Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor games. De persoon voor wie ik hem samenstel wil er wel zo lang mogen mee doen zonder te upgraden.
Games die hij wenst te spelen zijn bijvoorbeeld Diablo 4 (als dat uitkomt), Sekiro, Wolfenstein 2: The New Colossus (en gelijkaardige titels in de toekomst).
Hij heeft echter geen game monitor met een zeer hoge refresh rate en gaat ook niet zitten gamen in 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is nooit echt een bedrag genoemd, maar €1300 lijkt zo ongeveer het budget te zijn (al is er een beetje speling op)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Laat de meningen maar horen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er moet een dvd lezer in de case geraken
Kindje moeten hun dvd's kunnen afspelen.
Opties op moederbord leken ons vrij nutteloos (gezien weinig interesse in overklokken). Wat belangrijk was, was 4 RAM slots en USB-C mogelijkheid.
Stilte bij kantoorwerk wordt geapprecieerd
Ga je overklokken?
Nope, niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral weten of de complete PC wat in balans is (geen overkill in iets of een bottleneck ergens anders).
Verder zit mijn grootste twijfel in hoe future proof de CPU wel of juist niet is (hoe lang denken jullie dat de 3600 nog goed zal meekunnen en of de vrij hoge meerprijs van de 3700X het waard is). Nu zitten we te twijfelen aan de 3600X (maar mij lijkt het die meerprijs niet echt waard te zijn).
We waren ook aan het twijfelen over de 2060 Super tov de AMD 5700 XT (die bijna dezelfde prestaties geven, maar toch een stuk goedkoper is), maar het geklaag in reviews (op amazon.com) over de slechte drivers / temps en andere issues heeft ons wat laten afschrikken. Dan leek ons de 2060 Super (en op beide oren kunnen slapen) een betere keuze.
Origineel wilde we ook een USB-C front poort hebben, maar ik kan maar geen moederbord vinden dat zo header op het moederbord heeft. Is dat überhaupt te vinden (kunnen enkel een vinden met eentje op de achterkant)? Als het moederbord niet zoveel duurder is, kan dit te overwegen zijn.
Alvast bedankt voor jullie meningen!
Systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor games. De persoon voor wie ik hem samenstel wil er wel zo lang mogen mee doen zonder te upgraden.
Games die hij wenst te spelen zijn bijvoorbeeld Diablo 4 (als dat uitkomt), Sekiro, Wolfenstein 2: The New Colossus (en gelijkaardige titels in de toekomst).
Hij heeft echter geen game monitor met een zeer hoge refresh rate en gaat ook niet zitten gamen in 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is nooit echt een bedrag genoemd, maar €1300 lijkt zo ongeveer het budget te zijn (al is er een beetje speling op)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 170,- | € 170,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M Aorus Pro | € 110,05 | € 110,05 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X | € 449,06 | € 449,06 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 2TB | € 57,61 | € 57,61 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 105,01 | € 105,01 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 104,85 | € 104,85 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 109,42 | € 109,42 |
| 1 | Optische drives | Asus DRW-24D5MT (bulk) | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.304,95 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Laat de meningen maar horen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er moet een dvd lezer in de case geraken
Opties op moederbord leken ons vrij nutteloos (gezien weinig interesse in overklokken). Wat belangrijk was, was 4 RAM slots en USB-C mogelijkheid.
Stilte bij kantoorwerk wordt geapprecieerd
Ga je overklokken?
Nope, niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral weten of de complete PC wat in balans is (geen overkill in iets of een bottleneck ergens anders).
Verder zit mijn grootste twijfel in hoe future proof de CPU wel of juist niet is (hoe lang denken jullie dat de 3600 nog goed zal meekunnen en of de vrij hoge meerprijs van de 3700X het waard is). Nu zitten we te twijfelen aan de 3600X (maar mij lijkt het die meerprijs niet echt waard te zijn).
We waren ook aan het twijfelen over de 2060 Super tov de AMD 5700 XT (die bijna dezelfde prestaties geven, maar toch een stuk goedkoper is), maar het geklaag in reviews (op amazon.com) over de slechte drivers / temps en andere issues heeft ons wat laten afschrikken. Dan leek ons de 2060 Super (en op beide oren kunnen slapen) een betere keuze.
Origineel wilde we ook een USB-C front poort hebben, maar ik kan maar geen moederbord vinden dat zo header op het moederbord heeft. Is dat überhaupt te vinden (kunnen enkel een vinden met eentje op de achterkant)? Als het moederbord niet zoveel duurder is, kan dit te overwegen zijn.
Alvast bedankt voor jullie meningen!
[ Voor 3% gewijzigd door SMGGM op 20-08-2020 00:19 ]