Vraag

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Goedendag. Mijn vrouw heeft kleine handen. Een 5.5" toestel is daarom eigenlijk voor haar al te groot.
Ze heeft nu een jaar een motorola G5plus, maar dat ding is nu echt al totaal niet meer vooruit te branden. Druk je op 'foto maken' wacht dan maar 5 seconden voordat er wat gebeurt. Echt bizar eigenlijk. Het was al een ouder toestel (release year) toen ik het (nieuw) kocht, maar dat het na een jaar al zo dramatisch is....

Ik zoek een?
Smartphone. Liefst <5.5".

Wat is je budget?
Liever niet meer dan 544 euro incl btw, maar eventueel als het echt veel betere specs oplevert die nuttig zijn voor hoe ze het wil gebruiken dan mag hier overheen gegaan worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te bellen, mailen, internetten, snel fotos te kunnen bladeren en opzoeken, goede fotos te kunnen maken. Gamen doet ze eigenlijk niet. Belangrijkste is dat het toestel niet traag is / aanvoelt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik zoek op apparaten onder de 5.5" en geen apple dan.... is het drama. De meesten zijn ouder dan een paar jaar.

Summary
Ik wil haar graag een goede nieuwe telefoon geven. Het mag geen huawei zijn en liefst van een betrouwbaar merk. Er moet genoeg opslag inzitten of uitbreidbaar zijn met microsim. Draadloos laden boeit niet, maar USB-C is bijvoorbeeld een pre (en dan ook USB-C transfer speeds). Het toestel moet vooral goed fotos kunnen maken. Batterij duur moet redelijk zijn en snelle charge is een pre, dus niet in een halve dag op.

Wie kan mij helpen? Ik heb zelf een oneplus5, daar ben ik erg tevreden over, maar is voor het mooie net te groot voor haar + die wordt niet meer voor een normale prijs verkocht en is ook al wat ouder.

Beste antwoord (via denpries op 02-09-2020 18:33)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Ik zou inderdaad niet blind staren op hoeveel inch het scherm is, vanwege:

- Zoals eerder genoemd: de bezels worden steeds kleiner
- Sommige toestellen, zoals een S8 (oud, ik weet het), zijn wat langer, dus weten nog wel een beetje een smal toestel te handhaven.

Kijk gewoon naar toestellen smaller of in de buurt van de breedte van je huidige motorola G5plus:

https://tweakers.net/smar...XM65Eco9jtO4WAeJEpFIqX0Ag

Zoals je ziet, zitten er zelfs 6,3" schermen tussen.

Je kunt nog even het filter aanpassen aan je minimum en maximum budget en evt. minimum beoordeling. Eventueel kun je je meest verfoeide merken uitvinken.

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

denpries schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:38:
Goedendag. Mijn vrouw heeft kleine handen. Een 5.5" toestel is daarom eigenlijk voor haar al te groot.
Ze heeft nu een jaar een motorola G5plus, maar dat ding is nu echt al totaal niet meer vooruit te branden. Druk je op 'foto maken' wacht dan maar 5 seconden voordat er wat gebeurt. Echt bizar eigenlijk. Het was al een ouder toestel (release year) toen ik het (nieuw) kocht, maar dat het na een jaar al zo dramatisch is....

Ik zoek een?
Smartphone. Liefst <5.5".

Wat is je budget?
Liever niet meer dan 544 euro incl btw, maar eventueel als het echt veel betere specs oplevert die nuttig zijn voor hoe ze het wil gebruiken dan mag hier overheen gegaan worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik zoek op apparaten onder de 5.5" en geen apple dan.... is het drama. De meesten zijn ouder dan een paar jaar.
Waarom maakt niemand een kleine android GSM ?

Ik ben bang dat je of de eis voor <5.5 inch moet laten varen, of de geen apple eis.
Die 2 zijn om voor mij (nog steeds) compleet onduidelijke redenen mutual exclusive.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:06

TTLCrazy

Listen to Frankie

Pixel 4a is een inkopper, zeer goede telefoon voor dat geld, nog niet verkrijgbaar echter. Pixel 4 kan ook, accu duur is echter niet bijster goed als ik de reviews mag geloven. De prijs van deze komt rond €350,- te liggen.

Samsung S10, S10e, A40, A41

Huawei P30 en P30 lite.

Dat is het wel zo'n beetje qua kleinere, redelijk recente telefoons.

Persoonlijk is de Pixel 4a een mogelijke vervanger mijn Galaxy S8, maar ik wacht nog even af.

[ Voor 5% gewijzigd door TTLCrazy op 19-08-2020 10:46 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:59
Misschien moet je ook niet alleen naar schermgrootte kijken. Hedendaagse toestellen hebben een groter scherm met kleinere randen. Als ik filter op fysiek niet groter dan de Motorola Moto G5 Plus Zilver dan krijg ik dit als filters.

En daar staan wel mogelijkheden tussen lijkt mij?

[ Voor 24% gewijzigd door Groentjuh op 19-08-2020 10:47 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zoals @Groentjuh aangeeft, zijn schermen groter geworden binnen kleinere fysieke maten. Dit komt door kleinere bezels.
Daarnaast is de schermverhouding van ongeveer 16:9 naar 19:9 gegaan (of zelfs naar 21:9 bij sommige Sony toestellen), oftewel, ze zijn langer en smaller geworden. Dat smallere houd dus makkelijker vast met kleine handen, en er zijn trucjes in de software die dan het lengte bereik oplossen door de controls onderaan het scherm te houden ipv helemaal bovenaan.
Ook zijn er hoesjes met een knop die je tussen je vingers houd zodat je de telefoon niet vast hoeft te grijpen, die zijn overgewaaid uit Azië waar het grootste deel van de bevolking kleinere handen heeft dan wij lange Nederlanders.
Het meest verstandig is om naar een winkel te gaan waar je toestellen kunt vasthouden om te kijken wat fijn is voor je vrouw. Misschien is er dan meer keuze dan gedacht.

Overigens zou ik de Samsung S10e nemen. Die heeft nog zeker 2,5 jaar updates te verwachten en is redelijk compact (is vorig jaar uitgekomen en een van de beter verkopende toestellen vanwege dat formaat).

Acties:
  • Beste antwoord

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Ik zou inderdaad niet blind staren op hoeveel inch het scherm is, vanwege:

- Zoals eerder genoemd: de bezels worden steeds kleiner
- Sommige toestellen, zoals een S8 (oud, ik weet het), zijn wat langer, dus weten nog wel een beetje een smal toestel te handhaven.

Kijk gewoon naar toestellen smaller of in de buurt van de breedte van je huidige motorola G5plus:

https://tweakers.net/smar...XM65Eco9jtO4WAeJEpFIqX0Ag

Zoals je ziet, zitten er zelfs 6,3" schermen tussen.

Je kunt nog even het filter aanpassen aan je minimum en maximum budget en evt. minimum beoordeling. Eventueel kun je je meest verfoeide merken uitvinken.

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Dank jullie wel :) Uiteindelijk voor de Galaxy S10e gegaan (rood). Bij belsimpel voor 514 euro inc btw.
Enige twijfelpunt was batterij, maar na wat doorlezen lijkt me het (voor nu) toch de beste keuze.
Pagina: 1