RJ45 plugjes voor cat6a/7 AWG 23 kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 22:52
Hallo,

Ik ben aan het sukkelen met RJ45 plugjes om op AWG23 kabel te krimpen. In de nieuwbouw thuis heb ik voornamelijk met cat6a en cat7 s/ftp kabel gewerkt (bvb Drake S/FTP CAT 7 vaste koper kern - diameter 7mm).

Ik heb echter een paar kabels voor bvb ip camera's buiten waar ik rechtstreeks een RJ45 plug op de kabel wil krimpen.
Mijn "gewone" RJ45 plugjes zijn er niet voor geschikt omdat je daar de 8 aders naast elkaar in de plug moet schuiven.
Nu heb ik er gekocht die voor AWG23 geschikt zouden moeten zijn en waar je de aders er in 2 lagen van 4 in moet schuiven.

Type: Goobay 93829 CAT 6 STP shielded.
Fiche:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sRA6XjdWQ0cLHhc_khncThb5xM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qJry9HBCQCshpCoPORvrYNQN.png?f=fotoalbum_large

Er is echter geen guide ofzo om die kabels naar binenn te schuiven. Ook krijg ik de aders met isolatie met moeite/net niet ver genoeg in de openingen.
Ook met een ander merk/type kabel heb ik hetzelfde probleem. Op de buitenmantel staat AWG23 aangegeven en ook de diameter van de kabel is "normaal".

Iemand een idee hoe ik de kabels in de pluggen moet krijgen?
Of een suggestie voor alternatieve pluggen?

Er bestaan wel van die (dure) toolless pluggen maar een gewone rj45 plug met tule draagt mijn voorkeur omdat dit ook makkelijker weg te werken is.

Groeten,
Nick

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 13:17
In principe zou het gewoon moeten werken, het plaatje laat 2 keer 4 laag zien maar mijn ervaring is dat je gewoon de volgorde van alle 8 moet maken en ze erin moet schuiven. Ze floepen vanzelf in de juiste uitsparing mits de volgorde correct is (En zoniet, eruit, volgorde opnieuw uitleggen en opnieuw erin. Pas knijpen als het klopt).

Of ze wel of niet passen weet ik niet, maar mijn ervaring met DRAKA is dat het wel past, mits je ze alle 8 tegelijk erin duwt (Toevallig vandaag nog gedaan, met CAT6A pluggen van de praxis/gamma, iets met KPN keurmerkje stond erop).

Verder zou dus in theorie de lengte van je aders 13.5mm moeten zijn, maar ik denk dat 15mm wat gangbaarder is met die pluggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Yahiko750 op 20-08-2020 21:22 ]

• ndedecke
Yahiko750 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:20:
In principe zou het gewoon moeten werken, het plaatje laat 2 keer 4 laag zien maar mijn ervaring is dat je gewoon de volgorde van alle 8 moet maken en ze erin moet schuiven. Ze floepen vanzelf in de juiste uitsparing mits de volgorde correct is (En zoniet, eruit, volgorde opnieuw uitleggen en opnieuw erin. Pas knijpen als het klopt).

Of ze wel of niet passen weet ik niet, maar mijn ervaring met DRAKA is dat het wel past, mits je ze alle 8 tegelijk erin duwt (Toevallig vandaag nog gedaan, met CAT6A pluggen van de praxis/gamma, iets met KPN keurmerkje stond erop).
Ik vrees dat het aan de pluggen ligt. Zelfs 1 ader apart krijg ik niet voldoende diep ingeduwd en raakt dan de vergulde contactjes niet.
Ze er alle 8 tegelijkertijd in duwen lukt al helemaal niet en het lijkt wat random welke ader dan waar komt. Je moet ze dan per rij van 4 er in duwen maar van zodra de onderste rij er in zit kan je toch moeilijk nog de bovenste rij er in duwen tenzij je nog 5 cm extra mantel stript maar dat is ook geen zicht. 8)7

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:13
Mss is de mantel rond de aders van de cat 7 die dikker is dan bij cat 6 waardoor je ze er niet in krijgt.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

• ndedecke
Dyckie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:07:
Mss is de mantel rond de aders van de cat 7 die dikker is dan bij cat 6 waardoor je ze er niet in krijgt.
Net de specs van mijn kabel gevonden:
Conductor: bare copper wire, Ø 0.56 mm (AWG23)
Insulation: Foamskin Polyethylene, Ø 1.35 mm

Die 1.35mm zal te veel zijn.... op zoek naar betere pluggen. Ik kan ze echter moeilijk vinden, vaak staan er ook geen gedetailleerde specs bij.
Enkel AWG23 is duidelijk niet voldoende...

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:13
Denk dat je dan beter zoekt bij de industriële connectors zoals deze: https://www.onlinekabelsh...vwivCr1o0xy8aAlscEALw_wcB

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Kijk even op klemko.nl zij hebben de juiste RJ connectoren 😉👍

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• ndedecke
keur0000 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:35:
Kijk even op klemko.nl zij hebben de juiste RJ connectoren 😉👍
zo te zien overal een AWG bereik van 24-26 en mijn kabel is AWG 23.

• ndedecke
Dyckie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:32:
Denk dat je dan beter zoekt bij de industriële connectors zoals deze: https://www.onlinekabelsh...vwivCr1o0xy8aAlscEALw_wcB
ik denk dat ik inderdaad naar toolless zaken moet gaan. hopelijk vind ik er nog die minder dan 10 euro per stuk kosten :-)

• ndedecke
Ik denk dat ik er gevonden heb die goed zijn:
https://www.tridis.be/en/...for-cat-8-1-7a-7-6a-10pcs

RJ45 plug for Cat6A, Cat7, Cat7A & Cat.8.1 cable
Shielded housing, gold plated pins (50µ)
Suitable for solid or stranded copper wire
For AWG22 - AWG24 wire (1,2 – 1,45 mm with insulation)
Outer cable jacket OD max. 8 mm

Nu nog proberen er aan te geraken :-)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Illusion

(the art of)

ndedecke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:10:
Ik denk dat ik er gevonden heb die goed zijn:
https://www.tridis.be/en/...for-cat-8-1-7a-7-6a-10pcs

RJ45 plug for Cat6A, Cat7, Cat7A & Cat.8.1 cable
Shielded housing, gold plated pins (50µ)
Suitable for solid or stranded copper wire
For AWG22 - AWG24 wire (1,2 – 1,45 mm with insulation)
Outer cable jacket OD max. 8 mm

Nu nog proberen er aan te geraken :-)
Met “mp0030” vind je genoeg leveranciers in NL. Goedkoop zijn ze niet :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:27
Je moet ook gewoon Cat6 gebruiken en geen onzinnige Cat6a en Cat7.

Je hebt waarschijnlijk zoals het hoort een kabel met stugge aders daar kun je geen gewone RJ45 aan knijpen.

Koop gewoon deze.
https://www.praxis.nl/ger...2pDwokEAQYASABEgLnyvD_BwE

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 21-08-2020 00:03 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:01
ndedecke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:06:

Iemand een idee hoe ik de kabels in de pluggen moet krijgen?
Of een suggestie voor alternatieve pluggen?
Hi Nick,
Recentelijk heb ik met de tuinverbouwing een mooie stukje outdoor UTP (CAT6 F/UTP) laten plaatsen.
Deze kabel plugt aan de ene kant in mijn POE switch (binnen) en buiten direct door de PVC pijp in een Unify AC-Mesh outdoor accesspoint. Ook hier was de noodzaak op op deze stugge kabel van 7,5 mm diameter met daarin AWG23 dikte van de koper aders DIRECT op een RJ45 af te monteren zonder de FIELD connectoren.

Na veel research heb ik via Amazon een mooie Chinese CAT7 UTP krimptang gekocht en bijpassend CAT6A large diameter UTP connectoren gehaald.

Nu is het maken van UTP stekkertjes, trekken van bekabeling etc voor mij niks nieuws.
Ik wist van te voren met een chinese tang een toch wel "vage connectoren" dat je voorzichtig moet zijn.
Dus eerst even oefenen; de connector voor gebruik inspecteren of ie wel 100% is en als je je opgemeten en al de lengte van aders op het einde recht afknipt vlak voordat je gaat krimpen ( het heeft geen speling! ) dan is het te doen.

Let even op; de trekontlasting die je in een normale UTP plug meteen meekrimpt die hangt nu achter de utp connector en deze moet je echt goed rondom strak knijpen. Dat is van metaal; vrij scherp -> je kunt met het aansluiten van deze connectoren niet zoals normaal lekker de kabel verder buigen enzo.
( je gebruikt hier dus even netjes een aparte tang voor ! )

Het is te doen; ik heb uit mijn zakje van 10 er 4 verbruikt en alle 4 de aansluitingen waren 100%

Nogmaals word of warning; dit zijn gewoon Chinese dingen; ik had nog een 2e setje van 10 stuks connectoren ook besteld maar besloten deze niet te proberen. Deze liggen voor mijn neus en eigenlijk zien die er zelfs beter uit, maar ik heb er geen ervaringen mee.

In principe zijn de field connectoren je vriend los van de 5 euro + per stuk penalty.
Echter als het niet anders kan; nou ja het kan direct maar ervaring en rust is handig; de Chinese tools vragen verlangen wel van je dat je een bepaald ervarings gevoel in je vingers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
Ben(V) schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:02:
Je moet ook gewoon Cat6 gebruiken en geen onzinnige Cat6a en Cat7.

Je hebt waarschijnlijk zoals het hoort een kabel met stugge aders daar kun je geen gewone RJ45 aan knijpen.
Nieuwbouw en daarom toch gekozen voor cat6a en cat7 S/FTP kabel. Toen mijn grote rol op was heb ik ook wel wat gewone cat6 UTP liggen omdat ik snel verder moest met kabels trekken.

Alles is centraal afgemonteerd op een patchpanel, dat lukt perfect met die kabels. Overal inderdaad installatiekabel met volle koperkern.

Het is enkel voor een aantal ip camera's dat ik liefst gewone rj45 plugjes er op wil krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja dat kun nu eenmaal niet.

Een gewone Rj45 heeft een pennetje die als je hem krimpt tussen de draadjes van de soepel ader geduwd wordt.
Een vaste kabel heeft stugge aders daar kun je dat pennetje niet in duwen.
Dat geeft dus altijd geen of een slechte connectie.

Een Lsa connectie is een vorkje en de stugge ader wordt daar tussen geduwd waardoor die iets wordt ingesneden en zo een koude las maakt.
Zo'n las is niet meer aan corrosie onderhevig, dus dat blijft altijd goed, terwijl zelfs aangeknepen Rj45's altijd defect gaan op den duur als ze al niet meteen problemen geven.

Patch kabels met Rj45 connectors moet je kant en klaar op maat kopen, zelf maken geeft altijd prutswerk.

Dus neem zoals ik al aangaf een Rj45 met Lsa connectie.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
Seven_of_Nine schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Hi Nick,
Recentelijk heb ik met de tuinverbouwing een mooie stukje outdoor UTP (CAT6 F/UTP) laten plaatsen.
Deze kabel plugt aan de ene kant in mijn POE switch (binnen) en buiten direct door de PVC pijp in een Unify AC-Mesh outdoor accesspoint. Ook hier was de noodzaak op op deze stugge kabel van 7,5 mm diameter met daarin AWG23 dikte van de koper aders DIRECT op een RJ45 af te monteren zonder de FIELD connectoren.

Na veel research heb ik via Amazon een mooie Chinese CAT7 UTP krimptang gekocht en bijpassend CAT6A large diameter UTP connectoren gehaald.
Deze had ik op de duitse amazon al tegengekomen en gebookmarked. Echter waren er daar een paar reviews van mensen die de aders er ook niet in kregen + zijn er minder gedetailleerde specs ivm de maximale aderdikte. Niet iedereen is ook even handig met die zaken wat bepaalde reviews kan verklaren >:)
Nu is het maken van UTP stekkertjes, trekken van bekabeling etc voor mij niks nieuws.
Hier ook niet, al is het wel al wat jaren geleden en toen met gewone cat5e utp kabel.
Nogmaals word of warning; dit zijn gewoon Chinese dingen; ik had nog een 2e setje van 10 stuks connectoren ook besteld maar besloten deze niet te proberen. Deze liggen voor mijn neus en eigenlijk zien die er zelfs beter uit, maar ik heb er geen ervaringen mee.
Ik denk er dus aan om net die MP0030 te bestellen omdat daar wel de maximale aderdikte tot 1.5mm op vermeld staat.
Bedankt voor de link naar amazon.nl, ik denk dat ik er daar even wat ga bestellen en hopen dat het werkt.

Ondertussen ligt ik hier al met een zak van 100 RJ45 connectoren "cat6" en 20 voor AWG23 en "dikke aders" waar ik niets mee kan aanvangen.
In principe zijn de field connectoren je vriend los van de 5 euro + per stuk penalty.
Op zich zouden de grotere field connectoren geen issue mogen zijn en voor het kleine aantal dat ik er nodig heb is de kost ook niet overdreven.
Het zou op sommige plaatsen gewoon strakker zijn met een kleinere RJ45 plug. Ook als ik bvb toch voor Unifi camera's zou gaan waar je rechtreeks de rj45 plug kan aansluiten, dan zou zo'n fieldconnector te groot kunnen zijn om er in te passen.
Echter als het niet anders kan; nou ja het kan direct maar ervaring en rust is handig; de Chinese tools vragen verlangen wel van je dat je een bepaald ervarings gevoel in je vingers hebt.
Mijn oude krimptang vereist ook de zachte aanpak. als je te hard duwt zitten de connectoren te diep langs 1 kant. Maar heb er vroeger tientallen gedaan zonder issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 08:44
Sja dat soort kabels zijn ook niet gemaakt om stekkertjes aan te knijpen. Zou toch aanraden ze gewoon in WCD's af te monteren, en je camera's zoals het hoort met een flexibele patchkabel aansluiten.

Cat5e is idd een stuk makkelijker verwerken, ik snap echt met de beste wil van de wereld niet waarom mensen tegenwoordig allemaal die idioot dikke en dure cat6 of nog erger in huis willen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
Ben(V) schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:45:

Een Lsa connectie is een vorkje en de stugge ader wordt daar tussen geduwd waardoor die iets wordt ingesneden en zo een koude las maakt.
Zo'n las is niet meer aan corrosie onderhevig, dus dat blijft altijd goed, terwijl zelfs aangeknepen Rj45's altijd defect gaan op den duur als ze al niet meteen problemen geven.

Patch kabels met Rj45 connectors moet je kant en klaar op maat kopen, zelf maken geeft altijd prutswerk.

Dus neem zoals ik al aangaf een Rj45 met Lsa connectie.
Fair punt. Op een aantal punten kan ik zeker weg met de grotere LSA connectoren en ik volg je zeker in termen van betrouwbaarheid en kwaliteit van connectie in geval van deze kabels met dikkere aders.

PS: deze mens maakt er wel zijn werk van om zijn kabels goed te maken 8)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to Terminate Cat6 Shielded Cable with an RJ45 Connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
mcDavid schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:53:
Cat5e is idd een stuk makkelijker verwerken, ik snap echt met de beste wil van de wereld niet waarom mensen tegenwoordig allemaal die idioot dikke en dure cat6 of nog erger in huis willen halen...
Als je nu nieuwe kabels moet trekken zou ik toch steeds voor cat6 of hoger gaan. Op een tweetal aansluitingen heb ik direct plannen om met 10GbE te werken (iscsi mount) en dan heb ik toch liefst dat de kabel er op voorzien is. Het lijkt me gewoon toekomstgericht.
De prijs van deze kabel is ook sterk gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Helaas komt die prutser in het filmpje wel deskundig over maar is het niet want hij gebruikt zo te zien een kabel met stugge aders en zoals is al uitgelegd heb dan kan gewoon niet met standaard RJ45 connectors.

En het heeft dus helemaal niets met dikke of dunne aders te maken maar met stug of soepel.
Een soepele kabel heeft aders die weer uit allemaal dunne draadjes bestaan en een stugge kabel heeft aders die uit een enkele kern bestaan.

Hardnekkig ben je zeker, Cat6 is tot 55m geschikt voor 10Gbps.
En standaard Rj45 connecties kunnen dat al helemaal niet aan want de pin-out is daar te klein voor.
Je moet dan overal CX4 connector op hebben.

Cat6A en Cat7 is echt volkomen onzin en helemaal niet meer toekomst proof dan Cat6 in een thuis situatie.

[ Voor 26% gewijzigd door Ben(V) op 21-08-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02
Ben(V) schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:45:
Tja dat kun nu eenmaal niet.

Een gewone Rj45 heeft een pennetje die als je hem krimpt tussen de draadjes van de soepel ader geduwd wordt.
Een vaste kabel heeft stugge aders daar kun je dat pennetje niet in duwen.
Dat geeft dus altijd geen of een slechte connectie.
Niet helemaal waar. Er zijn drie typen pluggen zoals in deze video op youtube wordt uitgelegd: YouTube: How to tell the difference between CAT5 / CAT6 solid / stranded core... . Het verschil zit hem in de vorm van mesjes/pennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Klopt er zijn speciale Rj45 connectors voor stugge kabel, echter dat zijn nog steeds ondingen die enkel contact maken en geen koude las zoals een Lsa.
Een vorkje van een Lsa ziet er heel anders uit en maakt niet enkel contact maar snijd de ader in en locked hem dan.
Dat doen die Rj45's uit dat filmpje beslist niet die maken enkel contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 08:44
ndedecke schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:03:
[...]

Als je nu nieuwe kabels moet trekken zou ik toch steeds voor cat6 of hoger gaan. Op een tweetal aansluitingen heb ik direct plannen om met 10GbE te werken (iscsi mount) en dan heb ik toch liefst dat de kabel er op voorzien is. Het lijkt me gewoon toekomstgericht.
De prijs van deze kabel is ook sterk gedaald.
cat6 is nog weer wat anders dan cat6a. Als je echt plannen hebt om 10GE apparatuur te gaan gebruiken is cat6 nog wel te verantwoorden ja. Maar voor het aansluiten van een ip-camera lijkt beiden me toch echt zwaar overkill.

Als een WCD echt geen optie is zou ik eigenlijk adviseren de boel eruit te trekken tot het dichtstbijzijnde punt waar je wel een WCD kwijt kunt, en dan het laaste stukje toch maar een patchkabel door de buis trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndedecke
Ben(V) schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:16:
Klopt er zijn speciale Rj45 connectors voor stugge kabel, echter dat zijn nog steeds ondingen die enkel contact maken en geen koude las zoals een Lsa.
Een vorkje van een Lsa ziet er heel anders uit en maakt niet enkel contact maar snijd de ader in en locked hem dan.
Deze zien er wel goed uit: LSA connectie en niet overdreven groot.
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A326X3AG3XUTK4&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zien er prima uit.
Ook een prima trekontlasting wat vaak over het hoofd gezien wordt.

Prima ook dat ze zo duidelijk in hun laatste plaatje aangeven dat het voor stugge kabel is.

[ Voor 95% gewijzigd door Ben(V) op 21-08-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
Zeker niet verkeerd; en onderaan de streep met 5,- per connector niet eens gek prijzig.
De lengte staat er alleen niet echt bij maar het lijkt vrij compact.
6,8 CM excuses

[ Voor 6% gewijzigd door Seven_of_Nine op 21-08-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Hmm niet echt compact dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
6,8cm en niet flexibel zal in sommige camera's een probleem worden, dit wil je niet in bijv. een ubiquiti G3 cam willen stoppen ofzo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Misschien is dit iets.
https://www.kabeldirect.n...k-zonder-gereedschap.html
kabelshop.nl/keystone-rj45-module-utp-cat6-met-lsa-aansluiting-zwart

https://www.onlinekabelsh...oor-cat6-utp-netwerkkabel

[ Voor 68% gewijzigd door Ben(V) op 21-08-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02
Ben(V) schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:16:
Klopt er zijn speciale Rj45 connectors voor stugge kabel,
Het interessante is dat volgens de video er pluggen zijn die voor solid en stranded werken. Dat kan de keuze welke RJ45 pluggen te kopen vergemakkelijken.
echter dat zijn nog steeds ondingen die enkel contact maken en geen koude las zoals een Lsa.
Dat doen die Rj45's uit dat filmpje beslist niet die maken enkel contact.
Mijn opmerking was bedoeld ter aanvulling over RJ 45 pluggen en een terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Helemaal prima hoor je moet altijd alle aspecten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndedecke
Die was ik al tegengekomen maar er staat:
AWG 24-26 (geschikt voor de meeste Cat 5e/6 kabels)

=> voor AWG 23 zal het dus ook een probleem zijn vrees ik.

Ondertussen heb ik 10 plugjes van de LogiLink MP0030 besteld om daar alvast eens een poging mee te ondernemen. De LSA connectoren volgen later.

Reden is ook dat ik in de garage een kleine switch (UniFI US8-60W) in mijn elektriciteitskast wil installeren en ik daar plugjes rechtstreeks op de kabels wil monteren omdat ik geen plaats genoeg heb voor een patchpanel in de kast.

Volgende week dinsdag post ik wel een update ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door ndedecke op 21-08-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
Er ging iets mits met mijn eerste reactie zonet.
Maar zie hier waarom bij mij zo'n fieldconnector dus niet ging passen.
Handig is anders; maar het werkt 100%Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlf5pylcKkC7aRTMOYUYZWq5VYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y57Pr4XgFGFy7YRNCnaVwO9H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom die focus op een male UTP connector?

Maak er gewoon een (LSA) keystone aan vast die je een female UTP uitgang geeft en daarna ga je met een kort patch-kabeltje naar je device.

Zoiets:
https://www.kabelshop.nl/...3DngeBEAQYASABEgKvqfD_BwE

Wel Ff de juiste erbij zoeken, dit is maar een voorbeeldje.

Als je iets meer ruimte hebt kan het ook in een opbouw LSA WCDtje;
https://www.reichelt.nl/e...uEAQYBSABEgIFK_D_BwE&&r=1

Niet gaan lopen kloten met connectors op stugge kabel, gewoon op LSA afmonteren (patch paneel, keystone, wcd, whatever) en met een soepel patchkabeltje naar je device.

[ Voor 67% gewijzigd door FreakNL op 21-08-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:37
FreakNL schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:40:
Waarom die focus op een male UTP connector?

Maak er gewoon een (LSA) keystone aan vast die je een female UTP uitgang geeft en daarna ga je met een kort patch-kabeltje naar je device.

Zoiets:
https://www.kabelshop.nl/...3DngeBEAQYASABEgKvqfD_BwE

Wel Ff de juiste erbij zoeken, dit is maar een voorbeeldje.

Als je iets meer ruimte hebt kan het ook in een opbouw LSA WCDtje;
https://www.reichelt.nl/e...uEAQYBSABEgIFK_D_BwE&&r=1

Niet gaan lopen kloten met connectors op stugge kabel, gewoon op LSA afmonteren (patch paneel, keystone, wcd, whatever) en met een soepel patchkabeltje naar je device.
Ik denk dat de TS @ndedecke het buiten wil aansluiten ;)
Daar werken jou oplossingen niet echt voor.
Een standaard patchkabel (kant en klaar) krijg je ook niet door een standaard 16 of 19mm buisje heen. Dan moet je alsnog zelf krimpen.

En aangezien het om camera's gaat heb je eigenlijk ook nooit de ruimte in de behuizing voor zoiets.

*bij ons op het werk worden alle camera's en AP's rechtstreeks aangesloten met RJ45 plugjes op de kabel.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Seven_of_Nine schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:22:
Er ging iets mits met mijn eerste reactie zonet.
Maar zie hier waarom bij mij zo'n fieldconnector dus niet ging passen.
Handig is anders; maar het werkt 100%[Afbeelding]
Zo'n ding kun je ook gewoon met CAT5E kabel aansluiten :P

Ik snap serieus echt niet wat mensen hier in een PRIVÉ (thuis) netwerkje nu met CAT6A óf hoger aan 't kloten zijn |:( O-)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndedecke
Vandaag zijn de Logilink MP0030 pluggen toegekomen. Zoals beloofd wat feedback.
Met deze pluggen werkt het wel prima!

De gaatjes in de insteekhulp zijn groot genoeg. Mijn ervaring was dat ik de kabel iets verder moest ontmantelen dan ik gewoonlijk doe omdat ik de draadjes per paar door insteekhulp schuif en daarna het overtollige deel gewoon afknip.

Het krimpen zelf leek ook geen probleem met mijn oude broltang.
Het achterste deel van de connector wordt ingedeukt en drukt zo tegen de kabel.

Het zal geen schoonheidsprijs winnen maar de pluggen zitten stevig vast en zijn perfect voor in dit geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dy66zVVDjd2sPyVsuQvHezNBFg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/msJ9LdINk9JsEJPvQ0SceM1a.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPsPx4W3hzTKbVBPP6066ZAHzys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I9HcuTl5CF6ebsTeBOfLzGTT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAWEQ2peav620V-Vpj41CbTjBLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lA14LCvdR8bBs71kESX2RQ8J.jpg?f=user_large

Misschien dat ik wel met een kleine LSA connector werk op een paar andere plaatsen, maar voor het aansluiten van de switch was dit alvast perfect.

Tot slot: als je nu nog kabel trekt zou ik persoonlijk toch altijd minstens cat 6 nemen.
Ik heb ook wat standaard UTP cat6 kabel in huis en die is net hetzelfde als cat5e te krimpen. Het is enkel maar als je richting cat6a/cat7 en S/FTP gaat dat de boel dikker wordt.

50% van de kabels zal ik waarschijnlijk nooit gebruiken, maar ik heb er voor gekozen om toch overal voldoende netwerkaansluitingen te voorzien.
We hebben een ruime tuin en vandaag de centrale technische ruimte heb ik cat6a en cat7 kabel lopen naar mijn tuinhuis, brievenbus, prieel, voorkant straat.
In totaal 59 aansluitingen op het centrale patchpanel en dan nog 6 in de garage.

Ik zie dus het probleem niet om cat6a of hoger te gebruiken. gewoon doen!

Gr,
Nick
Pagina: 1