Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragoonlegend
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-06 12:09
Beste medetweakers,

Ik heb een nieuwe build gemaakt en de pc aangezet. Nu kwam ik dus direct in de bios en heb ik mijn geheugen van 2144mhz+- naar 3200mhz gezet opgeslagen en nu heb ik geen beeld meer.

Mijn build:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 270,37€ 270,37
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 473,-€ 473,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 150,65€ 150,65
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 67,90€ 67,90
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 99,05€ 99,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.225,97

Ik heb het moederbord al geprobeerd te resetten. via cleartc en batterij eruit gehaald. op verscheidene hdmi aansluitingen. Graphische kaart al afgekoppeld en opgestart.

Wel lijkt er een soort van verbinding te zijn mijn scherm laat dan zien hmdi en daarna analoog voor een paar keer en dan gaat het lampje van d monitor knipperen. Als mijn pc uit is geeft de monitor aan dat ik de kabel moet controleren. Iemand hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
Hoelang heb je de bios batterij eruit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragoonlegend
20 seconden ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Barebones bord starten met 1 ram in slot 2, en alleen de GPU met daarop je scherm aangesloten.

ClearTC kortsluiten, voor Cmos reset, en dan kijken wat het doet. (CPU heeft geen intergraded GPU) dus HDMI op bord heeft dus weinig verdere nut, wellicht heb ik last van de Zon :p maar haal uit je bericht je diverse HDMI probeerde en bord heeft deze ook, maar die hebben geen nut met barebone test.. vandaar ik het voor de zekerheid vermeld.

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
Stekker ook uit het stopcontact of de voeding gehaald? Of de voeding zelf uitgezet toen je dit deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragoonlegend
SantaMuerte schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:21:
[...]

Stekker ook uit het stopcontact of de voeding gehaald? Of de voeding zelf uitgezet toen je dit deed?
Jazeker stekker eruit en de uit en aanknop een aantal keer ingedrukt tot de rgb uitging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragoonlegend
ArranChace schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:04:
Barebones bord starten met 1 ram in slot 2, en alleen de GPU met daarop je scherm aangesloten.

ClearTC kortsluiten, voor Cmos reset, en dan kijken wat het doet. (CPU heeft geen intergraded GPU) dus HDMI op bord heeft dus weinig verdere nut, wellicht heb ik last van de Zon :p maar haal uit je bericht je diverse HDMI probeerde en bord heeft deze ook, maar die hebben geen nut met barebone test.. vandaar ik het voor de zekerheid vermeld.
Ja er zit 1 hdmi op het moederbord en 2 op de gpu. Ik zal uw methode zo even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragoonlegend
ArranChace schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:04:

het heeft gewerkt ik heb weer beeld en alles heb ik nu kunnen installeren. bedankt voor je advies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

LPX is rommel i.c.m. Ryzen, helaas. 3200 op CL16 zonder verhogen van voltage of verlagen van snelheid naar 2933 is niet altijd haalbaar.

Mijn 3000 CL15 kit wilde ook niet op 3000 draaien i.c.m. een 3600X dus draait het spul nu op 1.38v.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArranChace
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-08-2024
Dragoonlegend schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:36:
[...]

het heeft gewerkt ik heb weer beeld en alles heb ik nu kunnen installeren. bedankt voor je advies _/-\o_
Mooi om te horen :)

IIG Dit geheugen schijnt redelijk problemen te hebben met 400 serie chipsets en Ryzens, vaak staan deze niet in XMP (voor AMD ook wel DOCP genoemt) en zal je deze met de hand moeten instellen voor 3200.

Anders word het geheugen default op 2133 gezet, en met de verkeerde instellingen op 3200 kan het systeem vastlopen wat je nu al hebt mee gemaakt..

Vaak bij zulke vastlopers met verkeerde geheugen instellingen kan je alleen dan resetten door het systeem echt een harde reset te geven (Fabrieks instellingen laden, alles weer naar default)

[ Voor 51% gewijzigd door ArranChace op 21-06-2020 02:04 ]

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:33
Dragoonlegend schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:36:
[...]

Op welke snelheid heb het geheugen nu? XMP profiel of 2133?. Er zijn meerdere versies van dit geheugen V4.xx en V5.xx. De V4.xx is nogal gevoelig voor voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragoonlegend
Blastpe schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Op welke snelheid heb het geheugen nu? XMP profiel of 2133?. Er zijn meerdere versies van dit geheugen V4.xx en V5.xx. De V4.xx is nogal gevoelig voor voltage.
Standaard 2133. En heb gekeken betreft versie 4. Had gelezen dat versie 5 beter was.

Maar een feit is dat ik de ram beter kan omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:33
Als je die mogelijkheid hebt zou ik dat doen. Ik heb gelukkig iets betere ervaringen met dit geheugen (v4.32 C-die) en heb het nu draaiend op 3600 (R5 3600/b450). Maar ik zou het achteraf gezien wetende wat ik nu weet niet hebben gekocht. Maar ja goedkoop he. Neemt niet weg dat zo'n setje het gewoon moet doen "out of the box".

[ Voor 17% gewijzigd door Blastpe op 21-06-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Vengence LPX gebruikt zoveel verschillende chips dat het onmogelijk is van tevoren aan te geven of het goede reepjes zijn voor Ryzen. Van samsung B-die tot hynix CJR..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Dragoonlegend Ram is de grijze bankjes en met Thaiphoon uitlezen welke Dies/Chips er gebruikt zijn.
Zit er een AMD sticker op de doos van het RAM ?
(Corsair koopt de goedkoopste chips op dat moment verkrijgbaar, en gebruikt per type dus verschillende)

Voor hogere clock moeten ze wel in de juiste dimm slots/bankjes zitten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JA93
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11-2021
Heb zelf ook vragen gesteld wat betreft ram geheugen voor de ryzen. Het advies dat ik kreeg was dat ryzen nogal picky is met geheugen en dat crucial en gskill de to go merken zijn. Dus als je ze kan omruilen, zeker doen en voor crucial of gskill gaan.

Check ook even de site van je moederbord. Daar staat meestal een lijstje supported ram bij met typenummers. Wel typenummers goed checken, van sommige zijn meerdere typenummers. Deze zijn ook op het moederbord met jouw cpu getest en 100% goed werkend bevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JA93 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:30:
Heb zelf ook vragen gesteld wat betreft ram geheugen voor de ryzen. Het advies dat ik kreeg was dat ryzen nogal picky is met geheugen en dat crucial en gskill de to go merken zijn. Dus als je ze kan omruilen, zeker doen en voor crucial of gskill gaan.

Check ook even de site van je moederbord. Daar staat meestal een lijstje supported ram bij met typenummers. Wel typenummers goed checken, van sommige zijn meerdere typenummers. Deze zijn ook op het moederbord met jouw cpu getest en 100% goed werkend bevonden.
Corsair gebruikt verschillende versies, per type.Dus is het moeilijk online kopen. of je moet er zeker van zijn dat er een AMD sticker op de doos staat. Of je zover wilt gaan, en eo webwinkel dit voor je wil uitzoeken is de vraag. Dan kun je beter een ander merk kiezen.

LPX CMK16GX4M2B3200C16 kan dus verschillende dies/chips opzitten die jij nu koopt, en ik morgen.

Merk en type zijn wel hetzelfde, en dit kun je ook amper in PW bijhouden.

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 22-06-2020 12:39 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1