data recovery na quick format / recoveren mappenstructuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timeeehxd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-01 15:16
Hallo allemaal :)

Ik ben vorige week zo dom geweest om per ongeluk een verkeerde schijf snel te formateren(quick format) met windows. Nu heb ik begrepen dat ik bestanden zou moeten kunnen recoveren omdat ik quick format heb gebruikt.

Nu heb ik verschillende tools gebruikt voor de recovery waaronder EaseUS, Testdisk, diskdrill en zij geven verschillende resultaten. Hebben jullie ervaring met deze softwareprogramma's? of zijn er andere pakketten of opties om te nemen?

Nu is het ook zo dat er vooral foto's op de schijf stonden in mappen gesorteerd op de datum. Is het mogelijk om die mappenstructuur ook te recoveren? Het gaat namelijk om duizenden foto's die ik anders met de hand zou moeten uitzoeken.

Verder als je nog tips of adviezen hebt dan hoor ik het graag. Want ik ben nogal wanhopig.

en ja ik weet dat ik een back-up had moeten maken.. :/

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Recuva lijkt (voor veel mensen) het programma te zijn wat het fijnste werkt voor een Windows-omgeving.

Echter, de folder-structuur kan je waarschijnlijk wel vergeten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Thematopic: Datarecovery is denk ik een goede om even een blik in te werpen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Ik gebruikte vroeger altijd getdataback. Volgens mij van realtime.

Maar een Quickformat stelt weinig voor een zou door zo'n beetje ieder programma te doen moeten zijn. Zorg wel dat je de gerecoverde bestanden op een andere avond op slaat en niets op deze.
Normaal moet je een exacte clone maken en op die clone werken.

Overigens wat je met recovery software tegen komt zijn ook oudere bestanden. Er komt dus met terug dan alleen wat er stond na de format.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het heel belangrijk voor je is: stekker uit de machine trekken (dus niet netjes afsluiten), schijf uitschroeven en naar een professioneel bedrijf gaan. Gaat wel geld kosten.

Als zelf: het kan geen kwaad om verschillende tools te proberen. Verschillende methoden = verschillende uitkomsten en het levert misschien net die ene foto meer op. Natuurlijk wel restoren naar een andere schijf! Niets schrijven naar de schijf waar je data van wilt halen.

De schijf readonly benaderen en liefst 'zelfs' readonly mounten in bijv Linux of in Windows met diskpart op readonly zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timeeehxd
Bedankt voor de reacties,

Ik heb inderdaad de schijf gecloned zodat ik zeker weet dat er niet per ongeluk over het orgineel kan schrijven. Ik zal Recuva een kans geven en anders denk ik dat ik helaas het dan toch zelf moet gaan sorteren.

Ik heb zelf ook gekeken naar professionele opties. Maar ik schrok nogal van de prijzen die je tegenkomt zonder dat er uitgelegd wordt wat zij meer kunnen dan een recovery tool die ik bijvoorbeeld zelf heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timeeehxd
En nog mijn excuses als het topic op de verkeerde plek staat, ik heb nog niet veel vaker gebruik gemaakt van dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
@timeeehxd qua recovery bedrijven kunnen ze wel degelijk meer zoals stofvrij de platters eruit halen enzovoorts. Maar dat is voor jou met een goed werkende schijf niet nodig.

Ik dacht dat runtime getdataback wel gewoon mappen terug kan halen, maar heel eerlijk is dat al echt lang geleden.
Dacht dat je diskexplorer ook nodig had, maar kan me vergissen.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 12-08-2020 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
Zou ook goed zijn (van een collega): everything van https://www.voidtools.com/
(er is een portableversie van)

[ Voor 6% gewijzigd door passer op 12-08-2020 17:23 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15

TheVMaster

Moderator WOS
Het herstellen van verwijderde bestanden (en de software die je daarvoor nodig hebt) heeft weinig met Windows Clients te maken. Ik verplaats hem naar CSA.

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 13-08-2020 20:28 ]

Pagina: 1