Toon posts:

V&A probleem met gebruiker "Thedankestputin"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.953 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gaat over deze deal

V&A aangeboden: Apple iPhone 8 Plus 64GB Zilver

Toestel overgenomen van deze tweaker, op voorhand betaald met bankoverschrijving.

woensdag 29 juli 2020 22:16

TheDankestPutin
Hi,

De mobiel is verzonden!

TnT is UA854460293NL

----------------------------------

Van zodra geld op zijn rek stond ging hij het op de post doen met track&trace.

Nu wat blijkt dat die track&trace code zelfs niet klopt en het een soort van briefpost is.
Ontraceerbaar dus (terwijl ik duidelijk heb gemaakt dat ik voor de verzending wil betalen ongeacht het bedrag)
Ik heb al +15 deals gesloten met Nederlanders op tweakers en ging altijd goed.

Ik vraag ook een bewijs van de verzending maar deze kan hij niet leveren.

Ik zal nooit over iemand iets negatiefs gaan posten vooraleer mijn geduld op is maar nu is mijn geduld wel echt op.

Volgens mij is TNT = TRACK & TRACE en hij stuurt het met een soort van briefpost. Postnl kan dus niet helpen.

Sinds 03/08 geen antw meer ontvangen op de vraag van verzendbewijs.

Kan er een admin kijken wanneer hij laatst online was?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:44
misschien even een mod taggen :)

sorry heb je net gedaan - dit is beetje het nadeel van online zakendoen.
Reageert de persoon wel ? Zoniet, wacht tot de 14 dagen verstreken zijn, en doe aangifte

[ Voor 73% gewijzigd door 99ruud99 op 11-08-2020 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Normaal zijn ze getagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zie dat hij op 8 aug nog online was. Ik heb hem nu op dit topic gewezen en verzocht te reageren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:53:
misschien even een mod taggen :)

sorry heb je net gedaan - dit is beetje het nadeel van online zakendoen.
Reageert de persoon wel ? Zoniet, wacht tot de 14 dagen verstreken zijn, en doe aangifte
Zal ik doen, weet alleen niet hoe het gaat met BELGIE - NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:00:
Ik zie dat hij op 8 aug nog online was. Ik heb hem nu op dit topic gewezen en verzocht te reageren.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds geen reactie. Iemand tips om aangifte te doen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:32:
Nog steeds geen reactie. Iemand tips om aangifte te doen?

Bedankt
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonet ook zijn adres kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip*

Persoonsgegevens hier posten is niet de bedoeling, ook niet met wat sterretjes er in.

[ Voor 76% gewijzigd door Orion84 op 12-08-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 09:43
Het is een beetje vreemd dat iemand met best veel positieve beoordelingen je oplicht, kan natuurlijk altijd. Maar het kan misschien ook een tikfout zijn in de t&t... Ik weet niet hoelang normaal iets van België naar Nederland of andersom versturen duurt? En geen reacties is zeer vreemd en verdacht, misschien iets in de privé sfeer gebeurt?

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
BlaBla1973 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:45:
Het is een beetje vreemd dat iemand met best veel positieve beoordelingen je oplicht, kan natuurlijk altijd.
Reviews zeggen niet altijd iets meer op T.net, er zijn volgens mij nogal wat accounts "gehackt" d.m.v. credential stuffing om mensen via V&A op te lichten de laatste tijd

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thedankestputin:

Beste,

Aan deze korte niets zeggende berichten heb ik niks. Het pakket is allang verzonden, zonder track n Trace, want dat was 9 euro zoals je al zei.

Ik heb geen idee waar het pakket dus is, het komt vanzelf aan.
-------------

Hij post eerst 2 berichten,
1. Dat hij op de post gaat doen en de t&t delen
2. Dan deelt hij de t&t
3. Dan is het opeens geen t&t en kan hij mij geen verzendbewijs leveren of antwoord hij niet meer...

Zegt meer dan genoeg voor mij. Je gaat een toestel van 300€ toch niet ontraceerbaar opsturen? Ik maak zoveel deals met tweakers, lijkt me logisch dat je altijd voor een manier gaat waar het te volgen is, er verdwijnen zoveel pakjes bij transportdiensten.

Feit dat hij ook online was 8 augustus en zelfs niet de moeite doet om te antwoorden is redelijk duidelijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Admins kunnen gerust de chats lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 09:43
ImNotnoa schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:48:
[...]

Reviews zeggen niet altijd iets meer op T.net, er zijn volgens mij nogal wat accounts "gehackt" d.m.v. credential stuffing om mensen via V&A op te lichten de laatste tijd
Oh oke , dat wist ik niet..

Ik heb zelf ook wel eens een vaag vooral gehad met videokaart en dat is gelukkig na heel veel stress enz toch goed gekomen.

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImNotnoa schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:48:
[...]

Daar is inmiddels al wat aan gedaan, advertenties moeten nu per email geactiveerd worden. Dus in zo'n geval nu, zou een hacker zowel het Tweakersaccount, als het bijbehorende emailaccount in handen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:50:
...
Zegt meer dan genoeg voor mij. Je gaat een toestel van 300€ toch niet ontraceerbaar opsturen? Ik maak zoveel deals met tweakers, lijkt me logisch dat je altijd voor een manier gaat waar het te volgen is, er verdwijnen zoveel pakjes bij transportdiensten.
Ik weet niet de hoed en de rand maar als ik snel dit topic lees: de ene partij woont in NL, de andere in BE? En ja, een klein pakketje opsturen is dan van NL naar BE is idd 9 Euro zonder letterlijke track & trace en met alleen een "UA-code". Dat dit bedrag mogelijk overengekomen is zonder wetenschap te nemen van eventuele internationale tarieven, dat is dan ook vervelend; allicht draagt dat bij aan het misverstand?
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:55:
[...]

Daar is inmiddels al wat aan gedaan, advertenties moeten nu per email geactiveerd worden. Dus in zo'n geval nu, zou een hacker zowel het Tweakersaccount, als het bijbehorende emailaccount in handen moeten hebben.
Zie V&A Verkoper; anal disco [Mogelijke oplichter] als voorbeeld.

Ontzettend vervelend: 9 gedupeerden. Maar wel goedgekomen incl de "beschuldigde".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:58:

Ontzettend vervelend: 9 gedupeerden. Maar wel goedgekomen incl de "beschuldigde".
Uiteraard zijn er nog dit soort gevallen, maar het komt een stuk minder vaak voor dan de gehackte accounts van eerder dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Ik weet niet de hoed en de rand maar als ik snel dit topic lees: de ene partij woont in NL, de andere in BE? En ja, een klein pakketje opsturen is dan van NL naar BE is idd 9 Euro zonder letterlijke track & trace en met alleen een "UA-code". Dat dit bedrag mogelijk overengekomen is zonder wetenschap te nemen van eventuele internationale tarieven, dat is dan ook vervelend; allicht draagt dat bij aan het misverstand?

[...]

Briefpost zoals hij heeft verstuurd kan nooit geen 9 euro zijn. Hij praat zelf over 9 euro en dat hij de track & trace gaat delen. Dan ga ik er vanuit dat hij voor 9 euro heeft kunnen versturen met trackable code. Anders had hij kunnen zeggen 15 euro en had ik dat ook direct betaald, hoezo ga je voor 6 euro verschil (waarde 300 euro) niet verzekerd en trackable gaan sturen? Gewoon ronduit belachelijk. Als hij praat over t&t ga ik vanuit dat hij pakket heeft aangemeld en dat het te volgen is.

Ik heb al aangifte gedaan intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog voor hij op de post is gegaan kon hij al zien dat het over NL naar BE ging

TheDankestPutin
Zodra het geld is ontvangen zal ik het opsturen, ligt aan belgie-nederlandse banken denk ik dan maar.

Zou je wel alvast je adres kunnen opsturen dan? :)

Met vriendelijke groet,
Twan

dinsdag 28 juli 2020 12:55

kozee
Adres verwijderd

woensdag 29 juli 2020 01:03

TheDankestPutin
Hi, het geld is binnen! Zal 'm morgen op de post doen en de t&t delen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:56

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:02:
Nog voor hij op de post is gegaan kon hij al zien dat het over NL naar BE ging

TheDankestPutin
Zodra het geld is ontvangen zal ik het opsturen, ligt aan belgie-nederlandse banken denk ik dan maar.

Zou je wel alvast je adres kunnen opsturen dan? :)

Met vriendelijke groet,
Twan

dinsdag 28 juli 2020 12:55
[knip]
woensdag 29 juli 2020 01:03

TheDankestPutin
Hi, het geld is binnen! Zal 'm morgen op de post doen en de t&t delen!
Ik zou je persoonsgegevens even verwijderen ;)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:00:
[...]

Briefpost zoals hij heeft verstuurd kan nooit geen 9 euro zijn. ..
https://www.postnl.nl/tar...ketten/Pakket/BE/351g-2kg -> wordt dus geklassificeerd als briefpost zonder TnT voor 9 Euro (edit, ze noemen het pakket maar het valt onder briefpost want geen leververplichting / track & trace, zeg maar)

Zoals ik net subtiel vroeg, maar blijkbaar vind jij het allemaal maar 'onzin' en 'belachelijk'; kan het afgesproken tarief niet ervoor hebben gezorgd dat er dus een misverstand is ontstaan? En ja, 9 Euro zou voldoende zijn om wel TnT binnen NL te versturen. Niet over de landsgrenzen.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 12-08-2020 14:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mortum schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ik zou je persoonsgegevens even verwijderen ;)
Maakt op zich niet uit, is mijn winkel dus die kan je zo vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:12:
[...]

https://www.postnl.nl/tar...ketten/Pakket/BE/351g-2kg -> wordt dus geklassificeerd als briefpost zonder TnT voor 9 Euro (edit, ze noemen het pakket maar het valt onder briefpost want geen leververplichting / track & trace, zeg maar)

Zoals ik net subtiel vroeg, maar blijkbaar vind jij het allemaal maar 'onzin' en 'belachelijk'; kan het afgesproken tarief niet ervoor hebben gezorgd dat er dus een misverstand is ontstaan? En ja, 9 Euro zou voldoende zijn om wel TnT binnen NL te versturen. Niet over de landsgrenzen.
Bedankt voor je informatie. Dan moet er toch bij hem een belletje rinkelen ik ga hier een Iphone verzenden zonder traceerbare informatie? Hij zegt 3x duidelijk T&T (TRACK & TRACE)
Hij had dan kunnen zeggen dat 9 euro zonder T&T is maar dat zei hij er duidelijk wel bij.
Misverstand kan maar dat is niet aan mijn zijde, heb zo'n 40 toestellen al overgenomen van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 23:09
Zeker weten dat de tracking een TNT code is? Pakketten die ik in de afgelopen maanden ontving hadden geen UA...NL code. (wat Ukraine zou moeten zijn?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
Is blijkbaar een label dat met UPS is aangemaakt, maar nog niet is verzonden.
https://tools.usps.com/go...tc_tLabels1=UA854460293NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fl1p schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:16:
Volgens hem al lang verzonden maar volgens deze link niet...

Snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 21:10
Als ik het goed lees heeft de verzender het pakket verzonden alleen zonder Track and trace (via Google: UA code is een pakket code zonder track and trace en €9 komt overeen met kosten voor verzenden pakket naar België <2kg zonder track and trace). Je kan de code dus in heel veel tooltjes gooien maar dat heeft geen nut, de status en locatie van het pakket kan niet gevonden worden.

Vermoedelijk heeft het pakket ergens onderweg vertraging opgelopen. Aangezien het pakket twee weken geleden is verstuurd zou ik nog even een weekje wachten en daarna met de verkoper contact opnemen om een oplossing te zoeken. Ik kan me voorstellen dat voor jullie beide dit een niet wenselijke situatie is maar probeer er samen uit te komen. Aangifte doen lijkt me nogal voorbarig en zou mogelijk in je tegendeel kunnen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
timmie78 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:22:
Als ik het goed lees heeft de verzender het pakket verzonden alleen zonder Track and trace (via Google: UA code is een pakket code zonder track and trace en €9 komt overeen met kosten voor verzenden pakket naar België <2kg zonder track and trace). Je kan de code dus in heel veel tooltjes gooien maar dat heeft geen nut, de status en locatie van het pakket kan niet gevonden worden.

Vermoedelijk heeft het pakket ergens onderweg vertraging opgelopen. Aangezien het pakket twee weken geleden is verstuurd zou ik nog even een weekje wachten en daarna met de verkoper contact opnemen om een oplossing te zoeken. Ik kan me voorstellen dat voor jullie beide dit een niet wenselijke situatie is maar probeer er samen uit te komen. Aangifte doen lijkt me nogal voorbarig en zou mogelijk in je tegendeel kunnen gaan werken.
Aangifte zou ik niet doen als persoon in kwestie gewoon iets laat weten en beetje goeie wil toont.
hij was 8 aug online volgens admins dus dan neem je wel 5 seconden om deze moeilijke situatie te bekijken. Ik heb nog altijd geen bewijs van betaling van zijn verzending. Je kan ook pakket aanmelden maar nooit versturen. Genoeg scams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 21:10
Maar het is ook vakantie periode, veel bedrijven worstelen met Corona; er zijn voldoende redenen waarom een pakket vertraging kan oplopen en waarom iemand even niet reageert. Natuurlijk is het vervelend maar gelijk uitgaan van het ergste helpt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
timmie78 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:33:
Maar het is ook vakantie periode, veel bedrijven worstelen met Corona; er zijn voldoende redenen waarom een pakket vertraging kan oplopen en waarom iemand even niet reageert. Natuurlijk is het vervelend maar gelijk uitgaan van het ergste helpt je niet.
Ben zeker niet uitgegaan van ergste.
Dat kunnen de admins wel checken in de chat.

Als ik 3x verzndbewijs vraag of betaalbewijs dan krijg ik niks, tja dan vraag je erom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:26:
[...]Je kan ook pakket aanmelden maar nooit versturen. Genoeg scams
Dit kan je wel enkel als je de verzendkosten al betaalt, als ik me niet vergis. Maar inderdaad, wat is €9 tov het goed van €300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:41
We zijn 2 weken verder volgens mij, als die vertraging had opgelopen had TS hem al moeten hebben.

Ik zou echter dit niet vertrouwen:

Een pakketje van 9 euro naar belgie kan je niet traceren, dat kost veel meer.

Ik denk ook niet dat de verkoper je bewust gaat oplichten en dat hij het wel degelijk heeft verstuurd voor 9 euro (dat hij er niet bij vermelde dat hij dan zonder T&T word verzonden tja is spijtig maar is niet zijn pakkie aan).

Grote kans dus dat je pakketje is kwijt geraakt of dat iemand hem bij de post achterover heeft gedrukt ;/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan zal er gerechtelijke procedure komen via mijn bedrijf, we hebben advocaten dus geen probleem.
Heb ook zijn thuis adres dus kan alles overmaken bij aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Spaar je de moeite. Net aangifte achter de rug van €350,-. Artikel nooit verzonden, nog bevestigd ook dat het niet verzonden was. Reactie na doen aangifte van politie: geen tijd/prioriteit.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RZor schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:58:
Spaar je de moeite. Net aangifte achter de rug van €350,-. Artikel nooit verzonden, nog bevestigd ook dat het niet verzonden was. Reactie na doen aangifte van politie: geen tijd/prioriteit.
Dan passeer ik wel eens op zijn adres, moet toch af en toe in NL zijn voor leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

Dan passeer ik wel eens op zijn adres, moet toch af en toe in NL zijn voor leveranciers.
En zelf aangeklaagd worden voor huisvredebreuk? Zou ik niet doen. Jij bent dan per definitie de schuldige...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fl1p schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:16:
Dit is niet UPS, dit is USPS, het Amerikaanse staatspostbedrijf... Lijkt me dus wel erg onwaarschijnlijk dat het daarmee verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RZor schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:01:
[...]

En zelf aangeklaagd worden voor huisvredebreuk? Zou ik niet doen. Jij bent dan per definitie de schuldige...
Heb een aankoop met mijn bedrijf dus dat telt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Dit is niet UPS, dit is USPS, het Amerikaanse staatspostbedrijf... Lijkt me dus wel erg onwaarschijnlijk dat het daarmee verzonden is.
is via postNL volgens hem, feit dat hij zelfs niet reageert in dit topic en wel via pm zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Heb een aankoop met mijn bedrijf dus dat telt niet.
Zou je daar even goed op inlezen...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik voel de woede van @Verwijderd hier in Rotterdam. Vind echter wel dat je hoog van de toren schreeuwt en wraak zoekt.
Is er nog een mogelijkheid dat @TheDankestPutin een reactie geeft?

ik vermoed dat je nieuwe telefoon gewoon via pakketpost is gegaan en morgen bezorgd wordt.
Wel spijtig van de miscommunicatie. :)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Laten we hier niet geen heksenjacht ontketenen. Verkoper heeft mij laten weten contact gehad te hebben met koper. Ze mogen dat verder via DM uitpraten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.