[Zonnet] Overgenomen, e-mailadressen vervallen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-04 15:59
Vandaag e-mail van Zonnet ontvangen. Huh? Zonnet? Tuurlijk, een phishing mail. Even lezen hoe deze grappenmakers me denken te verleiden op een van de links te klikken. E-mail adressen van Zonnet die per 1 oktober 2020 komen te vervallen. Jahoor, goeie smoes. NIeuw venster geopend, www.zonnet.nl en verdraaid. Dat ziet er toch wel erg profi uit. Maarja, de phishers leren ook iedere dag bij.

Eens bij moederbedrijf Tele2 kijken. Op de homepage niets te vinden - ook niet over een phishing-campagne. Forum bezoeken. Daar is een topic over Zonnet. En het is helemaal geen phishing. Zo te zien heeft Tele2 de naam 'zonnet' verkocht en is de nieuwe eigenaar een hosting bedrijf. Die heeft nu dus de beschikking over alle @zonnet.nl e-mail adressen. En wil ze te gelde maken.

Juridisch zal het allemaal wel mogen, maar netjes is anders. Weet iemand hoe dit in elkaar steekt en er iets meer over kan vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Goeie vraag, maar Zonnet is natuurlijk al JAREN weg. E-mail kan niet voor altijd gratis blijven zonder je dood te spammen met reclame natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Simon Weel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:41:
E-mail adressen van Zonnet die per 1 oktober 2020 komen te vervallen.
[...]

Juridisch zal het allemaal wel mogen, maar netjes is anders. Weet iemand hoe dit in elkaar steekt en er iets meer over kan vertellen?
Zo te zien kan je voor 6 euro per jaar gewoon gebruik blijven maken van je Zonnet-emailadres.
Of voor 9 euro de mail laten forwarden.
https://www.zonnet.nl/aanbieding/optie
U kunt uw huidige e-mailadres behouden en profiteren van de grotere en veiligere mailbox. Voor deze optie betaalt u jaarlijks 6 euro.
U kunt ook uw e-mailadres laten vervallen, in dat geval hoeft u niets te doen. Wanneer u wilt dat uw mails nog een jaar lang worden doorgestuurd naar een nieuwe mailbox, betaalt u 9 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 19-08-2020 09:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Thanks voor de heads up
* The Eagle profiel op T.net nu aanpassen moet

Geen idee trouwens hoe ik dat andes had kunnen zien of weten though. Tele2 webmail weigert al jaren dienst onder de reguliere browsers :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-05 19:25
Simon Weel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:41:

Zo te zien heeft Tele2 de naam 'zonnet' verkocht en is de nieuwe eigenaar een hosting bedrijf. Die heeft nu dus de beschikking over alle @zonnet.nl e-mail adressen.

Weet iemand hoe dit in elkaar steekt en er iets meer over kan vertellen?
Tele2 geeft zelf ook de nodige info: https://www.tele2.nl/klan...name-zonnet-en-verstatel/

Dus dit geldt blijkbaar alleen voor de gratis mailaccounts die vroeger werden uitgegeven door Zonnet/Tele2.
Dus ook voor @versatel adressen!

Oude Tele2/Zonnet klanten (overgebleven deel van hun oude internet abonnement) houden (tot nu toe) hun mail adres bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
The Eagle schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:11:
Thanks voor de heads up

Geen idee trouwens hoe ik dat andes had kunnen zien of weten though. Tele2 webmail weigert al jaren dienst onder de reguliere browsers :/
Die Tele2/zonnet webmail heeft een pop-up nodig om verder in te kunnen loggen, dus als je default pop-ups uit hebt staan in je opties (zoals ik altijd ook deed) dan werkt het niet uit eigen ervaring |:(

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

The Eagle schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:11:
Thanks voor de heads up

Bij mij doet tele2 webmail (met een @tele2 adres overigens) het anders al jaren prima.. In welke browser dan ook. Is het adres voor Zonnet / Versatel wellicht anders? Voor mij is het gewoon webmail.tele2.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon Weel
Dus dit geldt blijkbaar alleen voor de gratis mailaccounts die vroeger werden uitgegeven door Zonnet/Tele2. Dus ook voor @versatel adressen!
Aha! Dat maakt het een stuk duidelijker. Dank! Ik ben inderdaad klant van Tele2 (ooit klant geworden dus van Zonnet) en heb 4 e-mail adressen @zonnet.nl. Voor twee van die adressen heb ik het bewuste mailtje ontvangen. Voor de derde zal dat eerdaags ook wel arriveren.

Het (Zonnet) e-mail adres dat op het abonnement van Tele2 staat blijft dus bestaan, zonder kosten, begrijp ik. Ben benieuwd hoe dat mailserver-technisch geregeld wordt? Alles komt binnen bij InterNLnet en wordt daar aan de hand van een filter al dan niet doorgestuurd naar de mailserver van Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Toch lijkt het wel legitiem. Als het op KVK kijkt, is Zonnet als merknaam onderdeel van InterNLnet...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-05 19:25
Simon Weel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Aha! Dat maakt het een stuk duidelijker. Dank! Ik ben inderdaad klant van Tele2 (ooit klant geworden dus van Zonnet) en heb 4 e-mail adressen @zonnet.nl. Voor twee van die adressen heb ik het bewuste mailtje ontvangen. Voor de derde zal dat eerdaags ook wel arriveren.

Het (Zonnet) e-mail adres dat op het abonnement van Tele2 staat blijft dus bestaan, zonder kosten, begrijp ik. Ben benieuwd hoe dat mailserver-technisch geregeld wordt? Alles komt binnen bij InterNLnet en wordt daar aan de hand van een filter al dan niet doorgestuurd naar de mailserver van Tele2?
Net nog gekeken en op mijn @versatel adres is geen verhuismail te zien. Ik ben een oud-Tele2 klant.

Hoe ze het exact geregeld hebben, weet ik niet. Maar ik vermoed dat ze alleen die specifiek gratis mailadressen overgezet hebben naar InterNLnet.
Sinds Tele2 verkocht is aan T-Mobile zijn ze de boel daar aan het opruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Simon Weel ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:21
Even voor de volledigheid; ik ben en was geen klant van zonnet, versatel of Tele2. Wat ik mij afvraag of het juridisch in orde is dat je zonder dat je het als klant weet dat je eigen data verkocht wordt aan een andere partij en dat pas krijgt te weten in emails van de nieuwe partij of je data wilt behouden.

Klinkt niet erg chique namelijk van Tele2 nog afgezien van de juridische basis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 18:50

Pinobigbird

doesn't share food!

Na 21 jaar ben ik best wel gehecht aan m'n @zonnet.nl-e-mailadres. Ik gebruik 'm dan ook nog steeds actief voor een select aantal zaken.

Ik heb de bewuste e-mail niet ontvangen. Ik ben dan wel ooit klant geweest van Tele2 (ADSL internet en vaste telefonie).

Hoe weet ik nou zeker dat m'n e-mailadres niet komt te vervallen?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:42
Ik heb ook nog geen e-mail ontvangen. Lekker vaag. Maar ik zit hier wel mee.

Nu wil ik er in principe wel vanaf, omdat ze geen IMAP ondersteunen en ook de mail forwarding blijkt niet altijd betrouwbaar.

Nu ben ik dit voorjaar al begonnen met het overzetten, maar dat is best veel werk. Ik gebruik mijn zonnet e-mail adres al vanaf december 1999, dus die is voor weet ik hoeveel internet accounts op diverse websites gebruikt.

Om dat proces voor 1 oktober af te ronden, vind ik wel erg kort dag. Dan houdt ik het nog liever een jaar aan, al dan niet betaald, voor het geval ik toch nog iets vergeten blijk te zijn.

Maar hoe weet ik nu of ik bij de groep zit die moet gaan betalen? Ze zeggen dat 'sommige' e-mail adressen zijn verkocht.

Ik heb nooit een betaald abonnement gehad, maar ik heb wel enige tijd via Zonnet als internetprovider gebruikt, tot het moment dat hier kabel internet beschikbaar kwam.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:19
Hier ook al dik 20 jaar gebruiker van een @zonnet.nl account. Zelf ook nog geen bericht hierover ontvangen. Inderdaad, na 20+ jaren hangen er best veel belangrijke zaken aan, maar nog geen idee wat ik er mee ga doen. Betalen voor een zonnet.nl account sowieso niet. Daar zijn betere alternatieven voor.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Dank je voor de headsup, ik was ook niet op de hoogte dat Zonnet was verkocht. Ik heb inmiddels ook al een jaar of 20 een zonnet adres, maar gebruik het niet meer actief. Het is nog wel gekoppeld aan allerlei accounts en het is de backup voor mijn nieuwe primaire e-mailadres. Zal dat eens gaan aanpassen.

Zal aan mijn werkgever eens vragen waar ik dat e-mailadres overal heb gebruikt, want ik weet dat zelf niet meer. Als ik tweakers moet geloven weet mijn werkgever echter wel mijn internethistorie van de afgelopen 25 jaar, dus dat gaat helemaal goed komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
InterNLnet is weer een tak wat onder Tele2 valt. Zonnet was ook van Tele2, dus waarschijnlijk is het "hier, succes ermee en maak er maar wat leuks van".

En aangezien ze nu alles (hopelijk) gaan moderniseren komen er nu misschien ook features bij die Tele2 zelf niet bood.

Opzich zijn de prijzen die ze vragen helemaal niet raar. KPN vraagt 6,95 per maand als je je oude mailadressen wilt behouden (@hetnet.nl, @planet.nl).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02

Gaitman

The Real One

Iemand die snapt waarom de doorstuur optie 3 euro duurder is dan de mailbox optie? Ik zou juist verwachten dat het goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 21:55

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Gaitman schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:12:
Iemand die snapt waarom de doorstuur optie 3 euro duurder is dan de mailbox optie? Ik zou juist verwachten dat het goedkoper is.
Waarschijnlijk omdat de mailbox optie een tijdelijke actie is. Kost normaal 12 euro/jaar.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Rooieduvel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:04:
[...]

Waarschijnlijk omdat de mailbox optie een tijdelijke actie is. Kost normaal 12 euro/jaar.
Nee de mail + domein is een actie voor 6 euro het eerste jaar en daarna 12 euro.

De mailbox alleen is 6 euro per jaar en geen actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 21:55

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Gaitman schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:19:
[...]

Nee de mail + domein is een actie voor 6 euro het eerste jaar en daarna 12 euro.

De mailbox alleen is 6 euro per jaar en geen actie.
My bad, niet verder gekeken. Dan is het inderdaad een beetje apart.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-05 08:07

Nikeo

Jawelles

Ik vind het allemaal vrij schappelijk eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:55
Hoe komt men te weten of de mailbox inderdaad dreigt te verdwijnen? Tot nu toe vanuit Tele2 niets vernomen, mailbox bestaat en doorsturen werkt ook nog steeds. Geen actief abonnement bij Tele2 momenteel, heb wel een klantnummer en verschillende @tele2.nl accounts aan het zonnet account hangen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik ontving afgelopen donderdag (20 augustus) pas het mailtje, tijdstempel was van 11 augustus!
(via pop3, webinterface gebruik ik niet.)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb nog steeds niks mogen vernemen van Tele2, misschien is het toch een beperkt aantal mailboxen waar het om gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simon Weel
Ik heb 4 @zonnet.nl e-mail adressen, waarvan 1 het hoofdadres van Tele2 is. Voor de overige 3 heb ik inmiddels mail ontvangen van de 'nieuwe' Zonnet. Inderdaad hebben de berichten allemaal de datum 11 augustus, hoewel op verschillende dagen ontvangen.

Ik blijf het toch een beetje gek vinden. Ik ben ooit klant geworden van Zonnet, dat vervolgens Versatel en daarna Tele2 werd. Bij Zonnet kon je een x aantal e-mail adressen maken - zat in het abonnement. Lijkt me logisch dat een overnemende partij zoals Versatel en Tele2 de rechten en plichten overnemen. Dat is bij Tele2 niet geval - ik kan bij Tele2 geen extra e-mail adressen maken. Sterker, ik heb helemaal geen Tele2 adres. Dat zal vast wel in de voorwaarden staan, maakt verder ook niet uit. Terzijde; ook de homepage die in het Zonnet abonnement zat is jaren geleden door Tele2 opgeheven. Wat ik wel gek vind is dat ik nog steeds klant van Tele2 ben, maar dat de extra e-mail adressen zijn losgeweekt van het abonnement en in een andere firma zijn ondergebracht. Het zal allemaal volgens de letter van de wet zijn, maar het voelt niet zuiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:14
Ik heb niks met Tele2 of zonnet, maar vind dit ook heel vreemd. zeker als je nog gewoon klant bij Tele2 bent. Winst maximalisatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 563525

Aan de klanten was beloofd dat de prijzen 3 jaar lang niet zouden stijgen door de fusie van Tele2 met T-Mobile. Die belofte lijkt nu verbroken. De consument zou er beter van worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 563525 op 25-08-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dit is een van de redenen waarom ik al heel lang geleden ben overgestapt op een eigen domein voor mijn mail (maar bijvoorbeeld gmail zou ook prima werken). Het koppelen van e-mail aan je internetverbinding vond ik altijd zoiets vervelends. Zodra je van verbinding wisselt moet je overal je e-mail adres gaan updaten.

Ik ben in de afgelopen jaren bij xs4all, telfort, tele2 en ziggo abbonee geweest. Als ik elke keer mijn e-mail adres overal moest updaten zou ik helemaal gek worden.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 12:18
De merknaam Zonnet is zo te zien niet meer van Tele2, maar 'verkocht' aan InterneNLnet. Dit betekent dus dat Tele2 hier niks meer mee van doen heeft, dus zal het ook geen winstmaximalisatie of iets in die richting te zijn.

Doordat het een ander bedrijf is geworden zullen er ook andere voorwaarden en prijzen gelden. Op zich is het nog best netjes dat ze je de mailbox aanbieden, want ik denk niet dat ze verplicht zijn om de dienst voort te zetten, omdat ze toevallig die merknaam gekocht hebben. Het zou overigens ook raar zijn als je een dakdekkersbedrijf bent enoutlook.com op een veiling op de kop tikt, dat je voortaan ook email diensten moet gaan leveren, "want dat deed outlook.com voorheen ook".

Daarnaast is Tele2 natuurlijk altijd gerechtigd om een dienst te beëindigen, dat zal waarschijnlijk ook in de algemene voorwaarden staan. Meestal wordt dan verwacht dat ze dat ruim op tijd melden. Aangezien je tot oktober 2020 hebt, is dat wel een redelijk termijn.

Voor zover ik lees ging het om gratis mailboxen en een gratis dienst of service. Als iets gratis is, dan kun je natuurlijk niet verwachten dat het eindeloos beschikbaar blijft, imho moet je dit zien als een extraatje dat je krijgt en niet iets waar je recht op hebt.

https://www.tele2.nl/klan...name-zonnet-en-verstatel/

[ Voor 11% gewijzigd door chickpoint op 25-08-2020 16:05 . Reden: zinsopbouw ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is vreemd om meer concurrentie te beloven en dat een grote provider vervolgens zegt dat de consument beter van de fusie zou worden en dat je dan een groep consumenten uit gaat zwaaien. Tele2 had ook zelf een aanbod kunnen doen i.p.v. deze klanten van het eerste uur te verkopen aan een andere partij.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 563525 op 25-08-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

timmie1 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:45:
Ik heb nog steeds niks mogen vernemen van Tele2, misschien is het toch een beperkt aantal mailboxen waar het om gaat?
Ik denk dat je emailadres dan gewoon weg is. Je kunt het terug vinden in de aangeboden opties op zonnet.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Ik denk dat je emailadres dan gewoon weg is. Je kunt het terug vinden in de aangeboden opties op zonnet.nl.
Weg is die mailbox zeker niet, er komt nog steeds mail van binnen en verzenden lukt ook nog. Doorsturen werkt ook prima. Merk wel dat soms de Roundcube webmail eruit ligt, maar dat zou ook kunnen van de load van alle (oud-)klanten die de werking van hun mailbox controleren.

Overigens heb ik nog steeds niets gehoord van Tele2 hierover. De laatste mail van Tele2 op de bij hen bekende adressen dateert van eind vorig jaar.
Simon Weel schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:03:
Ik heb 4 @zonnet.nl e-mail adressen, waarvan 1 het hoofdadres van Tele2 is. Voor de overige 3 heb ik inmiddels mail ontvangen van de 'nieuwe' Zonnet. Inderdaad hebben de berichten allemaal de datum 11 augustus, hoewel op verschillende dagen ontvangen.

Ik blijf het toch een beetje gek vinden. Ik ben ooit klant geworden van Zonnet, dat vervolgens Versatel en daarna Tele2 werd. Bij Zonnet kon je een x aantal e-mail adressen maken - zat in het abonnement. Lijkt me logisch dat een overnemende partij zoals Versatel en Tele2 de rechten en plichten overnemen. Dat is bij Tele2 niet geval - ik kan bij Tele2 geen extra e-mail adressen maken. Sterker, ik heb helemaal geen Tele2 adres. Dat zal vast wel in de voorwaarden staan, maakt verder ook niet uit. Terzijde; ook de homepage die in het Zonnet abonnement zat is jaren geleden door Tele2 opgeheven. Wat ik wel gek vind is dat ik nog steeds klant van Tele2 ben, maar dat de extra e-mail adressen zijn losgeweekt van het abonnement en in een andere firma zijn ondergebracht. Het zal allemaal volgens de letter van de wet zijn, maar het voelt niet zuiver...
Hier wel extra @tele2.nl adressen gekregen bij het zonnet hoofdadres. Volgens de klantenservice heb je als zonnet klant recht op 5 mailboxen, maar @zonnet.nl en @versatel.nl kon niet meer worden aangemaakt, dus werd het @tele2.nl. Overigens ben ik officieel nog steeds Tele2-klant, er hangt nog steeds een MijnTele2-profiel aan het mailadres, een registratiedatum in 2004 en een klantnummer en ik ben nooit afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:24
Voor degenen die (nog) geen mail hebben ontvangen, vanmiddag ontving ik de mail gedateerd 18-08 (via POP3).

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

timmie1 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:45:
[...]

Weg is die mailbox zeker niet, er komt nog steeds mail van binnen en verzenden lukt ook nog. Doorsturen werkt ook prima. Merk wel dat soms de Roundcube webmail eruit ligt, maar dat zou ook kunnen van de load van alle (oud-)klanten die de werking van hun mailbox controleren.

Overigens heb ik nog steeds niets gehoord van Tele2 hierover. De laatste mail van Tele2 op de bij hen bekende adressen dateert van eind vorig jaar.

[...]

Hier wel extra @tele2.nl adressen gekregen bij het zonnet hoofdadres. Volgens de klantenservice heb je als zonnet klant recht op 5 mailboxen, maar @zonnet.nl en @versatel.nl kon niet meer worden aangemaakt, dus werd het @tele2.nl. Overigens ben ik officieel nog steeds Tele2-klant, er hangt nog steeds een MijnTele2-profiel aan het mailadres, een registratiedatum in 2004 en een klantnummer en ik ben nooit afgesloten.
Ik bedoelde dat je mailbox waarschijnlijk over een tijdje weg is als je er niks mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Anoniem: 563525 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:25:
Aan de klanten was beloofd dat de prijzen 3 jaar lang niet zouden stijgen door de fusie van Tele2 met T-Mobile. Die belofte lijkt nu verbroken. De consument zou er beter van worden.
Zoals ik het lees/opvat:

Heb je vroeger ooit een Zonnet adres gehad, dan moet je daar nu voor betalen, behalve voor klanten die op dit moment bij Tele2 internet afnemen, voor die blijft het gratis.

Zoals ik het opvat betalen de huidige Tele2 klanten dus niet extra. Mensen die vroeger gratis een e-mailadres konden aanmaken moeten nu dus gaan betalen voor de maildiensten van Zonnet.

Het had wel duidelijker vermeld kunnen worden op de website.

Voor bestaande tele2 klanten lijkt er dus niets te veranderen.

Die 5 beloftes is eigenlijk ook een beetje onzin. KPN rolt momenteel in recordtempo glasvezel uit in 70+ plaatsen, T-Mobile tot nu toe in 2 steden. Ook had Vodafone eerder "landelijke 5G dekking" (wat overigens ook flauwekul is, maar een gewone consument weet dat niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mag het onzin vinden, maar als een provider belooft om de prijzen niet verhogen (hooguit met inflatie) dan is het niet netjes om klanten te verkopen en op kosten te jagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Maar goed dat ik nog even inlog in m'n Hotmail-account, waar ik alle @zonnet.nl-e-mails via POP3 ophaal met de "E-mail synchroniseren"-optie. Daar zie ik (1) staan in m'n Postvak IN, terwijl er geen ongelezen berichten zijn. Als ik dan filter op ongelezen berichten, dan staat daar ineens de e-mail van support@zonnet.nl! Vaag! Deze mail is dus ook niet op m'n telefoon te zien.
Er lijkt iets niet goed te zijn met de datumweergave, want die laat Hotmail/Live/Outlook.com/... niet zien als ik het bericht open Hierdoor staat de e-mail helemaal ook onderaan en is dus niet zichtbaar.

Dat ik jaren een Tele2-internetabonnement heb gehad, en nog een Tele2-mobiel abonnement heb, betekent dus niet dat m'n e-mailadres behouden blijft.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• Koenoe
Pinobigbird schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:24:
Maar goed dat ik nog even inlog in m'n Hotmail-account, waar ik alle @zonnet.nl-e-mails via POP3 ophaal met de "E-mail synchroniseren"-optie. Daar zie ik (1) staan in m'n Postvak IN, terwijl er geen ongelezen berichten zijn. Als ik dan filter op ongelezen berichten, dan staat daar ineens de e-mail van support@zonnet.nl! Vaag! Deze mail is dus ook niet op m'n telefoon te zien.
Ahh dank. Ik zie het bericht nu ook. 11-8 verzonden.

Ik probeer nu mijn email te behouden + een hosting pakket te regelen via zonnet, maar op het moment dat ik het probeer af te ronden krijg ik een foutmelding. Email gehad dat het opgelost zou zijn, maar ik bleef deze keer haken bij het inlogformulier. Hiervoor kreeg ik bij het kiezen een nieuwe pagina, met meerdere extenties i.p.v. alleen .nl. Lijkt net alsof ik de eerste ben die dit probeer en de pagina terloops wordt aangepast.

[ Voor 28% gewijzigd door Koenoe op 27-08-2020 12:49 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 563525 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:15:Je mag het onzin vinden, maar als een provider belooft om de prijzen niet verhogen (hooguit met inflatie) dan is het niet netjes om klanten te verkopen en op kosten te jagen.
Ik weet niet precies waarop je reageert, maar als klanten niets betalen dan is niets betalen + inflatie nog steeds niets. En is er geen sprake van een verhoging aan prijzen.

Daarnaast is de belofte voor zover ik mij kan herinneren gedaan voor mobiel, voor vaste diensten is deze uitspraak voor zover mij bekend nimmer gedaan maar vooralsnog blijft de Tele2-brand bestaan en zijn de kosten van DSL vooralsnog ontzettend laag (lees: er zijn geen verhogingen geweest sinds de overname) alleen de glasvezel klanten worden of zijn (inmiddels) naar T-Mobile verhuist, iets dat logisch is aangezien de prijzen van glasvezel bij T-Mobile een stuk gunstiger zijn in tegenstelling tot wat Tele2 ervoor vroeg.

Overigens, die gratis e-mail adressen kreeg men veelal dankzij het CD'tje dat gratis verkrijgbaar was bij diverse winkels. Men kreeg toen gratis internet toegang en een e-mail adres, dat er nu geld gevraagd gaat worden is niet meer dan logisch/terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
Het blijkt dus een bende, getuige ook deze thread in het Tele2 forum:

https://forum.tele2.nl/ac...-wat-nu-80455/index5.html

Nu aan de telefoon met Tele2, doorverbonden naar de klantenservice, 10 minuten in de wacht gestaan en toen maar opgehangen. Kan geen pakket aanvragen, maar je email wordt wel opgeheven over een maand. Fantastisch.

[ Voor 11% gewijzigd door Koenoe op 28-08-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DarkForce
Wat verandert er nu voor mij als klant?

Er verandert niets. De prijsplannen en contracten blijven ongewijzigd. De met klanten gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. Mochten er op termijn wel zaken veranderen, dan zul je hier tijdig over geïnformeerd worden. Vooralsnog voorzien we voor de klanten van Tele2 vooral positieve wijzigingen in de toekomst, omdat deze klanten op termijn ook gebruik kunnen maken van het best geteste netwerk van T-Mobile.

https://www.t-mobile.nl/fusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:40

JdM

Humbled

Dit is nog een nette afhandeling, paar jaar terug bij onsbrabantnet (de aanbieder van de eerste glasvezelabonnementen in Brabant) stopte er ook mee: "Uw emailadressen komen over 30 dagen te vervallen" was de melding. Geen mogelijkheden voor forwards whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lijkt op het eerste gezicht zo, maar er zijn zoals @Koenoe al zegt nogal wat problemen en antwoord krijg je ook niet als een vraag stelt via het daarvoor bestemde formulier op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:40

JdM

Humbled

Anoniem: 563525 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:15:
Dat lijkt op het eerste gezicht zo, maar er zijn zoals @Koenoe al zegt nogal wat problemen en antwoord krijg je ook niet als een vraag stelt via het daarvoor bestemde formulier op de website.
Inderdaad, ik heb het topic maar half gelezen voor ik mijn reply gaf O-) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
Anoniem: 563525 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:33:
@DarkForce

Er verandert niets. De prijsplannen en contracten blijven ongewijzigd. De met klanten gemaakte afspraken worden gewoon nagekomen. Mochten er op termijn wel zaken veranderen, dan zul je hier tijdig over geïnformeerd worden. Vooralsnog voorzien we voor de klanten van Tele2 vooral positieve wijzigingen in de toekomst, omdat deze klanten op termijn ook gebruik kunnen maken van het best geteste netwerk van T-Mobile.

Onder de door jou genoemde link staat inderdaad ook iets over 'Vast', en na wat vergelijkingen tussen het vorige en huidige Tele2 aanbod zijn de tarieven ook helemaal niet veranderd. Wat wel veranderd is, is dat de Tele2-brand geen fiber meer biedt en ze DSL verbindingen aanbieden tot maximaal 20Mbit - zowel fiber als hogere snelheden waren tot de fusie opgenomen in het aanbod. De tarieven bij Tele2 zijn in de tussentijd ook niet verhoogd.

Dus op dat vlak veranderd er helemaal niets en is het ook helemaal niet van toepassing op de e-mail adressen die voor sommigen komen te vervallen - mits ze gaan betalen. Nergens zie ik dat bestaande "betalende" Tele2 klanten moeten gaan betalen voor het behouden van hun e-mail adressen bij zonnet (?).

Let wel, providers zijn bij overnames etc. niet verplicht om e-mail adressen van de oude provider voor onbepaalde tijd aan te houden. Zonnet is al jaren geleden overgenomen dus dat het verkocht wordt en een nieuwe partij er geld voor besluit te vragen is niet meer dan logisch/terecht.

Zolang er voor providers geen wettelijke verplichtingen zijn om oude provider e-mail adressen voor een specifieke duur aan te houden, is het aan de nieuwe eigenaar om te besluiten in hoeverre en voor welke duur deze een coulance toepast. De termijn die nu gehanteerd was, is eigenlijk zeer coulant te noemen "en dat nota bene voor iets waarvoor de consument niet betaald heeft!".

Overigens
Overigens vind ik het wel discutabel dat een willekeurige tent zomaar zonder aankondiging en toestemming van de consument, persoonsgegevens kan overnemen terwijl over het algemeen sprake is van een gratis dienst. Dat dit gebeurt bij betaalde diensten kan ik mezelf voorstellen daar de dienstverlening gewoon wordt gecontinueerd....

[ Voor 7% gewijzigd door DarkForce op 28-08-2020 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Mijn moeder gebruikt dit Email passief, ik heb een paar jaar terug een mail adres voor haar aangemaakt, maar deze word nu via gmail uitgelezen, pffff denk dat ik dat bedrag maar ga betalen, omdat ik anders weer al die accounts moet gaan lopen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ozzie schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:01:
Dit is een van de redenen waarom ik al heel lang geleden ben overgestapt op een eigen domein voor mijn mail (maar bijvoorbeeld gmail zou ook prima werken). Het koppelen van e-mail aan je internetverbinding vond ik altijd zoiets vervelends. Zodra je van verbinding wisselt moet je overal je e-mail adres gaan updaten.

Ik ben in de afgelopen jaren bij xs4all, telfort, tele2 en ziggo abbonee geweest. Als ik elke keer mijn e-mail adres overal moest updaten zou ik helemaal gek worden.
Precies, gebruik al die mailboxen van de providers niet, heb al ruim 20 jaar een Gmail adres.
Ooit ook Zonnet gehad, maar gebruikte die adressen voor de Spam ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Toevallig afgelopen week bij een klant geweest die wist ook van niks. Via deze pagina lees je dan
Op het moment dat je een e-mail ontvangen hebt over het omzetten van je mailbox, dan is deze pagina voor jou!
Maar toen ik zijn mailadres invulde op deze pagina bleek het toch ook voor hem te zijn. Aangezien op dat mailadres nog alles binnenkomt maar gelijk die €6,- betaald en aangeraden om vanaf nu zijn gmail-adres te gaan gebruiken en zoveel mogelijk te wijzigen.

De communicatie is dus niet echt geweldig te noemen.
HereIsTom schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Precies, gebruik al die mailboxen van de providers niet, heb al ruim 20 jaar een Gmail adres.
Ooit ook Zonnet gehad, maar gebruikte die adressen voor de Spam ;)
Dat is knap.. Gmail is pas op 1 april 2004 begonnen. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
FlipFluitketel schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:56:

Dat is knap.. Gmail is pas op 1 april 2004 begonnen. :P
Mooi dat wist ik niet, dacht dat het eerder was, maar 16 jaar is ook al lang ;)

[ Voor 26% gewijzigd door HereIsTom op 29-08-2020 22:09 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkForce schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:14:
Ik weet niet precies waarop je reageert, maar als klanten niets betalen dan is niets betalen + inflatie nog steeds niets. En is er geen sprake van een verhoging aan prijzen.
Het e-mailadres was de afgelopen jaren gratis. Nu moet je mininmaal 6 euro betalen. De gedane belofte houdt dus geen stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
Anoniem: 563525 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:13:
Het e-mailadres was de afgelopen jaren gratis. Nu moet je mininmaal 6 euro betalen. De gedane belofte houdt dus geen stand.
Ik quote;

BELOFTE #1 - NA DE FUSIE LANCEREN WIJ ALS EERSTE LANDELIJK 5G
BELOFTE #2 - NA DE FUSIE HELPEN WE NEDERLAND VOORUIT DOOR DE UITROL VAN GLASVEZEL EN MET SCHERPE PRIJZEN VOOR VAST
BELOFTE #3 - NA DE FUSIE NOG STEEDS Tele2 UNLIMITED DATA voor MAXIMAAL € 25, DRIE JAAR LANG
BELOFTE #4 - NA DE FUSIE BIEDEN WIJ CONTRACT­VRIJHEID
BELOFTE #5 - NA DE FUSIE BIEDEN WIJ SNEL INTERNET IN HEEL NEDERLAND
Bronnen: T-Mobile & Tele2.

Vertel eens... waar haal jij de belofte vandaan dat mensen die gratis diensten gebruiken, deze ook gratis kunnen blijven gebruiken na de fusie? Voor zover ik de zaken rondom de fusie heb kunnen volgen is nimmer gesproken over zonnet noch versatel en de toekomst van deze websites/domeinen etc. Dus ben eigenlijk zeer benieuwd waar je die belofte/uitspraak vandaan gehaald hebt.

Dit is de informatie die zowel in persberichten naar buiten is gebracht en door de media is overgenomen alsmede wat is gecommuniceerd naar de daarvoor aangewezen partijen om de fusie goed of af te keuren.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkForce op 30-08-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de website van T-Mobole staat toch heel duidelijk:

Maar nog erger is wat klanten meemaken. Daarover kan je lezen op het forum van tele2.

https://forum.tele2.nl/e-...staand-zonnet-email-80684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
Anoniem: 563525 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:56:
Op de website van T-Mobole staat toch heel duidelijk:

Heette de dienst nu tot aan het laatste moment Zonnet (E-Mail) of Tele2 (E-Mail) ? In dat eerste geval is bovenstaande totaal niet van toepassing daar het gaat om diensten en producten van Tele2 en T-Mobile. De juridische betekenis voor 'beide' is dat het om twee partijen gaat. Waaruit je kunt concluderen dat het om 'beide' gaat tref je direct al aan onder de eerste vraag;

Wat gebeurt er met de merken nu de fusie definitief is?
Op dit moment blijven beide merken bestaan. Mochten er op termijn wel zaken veranderen, dan zul je hier tijdig over geïnformeerd worden.

Hierin wordt totaal niet gesproken over Zonnet, Versatel, InterNLnet etc. etc.

Zou er sprake zijn van 'gratis e-mail dienst onder de Tele2-brand' is het een geheel ander verhaal en zul je de laatste e-mail moeten raadplegen waarin Versatel/Tele2 haar laatste wijzigingen in de Algemene Voorwaarden heeft aangekondigd. Pas dan kun je spreken over het Tele2 merk en je jezelf beroepen op die beloftes.
Maar nog erger is wat klanten meemaken. Daarover kan je lezen op het forum van tele2.

https://forum.tele2.nl/e-...staand-zonnet-email-80684
Dat is inderdaad wel wat erger en getuigt al niet echt van een uitstekende service waarvoor men wel betaald heeft.... Maar minstens even erg (of zelfs erger) - vind ik - is het type mensen die zitten te klagen op een bedrijf c.q. dienst, womdat men er nu voor moet gaan betalen - als men deze wilt behouden - en in feite wisten of hadden al deze mensen moeten kunnen weten dat de dienst in principe in 2005 al gestaakt had kunnen worden.

Let wel, de dienst is jaren lang (15 jaar) uit coulance gewoon gratis beschikbaar gebleven en dat had men niet hoeven doen conform de Algemene Voorwaarden en Aanvullende voorwaarden (o.a. Artikel 31 uit de toenmalige Zonnet Voorwaarden)

Persoonlijk hoop ik dan dus ook dat (toekomstige) bedrijven die fuseren of hun activiteiten staken, zich wel twee keer achter de oren krabben en gewoon per definitie eenzijdig beëindigen met een opzegtermijn van 1 maand. Gevalletje ondankbaarheid misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De pakketen die aanboden worden lijken op die van hostingdiscounter.
Op de website van Zonnet staat geen telefoonnummer en ook niet wie de directie voert. Het onduidelijk met wat voor een bedrijf je in zee gaat. Was liever bij Tele2 gebleven, maar Tele2 heeft anders besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 19:29
Anoniem: 563525 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:54:
De pakketen die aanboden worden lijken op die van hostingdiscounter.
Op de website van Zonnet staat geen telefoonnummer en ook niet wie de directie voert. Het onduidelijk met wat voor een bedrijf je in zee gaat. Was liever bij Tele2 gebleven, maar Tele2 heeft anders besloten.
Lijkt mij vrij duidelijk allemaal:
https://www.kvk.nl/zoeken...isnummer=75&plaats=Duiven

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Domain name: zonnet.nl
Status:      active

Reseller:
   De Wildt Holding B.V.
   Lier 2
   6904PK Zevenaar
   Netherlands

Registrar:
   Registrar.eu
   Kipstraat 3c5c
   3011RR ROTTERDAM
   Netherlands

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
user@nzbd:~$ whois hostingdiscounter.nl
Domain name: hostingdiscounter.nl
Status:      active

Reseller:
   HostPlan bv
   Impact 75
   6921RZ Duiven
   Netherlands

Registrar:
   Tiscom Hosting B.V.
   Impact 75
   6921RZ DUIVEN
   Netherlands

[ Voor 15% gewijzigd door Pascal Saul op 05-09-2020 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
Krijg net een email dat de deadline verschoven is naar 1 januari 2021. Goede zaak. Overigens heb ik het email probleem opgelost. Volgens de site moest je je gegevens invullen op een formulier als je voor een bepaalde datum lid was. Uiteindelijk bleek dat je je gewoon moest inloggen, i.p.v. gegevens op te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees het met belangstelling. Maar heb zelf nog geen e-mail gekregen over de nieuwe ontwikkelingen of antwoord van de helpdesk op mijn vraag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-05 18:00
Koenoe schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:27:
Krijg net een email dat de deadline verschoven is naar 1 januari 2021. Goede zaak. Overigens heb ik het email probleem opgelost. Volgens de site moest je je gegevens invullen op een formulier als je voor een bepaalde datum lid was. Uiteindelijk bleek dat je je gewoon moest inloggen, i.p.v. gegevens op te geven...
Zou je een (geanonimiseerd) kopietje willen posten van die nieuwe email?
Ik heb over mijn twee @versatel adressen alleen maar die augustus-mail gehad met de oude deadline.
Ik ben benieuwd wat er in die nieuwe email staat.
Ik zie op de websites van Tele2 en Zonnet trouwens wel die nieuwe deadline staan.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Kalief schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:08:
[...]

Ik heb over mijn twee @versatel adressen alleen maar die augustus-mail gehad met de oude deadline.
Ik zie op de websites van Tele2 en Zonnet trouwens wel die nieuwe deadline staan.
Ja graag. Ik heb nl. helemaal geen enkele mail gehad in mijn zonnet mailbox hierover. Ik heb er alleen maar over gelezen hier op t.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb die tweede e-mail ook niet gehad, maar op de site van Zonnet staat nu ook overal de datum van 1 januari 2021, bijvoorbeeld "Kan ik de opheffing na 1 januari 2021 nog ongedaan maken?" Eerder stond hier overal 1 oktober 2020.

[ Voor 7% gewijzigd door Pinobigbird op 07-09-2020 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
Kalief schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:08:
[...]

Geachte relatie,
Onlangs heeft u uw gratis e-mailadres omgezet naar een betaald abonnement, waarvoor dank. Wij hebben veel reacties ontvangen over de deadline van 1 oktober 2020. Om deze klanten wat meer de tijd te geven om hun abonnementkeuze aan ons kenbaar te maken, hebben wij besloten om de deadline te verschuiven naar 1 januari 2021.
Wat betekent dit voor u?

Aangezien u reeds een betaald abonnement heeft afgenomen en geen gebruik heeft kunnen maken van de verruimde deadline, willen wij u graag tegemoet komen:
Uw abonnement zal de verlengdatum van 1 januari 2022 krijgen.
Dit geldt ook voor alle abonnementen die nog in de periode van 7 september 2020 t/m 31 december 2020 worden afgesloten. Op deze manier profiteert iedereen van de verruimde deadline.

Voorbeeld

U heeft op 2 augustus 2020 het pakket 'E-mail behouden' of 'E-mail forwarden' afgesloten. De verlengdatum van dit abonnement zou oorspronkelijk 2 augustus 2021 zijn. Doordat u gecompenseerd wordt vanwege de verruimde deadline, zal uw abonnement nu pas op 1 januari 2022 verlengd worden.
Veelgestelde vragen

Wij hebben voor u alvast een aantal vragen en antwoorden op een rij gezet.
Geldt de compensatie ook voor het pakket 'Email behouden & domeinnaam?

Nee. De compensatieregeling is alleen van toepassing op de pakketten 'E-mail behouden' en 'E-mail forwarden'.
Krijg ik een nieuwe factuur met de nieuwe einddatum?

Nee. U ontvangt geen nieuwe factuur. Als u inlogt op uw control panel ziet u bij uw abonnement wel de nieuwe einddatum staan.
Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

Nee. U ontvangt in oktober 2021 van ons een e-mail met instructies om het abonnement per 1 januari 2022 te verlengen voor wederom 12 maanden.
Heeft u verder nog vragen?

Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Een zonnige groet van uw Zonnet-team!
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik heb mezelf weer eens flink in het kontje genaaid. Op 19 augustus kon ik nog inloggen op Zonnet webmail, nu kan dat niet meer. Voor het wijzigen van mijn Netflix wachtwoord moet ik een code bevestigen op het Zonnet e-mailadres, maar dat lukt niet meer. Had ik het toch niet moeten uitstellen om e-mailadressen aan te passen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Vreemd, ik kan nog steeds inloggen.

Nog vreemder is dat ik nog steeds geen enkele e-mail heb gehad over het beëindigen van mijn e-mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Mijn vader heeft gekozen voor de optie om het email adres te behouden, en heeft daar dan ook voor betaald, maar mails die aan hem gericht zijn komen sinds een paar dagen niet meer aan...

"550 5.1.1: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table"

Meer mensen toevallig last van ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Ik kreeg net de volgende mail:
Beste heer/mevrouw,
Deze mail ontvangt u, omdat u het doorsturen van e-mail (forward) heeft ingesteld vanaf uw Zonnet e-mailadres xxxxxxx@zonnet.nl naar xxxxxx@xxxxx.xx. Een handige service, waarbij uw e-mail automatisch wordt doorgestuurd. Onze dienstverlening verandert, maar via onderstaand aanbod kunt u deze service verlengen. Of kies voor één van onze andere opties en profiteer van nóg meer voordelen, zoals een e-mailadres onder uw eigen domeinnaam.

Let op: wanneer u geen actie onderneemt, komt uw huidige Zonnet e-mailadres xxxxxxxxx@zonnet.nl en het automatisch doorsturen van e-mail per 1 januari 2021 te vervallen.
Dus blijkbaar als je doorsturing al gratis aan had staan word de mail nog t/m 1 januari 2021 doorgestuurd. Inmiddels wat ik nog niet had omgezet al omgezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Gaitman op 21-09-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Gaitman schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:20:
Ik kreeg net de volgende mail:

[...]

Dus blijkbaar als je doorsturing al gratis aan had staan word de mail nog t/m 1 januari 2021 doorgestuurd. Inmiddels wat ik nog niet had omgezet al omgezet.
Wanneer heb je die ontvangen?

Hier nog steeds geen bericht vanuit Tele2 ontvangen.
Mocht het mailadres straks daadwerkelijk buiten gebruik gesteld zijn terwijl er geen communicatie over is geweest vanuit Tele2, kan ik hen er dan over aanspreken?

• Gaitman

Gaitman

The Real One

timmie1 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:10:
[...]

Wanneer heb je die ontvangen?

Hier nog steeds geen bericht vanuit Tele2 ontvangen.
Mocht het mailadres straks daadwerkelijk buiten gebruik gesteld zijn terwijl er geen communicatie over is geweest vanuit Tele2, kan ik hen er dan over aanspreken?
10:48 die dag

Heb die tweede e-mail niet ontvangen en krijg ook geen automatisch antwoord (ticket) op mijn vraag. Hoe kan je nu in contact komen met Zonnet? Er staat geen telefoonnummer of e-mailadres op de website.

• Koenoe
Anoniem: 563525 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:27:
Heb die tweede e-mail niet ontvangen en krijg ook geen automatisch antwoord (ticket) op mijn vraag. Hoe kan je nu in contact komen met Zonnet? Er staat geen telefoonnummer of e-mailadres op de website.
Zoals ik hierboven al aangaf heb ik gewoon Tele2 gebeld. Deze verbonden mij door naar de klantenservice van Zonnet. Hier heb ik 10 minuten in de wacht gestaan en toen opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik heb hem vandaag binnen gekregen:
Beste heer/mevrouw,
Deze mail ontvangt u, omdat u het doorsturen van e-mail (forward) heeft ingesteld vanaf uw Zonnet e-mailadres xxxxxx@zonnet.nl naar xxxxxx@hccnet.nl. Een handige service, waarbij uw e-mail automatisch wordt doorgestuurd. Onze dienstverlening verandert, maar via onderstaand aanbod kunt u deze service verlengen. Of kies voor één van onze andere opties en profiteer van nóg meer voordelen, zoals een e-mailadres onder uw eigen domeinnaam.
Let op: wanneer u geen actie onderneemt, komt uw huidige Zonnet e-mailadres xxxxxx@zonnet.nl en het automatisch doorsturen van e-mail per 1 januari 2021 te vervallen.
Ik kan vervolgens in die mail kiezen voor 2 opties:
Forward: e-mail doorsturen
Uw forward blijft actief en u blijft e-mail ontvangen vanuit uw Zonnet e-mailadres. Hiervoor betaalt u jaarlijks 9 euro.
Mail aan uw bestaande Zonnet e-mailadres wordt, zoals u gewend bent, automatisch doorgestuurd
of
E-mail op uw eigen .nl-domeinnaam
We helpen u graag met een e-mailadres op een nieuwe domeinnaam. De keuze is eindeloos, bijvoorbeeld een uniek nieuw e-mailadres als info@uwnaam.nl. Alle mails die binnenkomen op uw huidige e-mailadres worden automatisch doorgestuurd naar dit nieuwe adres. U betaalt hiervoor slechts 1 euro per maand en het eerste jaar ontvangt u een korting van 50%!
Ik heb ze alleen aangehouden om mijn hoofdmail adres van de HCC schoon te houden voor cases waar een hotmail adres echt niet geaccepteerd gaat worden, dus geen kritische/echt belangrijke verbindingen.
Ik zoek eerst een alternatief en kijk of dat lukt.
Alle garbage waar ik twijfels over heb om daar zelfs mijn hotmail accounts mee te belasten, gaan via temp mail adressen zoals via https://www.guerrillamail.com/

Edit: Heb al een gratis adres niet hotmail adres geregeld.
Ik heb maar een kleine box nodig, hier zou je zelf ook wat kunnen vinden.
bijv disroot.org (reken wel er wel dat het een paar dagen kan duren)
https://www.privacytools.io/providers/email/
Er is nog zo een veel betere overzicht site, die is completer/ben de link even kwijt.
Tuurlijk kun je ook jenaam@..... gebruiken.
De komende tijd nog wel even mijn mail box nalopen welke accounts die mijn zonnet account nodig hebben overzetten.... das nog altijd het meeste werk... maar dan ben ik er hopelijk weer lang van af.

[ Voor 59% gewijzigd door route99 op 30-09-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karin54
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-04 14:19
Ondanks dat ik in september 2020 betaald heb voor Zonnet (optie 1), krijg ik geen binnenkomende mail meer per 1 oktober. Ook als ik naar de mailwebsite ga, zie ik dat het per 1 oktober 2020 gestopt is. Uitgaande mail gaat goed. Ik heb 3 keer een vragenformulier ingevuld, maar krijg geen antwoord van Zonnet.
Ik vraag mij af, hebben nog meer mensen hier last van. Ik mis wel mijn mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik heb niks besteld en m'n e-mailadres zal dan ook vervallen per 1 januari 2021. Ik heb alle accounts die ik nog gebruikte met dit adres overgezet naar een Gmail-adres. @Karin54 Ik krijg nog steeds gewoon netjes alle spam en een verdwaalde nieuwsbrief op m'n Zonnet-adres binnen, dus die werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Bij mij werkt alles ook nog. Moet nog wel een paar zaken aanpassen, maar dat is te overzien.
Het voordeel van de switch is dat ik wel af ben van de spam mail die er wel door heen kwam, ook al was het niet super veel.
Ik had 2 zonnet accounts en die heb ik nu elders bij een andere gratis provider ondergebracht.
Daar voor te betalen weegt niet op tov het belang maar ik wil ook niet bij Microsoft zitten. En dan blijven er niet echt zoveel providers over als je de hoeveelheid nieuwe spam zo minimaal mogelijk wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is jullie ervaring met Zonnet tot nu toe? Voorheen werd je altijd goed geholpen, maar als je op het forum van Tele2 kijkt is de service ver te zoeken.

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
raptorix schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:26:
Mijn moeder gebruikt dit Email passief, ik heb een paar jaar terug een mail adres voor haar aangemaakt, maar deze word nu via gmail uitgelezen, pffff denk dat ik dat bedrag maar ga betalen, omdat ik anders weer al die accounts moet gaan lopen wijzigen.
Zou dat uitlezen via gMail (met imap of pop3) nog wel blijven werken zometeen?
Of verdwijnt het hele Zonnet email adres (MX Records) van 1 januari 2021?

Zoals eerder gepost gaat een eventuele doorstuur instelling ook niet meer werken vanaf 1/1/21.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
HAWK Wizard schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:33:
[...]

Zou dat uitlezen via gMail (met imap of pop3) nog wel blijven werken zometeen?
Of verdwijnt het hele Zonnet email adres (MX Records) van 1 januari 2021?

Zoals eerder gepost gaat een eventuele doorstuur instelling ook niet meer werken vanaf 1/1/21.....
Nee ik ben vrijwel zeker dat dat niet meer gaat werken aangezien je dan nog steeds gewoon een mailbox moet hebben. Overigens hoefde mijn moeder geen gebruik meer te maken van haar account, dus inmiddels verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Vandaag heb ik nog een mail binnengekregen, die door Hotmail met POP3 is opgehaald. De mailbox is dus nog niet gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze vragen nu 15 euro activatiekosten bovenop de abonnementskosten. Er waait een andere wind. Nooit antwoord gekregen op mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Zijn jullie mailboxen inmiddels al gedeactiveerd? Hier nog steeds een actieve mailbox en forwarding service.
Tevens nog steeds geen enkel bericht mogen ontvangen vanuit Tele2 en/of andere partij met betrekking tot veranderingen met de mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

@timmie1 Ja ook ik krijg nog m'n mail binnen die ik door Hotmail via POP3 laat binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Mijn mailbox is ook nog actief terwijl ik geen cent betaald heb.
Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Test: ja, POP en SMTP werken nog.
Gmail naar Versatel komt aan en Versatel naar Gmail ook.
Webmail niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Hier is er eentje nog actief en de andere niet. Maar er komt verder ook niks meer belangrijks op binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Net een nieuwe mail ontvangen:
Let op: uw e-mailadres komt te vervallen per 1 april 2021!
U maakt sinds 1 januari nog steeds gebruik van uw Zonnet/Versatel e-mailadres, maar heeft hiervoor nog geen abonnement afgesloten.
Indien u geen betaald abonnement afneemt, zal uw e-mailadres per 1 april 2021 komen te vervallen en zult u geen toegang meer hebben tot uw e-mails.
U kunt dit gemakkelijk voorkomen door direct een keuze te maken uit één van onderstaande abonnementen. Naast de jaarlijkse abonnementskosten brengen wij eenmalig 15 euro in rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Heel bijzonder dit. Klinkt als een extra poging om nog wat mensen over de streep te trekken om een betaald abonnement af te laten sluiten.

Mijn e-mail adres doet het ook nog steeds. Zit te wachten totdat deze afgesloten wordt want ik ga er geen cent voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
Inmiddels zijn we een half jaar verder. De deadline waarop de e-mail adressen zouden komen te vervallen is inmiddels een paar keer opgeschoven. En iedere keer weer het aanbod om voor een luttel bedrag de e-mail adressen te handhaven. Maar per 1 april zou het dan toch ECHT stoppen. En toch ontvang ik nog steeds (spam) mail op mijn Zonnet-adressen. Zou het een 1-april-grap zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Tsja, het is natuurlijk als puur commercieel lokkertje bedoeld, maar aangezien je als Zonnet mail gebruiker niet weet of het binnenkort echt afgelopen is, ga je natuurlijk er niet op vertrouwen dat het blijft werken. Meeste mensen zullen overgestapt zijn op ander (al dan niet gratis) email adres, dat heb ik ook gedaan, en een (klein?) deel zal toch voor de door Zonnet geboden betaalde optie(s) gekozen hebben.

Zie ook dat mijn oude Zonnet nog werkt, maar goed, door die onvoorspelbaarheid is het dus feitelijk onbruikbaar geworden. Overal waar ik het gebruikte heb ik het dus vervangen door een zeker wel werkend adres, behalve waar ik onbereikbaar wilde zijn, daar heb ik het laten staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Ik heb wederom geprobeerd contact op te nemen. Telefonisch en via het contact formulier. Geen respons op mijn vragen via het contact formulier en na 15min in de wacht met één wachtende voor me, vond ik het wel weer genoeg.

Ik heb in oktober betaald, dus daar had ik al vragen over. Op de site wordt nog steeds vermeld dat het in is gegaan op 1 januari 2021. Maar als het nog steeds werkt bij mensen die niet betaald hebben, dan is dat wel kwalijk inderdaad. Waar ik echt een probleem mee heb is dat mijn mailbox nog steeds maar 20mb groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Zojuist kreeg ik van Outlook/Hotmail/Live de melding dat de referenties voor m'n Zonnet-account bijgewerkt moeten worden (dat het via POP3 ophaalt). Is dit na 21 jaar dan eindelijk het einde van m'n e-mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Pinobigbird schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:13:
Zojuist kreeg ik van Outlook/Hotmail/Live de melding dat de referenties voor m'n Zonnet-account bijgewerkt moeten worden (dat het via POP3 ophaalt). Is dit na 21 jaar dan eindelijk het einde van m'n e-mailadres?
Mijn zonnet adres doet het nog (ook via pop3 opgehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Het lijkt er op dat Versatel nu toch echt de mailservices begint af te sluiten.

Sinds vanochtend hapert de POP-mail. Toegang geweigerd bij een van de twee adressen, na herhalen F9 gaat het weer. Webmail nog in de lucht.
Later in de middag hapert ook de POP van het tweede adres en geeft de webmail aan "Er is een fout opgetreden! Verbinding met IMAP-server mislukt. Login failed". Even later gebeurt dat ook bij het eerste adres.

POP forceren gaat nog steeds, maar dat zal niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kreeg nog steeds mail binnen, maar nu kennelijk niet meer.

Jammer, was een van mijn eerste e-mailadressen. Toen het nog van Tele2 was werd je netjes geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Anoniem: 563525 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:59:
Kreeg nog steeds mail binnen, maar nu kennelijk niet meer.

Jammer, was een van mijn eerste e-mailadressen. Toen het nog van Tele2 was werd je netjes geholpen.
Hier zojuist:
This is the mail system at host deliver01.zonnet.isp-net.nl.

Your message was successfully delivered to the destination(s)
listed below. If the message was delivered to mailbox you will
receive no further notifications. Otherwise you may still receive
notifications of mail delivery errors from other systems.

The mail system

<xxxxxxxxx@zonnet.nl>: alias expanded
Reporting-MTA: dns; deliver01.zonnet.isp-net.nl
X-Postfix-Queue-ID: xxxxxxxxxxx
X-Postfix-Sender: rfc822; <sender>
Arrival-Date: Fri, 30 Apr 2021 17:23:01 +0200 (CEST)
Hier werkt het dus nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Hier ook nog steeds. Had even tijdelijk een "spam" adres nodig (en de gebruikelijke tijdelijke email domeinen werden niet geaccepteerd) en kreeg netjes de benodigde confirmatie mail binnen :-) Daar gebruik ik het voorlopig dan nog maar voor, wel handig. Als het niet meer werkt, merken we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze vragen nu 25 euro deblokkeringskosten bovenop het abonnementsgeld, kortgeleden nog 15 euro (vorig jaar 0 euro).. Vind dit echt buiten alle proporties. Zeker in deze tijd.

• Koenoe
Ik kan geen emails meer versturen. Ik krijg dan een 550 melding. Contact is tegenwoordig alleen nog maar mogelijk via een contactformulier. Gebruik ik die dan wordt er steeds opnieuw een nieuw ticket aangemaakt en vraagt men mij hen terug te emailen. Wat ik dus niet kan.

Tele2 gebeld, maar die hebben ook geen telefoonnummer "meer" van Zonnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
Ik heb het nog even getest. Ik heb mei dit jaar mijn abonnement bij Tele2 opgezegd. Maar ik kan nog steeds via POP3 mail ophalen voor de diverse e-mail adressen die ik bij Zonnet had. Versturen naar de meeste van die e-mail adressen kan niet meer, maar nog wel aan het e-mail adres dat was (is?) gekoppeld aan mijn (opgezegde) Tele2-abonnement.

@Koenoe Op de homepage van Zonnet.nl staat We zijn in een nieuw jasje gestoken en vanaf nu onderdeel van één van de grootste hostingpartijen van Nederland.. Welke hoster dat is wordt vreemd genoeg niet genoemd?

Off-topic - En dat opnemen van contact met een grotere partij is iets wat steeds moeilijker wordt gemaakt. Zo wilden we een brief aan Essent sturen dat we het niet eens zijn met de tariefsverhoging die ze op 1 oktober in willen voeren. Nergens op hun website een vermelding van post / e-mail adres. En dat geldt voor steeds meer bedrijven. Ja, je kunt hun 'Social media' pagina's bekijken of bellen met een 0800 nummer waar je minimaal een kwartier in de wacht staat. Alles wordt in het werk gesteld om enige vorm van contact te ontmoedigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Simon Weel schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:56:

Off-topic - En dat opnemen van contact met een grotere partij is iets wat steeds moeilijker wordt gemaakt. Zo wilden we een brief aan Essent sturen dat we het niet eens zijn met de tariefsverhoging die ze op 1 oktober in willen voeren. Nergens op hun website een vermelding van post / e-mail adres. En dat geldt voor steeds meer bedrijven. Ja, je kunt hun 'Social media' pagina's bekijken of bellen met een 0800 nummer waar je minimaal een kwartier in de wacht staat. Alles wordt in het werk gesteld om enige vorm van contact te ontmoedigen....
Staat helemaal onderaan op de pagina van de klantenservice:
https://www.essent.nl/klantenservice
Heb je een klacht over de termijn waarbinnen wij je hebben geïnformeerd over de verhoging van je variabele tarieven per 1 oktober? Geef deze door via antwoordconsumenttovk@essent.nl.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Pagina: 1