Aflezen van een antieke harddrive(60mb). Iemand een PS/2 PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danchik
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-08-2020
Goeiedag,

Ik heb laatst een antieke harddrive gevonden uit 1987 en ben benieuwd hoe ik deze kan aflezen. Het blijkt om een 60mb IBM WD-387 met een ESDI aansluiting te gaan. Ik heb begrepen dat het erg lastig zal zijn om een converter te vinden of de drive op een andere manier af te lezen.

Vandaar dat ik opzoek ben naar iemand met een oud PS/2 systeem met ESDI waarmee ik de drive eventueel zou kunnen af lezen. Lijkt je dit interessant dan zou ik eens langs kunnen komen.

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Misschien dat iemand in het volgende sub forum een oud lijk heeft wat jouw schijf kan uitlezen:

Het grote Retro Game PC topic

Anders contact zoeken met het home computer museum in Helmond, die hebben heel veel oude dingen en wellicht iets wat dat kan uitlezen. Traininspak aan, gouden ketting om en met je verlaagde Golf naar Helmond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-09 18:44
of anders naar Zwolle, daar hebben ze oude lijken zat staan (draaiend en wel)
https://computermuseum.nl
Daar lezen ze je cassettebandje voor de Commodore-64 of ZX-Spectrum nog wel uit :)
Of nog ouder, je pons-kaart

[ Voor 35% gewijzigd door Bushie op 14-08-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:44
PageFault schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:41:
Anders contact zoeken met het home computer museum in Helmond, die hebben heel veel oude dingen en wellicht iets wat dat kan uitlezen. Traininspak aan, gouden ketting om en met je verlaagde Golf naar Helmond ;)
Misschien goed om dan meteen @WHiZZi te mentionen, die kan dat misschien al meteen inschatten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ja hoor, die kunnen we proberen in te lezen in één van onze PS/2s.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

WHiZZi schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:12:
Ja hoor, die kunnen we proberen in te lezen in één van onze PS/2s.
Ik neem aan dat de disk dan ook bewezen eigendom is va de de bezitter, inclusief de data die er op staat.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ja, da's toch logisch :? ? We lezen wel meer data uit voor mensen en de originele drager gaat altijd terug naar de klant, tenzij deze er een geschreven afstand van doet. Ik wil helemaal geen klantendata in het museum hebben.

Zelfs al doet iemand afstand van de drager als wij de data eraf hebben gehaald, dan wissen wij alle data van de drager af.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
WHiZZi schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:44:
Ja, da's toch logisch :? ? We lezen wel meer data uit voor mensen en de originele drager gaat altijd terug naar de klant, tenzij deze er een geschreven afstand van doet. Ik wil helemaal geen klantendata in het museum hebben.

Zelfs al doet iemand afstand van de drager als wij de data eraf hebben gehaald, dan wissen wij alle data van de drager af.
Ik neem aan dat wim-bart bedoelt dat de schijf ook van de ts is. Uit de originele post kan ik dat er ook niet echt uithalen. Klinkt meer als "ik heb een schijf gevonden, en ben nieuwsgierig wat er op staat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

fm77 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:49:
[...]

Ik neem aan dat wim-bart bedoelt dat de schijf ook van de ts is. Uit de originele post kan ik dat er ook niet echt uithalen. Klinkt meer als "ik heb een schijf gevonden, en ben nieuwsgierig wat er op staat".
Juist dat bedoel ik. Een gevonden disk kan ook ergens anders gevonden zijn.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

oh zo.. ja, we gaan niet zomaar disks uitlezen als we twijfelen of we deze van de eigenaar krijgen. We vragen altijd waar de disk vandaan komt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Opslag hoort in OT, echter horen dit soort oproepjes in V&A. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.