Lege envelop ontvangen -Amazon.nl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick157
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-02-2021
Ik heb een gigabyte NVMe 1 tb ssd aangekocht op amazon.nl, deze werd
deze ochtend "geleverd". Ik was niet thuis op moment van levering en er zat een envelop van bpost in
mijn brievenbus. Deze bleek echter volledig leeg te zijn? Ik heb nu naar Amazon gebeld en deze beweren dat het pakket pas zaterdag geleverd zou worden, maar alle mails en info op voorhand opgegeven beweren dat het vandaag geleverd werd. Is er iets dat ik kan doen om me in te dekken indien het niet zo blijkt te zijn? Bestelling is reeds betaald.

Beste antwoord (via Yorinn op 15-08-2020 14:46)

• Nick157
De klantendienst heeft alles netjes afgehandeld, heb zelfs geen foto's moeten sturen. Heb vandaag te horen gekregen dat mijn geld gewoon teruggestort word in de loop van de week!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ze geven zelf aan dat je zaterdag pas krijgt en ze hebben notitie dat je nu hebt gebeld. Dat is genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:39
Je heb direct kenbaar gemaakt dat het niet klopte.(was de envolop al open of nog gesloten). Maar meer kan je niet doen. Even wachten en anders geld terug eisen of product.

En heb je hem bij Amazon.nl zelf gekocht? Of bij 1 van hun partner verkopers? En is er betaald met ideal of met CC/PP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Ik heb toevallig 2 keer afgelopen zomer meegemaakt dat anazon niet leverde en 2 keer zonder al te veel zorgen geld terug gehad. Dus zal me geen zorgen maken. Waarschijnlijk moet je wel wachten tot zaterdag met geld terughalen

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-07 22:32
99ruud99 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:00:
Ze geven zelf aan dat je zaterdag pas krijgt en ze hebben notitie dat je nu hebt gebeld. Dat is genoeg.
Bezorgtijden van Amazon kloppen voor geen meter,product in huis krijg je mail dat het 2 dagen later aankomt. |:(

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-07 22:32
Honesty schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:42:
Ik heb toevallig 2 keer afgelopen zomer meegemaakt dat anazon niet leverde en 2 keer zonder al te veel zorgen geld terug gehad. Dus zal me geen zorgen maken. Waarschijnlijk moet je wel wachten tot zaterdag met geld terughalen
Ja je geld terughalen, nou bij mij duurde het 5 weken,hoop ergernis door verkeerd geleverde bestelling.

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 08:55
Mijn ervaring is dat Amazon niet zo lastig is wat betreft dit soort zaken. Zorg dat je goed aan kunt tonen dat de enveloppe leeg was bij aankomst (staat het gewicht bijv. ergens in de verzend/T&T details?).

• Nick157
@Terminus
Er stond op het pakket dat het 90 gram woog, maar een lege envelop weegt zoveel niet. Ik heb dus een flauw vermoeden dat er misschien ofwel een standaard gewicht is opgeplakt of dat de inhoud onderweg ergens in iemands anders zijn zakken verdwenen is. Ik zou niet weten hoe ik kan aantonen dat hij effectief leeg was bij aankomst, buiten het feit dat ik direct gebeld heb van zodra ik dat wist.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 20:49

ikt

Een poosje geleden is er op bol.com een soortgelijk iets voorgekomen.

In mijn geval deed Bol.com er niet moeilijk over en was het bedrag teruggestort. Kijk in het vervolg even uit dat de prijs niet íets te mooi is wanneer het een externe verkoper betreft.

[ Voor 12% gewijzigd door ikt op 13-08-2020 14:32 . Reden: Tweakers doet geen markdown :) ]

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 08:55
Nick157 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:21:
@Terminus
Er stond op het pakket dat het 90 gram woog, maar een lege envelop weegt zoveel niet. Ik heb dus een flauw vermoeden dat er misschien ofwel een standaard gewicht is opgeplakt of dat de inhoud onderweg ergens in iemands anders zijn zakken verdwenen is. Ik zou niet weten hoe ik kan aantonen dat hij effectief leeg was bij aankomst, buiten het feit dat ik direct gebeld heb van zodra ik dat wist.
De verkoper is in principe verantwoordelijk ervoor om te zorgen dat jij het product krijgt. Dus als jij enkel een lege enveloppe in de brievenbus gehad hebt, zou ik de bewijslast eerst bij de verkopende partij leggen. Zij zijn ook verantwoordelijk voor de verzending tot aan jouw voordeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:59

Wallie

Herr

Doet Amazon niet moeilijk over. Producten die niet aankomen (ook al staan ze volgens TrackTrace als bezorgd), worden gewoon nogmaals opgestuurd. Via de support chat heb ik goede ervaringen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Ook goeie ervaringen met de klantenservice van Amazon. Had het verkeerde product ontvangen, maar op het zakje stond wel het juiste product vermeld. Foutje bij distributiecentrum dus. Hebben zonder enige problemen of vraag om bewijs het juiste product opnieuw gestuurd. Het verkeerd geleverde product mocht ik houden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 23:09
Gister bestelling van Amazon binnen gekregen en die klopte niet, mailtje naar de klantenservice en ze hebben gelijk een nieuw product opgestuurd. Top klantenservice!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
colorsone schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:13:
Gister bestelling van Amazon binnen gekregen en die klopte niet, mailtje naar de klantenservice en ze hebben gelijk een nieuw product opgestuurd. Top klantenservice!
Maar waar was die envelop dan van?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 19:46
Ik bestel geregeld bij Amazon.nl, zo ook vandaag nog een boek in de brievenbus gekregen, en op alle verpakkingen van Amazon zit bij mij altijd een sticker waar wel ergens 'Amazon' op staat.

Als dat niet op de envelop staat die jij hebt ontvangen, lijkt me de kans vrij groot dat het geen pakketje/envelop was van Amazon.

The devil is in the details.

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 23:09
Frieda schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:18:
[...]

Maar waar was die envelop dan van?
Was geen envelop maar een brievenbus pakje, ik probeerde eigenlijk te zeggen dat Amazon het altijd goed oplost 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ikt schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:31:
Een poosje geleden is er op bol.com een soortgelijk iets voorgekomen.

In mijn geval deed Bol.com er niet moeilijk over en was het bedrag teruggestort. Kijk in het vervolg even uit dat de prijs niet íets te mooi is wanneer het een externe verkoper betreft.
Same here

Een microsd kaartje besteld, en de enveloppe was maar half dichtgeplakt
( de plakstrip zat er zelfs nog op )
Ik vond de enveloppe al zo 'leeg' - normaal voel je wel iets er in, maar niets ...
Gelijk foto's gemaakt, en via de KS een mail verzonden.
ik werd direct gebeld, met de vraag of ik een andere wilde, of mijn geld terug

Heb je een foto van de enveloppe ?

@ikt hieronder :

Deze kwam van Bol zelf, was ergens op het DC misgegaan ( gewoon niet goed geplakt )
dus onderweg uitgevallen ( al dan niet met opzet :+ )

Vorige week 3 x usb bij Amazon besteld, en ondanks dat het 2 bestellingen waren, kwamen ze in één enveloppe.
3 dagen na bestellen ( vrij laat ingeschoten, dus misschien eerlijker om dan 2 dagen te zeggen )

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 14-08-2020 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 20:49

ikt

FreshMaker schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:37:
[...]

Same here

Een microsd kaartje besteld, en de enveloppe was maar half dichtgeplakt
( de plakstrip zat er zelfs nog op )
Ik vond de enveloppe al zo 'leeg' - normaal voel je wel iets er in, maar niets ...
Gelijk foto's gemaakt, en via de KS een mail verzonden.
ik werd direct gebeld, met de vraag of ik een andere wilde, of mijn geld terug

Heb je een foto van de enveloppe ?
Ik heb een foto van een lege doos (ofja, doos met karton), net zoals de topicstarter van het bol.com topic. Gezien de snelle reactie van bol.com echter, hadden ze al door dat de verkoper niet helemaal pluis was.

Bij mij was nog specifiek dat het pakket aangetekend was verstuurd, maar het pakket als brievenbuspakket was bezorgd, zonder een handtekening voor ontvangst. Dit was nog vóór corona, ik heb er in ieder geval melding van gemaakt bij PostNL.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Nick157
De klantendienst heeft alles netjes afgehandeld, heb zelfs geen foto's moeten sturen. Heb vandaag te horen gekregen dat mijn geld gewoon teruggestort word in de loop van de week!
Pagina: 1