Mijn vraag
...kan men een netbeheerder verplichten om schonere stroom te leveren?
S'nachts klinkt mijn HiFi-installatie altijd zuiverder dan overdag. Ik heb daarom een oled line emi metertje gekocht om eens globaal te kunnen zien wat het verschil is in vervuiling overdag vs na middernacht.
Overdag meet ik 1720 Mv en na middernacht ong 100 Mv of vaak minder.
Ik schafte een netfilter aan om de reden en die trekt de vervuiling overdag omlaag naar 430Mv
Op dezelfde aanvoerkabel zit 2 woningen verder een vriend van mij en daar meten we overdag 700 Mv
Met mijn filter erop gaat daar die vervuiling bij hem naar beneden tot een exellente 20 Mv.
We hebben beiden zonnepanelen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Hegel versterker aan audiofiel netfilter.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...nieuw netfilter / eigen fase voor audiogroep/ afgeschermde kabel tussen meterkast en audio.
Fases vergeleken/ gemeten onder de iitgeschakelde hoofdschakelaar meet ik ook 1720 mv, dus dat krijg ik geleverd.
...kan men een netbeheerder verplichten om schonere stroom te leveren?
S'nachts klinkt mijn HiFi-installatie altijd zuiverder dan overdag. Ik heb daarom een oled line emi metertje gekocht om eens globaal te kunnen zien wat het verschil is in vervuiling overdag vs na middernacht.
Overdag meet ik 1720 Mv en na middernacht ong 100 Mv of vaak minder.
Ik schafte een netfilter aan om de reden en die trekt de vervuiling overdag omlaag naar 430Mv
Op dezelfde aanvoerkabel zit 2 woningen verder een vriend van mij en daar meten we overdag 700 Mv
Met mijn filter erop gaat daar die vervuiling bij hem naar beneden tot een exellente 20 Mv.
We hebben beiden zonnepanelen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Hegel versterker aan audiofiel netfilter.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...nieuw netfilter / eigen fase voor audiogroep/ afgeschermde kabel tussen meterkast en audio.
Fases vergeleken/ gemeten onder de iitgeschakelde hoofdschakelaar meet ik ook 1720 mv, dus dat krijg ik geleverd.
[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 21-08-2020 10:36 . Reden: Duidelijk gemaakt dat het hier om Hifi gaat ]