Ik zoek een?
Netwerkconfiguratie, waarbij ik vooral de IOT apparatuur in mijn huis isoleer van mijn overige netwerkapparatuur. Gelijk upgraden van AP voor beter bereik in / om mijn huis en als ik dan toch bezig ben, niet alle apparatuur hoeft overal bij te komen.
Wat is je budget?
Niet heel belangrijk, moet goed spul zijn met goede ondersteuning / beheer.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoor goede verhalen over Ubiquiti (titel
foutje), maar alternatieve merken mogen natuurlijk altijd. Heb al een unmanaged netgear switch in mijn huis, kan niet veel mis, maar werkt goed. Wel wil ik zoveel mogelijk binnen een ecosysteem blijven, dus ander merk mag maar nieuw te kopen producten wel graag zelfde merk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hiervoor heb ik een opzetje / netwerktekening gemaakt.
Doel: iot devices isoleren van internet en niet-essentiele toegang tot bepaalde netwerkdelen beperken: veiligheid verhogen, gebruiksvriendelijkheid niet verliezen. Daarnaast gelijk upgrade van netwerkverbinding in huis / vooral op zolder.
ik heb een indeling gemaakt voor VLAN's
VLAN10: geen beperkingen
VLAN20: mag op internet en inkomend verkeer van VLAN's en internet is prima, niet naar andere VLAN's
VLAN30: bereikbaar vanaf VLAN40 en VLAN10, toegang vanaf internet
VLAN40: geen beperkingen
VLAN50: geen internet, moet bereikbaar zijn vanaf VLAN20, moet daar ook op kunnen, moet bereikbaar zijn vanaf VLAN30 tbv opslag camerabeelden.
Gaat dit allemaal werken? Specifieke vragen:
- de iTV box van KPN zit nu ook achter de unmanaged switch, maar direct op Experiabox, blijft dit werken? Moet ik hier nog aanpassingen voor doen? Zaken om rekening mee te houden?
- Kan ik dit allemaal instellen met verschillende DHCP ranges? En hoe stel ik dit in op de Experiabox (uit) en op Switch8-60W in?
- Nog zaken om rekening mee te houden, die ik nog niet bedacht had?
- RPI zal ik ook gebruiken om de UniFi Controller op te installeren
Netwerkconfiguratie, waarbij ik vooral de IOT apparatuur in mijn huis isoleer van mijn overige netwerkapparatuur. Gelijk upgraden van AP voor beter bereik in / om mijn huis en als ik dan toch bezig ben, niet alle apparatuur hoeft overal bij te komen.
Wat is je budget?
Niet heel belangrijk, moet goed spul zijn met goede ondersteuning / beheer.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoor goede verhalen over Ubiquiti (titel

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hiervoor heb ik een opzetje / netwerktekening gemaakt.
Doel: iot devices isoleren van internet en niet-essentiele toegang tot bepaalde netwerkdelen beperken: veiligheid verhogen, gebruiksvriendelijkheid niet verliezen. Daarnaast gelijk upgrade van netwerkverbinding in huis / vooral op zolder.
ik heb een indeling gemaakt voor VLAN's
VLAN10: geen beperkingen
VLAN20: mag op internet en inkomend verkeer van VLAN's en internet is prima, niet naar andere VLAN's
VLAN30: bereikbaar vanaf VLAN40 en VLAN10, toegang vanaf internet
VLAN40: geen beperkingen
VLAN50: geen internet, moet bereikbaar zijn vanaf VLAN20, moet daar ook op kunnen, moet bereikbaar zijn vanaf VLAN30 tbv opslag camerabeelden.
Gaat dit allemaal werken? Specifieke vragen:
- de iTV box van KPN zit nu ook achter de unmanaged switch, maar direct op Experiabox, blijft dit werken? Moet ik hier nog aanpassingen voor doen? Zaken om rekening mee te houden?
- Kan ik dit allemaal instellen met verschillende DHCP ranges? En hoe stel ik dit in op de Experiabox (uit) en op Switch8-60W in?
- Nog zaken om rekening mee te houden, die ik nog niet bedacht had?
- RPI zal ik ook gebruiken om de UniFi Controller op te installeren
[Voor 1% gewijzigd door Heinemancp op 14-08-2020 14:38. Reden: kleine toevoeging]