Audio van Ziggo Box niet in sync

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWestbroek
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-04 17:12
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezit van een LG B8 TV, een Samsung N950 soundbar en een Ziggo Box.

Als ik tv ga kijken via de Ziggo Box is er een vertraging van een aantal milliseconden tussen video en audio, dit komt waarschijnlijk doordat het audiosignaal eerst met de HDMI kabel van de Ziggo Box naar de B8 gaat, en daarna van de B8 naar de N950.
Is er een manier om dit te verhelpen? Ik heb geprobeerd om een optische kabel aan te sluiten tussen de soundbar en de Box maar er is maar één digital input ingang op de soundbar, die wordt al gebruikt door de televisie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik weet niet exact welke ST-box je gebruikt maar in vrijwel alle boxen zit een Lip-sync optie. Ik zou daar een beetje mee spelen tot het voor je gevoel wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het gebruik van ARC zou dat niet moeten veroorzaken. Maar zoals @relst89 al aangeeft heb je in ieder geval bij de Next een lipsync optie in het menu waarbij je de boel kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Wanneer je de Next hebt, is dit (in sommige situaties) een bekend probleem.
Zie ook [DVB-C] Ziggo Mediabox Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Hann1BaL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:06:
Het gebruik van ARC zou dat niet moeten veroorzaken. Maar zoals @relst89 al aangeeft heb je in ieder geval bij de Next een lipsync optie in het menu waarbij je de boel kunt instellen.
Volgens mij zat het ook in de Horizon box die ik voorheen had dus en alle Humax-en die ik weer daarvoor had :)

Dus mocht je één van die hebben behoort het ook tot de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Met de Next zou je gewoon lypsync aan kunnen passen. Je kan de sync het beste calibreren op zender 997. Daar kan je geluid calibreren. Je kan het ook op de TV instellen, maar wanneer het goed is ook op de soundbar.

Het is dus even kijken wat de beste opties zijn en wat de beste combinatie is.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij blijft het klooien. Mijn schoonvader heeft dat ook, en als hij het op de ene zender goed heeft staan, loopt het op de andere weer uit sync. Ik word daar heel kriegel van, hij heeft zich er volgens mij bij neergelegd.
Je kan ook proberen om de TV via een toslink kabel aan te sluiten op je versterker, maar ik meen me te herinneren dat mijn schoonvader dat geprobeerd heeft en dat dat niet hielp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 16:40
Ik had het ook met mijn MediaBox XL. Er staat ergens een optie Dolby Surround of Dolby Digital of zoiets.
Als ik die aan of uit uitzette waren de problemen bij mij opgelost.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
gwystyl schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:24:
Volgens mij blijft het klooien. Mijn schoonvader heeft dat ook, en als hij het op de ene zender goed heeft staan, loopt het op de andere weer uit sync. Ik word daar heel kriegel van, hij heeft zich er volgens mij bij neergelegd.
Je kan ook proberen om de TV via een toslink kabel aan te sluiten op je versterker, maar ik meen me te herinneren dat mijn schoonvader dat geprobeerd heeft en dat dat niet hielp...
Klopt inderdaad, daar heb ik met ook last van...zou dat de maken kunnen hebben met het audiosignaal van het programma zelf? Soms is het stereo en soms Dolby? Soundbar is aangesloten middels de optische kabel bij mij, een andere mogelijkheid heeft de B&W Formations Bar (helaas) niet...

Ik ga in ieder geval kanaal 997 proberen thanks voor de tip @Wim-Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

relst89 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:57:
[...]

Klopt inderdaad, daar heb ik met ook last van...zou dat de maken kunnen hebben met het audiosignaal van het programma zelf? Soms is het stereo en soms Dolby? Soundbar is aangesloten middels de optische kabel bij mij, een andere mogelijkheid heeft de B&W Formations Bar (helaas) niet...

Ik ga in ieder geval kanaal 997 proberen thanks voor de tip @Wim-Bart
Er is inderdaad af en toe een issue met Dolby en Stereo. Wanneer het op Dolby staat is er soms vertraging doordat een stereo uitzending in de decoder naar Dolby wordt omgezet. Op de decoder heb je bij Dolby de volgende instellingen:
  • Zet altijd om
  • Volg aanbod
  • Uitgeschakeld.
Zet altijd om veroorzaakt veel ellende bij Stereo uitzendingen, geeft af en toe heel veel vertraging. Daarom kan je dan ook het beste "Volg aanbod" kiezen. Bij “zet altijd om” wordt stereo niet echt omgezet naar 5.1, maar krijg je een 5.1 spoor waar stereo signaal op de voorste en achterste 2 kanalen wordt gezet. Dit is eigenlijk een knutsel oplossing wat er voor zorgt dat je geluidsinstallatie niet echt begrijpt wat het nu binnen krijgt en zouden ze gewoon moeten schrappen uit het menu nu de functie “volg aanbod” bestaat.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1