Daikin Ururu Sarara FTXZ50N / RXZ50N deze laten installeren voor 2900 euro 2 jaar terug nu 3500 euro. Ik vind deze prijs verhoging niet normaal.
Vraag & aanbod. Het was laatste tijd heel heet, en veel mensen wilden dus airco's kopen, dus gaan prijzen omhoog. Wacht een paar maanden en de prijzen zullen weer omlaag gaan.
[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 21-08-2020 21:13 ]
The devil is in the details.
Niet overal zijn ze duur, zelf 1 kopen en via mp werk spot een installateur regelen.ghelsendoorn schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:10:
Daikin Ururu Sarara FTXZ50N / RXZ50N deze laten installeren voor 2900 euro 2 jaar terug nu 3500 euro. Ik vind deze prijs verhoging niet normaal.
https://www.ebay.de/sch/i...1313&_nkw=daikin&_sacat=0
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Als je specifiek zo'n Ururu Sarara zoekt zijn ze ook op ebay.de aardig aan de prijs...Rol-Co schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:18:
[...]
Niet overal zijn ze duur, zelf 1 kopen en via mp werk spot een installateur regelen.
https://www.ebay.de/sch/i...1313&_nkw=daikin&_sacat=0
https://www.ebay.de/sch/i...kw=daikin+FTXZ50&_sacat=0
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ja eens, italie zie ik er 1 voor 1800,-Xander schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:22:
[...]
Als je specifiek zo'n Ururu Sarara zoekt zijn ze ook op ebay.de aardig aan de prijs...
Maar inderdaad, het is een beetje wat hieronder staat, als het warm is en de verkoop gaat goed gaat de prijs omhoog.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
...wat vind je meevallen? De prijsverhoging van deze airco? Wat was de prijs een paar maanden geleden dan? Want dat kan ik niet zien in je linkje
Daar gaat dit topic niet om. TS vraagt waarom ze duurder zijn geworden. En installatie niet meerekenen vertekent het beeld nogalAUijtdehaag schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:37:
@Hahn
Geen idee wat ze kosten. Maar geen 3500 euro. Daar heb je er 2 voor.
(ik kan/mag ze zelf aansluiten, dus dat reken ik er niet bij)

Maar heel fijn voor jou dat jij ze zelf kan installeren, neemt niet weg dat de kans er is dat je er nu een paar honderd euro meer voor betaalt dan een paar maanden geleden.
[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 21-08-2020 21:39 ]
Prijzen komen goed overeen met wat Xander linkt hier:AUijtdehaag schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:40:
@Hahn Heeft TS een linkje gegeven?
Iedereen kan zomaar wat roepen...
Maar nogmaals: dat was niet het punt/de vraag van dit topic.Xander schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:22:
[...]
Als je specifiek zo'n Ururu Sarara zoekt zijn ze ook op ebay.de aardig aan de prijs...
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 21-08-2020 21:41 ]
Ook dat is geen Ururu Sarara...
Als TS specifiek zo'n unit wil, zijn dit soort alternatieven voor hem natuurlijk niet interessant.
Dat een Ururu Sarara duurder is dan alternatieven, waaronder goedkopere alternatieven van Daikin, zal geen verrassing zijn.
Uitwisseling van verse lucht tussen binnen en buiten bijvoorbeeld?AUijtdehaag schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:53:
@Xander Wat maakt de Ururu Sahara dan zo speciaal?
@AUijtdehaag De mogelijkheid tot bevochtigen dan?
Geen idee waarom @ghelsendoorn specifiek een Ururu Sarara zou willen. Maar het apparaat is hoe dan ook niet vergelijkbaar met die Mitsubishi (of met standaard modellen van andere fabrikanten). Nogal logisch dat die alternatieven goedkoper zijn dan.
Geen idee waarom @ghelsendoorn specifiek een Ururu Sarara zou willen. Maar het apparaat is hoe dan ook niet vergelijkbaar met die Mitsubishi (of met standaard modellen van andere fabrikanten). Nogal logisch dat die alternatieven goedkoper zijn dan.
[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 21-08-2020 22:00 ]
Dat heb je niet nodig als je geen wtw hebtXander schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:59:
@AUijtdehaag De mogelijkheid tot bevochtigen dan?
Edit: Maar ik snap nog steeds de vraag niet.
ghelsendoorn in "Huis beschermen tegen houtrook?"
Als iedereen pas gaat nadenken wanneer het te laat is, is prijsverhoging logisch.
vraag en aanbod (en met 30 graden op een dak staan)
[ Voor 38% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-08-2020 22:12 ]
Moet het perse een Daikin zijn? In de B-merken tak heb je ze al rond de 700 euro (5kw, 18000btu).
Als je hem dan zelf ophangt, leidingen legt, afwerking, etc. en dan in bedrijf laat stellen door een monteur dan ben je voor hooguit 1200 euro klaar. Er vanuit gaande dat je ook nog diverse aansluitmaterialen nodig gaat hebben (leidingen, kabels, etc.).
Als je hem dan zelf ophangt, leidingen legt, afwerking, etc. en dan in bedrijf laat stellen door een monteur dan ben je voor hooguit 1200 euro klaar. Er vanuit gaande dat je ook nog diverse aansluitmaterialen nodig gaat hebben (leidingen, kabels, etc.).
Nou ben ik absoluut geen kenner, maar volgens mij is praten over B-merken voor veel "kenners" vloeken in de kerk. Merken als Olimpia Splendid bijvoorbeeld.
Anywho. Is niet on-topic dit. Overigens was de openingspost van TS geen vraag, meer een soort mening.
Ook off-topic; ik ben zelf op zoek naar een goed duo split systeem van 2,5 en 3,5 kW. Iemand tips?
Anywho. Is niet on-topic dit. Overigens was de openingspost van TS geen vraag, meer een soort mening.
Ook off-topic; ik ben zelf op zoek naar een goed duo split systeem van 2,5 en 3,5 kW. Iemand tips?
Education is important but big biceps are importanter
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Dit gaat nergens heen.
Wise enough to play the fool
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.