Nieuwe HTPC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11-2025
Mijn huidige zelfgebouwde HTPC begint stilaan end of life te geraken (is meer dan 8 jaar oud ondertussen) dus is het tijd om een nieuwe in elkaar te steken.

Vroeger vond ik makkelijk de beste AMD/Intel mogelijkheden voor stille doch performante HTPC CPU's, maar ofwel zijn mijn Google skills met de jaren afgenomen, ofwel is er gewoon té veel keuze waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie :)

Graag dus enige help met het selecteren van de perfecte CPU!

Vereisten:
- laatste generatie Intel of AMD, mag liefst krachtig zijn (prijs minder van belang), maar vooral ook niet te luid (is voor in de woonkamer).
- gebruik: netflix/4K streamen, Steam gamen via Steam Home of hoe noemt dat (maw ik stream het spel via mijn desktop PC naar de HTPC).
- Heb een low profile case
- Indien best gepaard met een discrete GPU (low profile), hoor ik het graag!

Qua GPU had ik gedacht aan een Geforce 1660 (super). Wat betreft CPU heb ik geen flauw idee!

Beste antwoord (via PearlChoco op 15-08-2020 21:39)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet het "nu" of mag het wachten? Er loopt namelijk ook een game/HTPC BBG topic in [BBG] SFF Casual Gaming TV/Media - September 2020

Allicht, maar dus geduld; hou dat in de gaten en de BBG die dan over enkele weken op de Frontpage komt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-01 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
De openingspost is nogal summier. Wat heb je op het moment bijvoorbeeld? Welke case? Wat is je budget?
En waar loop je tegenaan bij het uitzoeken?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
PearlChoco schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:48:
Qua GPU had ik gedacht aan een Geforce 1660 (super). Wat betreft CPU heb ik geen flauw idee!
zelfs zonder budget en kast heb ik toch al een opmerking. Waarom deze kaart? Die heb je enkel nodig om te gamen. Voor streamen en 4k voldoet een goede processor met een iGPU.

• PearlChoco
Bedankt voor de replies.

De case is een oude micro-ATX case van Silverstone, weet niet of dit zo relevant is. Is low profile (max PCI kaarthoogte ("breedte"?) is iets van een 7 cm.

Het MB kan ik zelf wel uitzoeken, maar wat betreft de CPU heb ik hulp nodig.

Ik dacht mogelijks aan deze: AMD Ryzen 3 3200G 4-Core, 3.6 GHz Processor
(wordt vermeld op deze site: https://vicadia.com/best-budget-htpc-build-in-2020/ )

Wat betreft GPU: het is inderdaad niet om lokaal games te draaien, wil gewoon dat alle video playback (Netflix, 4K films in VLC, etc) vlotjes gaan en zonder haperingen. Bij mijn huidige HTPC van 8 jaar oud is dit niet meer het geval.
Ik ga geen video encoden ofzo.

[ Voor 24% gewijzigd door PearlChoco op 14-08-2020 17:18 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

Moet het "nu" of mag het wachten? Er loopt namelijk ook een game/HTPC BBG topic in [BBG] SFF Casual Gaming TV/Media - September 2020

Allicht, maar dus geduld; hou dat in de gaten en de BBG die dan over enkele weken op de Frontpage komt?

• PearlChoco
MAX3400 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:10:

Dat topic is gewoon exact wat ik nodig heb :)
Het is niet dringend hoor. Wordt er tegen september een "beste" systeem verkozen ofzo?

• MAX3400

MAX3400

PearlChoco schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Dat topic is gewoon exact wat ik nodig heb :)
Het is niet dringend hoor. Wordt er tegen september een "beste" systeem verkozen ofzo?
Je hebt in 8 jaar nog nooit een BBG gezien? _O-

serie: Best Buy Guide :)

Dus ja, elke eerste week van de maand komen er een aantal (specifieke) systemen aan bod die zo goed mogelijk zijn samengesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 14-08-2020 17:26 ]

Pagina: 1