Ik heb hem vandaag binnen gekregen:
Beste heer/mevrouw,
Deze mail ontvangt u, omdat u het doorsturen van e-mail (forward) heeft ingesteld vanaf uw Zonnet e-mailadres xxxxxx@zonnet.nl naar xxxxxx@hccnet.nl. Een handige service, waarbij uw e-mail automatisch wordt doorgestuurd. Onze dienstverlening verandert, maar via onderstaand aanbod kunt u deze service verlengen. Of kies voor één van onze andere opties en profiteer van nóg meer voordelen, zoals een e-mailadres onder uw eigen domeinnaam.
Let op: wanneer u geen actie onderneemt, komt uw huidige Zonnet e-mailadres xxxxxx@zonnet.nl en het automatisch doorsturen van e-mail per 1 januari 2021 te vervallen.
Ik kan vervolgens in die mail kiezen voor 2 opties:
Forward: e-mail doorsturen
Uw forward blijft actief en u blijft e-mail ontvangen vanuit uw Zonnet e-mailadres. Hiervoor betaalt u jaarlijks 9 euro.
Mail aan uw bestaande Zonnet e-mailadres wordt, zoals u gewend bent, automatisch doorgestuurd
of
E-mail op uw eigen .nl-domeinnaam
We helpen u graag met een e-mailadres op een nieuwe domeinnaam. De keuze is eindeloos, bijvoorbeeld een uniek nieuw e-mailadres als info@uwnaam.nl. Alle mails die binnenkomen op uw huidige e-mailadres worden automatisch doorgestuurd naar dit nieuwe adres. U betaalt hiervoor slechts 1 euro per maand en het eerste jaar ontvangt u een korting van 50%!
Ik heb ze alleen aangehouden om mijn hoofdmail adres van de HCC schoon te houden voor cases waar een hotmail adres echt niet geaccepteerd gaat worden, dus geen kritische/echt belangrijke verbindingen.
Ik zoek eerst een alternatief en kijk of dat lukt.
Alle garbage waar ik twijfels over heb om daar zelfs mijn hotmail accounts mee te belasten, gaan via temp mail adressen zoals via
https://www.guerrillamail.com/
Edit: Heb al een gratis adres niet hotmail adres geregeld.
Ik heb maar een kleine box nodig, hier zou je zelf ook wat kunnen vinden.
bijv disroot.org (reken wel er wel dat het een paar dagen kan duren)
https://www.privacytools.io/providers/email/
Er is nog zo een veel betere overzicht site, die is completer/ben de link even kwijt.
Tuurlijk kun je ook jenaam@..... gebruiken.
De komende tijd nog wel even mijn mail box nalopen welke accounts die mijn zonnet account nodig hebben overzetten.... das nog altijd het meeste werk... maar dan ben ik er hopelijk weer lang van af.
[
Voor 59% gewijzigd door
route99 op 30-09-2020 09:05
]