Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammmmm
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
de Forest gordijnrails heeft veel voordelen TOZ andere elektrische rails.
- 10 jaar garantie op rails en motor
- je kunt het met ieder product koppelen
- hebben de kleinste rails van de markt 2x2 cm met het voordeel dat het gordijn ook nog eens voor de rails hangt dus als het gordijn gesloten is, je de rails niet ziet.
- buigbaar
- uitstekende service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Brammmmm schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:53:
- je kunt het met ieder product koppelen
Hoe is dit anders t.o.v. de rest van de markt? Ik meen grofweg dezelfde mogelijkheden te zien.

(Als ze hier actief méér na willen streven, verwijs ik ze graag naar de fabrikant van mijn domotica, want as is kan ik e.e.a. net niet fraai wegwerken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlbob
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 18:43
hekkem schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:01:
Hallo, ik heb 1x zigbee zemismart besteld. Via whatsapp meldde ze mij dat ik twee motoren nodig heb als ik 2 gordijnen nodig heb en dat ik 2x een rails voor 6 meter nodig heb. Volgens mij is 2x 3 meter dan voldoende, als ik gewoon gordijn links en rechts naar het midden dicht wil laten gaan. Anders komen de gordijnen ook niet mooi aansluiten op elkaar. Weet iemand of dat klopt, of dat ik toch echt 2 aparte rails nodig heb van 6 meter. :?
Hallo Hekkem, en anderen,

Heb je de gordijnen inmiddels al hangen? Mijn situatie is gelijkaardig, ik heb een 7 meter muur, dus wil met 2 motoren werken. De buitendeuren zitten iets asymetrisch dus wil aan 1 kant een iets langer gordijn hebben. (3.2 & 3.8 m). Mijn voorkeur gaat uit naar zemismart.

Nu heb ik met zemismart (Judy) contact gehad en zei gaf aan dat er een kleine opening kan blijven als je met twee losse systemen werkt, heb jij hier ervaring mee?

Nu wil ik de gordijnen met mijn telefoon kunnen bedienen (timer instellen). Thuis heb ik ook een raspberry pi met Home Assistant draaien met Zigbee controller. Nu twijfel ik of ik de Zigbee of wifi moet bestellen.
Kan de zigbee variant ook direct met de telefoon bediend worden? of moet dat via een zigbee (tuya) hub?
HA intergratie is op zich niet nodig, dus nu lijkt wifi misschien toch het makkelijkste. Waarom ben jij voor de zigbee variant gegaan?

Groet Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:36
Heeft iemand hier ervaring met Goelst G-Motion gordijnrails? Volgens de specificaties op de website ondersteunen de rails sinds 2020 ook z-wave (naast WiFi en Bluetooth), maar hierover kan ik niks vinden. Ik wil eigenlijk weten of ze te koppelen zijn aan Home Assistant of een ander modern domotica systeem.

• j0ch3m1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-05-2024
Brammmmm schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:53:
de Forest gordijnrails heeft veel voordelen TOZ ..
ha @Brammmmm ,

Wij zijn bezig met een nieuwbouw huis en wil daar elektrische gordijnen in.

Ik zag dat jij voor forest had gekozen en tevreden was. Dat lijkt mij ook wel een mooi product.

Heb jij nog tips of negatieve punten over dit product?
Welk type rails van forest heb jij gekocht? Waar heb jij deze gekocht (website)
Wat is ongeveer de prijs? Zelf geïnstalleerd of laten doen?
Werkt het ook goed met een app en gekoppeld aan Apple HomeKit oid?

Ik hoop dat je je mij wat verder kan helpen

@ andere tweakers, klopt het dat forest ongeveer het beste systeem op dit moment in de markt is, of raden jullie nog andere systemen aan?

Jochem

[ Voor 9% gewijzigd door j0ch3m1 op 10-08-2023 11:37 ]

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-05 14:40
j0ch3m1 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:34:
[...]
@ andere tweakers, klopt het dat forest ongeveer het beste systeem op dit moment in de markt is, of raden jullie nog andere systemen aan?

Jochem
Al bij Zemismart gekeken? Zie mijn eerdere post in dit topic. Heb hier zelf nu met één rail 3 jaar positieve ervaringen mee en zal in onze woning bij elk raam een (rol)gordijn rail monteren. 6x gordijnrail + 6x rolgordijn motor +/- €1200 (incl BTW, transport etc). rf bediening, app bediening, Google home (stem)bediening.

Enige wat je als nadeel zou kunnen beschouwen is dat een gordijn rail uit klikdelen van 1 meter bestaat en dus niet uit één deel is. Zelf vind ik dat geen enkel 'probleem', Meteen bevestigingspunt aan het plafond om de meter.

• Gwaihir
  • Niet online
Ik zoek een mooie roede. Heb daarvoor nog niet anders dan Forest gezien. Klopt dat (nog steeds)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 23:30
Ik heb drie Zemismarts, maar mijn vriendin klaagt over gepiep uit de apparaten en heeft dus de stekker uit de elektrische gordijnen getrokken, letterlijk en figuurlijk.
Ik moet toegeven dat ik het ook hoor, maar er niet zoveel last van heb.

Hebben anderen dit ook? Ik heb Zemismart aangeschreven, maar geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
SibboNL schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:12:
Ik heb drie Zemismarts, maar mijn vriendin klaagt over gepiep uit de apparaten en heeft dus de stekker uit de elektrische gordijnen getrokken, letterlijk en figuurlijk.
Ik moet toegeven dat ik het ook hoor, maar er niet zoveel last van heb.

Hebben anderen dit ook? Ik heb Zemismart aangeschreven, maar geen reactie.
Wij hebben nu 3 jaar een Zemismart gordijnrails en ervaren geen piep geluid.

Komt het geluid uit de motor zelf, Is het een hoogfrequent geluid van bv de RF/Wifi? Of alleen een piepgeluid tijdens openen/sluiten van de gordijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
Brains Bush schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Wij hebben nu 3 jaar een Zemismart gordijnrails en ervaren geen piep geluid.

Komt het geluid uit de motor zelf, Is het een hoogfrequent geluid van bv de RF/Wifi? Of alleen een piepgeluid tijdens openen/sluiten van de gordijnen?
Het is een constant geluid, inderdaad een hf geluid.

Zemismart zegt: joe, geen garantie meer, want maar 1 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
SibboNL schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

Het is een constant geluid, inderdaad een hf geluid.

Zemismart zegt: joe, geen garantie meer, want maar 1 jaar garantie.
Dit klinkt als een hoogfrequente piep uit de voedingen. Zitten er losse stekkervoedingen/USB voedingen bij? Je kan eens kijken of je die kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
ucsdcom schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Dit klinkt als een hoogfrequente piep uit de voedingen. Zitten er losse stekkervoedingen/USB voedingen bij? Je kan eens kijken of je die kan wisselen.
Hmmz, het is gewoon zo'n C5-kabel die erbij geleverd werd. Verder geen losse voedingen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
SibboNL schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:29:
[...]

Hmmz, het is gewoon zo'n C5-kabel die erbij geleverd werd. Verder geen losse voedingen of zo.
Jammer, dan zit de voeding intern. Begint het meteen als je de stekker er in steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
Ja. Het valt niet altijd op, maar zeker in de slaapkamer 's nachts wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
Klinkt dan inderdaad als voeding.

Ik probeer mee te denken: zou je de motor eens kunnen loskoppelen van de rails en deze met de voedingskabel bv aansluiten in de keuken (geaard). Is de piep er dan nog steeds? Bij onze 'oudere' Zemismart rail werd standaard een stekker met aarding geleverd. Bij die van jullie ook? Of andere voedingskabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:13
Safaci schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:32:
Heeft iemand hier ervaring met Goelst G-Motion gordijnrails? Volgens de specificaties op de website ondersteunen de rails sinds 2020 ook z-wave (naast WiFi en Bluetooth), maar hierover kan ik niks vinden. Ik wil eigenlijk weten of ze te koppelen zijn aan Home Assistant of een ander modern domotica systeem.
Heb je hier al antwoord op kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
SibboNL schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:29:
Valt er iets om te wisselen? D.w.z. is die in de woonkamer bijv. wel bijzonder stil?

(Bedankt voor de waarschuwing, trouwens. Ik hoor dat soort laag belaste elektronische voedingen ook vaak. Ik haal bijv. de telefoon naast het bed van de oplader wanneer deze vol is. Mijn vrouw heeft het opgegeven daar verbaasd over te zijn. Zij hoort die hoge frequentie duidelijk niet.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
Source90 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Heb je hier al antwoord op kunnen vinden?
Ik heb contact gehad met Goels, maar het is er niet duidelijker op geworden. Ze bieden een extra z-wave module aan, maar in hoeverre het bruikbaar is met Home Assistant weet ik niet. De ondersteuning via WiFi komt er ook niet meer. Ze richten zich nu op Matter, wat dan weer positief nieuws is. Wanneer de ondersteuning voor Matter precies gereed is, konden ze me niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Safaci schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

Ik heb contact gehad met Goels, maar het is er niet duidelijker op geworden. Ze bieden een extra z-wave module aan, maar in hoeverre het bruikbaar is met Home Assistant weet ik niet. De ondersteuning via WiFi komt er ook niet meer. Ze richten zich nu op Matter, wat dan weer positief nieuws is. Wanneer de ondersteuning voor Matter precies gereed is, konden ze me niet vertellen.
Ik dacht zelf aan een Eve te verbinden met de Goelst (Heb zelf de Goelst G-Motion (GM421) en hem hiermee in HA te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SAP6lBxNqmVLALVjE4GNjvw2Yw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PqKgjyZWVQFbO4CsiLOr6mAY.png?f=fotoalbum_large

Wel jammer dat er nog (steeds) niets vanuit Goelst zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
@Source90 sluit je die Eve bekabeld aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 21:40
Heb inmiddels 2 gordijnrails van Zemismart. Werken naar behoren. Jammer dat de verbindingsstukken hoekig zijn. Bij het monteren van de grote rails kwam ik erachter dat de haken van de gordijnen zelf achter de verbindingshoeken steken. Ik kan de haken iets lager doen maar dan krijg ik een kier van licht. Dit heb ik met de tweede rails opgelost door de hoeken af te ronden.

Maar ik heb een ander issue: Ik gebruik de Tuya app ook, naast de twee bijgeleverde afstandsbedieningen. Aanvankelijk, zonder de Tuya app in te leren, werden de knoppen op de afstandsbedieningen correct aangestuurd: OPEN voor de open-knop en SLUITEN voor de close-knop.
Nadat ik de Tuya app had aangemeld is plotseling de zaak omgedraaid. OPEN is nu ineens Close op de afstandsbedieningen geworden. Dit geldt ook voor de app zelf. Kennelijk is in de motor iets 'van plek gewisseld'
Kent iemand dit fenomeen en hoe dit op te lossen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ja klopt, is wel de bedoeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HendrikJD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 21:40
HendrikJD schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:25:

Nadat ik de Tuya app had aangemeld is plotseling de zaak omgedraaid. OPEN is nu ineens Close op de afstandsbedieningen geworden. Dit geldt ook voor de app zelf. Kennelijk is in de motor iets 'van plek gewisseld'
Kent iemand dit fenomeen en hoe dit op te lossen???
Inmiddels met veel geduld en meerdere keren opnieuw gedaan is het toch gelukt om beide motoren weer om te keren qua loopwerk. Het vreemde was dat de ene motor met 1 keer was gedraaid. De andere heb ik daarna vele alen getracht te resetten en na heel veel pogingen gelukt.

Methode: OPEN en CLOSE tegelijk ingedrukt houden totdat de motor 1 x heen en weer beweegt. Daarna binnen 3 seconden de STOP knop indrukken (langere tijd). Na 10 seconden druk je op CLOSE en als je geluk hebt doet ie het meteen goed. En anders: de aanhouder wint. Oh ja, niet de OPEN en STOP gelijktijdig indrukken want dan laat je de AB vergeten..... ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thms92
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn gordijnen te automatiseren. Via dit topic ben ik terechtgekomen bij zemismart, en heb deze op het oog. Kan iemand bevestigen dat deze ook naar een kant kan openen ipv 2 vanuit het midden? Volgens hun support zou dit moeten lukken, maar heb dit graag nog even bevestigd door iemand anders vooraleer ik een bestelling plaats.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:34
thms92 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:58:
Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn gordijnen te automatiseren. Via dit topic ben ik terechtgekomen bij zemismart, en heb deze op het oog. Kan iemand bevestigen dat deze ook naar een kant kan openen ipv 2 vanuit het midden? Volgens hun support zou dit moeten lukken, maar heb dit graag nog even bevestigd door iemand anders vooraleer ik een bestelling plaats.

Alvast bedankt!
Dat zou prima moeten kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brains Bush

Alvast bedankt!
ja dat kan.

Wij hebben zeven Zemismart gordijnsrails, waarvan vijf dubbel opengaan en twee single. Let wel op dat je de handleiding goed leest! Singletrack is anders de groene track knippen tov double track.
Ja door eigen ervaring deze fout gemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thms92
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-08-2024

Alvast bedankt!
Deze ondertussen binnen en zeer tevreden van de kwaliteit. Nog een vraagje ivm de configuratie: moet je de volgende actie uitvoeren bij een gesloten gordijn? Of is dit zelfs niet nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6fJVOBYhUn8ipUPC04ErKIuzRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMjhDvJGuSWA2XQ7M0npZ8gw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brains Bush
De begin en eindstand stelt 'het systeem' automatisch in. Wil je echter dat bv je gordijn niet helemaal opengaat dan kun je je eigen begin/eindstand instellen.

Edit: bij rolgordijnen dien je wel zelf de begin en eindstand in te stellen. Eventueel uitgebreid met een middenstand. Procedure is eenvoudig als je de handleiding goed leest (had ik ook moeten doen ;) )

[ Voor 39% gewijzigd door Brains Bush op 09-04-2024 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05 07:43
thms92 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:51:
[...]

Deze ondertussen binnen en zeer tevreden van de kwaliteit. Nog een vraagje ivm de configuratie: moet je de volgende actie uitvoeren bij een gesloten gordijn? Of is dit zelfs niet nodig?

[Afbeelding]
Heel praktische vraag, wat wat de levertijd en shipping fees naar NL? Zie alleen 13 dollar staan op hun website voor verzendkosten, maar kan me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
Zemismart: Levertijd ligt eraan vanuit welke hub/DC je het kan laten verschepen. België is ook een logistiek punt, mits voorradig. Dan ongeveer 1 week levertijd. Als het vanuit China moet komen dan ongeveer 3 weken.

Bij mij zijn de verzend/leverkosten altijd €0,00 geweest. Volgens mij boven een bepaald bedrag
En vaak, zoals nu, hebben ze 5-6% korting op het orderbedrag. Taxes komen er nog wel bovenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:08
Wij hebben https://www.zemismart.com/ deze aangeschaft maar op een of andere manier kunnen we dit apparaat niet koppelen aan onze Apple home kit

Is dit wel mogelijk of moet ik hier nog een bridge o.i.d.

[ Voor 42% gewijzigd door kimielco op 17-05-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:57
Ik heb hier nieuwe gordijnen + rails nodig. Nu zie ik dat de slide voor achteraf montage weer beschikbaar komt. Maar een elektrische rails lijkt mij ook interessant. Echter bij de elektrische rails zie je elke gordijn eronder hangen. Kan je de gordijnen niet hoger hangen zodat de rails niet zichtbaar is, dit kan toch normaal verstellen?

Iemand die hier ervaring mee heeft bij zenismart of de elektrische rails van aliexpress?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
Heb Zemismart rails en heb eerder de gordijnen net iets hoger gehangen zodat je de rails niet meer ziet. Het kan, MAAR…dan heb je last van continue irritant getik van de haakjes die tegen de rails aan komen. Dus heb de gordijnen weer eronder hangen en met een kooflijst gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:28
Morpheusk schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:35:
Ik heb hier nieuwe gordijnen + rails nodig. Nu zie ik dat de slide voor achteraf montage weer beschikbaar komt. Maar een elektrische rails lijkt mij ook interessant. Echter bij de elektrische rails zie je elke gordijn eronder hangen. Kan je de gordijnen niet hoger hangen zodat de rails niet zichtbaar is, dit kan toch normaal verstellen?

Iemand die hier ervaring mee heeft bij zenismart of de elektrische rails van aliexpress?
Dit hangt van je type gordijn af, want een wave-gordijn hangt altijd onder je rail. Ik heb zelf de Gmotion 6200 van Qurails hangen. Wil je perse de rail niet zien, dan zou je ook over rails kunnen nadenken die je kan instucen, alleen zijn deze niet-elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
terror-oehoe schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:38:
[...]

Dit hangt van je type gordijn af, want een wave-gordijn hangt altijd onder je rail. Ik heb zelf de Gmotion 6200 van Qurails hangen. Wil je perse de rail niet zien, dan zou je ook over rails kunnen nadenken die je kan instucen, alleen zijn deze niet-elektrisch.
Gmotion is van Goelst? Of verkoopt Qurails dit tegenwoordig onder eigen naam?

Never mind, is inderdaad white label Goelst,
“ Qurails - Powered by Goelst”

@terror-oehoe heb jij de rails in een smart home geïntegreerd? Heb hem nu geautomatiseerd via een EVE knop, dit zou volgens mij ook via Goelst geautomatiseerd kunnen worden, ben er every nog niet achter hoe.

[ Voor 30% gewijzigd door Source90 op 18-02-2025 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:28
Source90 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:56:
[...]
Gmotion is van Goelst? Of verkoopt Qurails dit tegenwoordig onder eigen naam?

Never mind, is inderdaad white label Goelst,
“ Qurails - Powered by Goelst”

@terror-oehoe heb jij de rails in een smart home geïntegreerd? Heb hem nu geautomatiseerd via een EVE knop, dit zou volgens mij ook via Goelst geautomatiseerd kunnen worden, ben er every nog niet achter hoe.
inderdaad, qurails == goelst. Aan de rail moet ik nog een Sonoff switch hangen zodat ik hem remote kan bedienen. Is er tot op heden nog niet van gekomen en ik moet eerlijk zeggen dat ik het tot ook nog niet echt mis. Maar dat zal wel veranderen als er mooier weer aankomt en ik de gordijnen half open wil hebben.

Goelst biedt volgens mij alleen via 'domotica' aan als het aankomt op huisautomatisering. Een app voor de installatie was ook wel relaxt geweest aangezien je nu met die twee knoppen zit te klooien tot je de juist LED-kleur en knipper snelheid hebt om een functie te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DetoR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 08:35
Ik kom net bij Qurails vandaan (Goelst) en de medewerker kon mij ook niet echt wat vertellen over aansturing via bijvoorbeeld zigbee oid.
Er zijn idd wel bedrijven die voor hun de domotica inregelen maar Qurials heeft zelf geen module die je bijvoorbeeld in je aparaat klikt en verbinding maakt met een smart home systeem.

Zelf kwam ik wel het volgende tegen, weet alleen iet of dit iets is:

https://www.pahedomotica....00-homey-kaku-homewizard/

Ik werk momenteel met een 6 kanaals handzender wat opzich wel prettig is. Wil alleen net de dagen dat er niemand is iets geautomatiseerd laten uitvoeren (liefst via homekit).

Ik duik hierin :D

aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Via HomeKit kan je hem eventueel ook aansluiten op een EVE schakelaar.

Ik heb de gordijnen nu automatisch open en dicht op ingestelde tijden. Tevens een vakantie programma waarbij hij op verschillende tijden opent en sluit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Didv--MiLaHvoct8ukG3PTe5lS0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrfgnMuFos0Pb6VtQidb3ch4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7M7rS9WoinyHNLoCNUoGayMJuM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMGMF4ydQJ7D74UNGYAdUi8N.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 08:35
Oké dat is gaaf om te zien.
En hoe heb je dan de aansluiting?

Hier enkel stekker in het stopcontact en werk met de 6 kanaals handzender.
Ik dacht een zigbee module achter het stopcontact plaatsen, misschien is dat wat?

aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend

Pagina: 1 2 Laatste