Ik zoek een?
Verbetering van het WIFI met behoudt van ethernet in de slaapkamer en woonkamer
Wat is je budget?
300-400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Situatie die nu is dat er in de algemene gang een meterkast staat waar het internet van KPN glas binnenkomt. Daar is de befaamde router van KPN meegeleverd echter komt die niet eens voorbij het entree i.v.m. dikke betonnen muren (jeej). Heb de wifi daarvan uitgeschakeld en doet verder wat het moet doen.
Ik heb kabels naar mijn woonkamer, slaap kamer en werkkamer getrokken.
Woonkamer komt het internet dus binnen op een switch, deze switch is nodig voor de KPN TV box (kan niet de KPN TV box aansluiten op de wifi dan doet het niet, echt alle modes geprobeerd). Vanuit de switch kabels naar PS4, Nvidia Shield en de Wifi router (Nighthawk 9000). pricewatch: Netgear Nighthawk X10 R9000
Slaapkamer
In mijn slaapkamer haalt de nighthawk het niet, wel de werkkamer dus in mijn slaapkamer een simpele router neergezet met apart wifi naam en wachtwoord want merkte als ik dezelfde naam gebruikte als dezelfde in mijn woonkamer dat het niet werkte. Ook van belang om te melden is dat er ethernet kabel van die router naar mijn TV gaat voor de smart functies.
Werkkamer
Simpel eigenlijk, kabel vanuit de muur naar de switch voor PC en andere randapparatuur.
Vraag is dan wat wel? Acces Points en zo ja behoudt ik dan mijn Nighthawk router en hoe stel je die dan in?
Kan ik ook een acces point in mijn slaapkamer zetten en daar nog een kabel naar mijn TV brengen of moet ik daar iets anders voor regelen? of zit ik helemaal fout qua Mesh systeem zoals de TP Link M5/M9 etc?
Verbetering van het WIFI met behoudt van ethernet in de slaapkamer en woonkamer
Wat is je budget?
300-400 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Situatie
Hierbij het overzicht van mijn appartement (vergeef me photoshop skills): https://imgur.com/a/qcbCkuLSituatie die nu is dat er in de algemene gang een meterkast staat waar het internet van KPN glas binnenkomt. Daar is de befaamde router van KPN meegeleverd echter komt die niet eens voorbij het entree i.v.m. dikke betonnen muren (jeej). Heb de wifi daarvan uitgeschakeld en doet verder wat het moet doen.
Ik heb kabels naar mijn woonkamer, slaap kamer en werkkamer getrokken.
Overzicht
WoonkamerWoonkamer komt het internet dus binnen op een switch, deze switch is nodig voor de KPN TV box (kan niet de KPN TV box aansluiten op de wifi dan doet het niet, echt alle modes geprobeerd). Vanuit de switch kabels naar PS4, Nvidia Shield en de Wifi router (Nighthawk 9000). pricewatch: Netgear Nighthawk X10 R9000
Slaapkamer
In mijn slaapkamer haalt de nighthawk het niet, wel de werkkamer dus in mijn slaapkamer een simpele router neergezet met apart wifi naam en wachtwoord want merkte als ik dezelfde naam gebruikte als dezelfde in mijn woonkamer dat het niet werkte. Ook van belang om te melden is dat er ethernet kabel van die router naar mijn TV gaat voor de smart functies.
Werkkamer
Simpel eigenlijk, kabel vanuit de muur naar de switch voor PC en andere randapparatuur.
Probleem
Wat is nu het probleem, telkens handmatige moeten switchen van routers en wil daar vanaf, gewoon als je in de slaapkamer, werkkamer of woonkamer loopt dat die fijn overschakelt.Onderzoek
Gekeken naar Mesh systeem maar uit mijn eigen onderzoek komt naar voren, als je al dikke muren hebt en wifi komt al niet op alle plekken dan zal een mesh systeem niet echt werken.Vraag is dan wat wel? Acces Points en zo ja behoudt ik dan mijn Nighthawk router en hoe stel je die dan in?
Kan ik ook een acces point in mijn slaapkamer zetten en daar nog een kabel naar mijn TV brengen of moet ik daar iets anders voor regelen? of zit ik helemaal fout qua Mesh systeem zoals de TP Link M5/M9 etc?
Zouden jullie mij kunnen helpen met advies en alvast ontzettend bedankt! 
PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279