Enorme problemen met Sonos

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanhetgasaf
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-08 15:20
Ben ik de enige met enorme Sonos problemen?

Ik heb een redelijk uitgebreid Sonos-park met een bridge, twee play1, twee play5, een connect en een amp. We hadden al problemen met haperende/wegvallende radio streaming, maar sinds een week is het een complete chaos.

De android app zag op een gegeven moment het systeem niet meer. Ik heb van alles geprobeerd en heb het weer gedeeltelijk in de lucht gekregen. De app werkt echter maar half en ik heb inmiddels alle vertrouwen verloren in de toekomst van Sonos. Zie ook mijn posts in de Sonos community:

https://nl.community.sono...t-steeds-slechter-6771989

Ik krijg het gevoel dat ze geen focus meer hebben op de 1e generatie Sonos of bewust de boel laten sloffen, frustreren of saboteren om mensen om te krijgen naar de nieuwe apparatuur. Ik vraag m echter wel af waarom ik niet meer problemen met Sonos vind op internet. Ik kan toch niet de enige zijn. De configuratie met de Amplifi mesh draait al jaren zonder problemen en zonder wijzigingen aan mijn kant begint opeens de heleboel te haperen. Als het aan de kant van Sonos ligt zouden daar toch meer mensen last van moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:45
Wat is het doel van dit topic?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vanhetgasaf schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:40:
Ben ik de enige met enorme Sonos problemen?
Vast niet, maar ik heb nergens last van, alles met UTP aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 16-08-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:24
Hier ook een huis vol Sonos maar geen problemen hoor, het draait als een zonnetje. Heb juist het idee dat het steeds stabieler is gaan werken, en sneller. Als ik bijvoorbeeld de app open heeft ie eigenlijk alle speakers in alle kamers direct klaarstaan, in het verleden moest ik nog wel even wachten.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanhetgasaf
Volgens mij stel ik een duidelijke vraag in mijn topic, maar wat je waarschijnlijk bedoelt is waarom ik deze vraag in dit forum stel.
Het doel is om een ervaring te delen en op te halen of meer tweakers problemen ervaren. Er is geen apart Sonos topic te vinden op Tweaker forums, dus heb ik mijn heil hier gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vanhetgasaf schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:55:
[...]
Er is geen apart Sonos topic te vinden op Tweaker forums, dus heb ik mijn heil hier gezocht.
Hier is ie
Sonos ervaringen- en discussietopic

En als je daar je vraag netjes stelt, ipv te ranten op Sonos heb je kans dat het probleem heel snel opgelost is.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 16-08-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanhetgasaf
Ernemmer schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

Hier is ie
Sonos ervaringen- en discussietopic

En als je daar je vraag netjes stelt, ipv te ranten op Sonos heb je kans dat het probleem heel snel opgelost is.
Jij hebt vast geen slechtwerkende Sonos.
Ik heb al eens ervaring gehad met de manier van werken. Insturen van diagnostische rapporten die je niet kunt opleveren, omdat de app niet werkt en altijd te horen krijgen dat het probleem toch echt aan jouw kant ligt.

Jammer dat een dergelijk topic niet meteen komt bovendrijven als je "Sonos" intikt bij forum.

Close de boel dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:52

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik had bij schoonouders een Sonos die wireless niet meer wilde connected, enkel via Lan kabel. Sonos support desk heeft direct een nieuwe gestuurd, we moesten de oude terugsturen na ontvangst van de nieuwe.

Goede ervaring dus met de service. Was wel binnen de garantieperiode.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dat lijkt mij inderdaad het beste. Het topic past niet in Consumentenelektronica Aankoopadvies omdat het geen aankoopadvies betreft. Het algemene Sonos topic is aangedragen waar de vraag mogelijk beter op zijn plek is. Stel de vraag alleen op een andere manier, in deze vorm komt het meer over als een algemene rant dan iets om discussie mee op te bouwen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.