. Zijn ook erg leuke race spellen.
2. Sonic 2 adventures
3. Grazy Taxi 2
De eerste CT is de beste. Maar dat komt omdat ik verslaafd was aan de coin-op :)
4. Quake III
Schrappen. Geen flikker aan als je 'm op de PC hebt.
5. Ready 2 Rumble
Vond 'm wel aardig, maar niet zo.

Ik zou nog aanraden:
Soul Calibur
Dead or Alive 2
Tokyo Xtreme Racer 2 (en 1, maar 2 is leuker)
Jet Grind Radio
Metropolis Street Racer

Verwijderd

Topicstarter
Is dat echt een kewl spel Jet Grind Radio?

ziet er niet zo tof uit, waar draait het eigenlijk om?

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PSX imo een :r console.
|:( ... lekker makkelijk om een 6 jaar oude console (PSX is uit 1995) op de graphics af te kraken

toen de PSX uitkwam waren er voor de PC nog niet zulke spellen te krijgen als die je daar op kon spelen

En als een spel gewoon echt goed is maakt het niet uit dat het wat mindere graphics heeft.

• Acolyte57

Acolyte57

Op vrijdag 10 augustus 2001 19:13 schreef MM het volgende:
Is dat echt een kewl spel Jet Grind Radio?
ziet er niet zo tof uit, waar draait het eigenlijk om?
Ziet er NIET tof uit? Tssssssss, de celshading software die ze daar gebruiken is dus intens gaaf he :P
Het gaat om gangs van inline skaters in NeoTokyo (of hoe het ook heet) die tegen elkaar en de cops strijden om delen van de stad. Je skate rond, doet een beetje Tony Hawk 2 stijl tricks terwijl je overal op en overheen spring/grind, en spuit graffiti op de muren/op andermans graffiti/op de cops.

Verwijderd

Topicstarter
acolyte57, heb je wel eens Shenmue gespeeld? is schijnbaar ook wel kewl,

• Acolyte57

Acolyte57

Heel mooi om te zien (cinematografisch ook erg goed), maar ik heb nog geen tijd gehad om het echt te spelen... het is zo'n spel waar je gewoon een dag jezelf in moet vastbijten. Heb het echt al maanden liggen :)

Verwijderd

Antwoord is heel makkelijk.
Dreamcast, want ik heb beide van de console in huis.
Een tijd geleden heb ik gelezen dat er in totaal nog ongeveer 1 miljoen DC verkrijgbaar over de hele wereld.
Daarnaar kun je helemaal niet meer kopen in de winkel dus allen nog via tweede hands.

Spellen die je beslist moet hebben:
Soul calibur
Marvel vs Capcom 1 en 2
Shenmue
Metropolis Street racing
Virtua tennis
Crazy taxi 1 en 2
The house of the dead 2+gun
Sonic 1 en 2
Ik kam nog hele waslijst opschrijven....

:)

• jazzVL
bij future zone en replay kan je nog steeds kopen
hij kost geloof ik 299
bij futere zone hebben ze ook japanse en usa versie die zijn weer een andere prijs.

• Creepy
  • Laatst online: 09-02 21:54

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

EU ShenMue op een USA DC? Standaard niet.... koop er dan een gameshark bij.. via die gameshark kan je weer een game starten.. zo kan je op je EU dc import games spelen.. zal andersom ook wel werken.. of kijk ergens of je de Utopia bootdisk kan vinden.. die kan dat ook..

Met utopia bootdisk, een zelfgesoldeerd kabeltje, en nog wat software voor DC en PC kan je trouwens leuk voor je DC gaan zitten coden :) Eigen demo's maken enzo hehe..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Ze doen hier precies of Shenmue maar een gewoon spel is (niet iedereen), Da spel moet ge gewoon hebben. En binnekort komt Shenmue 2 eraan. Nog beter.

De topspellen vind ik: Sonic Adventure 1 & 2
Shenmue (2 binnekort)
Ecco The Dolphin
Resident Evil: Code Veronica
Skies of Arcadia
Soul Calibour
Sega GT
Phantasy Star Online 2 (hoewel..)
Crazy Taxi 1 & 2
Grandia 2
en er zijn er nog ma anders wordt het te lang en er komen nog toppers uit (ook nieuwe , geen sequels, iets van de genre van Metal Gear Solid)

De Playstation Toppers vind ik Metal Gear Solid
Driver 1 & 2
Syphon Filter 1 & 2
Final Fantasy
Silent Hill
en nog andere goede. RPG-juweeltjes van Square zijn ook goed.
Ik zou dus een DC kopen maar ge kunt er ook een PS bijkopen. Ik heb ze ook allebei maar ik denk da ge voor DC veel veel betere dingen krijgt voor dezelfde prijs.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 16:46 schreef tazzman het volgende:
/me steekt vinger op :)
dreamcast + 40 of meer games ofzo.. :P
14 legale nog wel :D

• dualband

dualband

Phantasy

Veel mensen kopieeren hier blijkbaar.
Als ge een echte gamer en de spellen echt tof vind vind ik dat je ze moet kopen, zeker de grote toppers.
Ik heb 1/5 van mijn DC-games niet origineel.
En de toppers zijn allemaal origineel.
Zijn er hier dan mensen die niks dan kopies hebben?
Wa vinden die daar van?

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb hier 20 gekopieerde spellen en 3 gekochte spellen (Crazy Taxi, MSR en Tokyo Xtreme Racer). De gekopieerde kreeg ik bij de DC toen ik die tweedehands kocht, dus... *shrug*

Ik heb er niet zoveel problemen mee. Als ik een spel echt goed denk te gaan vinden koop ik het (TXR2 staat op het lijstje) maar als ik hem al gekopieerd heb neem ik de moeite niet meer.

• jazzVL
ik heb 3 orginele
sega rally 2 (was in de aanbieding)
house of the dead 2 + gun(was gekregen van mijn neef)
en marvel vs capcom 2 heb ik orgineel gekocht.

verder heb ik alleen maar kopie's
stuk of 25 30 volgens mij.

maar in hongkong is het best moeilijk om orginele spellen te kopen.
kopie's zijn veel makkelijker te krijgen.

in nederland is het weer andersom.
ken nergens waar je kopie's kan halen

• Acolyte57

Acolyte57

Mjah, ff ibazar op en de DC sectie doorkijken :)

• jazzVL
btw weet iemand waar je een stuur kan halen voor de dc?
vind de race spellen namelijk best vet.
maar ik heb bij replay gezien een madcatz kost 199 en 2e hands kost hij 129.
beetje duur eigenlijk.
weet iemand een alternatief

• jazzVL
Op zaterdag 11 augustus 2001 03:08 schreef Acolyte57 het volgende:
Mjah, ff ibazar op en de DC sectie doorkijken :)
thanks for the tip
kom nooit op ibazar toch nog wel leuke dingen gezien

• jazzVL
hmm maar niks in de buurt van eindhoven :(

• Acolyte57

Acolyte57

Boeiend? Laten opsturen. Simpel toch.

• jazzVL
alleen goude en regio

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 augustus 2001 03:36 schreef jazzVL het volgende:
alleen goude en regio
doen ze niet moeilijk over :)
heb namelijk ook een lijstje doorgestuurd :P

hier is hun uptodate lijst:

ftp://207.181.179.2/010515001107p/Tagged by/MM/For/GoT/Dreamcast spellen.xls

• Zeeger
  • Laatst online: 25-03-2025
Op vrijdag 10 augustus 2001 19:17 schreef Wouter17 het volgende:
...
toen de PSX uitkwam waren er voor de PC nog niet zulke spellen te krijgen als die je daar op kon spelen

En als een spel gewoon echt goed is maakt het niet uit dat het wat mindere graphics heeft.
Um, jij hebt je in die tijd blijkbaar nooit geïnteresseerd voor PC games, aangezien er in 1995 zeker games waren die er veel beter uitzagen dan de PSX. Ik noem Tomb Raider, Quake etc. Het verschil werd alleen maar groter met de komst van de Voodoo Graphics. Consoles lopen per definitie altijd achter op de PC. Op het moment dat een console aangekondigd wordt lijkt het heel wat, maar als zo'n ding een jaar later gereleased wordt is de PC al weer ongeveer 1,5 tot 2 keer zo snel ---> weg mooie specs van de console. Het zijn leuke dingen, daar niet van, maar de PC heeft ALTIJD het technologische voordeel, consoles kunnen daar niet aan tippen. Het voordeel van consoles is dat je er makkelijker software voor kan ontwikkelen (wat soms tot betere spellen leidt), maar daar houdt het op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de volgende spellen besteld:

-Sega GT
-Crazy Taxi
-Crazy Taxi 2
-Soul Calibur
-Virtua Tennis
-Jet Ground Radio
-Sonic Adventure 2
-Shenmue
-NBA 2K1
-Ready 2 Rumble Round 2 (leuk om met een stel vrienden te spelen >:) )

en

-Utopia Boot CD (voor crazy taxi en originele spelen, heb een USA DC)

bedankt voor jullie hopelijk goede advies!

MM

• jazzVL
ja ik heb al een email terug gehad kan gewoon onder rembours.
ga ook wat bestellen.
wat dat weet ik nog niet precies

• jazzVL
btw wat is een DC MSX emulator -

welke van de volgende race spellen zouden jullie aanbevelen.

4 wheel thunder
Tokyo highway battle 2
Speed devils
Re-volt

sega rally 2 daytona had ik al.
v-rally en sega GT staan al op mijn lijstje:-)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 11:27 schreef Zeega het volgende:

[..]

Um, jij hebt je in die tijd blijkbaar nooit geïnteresseerd voor PC games, aangezien er in 1995 zeker games waren die er veel beter uitzagen dan de PSX. Ik noem Tomb Raider, Quake etc. Het verschil werd alleen maar groter met de komst van de Voodoo Graphics. Consoles lopen per definitie altijd achter op de PC. Op het moment dat een console aangekondigd wordt lijkt het heel wat, maar als zo'n ding een jaar later gereleased wordt is de PC al weer ongeveer 1,5 tot 2 keer zo snel ---> weg mooie specs van de console. Het zijn leuke dingen, daar niet van, maar de PC heeft ALTIJD het technologische voordeel, consoles kunnen daar niet aan tippen. Het voordeel van consoles is dat je er makkelijker software voor kan ontwikkelen (wat soms tot betere spellen leidt), maar daar houdt het op.
in dat geval... dan neem ik dat argument terug... ik wist niet dat alweer in 1995 was met die games

wat gaat de tijd toch snel

Verwijderd

Wat dacht je van PC :)

• Acolyte57

Acolyte57

Op zaterdag 11 augustus 2001 14:45 schreef jazzVL het volgende:
btw wat is een DC MSX emulator -
Een MSX is een ouwe home computer, ongeveer van dezelfde tijd als de C64. Die emuleert ie dan :).
welke van de volgende race spellen zouden jullie aanbevelen.
Tokyo highway battle 2
DUH. Deze natuurlijk. Tokyo highway battle 2 (ookwel Tokyo Xtreme Racer 2) is een van DE gaafste spellen :)
Speed devils
Re-volt
Beide geen flikker aan.
v-rally en sega GT staan al op mijn lijstje:-)
V-rally is ook nauwelijks de moeite waard. Sega GT is wel gaaf.

• jazzVL
ok thanks

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 02:28 schreef dualband het volgende:
Veel mensen kopieeren hier blijkbaar.
Als ge een echte gamer en de spellen echt tof vind vind ik dat je ze moet kopen, zeker de grote toppers.
Ik heb 1/5 van mijn DC-games niet origineel.
En de toppers zijn allemaal origineel.
Zijn er hier dan mensen die niks dan kopies hebben?
Wa vinden die daar van?
14 legale games lijkt me wel genoeg denk ik zo...
ik koop altijd ongeveer 10 legale games gewoon voro de steun.

• dualband

dualband

Phantasy

10 legale spellen is inderdaad al goed.
Als je dan nog die spellen koopt die je goed vind dan zal daar veel gemakkelijker een tweede spel volgende door dezelfde makers. :)

Ik vind het wel nog zeer spijtig dat er mensen zijn die geen enkel origineel spel hebben en dan zeggen ze dat ze zo goed zijn. :'(

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 17:19 schreef dualband het volgende:
10 legale spellen is inderdaad al goed.
Als je dan nog die spellen koopt die je goed vind dan zal daar veel gemakkelijker een tweede spel volgende door dezelfde makers. :)

Ik vind het wel nog zeer spijtig dat er mensen zijn die geen enkel origineel spel hebben en dan zeggen ze dat ze zo goed zijn. :'(
Mee eens. Maar mijn mening hierover is wel bekend intussen denk ik :r

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 11:27 schreef Zeega het volgende:

[..]

Um, jij hebt je in die tijd blijkbaar nooit geïnteresseerd voor PC games, aangezien er in 1995 zeker games waren die er veel beter uitzagen dan de PSX. Ik noem Tomb Raider, Quake etc. Het verschil werd alleen maar groter met de komst van de Voodoo Graphics.
Ik vind consoles met PC vergelijken nog steeds zinloos, maar vooruit, kan het ff niet laten. Je noemt Tombraider, dat was dus een Playstation spel, PC versie kwam later en had idd een hogere resolutie.
Consoles lopen per definitie altijd achter op de PC. Op het moment dat een console aangekondigd wordt lijkt het heel wat, maar als zo'n ding een jaar later gereleased wordt is de PC al weer ongeveer 1,5 tot 2 keer zo snel ---> weg mooie specs van de console. Het zijn leuke dingen, daar niet van, maar de PC heeft ALTIJD het technologische voordeel, consoles kunnen daar niet aan tippen. Het voordeel van consoles is dat je er makkelijker software voor kan ontwikkelen (wat soms tot betere spellen leidt), maar daar houdt het op.
En je hoeft ze niet non-stop up te graden. Er is ongetwijfeld een PC samen te stellen die nu Gran Turismo 3 zou kunnen draaien, maar mijn PC (Duron700+TNT2) komt niet in de buurt hoor. Maar goed, PC heeft goede dingen, consoles hebben goede dingen, PC heeft goede spellen, consoles hebben goede spellen...no problemo toch :)

• jazzVL
ja
beide hebben hun plus punten.
gewoon een goede console hebben en een goede pc dan ben je gewoon happy :9

• jazzVL
nog een vraagje.
aan mensen met dc.
hoe kan ik op mijn vmu een spelletje spelen.
ik krijg dat ding niet eens aan laat staan een spel spelen.
moeten er nog batterijen in of zo?

en op de site van dreamcast staat een onderdeel voor vmu kan je dingen mee dl'en of zo????

wat houd dat in?

• RedTop
Op zondag 12 augustus 2001 02:35 schreef jazzVL het volgende:
nog een vraagje.
aan mensen met dc.
hoe kan ik op mijn vmu een spelletje spelen.
ik krijg dat ding niet eens aan laat staan een spel spelen.
moeten er nog batterijen in of zo?
Jep, batterijen zijn nodig. Twee van die platte lithium batterijen. Daarnaast heb je nog een spel nodig die spelletjes voor de VMU ondersteund. (Power Stone, Sonic Adventure). Je kan ook VMU-spellen downloaden met je Dreamcast van bepaalde sites. (zie onder)
en op de site van dreamcast staat een onderdeel voor vmu kan je dingen mee dl'en of zo????

wat houd dat in?
Link zou wel fijn zijn :? Je kan wel als je met Dreamcast het internet op gaat spellen direct naar je VMU downloaden. (zie boven) :)

• jazzVL
de link was gewoon
www.dreamcast.com
dan naar vmu

• RedTop
Wat je daar vindt kan je op twee manieren in je VMU zetten.

1) Zoals ik al had gezegd. Met DC het internet op en rechtstreeks downen naar je VMU. :)

2)Als je een Nexus 4M VMU hebt naast je originele VMU kan je ook je PC gebruiken. Downen met PC. Nexus VMU linken met PC en file overzetten. Dan file overzetten van Nexus naar VMU. :7

• Acolyte57

Acolyte57

Op zondag 12 augustus 2001 15:27 schreef RedTop het volgende:
2)Als je een Nexus 4M VMU hebt naast je originele VMU kan je ook je PC gebruiken. Downen met PC. Nexus VMU linken met PC en file overzetten. Dan file overzetten van Nexus naar VMU. :7
Zo'n ding raad ik trouwens iedereen aan. Maakt het saven een stuk minder moeilijk; als je VMU vol is rag je wat spellen die je minder speelt gewoon naar je HD toe :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, heb net een DC zoals jullie eerder lazen gekocht (krijg ik dinsdag of woensdag over de post) en ik heb er gelijk 12 spellen bij gedaan. Ook moet ik nog ff een tweede controller erbij kopen en een memory kaart.

Nou heb ik zelf nog nooit een console gehad maar omdat de DC zo goedkoop was en ik altijd al een console heb willen hebben heb ik hem gekocht.

Nou lees ik boven iets over VMU, wat is dit?
en hoe werkt zo'n memory kaart, hoeveel saves kun je er op maken, kunnen er meerdere spellen op 1, hoe duur is ie?

Dus dan heb ik een DC, de spellen, Memory card, VMU (weet niet wat het is :P), heb ik dan alles of moet er nog een load of dure shit bij?

• Acolyte57

Acolyte57

Op zondag 12 augustus 2001 17:24 schreef MM het volgende:
Nou lees ik boven iets over VMU, wat is dit?
Visual Memory Unit. Dus zo'n officiele SEGA mem kaart met zo'n beeldschermpje erop. Als je hem uit de controller haalt kun je hem als een soort tamagotchi laten zijn :)
en hoe werkt zo'n memory kaart, hoeveel saves kun je er op maken, kunnen er meerdere spellen op 1, hoe duur is ie?
Varieert per spel. Er zijn een bepaalde hoeveelheid bloks in elk kaart van 1 MB en het ene spel gebruikt er heel weinig, de andere heel veel.
Er zijn ook verschillende memkaarten; je hebt officiele VMU's van Sega maar je hebt ook kloonkaarten met meer geheugen, met of zonder beeldscherm, met link naar PC, etc.
Dus dan heb ik een DC, de spellen, Memory card, VMU (weet niet wat het is :P), heb ik dan alles of moet er nog een load of dure shit bij?
Controllers zijn handig ;). Nee, dat is het. Waarschijnlijk moet je wel nog een DC-SCART kabel kopen om gecopieerde US spellen te kunnen zien op je TV (zonder krijg je wazige effecten. Oh, de TV moet ook NTSC ondersteunen).

Verwijderd

Topicstarter
Oh, de TV moet ook NTSC ondersteunen).
wtf is dat??

en zo'n scart kabel verkopen ze zeker bij elke electronica zaak? hoe duur is zon mem kaart?

en je kan btw spelen zonder mem card (heb namelijk nog geen)

• Acolyte57

Acolyte57

Op zondag 12 augustus 2001 17:54 schreef MM het volgende:
wtf is dat??
Amerikaanse TV en video standaard. Als je een vrij recente (of een ouwe maar dure) TV hebt dan kan ie het waarschijnlijk wel. En anders kun je het opzoeken in de handleiding.

Je moet trouwens meestal de 1ste scart gebruiken voor de DC, das meestal de enige die de RGB signalen van die scartkabel kan lezen en dus NTSC correct neerzet.
en zo'n scart kabel verkopen ze zeker bij elke electronica zaak?
Nee. Die moet namelijk aan de andere kant een Dreamcast stekker hebben :).
hoe duur is zon mem kaart?
http://www.psxshop.nl
Zelf ff kijken in de DC sectie.
en je kan btw spelen zonder mem card (heb namelijk nog geen)
Jep. Maar dan kun je niet saven, en das voor vrij veel spellen nogal kut :)

Verwijderd

Topicstarter
thx!

maar een kennis waar ik altijd oppas hebben een N64 en daar hebben ze gewoon een stekker waarbij een rode, gele en witte uitgangen uitkomen, hierop hebben ze dan zo'n scart kop op gedaan en die in de tv gestoken. Is dat met een DC ook?

ik heb zelf een vrij nieuwe tv (zo'n kleintje met scart) en beneden hebben we een vrij nieuwe grote dus over dat NTSC hoef ik me denk geen zorgen te maken!

en hoeveel memory zal ik kopen? 2 of 4?

mij lijkt die 2mb voor 19,- wel wat of is 2mb te klein?

cya,

MM

Verwijderd

Topicstarter
is dit zo'n dc Scart kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.psxshop.net/producten/pictures/big/p577.jpg

• Acolyte57

Acolyte57

Jah, das idd zo'n DC scart kabel. Die rare uitgang gaat de DC in, vandaar...
Op zondag 12 augustus 2001 21:51 schreef MM het volgende:
en hoeveel memory zal ik kopen? 2 of 4?
Mjah, ik heb een 4 mb en die is nog niet vol, dus ik zou me niet zoveel zorgen maken. 4 mb is iig genoeg voor een heeeele hoop racespelletjes ;)
mij lijkt die 2mb voor 19,- wel wat of is 2mb te klein?
Das wel lekker goedkoop! Ik had die Nexus gekocht voor 70-80 piek (weet ik zo snel niet meer), maar een paar van die 2mb dingetjes is stukken goedkoper :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je snelle reactie, moet ik 2 van die 2mb'tjes kopen of 1

Verwijderd

Topicstarter
Het moet wel een gave console worden, want wat me dat kreng me nu al niet kost:

USA Dreamcast(+2 spellen) f250,- + f22,- porto = f277,-
10 back-up spellen f122,- (incl. porto)
extra gamepad (ik wil die madcatz, is volgens PU een goede) ± f50,-
Memory Card f19,-

eventuele Scart kabel f19,-

dus een eindbedrag van f468/487 :(

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 12 augustus 2001 22:37 schreef MM het volgende:
Het moet wel een gave console worden, want wat me dat kreng me nu al niet kost:

USA Dreamcast(+2 spellen) f250,- + f22,- porto = f277,-
10 back-up spellen f122,- (incl. porto)
extra gamepad (ik wil die madcatz, is volgens PU een goede) ± f50,-
Memory Card f19,-

eventuele Scart kabel f19,-

dus een eindbedrag van f468/487 :(
reken maar dat het een vette console is.
spellen zoals Sonic adventure 1 en 2, Jet set radio (yeas, gelukkig komt er een deel 2) ecco the dolphin, ferrari f355 challenge, shenmue, crazy taxi, le mans 24 hour, soul caliber, resident evil: code veronica (vindt ik persoonlijk de beste uit de hele RE serie).

39

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het ook :P
Ik heb deze spellen besteld:
-Sega GT
-Crazy Taxi
-Crazy Taxi 2
-Soul Calibur
-Virtua Tennis
-Jet Ground Radio
-Sonic Adventure 2
-Shenmue
-NBA 2K1
-Ready 2 Rumble Round 2
maar Jet Ground Radio (Jet Set Radio) vindt iedereen een super vet spel, terwijl het mij niet echt super lijkt! maar ik heb hem toch besteld omdat er veel zeiden dat het een vet spel is!

Bij de PU hebben ze het altijd over NBA2K1, maar hier hoor ik er niets over?

heeft iemand dit spel wel eens gespeeld, is het echt zo vet zoals de PU en gamespot.com beweren

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 12 augustus 2001 22:47 schreef MM het volgende:
Ik hoop het ook :P
Ik heb deze spellen besteld:
[..]

maar Jet Ground Radio (Jet Set Radio) vindt iedereen een super vet spel, terwijl het mij niet echt super lijkt! maar ik heb hem toch besteld omdat er veel zeiden dat het een vet spel is!
dat is juist het gekke aan het spel, je denkt dat het gaar, dom of niet zo leuk is, maar zodra je het gaat spelen is het zo vreselijk vet.
Iedere dag speel ik het spel haast wel nog even een uurtje ofzo.
Je hebt echt een hoop gave spellen erbij gekocht :)

39

• Acolyte57

Acolyte57

Op zondag 12 augustus 2001 22:47 schreef MM het volgende:
Bij de PU hebben ze het altijd over NBA2K1, maar hier hoor ik er niets over?
Bij de PU hebben ze geen smaak. Stelletje puberale idioten daar.

Maar goed, ik heb NBA2K1 hier liggen en ik vind er dus geen flikker aan. Maar ik hou dan ook niet van NBA :)

Pagina: 1 2 Laatste