Topic gesloten wegens 'werving' en verwezen naar V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beste admin goden,

Ik loop hier al vanaf het prille begin rond en dacht dat ik de sfeer op GOT nou wel kende, maar tot mijn verbazing is mijn topic gesloten wegens 'werving'

Iemand die een intelligente e-bike lader wil ontwikkelen?

Je kan het hier nalezen, mijn bedoeling is een open source hardware oplossing te vinden om e-bikes echt groen te maken door batterijen niet meer na twee jaar te hoeven dumpen. Ik heb een idee hoe dat zou kunnen en zoek feedback van mannen die beter dan ik zijn met hun soldeerbout.

De mod sloot het tot mijn spijt na een paar minuten en verwees me naar V&A. Ik zal niet onze messages hier posten want dat vind ik nooit chic, maar ik ervaar het als rigide.

Het eerste topic in die V&A electronica waar de mod naar verwijst verwijst overigens juist terug naar het forum. Zie hier V&A gevraagd: Hulp gezocht bij vervanging e-bike FETs

Ik vind het zeer spijtig omdat het onderwerp me zeer aan het hart gaat. We gaan massaal e-biken, maar gooien elke twee jaar een batterij weg. Dat moet beter kunnen en daar is volgens mij een technologische oplossing voor die betaalbaar en haalbaar is.

Mij leek GoT -zoals ik het ken uit het verleden- daar nu juist de plek voor om te sparren met anderen.

Als ik een 'for profit' plannetje had gehad zou ik het nou juist niet publiek geplaatst hebben want voor je het weet gaat er een ander met het idee van door. In dit gevai wil ik juist die openbare discussie en feedback.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

max3D schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:26:
[...]en zoek feedback van mannen die beter dan ik zijn met hun soldeerbout.[...]
Mij leek GoT -zoals ik het ken uit het verleden- daar nu juist de plek voor om te sparren met anderen.
[...]
Feedback, sparren, oftewel: discussiëren over zo'n oplossing is inderdaad iets dat prima op GoT kan.

Maar dat is niet de richting waar je op aanstuurde in je topicstart die je afsloot met deze oproep:
Is er iemand die interesse zou hebben zo'n soort produkt te ontwikkelen? Ik kan wel voor de internationale markt zorgen. Er is een grote doelgroep van 'groene' e-bikers die dit produkt zou afnemen rond een $100 prijspeil
Dat kan ik toch echt niet anders opvatten als werving, en dat is inderdaad niet toegestaan op het forum.

Als je dit in een andere vorm alsnog graag een plekje wilt geven op het forum, dan kan je daar het beste even per DM contact over opnemen met de moderators van dat deel van het forum, om te overleggen wat er mogelijk is :)

Maar als het je toch echt vooral gaat om een oproep te plaatsen voor mensen die je hiermee kunnen helpen, dan is V&A toch echt een betere plek. Leuk dat bij een van de advertenties daar een gebruiker suggereert om een forumtopic te openen, maar dat is nou niet direct de beste indicatie van wat het beleid hieromtrent is natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 13-08-2020 23:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• max3D
  • Niet online
Dat laatste heb ik al natuurlijk al eerste gedaan maar to no avail.

Ik had het best anders willen verwoorden als het onduidelijk was; hoewel mijn doel inderdaad een betaalbare oplossing is voor deze groep e-bikers die zich zorgen maken over het milieu en recycling. Zals ik aangaf zijn er commerciele oplossingen beschikbaar maar zijn die prijstechnisch buiten bereik van de meeste fietsers.

Mogelijk zijn er al mogelijkheden die ik ondanks veel research gemist heb, mogelijk hebben GoT leden goede ideeen hoe dit betaalbaar te realiseren. Ik denk dat het mogelijk is, maar ik heb de wijsheid niet in pacht dus wil graag een openbare discussie.

Ik heb feitelijk weinig aan een reactie in V&A van iemand die iets wil ontwikkelen.

[ Voor 30% gewijzigd door max3D op 13-08-2020 23:46 ]

• max3D
  • Niet online
Overigens mis ik geheel hoe mijn post valt onder:
Het ongewenst reclame maken voor:

Dienst(verlening).
Websites, inclusief sitechecks.
Evenementen.
Vragen naar (betaalde) hulp buiten het forum om.
Referrals in URLs opnemen.
Alle andere dingen die onder de noemer 'spam' vallen.

Ik wil juist meedenkers *binnen* het forum en zeker geen dienst, dus zie niet hoe ik de voorwaarden schend

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nogmaals: dat kan, maar dat is niet de indruk die die oproep in je topicstart wekt. Dus het beste kan je gewoon even contact opnemen met @SA007 hoe dit evt wel op het forum zou passen.

Verder wil je ik even wijzen op Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! en daarmee gaat dit topic dus ook op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.