hekkem schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:01:
Hallo, ik heb 1x zigbee zemismart besteld. Via whatsapp meldde ze mij dat ik twee motoren nodig heb als ik 2 gordijnen nodig heb en dat ik 2x een rails voor 6 meter nodig heb. Volgens mij is 2x 3 meter dan voldoende, als ik gewoon gordijn links en rechts naar het midden dicht wil laten gaan. Anders komen de gordijnen ook niet mooi aansluiten op elkaar. Weet iemand of dat klopt, of dat ik toch echt 2 aparte rails nodig heb van 6 meter.

Hallo Hekkem, en anderen,
Heb je de gordijnen inmiddels al hangen? Mijn situatie is gelijkaardig, ik heb een 7 meter muur, dus wil met 2 motoren werken. De buitendeuren zitten iets asymetrisch dus wil aan 1 kant een iets langer gordijn hebben. (3.2 & 3.8 m). Mijn voorkeur gaat uit naar zemismart.
Nu heb ik met zemismart (Judy) contact gehad en zei gaf aan dat er een kleine opening kan blijven als je met twee losse systemen werkt, heb jij hier ervaring mee?
Nu wil ik de gordijnen met mijn telefoon kunnen bedienen (timer instellen). Thuis heb ik ook een raspberry pi met Home Assistant draaien met Zigbee controller. Nu twijfel ik of ik de Zigbee of wifi moet bestellen.
Kan de zigbee variant ook direct met de telefoon bediend worden? of moet dat via een zigbee (tuya) hub?
HA intergratie is op zich niet nodig, dus nu lijkt wifi misschien toch het makkelijkste. Waarom ben jij voor de zigbee variant gegaan?
Groet Luuk