Vraag

• Masterpax1
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-08-2021
Mijn vraag
Is het mogelijk om bij een radar grafiek verschillende waardes(bijvoorbeeld 0.15 en bij een ander 19.2) per as aan te passen? Ik kom er zelf nog niet helemaal uit namelijk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Excel 2019

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat bedoel je met de waardes aanpassen? Dat doe je in de brontabel. Of bedoel je de duidingen op de assen? Rechtermuisknop?

offtopic:
Naar je vorige topics kijkende, lijk je steeds weg te lopen zodra je een antwoord hebt. Het wordt gewaardeerd als je het niet als eenrichtingsverkeer beschouwt en tzt even laat weten wat de uitkomst is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Masterpax1
Excuses voor het verkeerd opnoemen. Ik heb verschillende waardes(80%, 14.2, 0.16) maar ik zou dat graag allemaal in dezelfde radar grafiek willen zetten. Ik wil graag weten of dat mogelijk is want ik kan er tot nu toe niet echt achter komen hoe dat moet.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Sorry, ik snap 'em nog steeds niet. Kan er aan liggen dat mijn hersens in deze hitte (nog :+ ) minder goed werken natuurlijk. Kan je een concrete (korte) tabel geven?

Drie verschillende kolommen kunnen in 1 radargrafiek door alle drie de reeksen op te nemen. Waar vanuit de aard van een radargrafiek dan wel '1 as' wordt gehanteerd en die 80% als 0,8 zal worden getoond, IIRC.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Masterpax1
Natuurlijk. Zoals ik het nu heb en hopelijk in de radargrafiek wil krijgen als dat mogelijk is, is het volgende:

Stat 1| Stat 2 | Stat 3| Stat 4

Testpersoon 1
0.46 14.2 0.14 70%

Testpersoon 2
0.34 8.3 0.08 82%

[ Voor 14% gewijzigd door Masterpax1 op 13-08-2020 10:47 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah, die 14 / 8 verpest het voor de rest. Er wordt 1 as gehanteerd. Bij 0..20 zal alles behalve stat2 dus 'op de 0' lijken te staan. Probeer maar eens na verwijderen van de kolom 3. (dus stat2).

Als je een logaritmische schaal zou gebruiken voor de as kom je al een eindje. Alle waarden standaardiseren naar 0..1 is nog beter als het een radargrafieken moet zijn. Volgens mij zijn verschillende assen niet mogelijk in Excel radargrafieken. De radargrafiek is na te maken, maar dat is niet triviaal..

edit:
Offtopic: tabel kan je 'mooi' op het forum zetten via Overzicht van UBB-codes #tag_table maar makkelijker is de 'pre' tag en met spaties een tabel 'nadoen'. Of gewoon zo laten, wat mij betreft duidelijk zat.

edit2: radar namaken: https://stackoverflow.com...-change-axes-limit-values

[ Voor 26% gewijzigd door F_J_K op 13-08-2020 11:05 ]

• Masterpax1
Ik zal eens onderzoek doen dan naar logaritmische schaal dan, dank je wel. Al kom ik er nog steeds niet helemaal uit. Om een of andere reden pakt deze grafiek ook maar 1 deel van de cijfers en de rest niet.

Edit: Dit is wat ik tot nu heb kunnen krijgen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPQzq4JzV-cKAFr0sDqii7fdns0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o6GeULJ4zrYGTnqrdMqYy7eR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door Masterpax1 op 13-08-2020 11:28 ]

• Masterpax1
F_J_K schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:03:
Ah, die 14 / 8 verpest het voor de rest. Er wordt 1 as gehanteerd. Bij 0..20 zal alles behalve stat2 dus 'op de 0' lijken te staan. Probeer maar eens na verwijderen van de kolom 3. (dus stat2).

Als je een logaritmische schaal zou gebruiken voor de as kom je al een eindje. Alle waarden standaardiseren naar 0..1 is nog beter als het een radargrafieken moet zijn. Volgens mij zijn verschillende assen niet mogelijk in Excel radargrafieken. De radargrafiek is na te maken, maar dat is niet triviaal..

edit:
Offtopic: tabel kan je 'mooi' op het forum zetten via Overzicht van UBB-codes #tag_table maar makkelijker is de 'pre' tag en met spaties een tabel 'nadoen'. Of gewoon zo laten, wat mij betreft duidelijk zat.

edit2: radar namaken: https://stackoverflow.com...-change-axes-limit-values
Zie bovenstaand plaatje.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik zie er nog geen logaritmische schaal. Belangrijker: gebruik van punten en komma's als decimaalteken door elkaar. 14.2 != 14,2 :)

• Masterpax1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcMAzrJzVIsOtQJL14JMLeuU_Vc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hfPIwGVYlhgizrnqDCwlwSWR.png?f=fotoalbum_large

Dat is inderdaad al een stuk beter, nu alleen nog uitvogelen hoe ik die laatste stat er goed in krijg.
Pagina: 1