Hoi ik ben zelf ook al wat ouder en er een jaartje geleden ingerold in het systeembeheer/servicedesk en vermaak me prima. Ik zou het alleen afraden om iets via het LOI te doen vaak zie je dat de stof te oud is om er nog iets mee te kunnen er veel klachten liggen en het ook wat moeilijker ligt om een stageplek te vinden omdat veel IT bedrijven contracten hebben met scholen.PizzaSamurai schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 01:10:
Ik ben bijna 30 en het is eigenlijk zo dat ik een beetje de verkeerde opleiding heb gedaan. Niet echt wat ik wilde zeg maar. Na een hoop rotbaantjes gehad te hebben heb ik me een beetje verdiept en lijkt het me leuk om ICT te gaan doen. Ik zou dan beginnen met een MBO thuisopleiding van LOI, het liefst richting programmeren.
Nu is mijn vraag, is dat realistisch? Kan ik nog aan de bak komen in de IT wereld of ben ik eigenlijk al te oud?
Ik zou dan meer richting korte cursussen en certificaten denken en proberen een showcase(noemen ze dat zo in de programmeer wereld ?) op te bouwen ergens online. Of als je echt een mbo opleiding wilt doen na een goede dag/avond school gaan die goed staat aangeschreven.
Snap je gedachtegang heel goed dat LOI er goed bij past en het bedrijf is niet voor niks zo groot omdat veel mensen zo denken maar denk dat je 10x beter af bent bij een goede erkende mbo/hbo of erkende certificaten te behalen.
ik denk Persoonlijk dat ze bij de LOI er vooral op uit zijn om te verkopen 99 van de 100 keer kan je ook niet van een opleiding af als je je eenmaal hebt ingeschreven en zit je voordat je het weet voor 1000den euros in de schulden terwijl je voor een reguliere dag mbo/examen een veelvoud minder ervoor kwijt bent mocht het toch niks zijn.