V&A Verkoper; anal disco [Mogelijke oplichter]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Mede-auteurs:
  • Tweakermaster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 10:22

Tweakermaster

• D.D.R
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 10:25

D.D.R

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:46

Juncto

• RTHz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:27

RTHz

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:05

YES

• GiantSparta
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:45

GiantSparta

• smiles1984
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-03-2024

smiles1984

Gezien ik vanmiddag meerdere personen melding zag maken dat ze wellicht zijn opgelicht door deze persoon dacht ik dat het mij handig lijkt om hiervoor een centraal topic te maken.

Deze persoon heeft op 22 Juli een 3900x tekoop gezet voor 330euro waar blijkbaar door meerdere voor betaald is tusen 22 en 25 juli.

Edit:
Degene waarvan bekend is dat er geld is overgemaakt; (mocht je ook gedupeerd zijn neem even contact op via dm dan voeg ik je toe)
- D.D.R (Terugbetaald+Ontvangen)
- GiantSparta (Terugbetaald+Ontvangen)
- smiles1984 (Terugbetaald+Ontvangen)
- Juncto (Terugbetaald+Ontvangen)
- S95Sedan (Terugbetaald+Ontvangen)
- Tweakermaster (Terugbetaald+Ontvangen)
- Visca (Terugbetaald+Ontvangen)
- RTHz (Terugbetaald+Ontvangen)

+ 3 personen rondom 30juni. waarvan de gegevens bekend zijn.

[ Voor 127% gewijzigd door S95Sedan op 05-08-2020 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 22:14
Ik ben in bezit van naw gegevens, indien nodig ben ik bereid deze op de juiste manier te verstrekken.
Hiervoor al een mailtje naar de Politie gestuurd met de vraag of dit zomaar mag, dit laat ik zsm weten :)

Zelf heb ik wel 2 succesvolle "deals" gehad met gallery: anal disco, waarvan 1 persoonlijk aan de deur afgegeven (met afstand ivm covid-19)
2e deal liet wat langer op zich wachten om persoonlijke redenen vanuit zijn kant (ziekenhuis) en uiteindelijk heeft een vriend/kennis van hem het product opgehaald.

Ik hoop dat dit allemaal snel opgelost wordt, hier wordt niemand vrolijk van.

[ Voor 6% gewijzigd door MineTurtle op 28-07-2020 18:34 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
BierfietsNL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:33:
Ik ben in bezit van naw gegevens, indien nodig ben ik bereid deze op de juiste manier te verstrekken.
Hiervoor al een mailtje naar de Politie gestuurd met de vraag of dit zomaar mag, dit laat ik zsm weten :)

Zelf heb ik wel 2 succesvolle "deals" gehad met gallery: anal disco, waarvan 1 persoonlijk aan de deur afgegeven (met afstand ivm covid-19)
2e deal liet wat langer op zich wachten om persoonlijke redenen vanuit zijn kant (ziekenhuis) en uiteindelijk heeft een vriend/kennis van hem het product opgehaald.

Ik hoop dat dit allemaal snel opgelost wordt, hier wordt niemand vrolijk van.
Dacht eerst aan jouw eerdere reactie te zien dat het wellicht met ziekte te maken had maar als er meerdere kopers zijn lijkt mij dit ook niet echt een excuus meer.

Hopelijk reageert deze verkoper zodat het normaal opgelost kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiantSparta
Hey is goed ben al een aangifte aan het maken. Laat me maar iets weten dat geld moeten we terug krijgen anders Dat doen we dus niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 28-07-2020 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien account gehacked en nu dus mensen opgelicht?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantSparta
MAX3400 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:39:
Lijkt me zeer sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MineTurtle
Om deze reden geef ik dus niet direct persoonsgegevens af - het is nog niet duidelijk of het deze persoon ook daadwerkelijk is. Ik wacht in ieder geval de reactie af van de Politie.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiles1984
Net ook al aangifte gedaan, maar weet uit ervaring dat hier toch helemaal niks mee gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantSparta
Heeft iemand zijn telefoonnummer of Emailadres? Moet dat nog hebben voor de aangifte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
Dan komt de naam toch niet overeen, maar ik ben in gesprek met knab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiles1984
Nee, geen e-mail adres.
Ik heb maar onbekend@zeelandnet.nl ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantSparta
S95Sedan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Klopt dan komt de naam niet overeen laat ons maar iets weten wat Knab te zeggen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
Het handigste is dat degene die ook daadwerkelijk betaald hebben alle gegevens doorsturen naar KNAB zodat zij kunnen achterhalen hoe en wat, zij gaan het dan tevens oppakken met de desbetreffende instanties.

Hun nummer is; 020-303 1600 (Zie ook; https://www.knab.nl/contact ) waarbij ze al de gegevens opnemen (je eigen gegevens, gebruikte bankrekeningnummers, etc.) en de aangifte kan tevens daarna doorgestuurd worden naar; fraude@knab.nl

Uiteraard kunnen ze geen uitspraak doen over persoonsgegevens maar hoe meer ze hebben hoe duidelijker het voor hun en de politie uiteindelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:36
Schrik hier zelf wel van. Misschien onterecht.

Maar hoe zeker is het dat hier sprake is van uberhaupte oplichting? Het bewust niet leveren van een product?

Was het een leeg pakje?

Of is het pakje niet op tijd binnen en is er nu geen reactie?

Of geld overgemaakt en radio stilte?

Bij die laatste twee kan het natuurlijk ook zo zijn dat desbetreffend persoon (misschien ivm covid-19) gewoon even niet bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
Torac schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:15:
Schrik hier zelf wel van. Misschien onterecht.

Maar hoe zeker is het dat hier sprake is van uberhaupte oplichting? Het bewust niet leveren van een product?

Was het een leeg pakje?

Of is het pakje niet op tijd binnen en is er nu geen reactie?

Of geld overgemaakt en radio stilte?

Bij die laatste twee kan het natuurlijk ook zo zijn dat desbetreffend persoon (misschien ivm covid-19) gewoon even niet bereikbaar is.
4 kopers voor hetzelfde (gebruikte) product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Torac Er lijken meerdere mensen voor dezelfde advertentie te hebben betaald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:36
S95Sedan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:18:
[...]

4 kopers voor hetzelfde (gebruikte) product?
Snap ik, ben ook absoluut niet aan het verdedigen en ben ook zeker geen kant aan het kiezen.

Echter vind ik dat het vrij hard gaat met aangiftes en beschuldigen en heb ik als 3e partij nog weinig harde bewijzen gezien. Wil alleen zorgen dat mensen zich beseffen dat je een tweaker zijn hele carrière op tweakers.net mee kan vernietigen. Misschien onterecht, misschien ook niet. :?
Tk55 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:19:
@Torac Er lijken meerdere mensen voor dezelfde advertentie te hebben betaald...
En wat als desbetreffende tweaker 10 cpu's uit een veiling lot heeft gewonnen?

[ Voor 19% gewijzigd door Torac op 28-07-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
Torac schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:20:
[...]

Snap ik, ben ook absoluut niet aan het verdedigen en ben ook zeker geen kant aan het kiezen.

Echter vind ik dat het vrij hard gaat met aangiftes en beschuldigen en heb ik als 3e partij nog weinig harde bewijzen gezien. Wil alleen zorgen dat mensen zich beseffen dat je een tweaker zijn hele carrière op tweakers.net mee kan vernietigen. Misschien onterecht, misschien ook niet. :?
Wat moet er getoond worden dan?

Ik zie ook niet in wat dat hele covid ermee van doen heeft verder, dan incasseer je niet 4 maal.
Maar zelfs mocht dat heel misschien een misverstand zijn dan had het toch met een berichtje opgelost geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:28
Ik denk dat Meneer Disco zijn account is overgenomen door iemand met kwade bedoelingen. Naief om te denken dat meneer Disco eerst 40 5 ster transacties doet en daarna opeens 4 personen (of meer) oplicht.

[ Voor 40% gewijzigd door Jampot007 op 28-07-2020 19:37 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]
Dat kan natuurlijk, maar dat is meestal duidelijk uit de advertentie. Dat is nu niet het geval.

Ik denk ook dat het belangrijk is om niet gelijk te beschuldigen van oplichting zonder bewijs, maar de signalen wijzen er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
Jampot007 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:35:
Ik denk dat Meneer Disco zijn account is overgenomen door iemand met kwade bedoelingen. Naief om te denken dat meneer Disco eerst 40 5 ster transacties doet en daarna opeens 4 personen (of meer) oplicht.
Dan moet zijn bank dus ook zijn overgenomen omdat de naam wel overeenkomt.

Maar mocht iemand (die knab heeft) dat kunnen ontkrachten dan zie ik dat ook graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja... lid sinds 2013 en 42 goede feedbacks, dat ziet er niet uit, als 'n standaard oplichter.
Herinner me, dat er eind vorig jaar een aantal oude accounts met goede feedback 'gehackt' zijn. Kan natuurlijk hier ook 't geval zijn.
Aan de andere kant kunnen er in een mensenleven dingen gebeuren, waardoor iemand 'omvalt', en dit als enige uitweg ziet...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MineTurtle
Even centraal, voor alle betrokkenen - hoeveel verzoeken ik ook krijg om (al is het via een tempmail) de NAW gegevens van deze persoon te verstrekken - dit doe ik pas nadat ik goedkeuring heb gekregen van de politie. Volgens het online form kan ik binnen 3 werkdagen een antwoord verwachten.
Mijn leven is op het moment al stressvol genoeg, en ik ga dus geen extra risico's lopen om mijn gezondheid nog verder in gevaar te brengen. Het is dat ik er niet toe in staat ben, anders zou ik zelf wel even langs zijn gegaan (hij woont een straat achter mij), al is het gewoon om even te vragen hoe het met hem is en of hij zich er van bewust is dat er vanuit zijn account mensen opgelicht zijn. Maargoed, dit kan ik dus simpelweg niet. 1 omdat ik socially akward ben, en 2 omdat ik te snel tot geweld overga.

[ Voor 15% gewijzigd door MineTurtle op 28-07-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Elkaar informeren is prima, mits het geen hetze wordt. En vanzelfsprekend geen NAW gegevens hier. Gaarne hier rekening mee houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 28-07-2020 20:05 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S95Sedan
BierfietsNL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:54:
Even centraal, voor alle betrokkenen - hoeveel verzoeken ik ook krijg om (al is het via een tempmail) de NAW gegevens van deze persoon te verstrekken - dit doe ik pas nadat ik goedkeuring heb gekregen van de politie. Volgens het online form kan ik binnen 3 werkdagen een antwoord verwachten.
Mijn leven is op het moment al stressvol genoeg, en ik ga dus geen extra risico's lopen om mijn gezondheid nog verder in gevaar te brengen. Het is dat ik er niet toe in staat ben, anders zou ik zelf wel even langs zijn gegaan, al is het gewoon om even te vragen hoe het met hem is en of hij zich er van bewust is dat er vanuit zijn account mensen opgelicht zijn. Maargoed, dit kan ik dus simpelweg niet. 1 omdat ik socially akward ben, en 2 omdat ik te snel tot geweld overga.
Voel je zeker niet gepushed tot iets waar je niet achter staat.

Ik hou sowieso contact met de politie/knab zodat er bevestiging en duidelijkheid komt betreft het account van deze persoon.

Wellicht dat er even tijd overheen gaat maar ook om te voorkomen dat het toch niet heel heel misschien om een misverstand blijkt te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiles1984
@BierfietsNL misschien dat je hem even een appje kan doen om te laten weten wat er speelt.
Zou toch fijn zijn als dit alles alsnog netjes kan worden opgelost l.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MineTurtle
Goed idee, Zojuist een whatsapp berichtje gestuurd, wachtend op een reactie (als het nummer nog in gebruik is?)
Ik laat het weten :)

[ Voor 67% gewijzigd door MineTurtle op 28-07-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Oeps, dubbelpost. Sorry!

[ Voor 91% gewijzigd door MineTurtle op 28-07-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiles1984
Top, dank je wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Marly schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:49:
Tja... lid sinds 2013 en 42 goede feedbacks, dat ziet er niet uit, als 'n standaard oplichter.
Herinner me, dat er eind vorig jaar een aantal oude accounts met goede feedback 'gehackt' zijn. Kan natuurlijk hier ook 't geval zijn.
Aan de andere kant kunnen er in een mensenleven dingen gebeuren, waardoor iemand 'omvalt', en dit als enige uitweg ziet...
Door die hacks is een tijdje terug een soort van tweetrapsauthenticatie per email ingesteld voor het plaatsen van V&A advertenties, als je eentje plaatst, moet je dit per email verifiëren. Dus in dit geval zouden het Tweakersaccount en het bijbehorende emailadres gehackt zijn, als de Tweaker zelf hier niet achter zit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Darji
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik heb op 30 juni contact gehad met deze 'oplichter'.
Ging toen om een GTX1080 Ti en zijn account was dus gehackt destijds.
Raar om te lezen dat het hierna weer fout gaat.

Zijn bericht van 1 juli naar mij persoonlijk:

MAAK GEEN GELD OVER NAAR MIJN REKENING
Bericht voor gedupeerden: Ik wil dit oplossen! Geef me even tijd om uit deze shitstorm te komen. Tot nu toe zijn er 3 mensen opgelicht.

Geachte tweaker. Mijn persoonlijke accounts zijn in gebruik geweest van een oplichter op 30 Juni.
Tot nu toe geld dit voor: Marktplaats, Bol, Tweakers, Gestonneerde incasso's, Email. berichtjes aan vrienden voor betaalverzoek. Geld is doorgesluist.

Er is binnen een tijdstrek van 1 uur enorm veel schade aangericht. Gelukkig ben ik dankzij andere Tweakers snel op de hoogte gebracht en hebben ze mijn account kunnen laten sluiten.

In overleg met Tweakers heb ik mijn account teruggekregen zodat ik jullie kan benaderen. Ik ben helemaal platgebeld en heb nu even te tijd nodig om de schade te herstellen tot hoever dat mogelijk is.

Alle instellingen (bank, webshops, verkoop platformen) zijn ingelicht en de Politie is op de hoogte.

Stuur me een email op ***

Zijn e-mailadres zal ik niet delen, maar het is wel een raar verhaal zo...
(Ik had trouwens niks overgemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Als het geld naar zijn eigen rekening is gegaan, dan kan hij het ook weer terugstorten. Of zitten die criminelen ook bij zijn rekening? Apart dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starbucks schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:56:
Als het geld naar zijn eigen rekening is gegaan, dan kan hij het ook weer terugstorten. Of zitten die criminelen ook bij zijn rekening? Apart dit
Ook vraag ik me af waarom hij er niet als de donder achterna is gegaan om z'n accounts terug te krijgen, of op z'n minst te laten sluiten, om zo verdere schade te verkomen. Het is inderdaad een vaag verhaal, als het nu wéér gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
Heel apart verhaal, dus de 1 juli gaat het fout en vervolgens wordt alles gesloten en dan 3 weken later hebben ze weer toegang?

En dan staan de rekeningnummers vervolgens nog op zijn naam ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Het account van disco stinkt, hier is een 5de gedupeerde. Hopelijk reageert hij nog op de Whatsapp van bierfiets. Morgen ga ik contact zoeken met Knab en ga vanavond een aangifte doen jegens knip.
Allicht morgen ook contact opzoeken met marktplaats, om zijn account daar te laten sluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 28-07-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
@Microkid jullie blijven bezig, eerst zonder hoor en wederhoor mijn negatieve review jegens disco verwijderen en nu mijn reactie in dit draadje aanpassen, hier krijg ik verkeerde ideeën bij, vanuit Tweakers.
Uw bericht aan mij:
Beste Juncto,

Een van de Frontpage Admins zag onderstaande beoordeling van jou staan in de V&A feedback van anal disco (anal disco) en heeft deze beoordeling verwijderd. De reden hiervoor is dat de V&A feedback uitsluitend bedoeld is voor evaluaties op basis van een daadwerkelijke transactie of poging daartoe. Een beoordeling plaats je niet om meningen aangaande V&A-advertenties of voorafgaande communciatie te ventileren.

De V&A feedback is in het leven geroepen om een zo objectief en volledig mogelijk beeld te geven van het handelen van gebruikers in Vraag & Aanbod. Dat is dan ook de reden dat een beoordeling voldoende en correct onderbouwd moet zijn. Ook je medetweakers stellen goed onderbouwde beoordelingen op prijs, omdat zulke beoordelingen een goed beeld geven van de werkwijze en betrouwbaarheid van iemand waar ze zaken mee willen doen.

Met vriendelijke groet,

Namens Tweakers,
Walter (microkid)

[ Voor 68% gewijzigd door Juncto op 28-07-2020 21:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-09 22:43
Juncto schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:28:
@Microkid jullie blijven bezig, eerst zonder hoor en wederhoor mijn negatieve review jegens disco verwijderen en nu mijn reactie in dit draadje aanpassen, hier krijg ik verkeerde ideeën bij, vanuit Tweakers. Graag reactie.
Er wordt telkens ingegrepen omdat dit topic (en de reviews bij Anale Discotheek) een steeds hogere fakkels-en-hooivorken-gehalte krijgt. Nu 'al' de gebruiker veroordelen is één ding, persoonlijke gegevens (naam, adres, e-mail, ip adres, telefoonnummer) posten is een stap te ver - ongeacht de situatie. Mensen kunnen die naam gaan google-en en wie weet waar je dan op uitkomt. Gaan mensen zijn werkgever bellen? Familie opzoeken? Dat, en we weten niet 200% zeker dát de rechtmatige persoon achter het account dit alles heeft gedaan.
Trouwens, ook al was er een rechtelijke uitspraak, dan nog is het niet de bedoeling om een heksenjacht te faciliteren op Tweakers.

Nee ik ben geen mod. Enkel een Tweaker (en een ramptoerist).

[ Voor 198% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 30-07-2020 00:09 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

@Juncto Zoals al vaker gezegd: persoonlijke gegevens staan we niet toe in dergelijke topics, en je V&A beoordeling kon echt niet door de beugel, hier heb ik je reeds over gemaild.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
@Microkid zonder hoor en wederhoor een review verwijderen, terwijl ik duidelijk aangeef dat diegene zeer waarschijnlijk een oplichter is, vind ik niet dat het onbehoorlijk is. Dat ik zijn naam heb genoemd, dat had ik, achteraf gezien, beter niet kunnen doen, maar daarover heb je het niet over in je bericht naar mij, als dat het probleem is, benoem dat dan correct en pas evt de review aan.
Je hebt mijn review verwijderd omdat het niet op basis van meningen mag zijn, dan vraag ik jou, waarom staan de andere reviews er nog waarin hij oplichter genoemd wordt. Als het niet op een mening gebaseerd mag zijn dan zijn bewoordingen als oplichter verdergaand dan waarschijnlijk oplichter.
Groet,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Ik heb reactie via whatsapp. Hij zegt dat hij van niets weet en zich kapot is geschrokken. Mag hij een nieuw account maken om zich te verklaren, of moet hij dit via een andere weg doen? Dan kan ik dat weer doorgeven (of, hij kan het zelf hier lezen) - ik kan natuurlijk niet eindeloos als postduif blijven dienen :X

[ Voor 26% gewijzigd door MineTurtle op 28-07-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Mijn idee is dat hij contact opneemt met de politie om de situatie uit te leggen en hij heeft geld ontvangen dus mag hij het terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
Hoe verklaart hij dan dat het de 1e al raak was en dan vervolgens 3 weken later weer? Voor mijn gevoel is dat iets te ongeloofwaardig.
BierfietsNL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:51:
Ik heb reactie via whatsapp. Hij zegt dat hij van niets weet en zich kapot is geschrokken. Mag hij een nieuw account maken om zich te verklaren, of moet hij dit via een andere weg doen? Dan kan ik dat weer doorgeven (of, hij kan het zelf hier lezen) - ik kan natuurlijk niet eindeloos als postduif blijven dienen :X
Het is zijn eigen keuze natuurlijk, de mods kunnen altijd ingrijpen mocht dat nodig zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door S95Sedan op 28-07-2020 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Hij mag contact met ons opnemen in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiles1984
@BierfietsNL nog bedankt voor je reactie.
Weten we in ieder geval hoe en wat.

Denk dat het wel slim is op contact met zijn bank op te nemen om alles uit te leggen.
Waarna de bank ook actie kan ondernemen.
En zorgen dat het geld terug komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-09 22:43
S95Sedan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:58:
Hoe verklaart hij dan dat het de 1e al raak was en dan vervolgens 3 weken later weer? Voor mijn gevoel is dat iets te ongeloofwaardig.
Het kan zijn dat anderen toegang hebben tot die rekening, zoals een gedeelde rekening. Of onbevoegden hadden toegang. De eerste keer (drie weken terug) was een test, vandaag was het kassa en sloegen ze toe op alle plekken waar ze konden.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MineTurtle
Hij geeft aan morgen naar de politie te gaan.
Ook heeft hij het mailtje ontvangen van Walter, fijn dat de bal nu aan het rollen is. Meer kunnen we denk ik op dit moment niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:59:
[...]

Het kan zijn dat anderen toegang hebben tot die rekening, zoals een gedeelde rekening. Of onbevoegden hadden toegang. De eerste keer (drie weken terug) was een test, vandaag was het kassa en sloegen ze toe op alle plekken waar ze konden.
Als er 1 juli al contact is geweest met de politie en bank is de boel toch allang geblokkeerd en bekend daar?

Niet dat jij daar antwoord op hebt maar of zoals eerder genoemd is er of erg laks mee omgegaan of er is wat anders aan de hand.
BierfietsNL schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:00:
Hij geeft aan morgen naar de politie te gaan.
Ook heeft hij het mailtje ontvangen van Walter, fijn dat de bal nu aan het rollen is. Meer kunnen we denk ik op dit moment niet doen.
Wellicht is het handiger dat het via de mods gaat hierna? Dan ondervind je er zelf ook geen overlast van.

Weet niet wat de normale gang van zaken hierin is maar gezien er nu contact is.

[ Voor 29% gewijzigd door S95Sedan op 28-07-2020 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:34
S95Sedan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:45:
[...]

De naam op de rekening komt overeen met wat? "Anal Disco"? Of heb je gewoon een naam ontvangen van die persoon en geeft de IBAN check geen error? Want in dat tweede geval heb je nog altijd geen bevestiging dat het de rekening van deze persoon zelf is, het bevestigt alleen dat de verstrekte rekening geldig is en dat de naam hierop klopt met wat jij van die persoon hebt gekregen. Alle speculatie in deze thread over geld dat door Anal Disco zelf ontvangen zou zijn is dan ook voorbarig.
Juncto schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:28:
@Microkid jullie blijven bezig, eerst zonder hoor en wederhoor mijn negatieve review jegens disco verwijderen en nu mijn reactie in dit draadje aanpassen,
Ik hoop dat je de ironie van je bericht inziet, mensen hier zijn zonder hoor en wederhoor al conclusies aan het trekken en deze persoon publiekelijk een oplichter aan het noemen. Ja, kennelijk lijkt er een oplichter aan het werk te zijn, maar dat lijkt niet deze persoon zelf te zijn. Dit is precies waarom sommige mensen andere accounts gebruiken om iemand op te lichten, anders is nogal snel duidelijk dat ze zelf de schuldigen zijn. @BierfietsNL kudo's dat je je zo in de vuurlinie hebt geworpen om alles wat te sussen, het is een nobele actie die helaas te weinig mensen ondernemen.

[ Voor 5% gewijzigd door stuiterveer op 29-07-2020 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.D.R
@BierfietsNL dank voor de moeite!

Wel nog een vraag:
Als hij zich kapot heeft geschrokken..en gewoon toegang heeft tot zijn rekening (waarom blijkt dit niet uit zijn verhaal) dan kan hij als de donder alles terugstorten lijkt mij? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S95Sedan
stuiterveer schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:39:
[...]

De naam op de rekening komt overeen met wat? "Anal Disco"? Of heb je gewoon een naam ontvangen van die persoon en geeft de IBAN check geen error? Want in dat tweede geval heb je nog altijd geen bevestiging dat het de rekening van deze persoon zelf is, het bevestigt alleen dat de verstrekte rekening geldig is en dat de naam hierop klopt met wat jij van die persoon hebt gekregen. Alle speculatie in deze thread over geld dat door Anal Disco zelf ontvangen zou zijn is dan ook voorbarig.
KNAB heeft tegen mij gezegd dat je niet 'zomaar' een andere naam kan gebruiken bij hetgene wat doorgestuurd is/zijn. Bij elke persoon waarvan ik gegevens heb gezien is dit hetzelfde. Alle rekeningnummers komen ook overeen. (zoals ik al zei, als iemand dit kan ontkrachten zie ik dat graag maar vooralsnog kan dus niemand dat)

Verder is dus op 1 Juli is de boel 'gehacked' vervolgens wordt het bij iedereen gemeld (bank/politie, tweakers, etc.) en worden zelfs mensen hier gewaarschuwd (zie de eerdere post) En dan zou er 3 weken later opeens in zowel email, tweakers account als bankgegevens weer toegang zijn?

Sorry maar mij is dat echt wat te ongeloofwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.D.R
[quote]stuiterveer schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Rekening staat op naam van D** M**** (iban check) In de communicatie gebruikt hij dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.D.R
S95Sedan schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Sorry maar mij is dat echt wat te ongeloofwaardig.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:34
S95Sedan schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Bij elke persoon waarvan ik gegevens heb gezien is dit hetzelfde. Alle rekeningnummers komen ook overeen. (zoals ik al zei, als iemand dit kan ontkrachten zie ik dat graag maar vooralsnog kan dus niemand dat)
Komen ze ook overeen met de bankgegevens die bekend zijn van succesvolle transacties? Want het is logisch dat de bankrekening die iedere gedupeerde heeft overeenkomt (het geld moet immers ergens heen), maar ik durf te betwisten dat het niet de daadwerkelijke rekening is van Anal Disco.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.D.R
stuiterveer schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Komen ze ook overeen met de bankgegevens die bekend zijn van succesvolle transacties? Want het is logisch dat de bankrekening die iedere gedupeerde heeft overeenkomt (het geld moet immers ergens heen), maar ik durf te betwisten dat het niet de daadwerkelijke rekening is van Anal Disco.
Alleen @BierfietsNL weet of anal disco daadwerkelijk D** M** heet want hij heeft hem persoonlijk gezien of hij kan het via de app even vragen. Als dat zo is en de rekening staat dus op D** M** dan is de rekening gewoon van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:05

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Zoals in de openingspost te lezen is heb ik ook een 3900X proberen te verkrijgen via anal disco. Ook ik heb niets meer gehoord en vrees te zijn opgelicht.

Ik heb aangifte gedaan en de uitdraai hiervan, net als een uitdraai van mijn overschrijving naar hem, met dus rekeninggevevens etc. naar knab gestuurd.

Ben benieuwd wat er uit die meldingen en wellicht uit dit topic gaat komen, het is allemaal een vreemd verhaal en ik ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S95Sedan
Inmiddels heb ik meerdere bevestigingen dat het daadwerkelijk om een rekening gaat die op eigen naam staat (Een check op ing geeft ook bevestiging hiervan), eindigend op 8893. En ook gebruikt is toen zijn account nog niet gehackt is geweest.
( Er is zowel geld ontvangen als overgemaakt van deze rekening.)

Gezien de hack van 30juni en het verhaal dat alles geblokkeerd zou zijn geweest maakt dit het natuurlijk een rare situatie.

Mocht D*** meelezen, het lijkt mij handig dat je z.s.m contact opneemt met een van de moderators en dan voornamelijk zodat bekend wordt wat de gang van zaken is geweest voor en omstreeks 30 juni.

Mocht je het nu wel door eigen handelen zijn gedaan (wat de aanleiding daarvan dan ook is) dan hoop ik dat je het op de juiste manier oplost.

Disclaimer, toegang van een derde kan natuurlijk altijd daarvoor heb en krijg ik momenteel te weinig informatie van de knab. Daarom ook de vraag om opheldering.

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 29-07-2020 15:53 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tweakermaster
Net telefonisch contact gehad met Daan en hij baalt heel erg wat er gebeurd is. Het is waarschijnlijk door zijn eigen laksheid wederom gebeurd dat iemand die dicht bij hem staat hem heeft besodemieterd.. het geld staat nog wel op de Knab account die op zijn naam staat. Hij is al geblokkeerd dus er kan niks afgehaald worden.

Hij gaat zelf aangifte doen aanstaande donderdag rond 15 uur. Met deze aangifte kan hij weer bij zijn rekening en wil hij het geld gaan terug betalen. Hier moeten we dan van uit gaan.

Tot zo ver.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

[...]
Dan is van toepassing dit:
Artikel 6
p. Het is niet toegestaan om advertenties voor identieke producten meer dan één keer op V&A te plaatsen. Indien meerdere identieke producten aangeboden worden, dient één advertentie te worden geplaatst waarin wordt vermeld hoeveel producten er beschikbaar zijn. Zodra een product is verkocht, dient de hoeveelheid beschikbare producten te worden aangepast.
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
Vandaag een antwoord gekregen van de politie, weet niet of het nog van toepassing is:
Hoi Sander,

Ik begrijp dat je in tweestrijd bent. Geef de persoonsgegevens niet af aan de personen zelf maar meldt het bij de politie.

We hopen dat hiermee je vraag is beantwoord.
Met vriendelijke groet, ^CR
www.vraaghetdepolitie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
BierfietsNL schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:27:
Vandaag een antwoord gekregen van de politie, weet niet of het nog van toepassing is:

[...]
Ik denk vooralsnog niet dat het nodig is, ook zodat je er zelf dan niet tussenin zit. Ik heb overigens achter de schermen al iets meer gegevens boven water gehaald dus ik denk ook niet dat het zover gaat/hoeft te komen. (Wellicht dat het in de toekomst anders is, dat kan natuurlijk.)

Ondanks dat de gesprekken soms nogal stroef of laks lopen is er toegezegd dat hij het op wil lossen en desnoods zelf de gedupeerde schadeloos stelt. Gezien je pas uitlenen nogal serieus gedoe kan opleveren lijkt mij dat de enige juiste oplossing.

Ik blijf er ook bovenop zitten maar momenteel weet ik nog te weinig, het zal vooral afhangen van wat er doorgesluisd is naar/door die 3e partij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juncto
Na geregeld contact te hebben gehad, in de groeps Whatsapp, is het geld teruggestort. Ik waardeer de acties die D*** gedaan heeft enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakermaster
Heb het geld zojuist ook op mijn rekening teruggestort gekregen. Hoop dat bijna iedereen vandaag zijn geld weer terug krijgt. Goed geregeld zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.D.R
Ook ik heb mijn geld teruggestort gekregen van D***. Thanks voor alle moeite!

[ Voor 3% gewijzigd door D.D.R op 05-08-2020 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GiantSparta
Hey iedereen

Ik ben ondertussen terugbetaald door Daan :)

Met vriendelijke groet,
Stef Janssen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fijn om te lezen dat er weer geld op rekeningen gestort blijkt te zijn; hiermee klinkt het als opgelost.

Allicht een tip (mijn mening) naar sommige personen uit de startpost: kom wat vaker op Gathering of Tweakers lezen / posten want het aantal topics over "oplichting" is best hoog (helaas) echter MAX3400 in "V&A Verkoper; anal disco [Mogelijke oplichter]" is al vaker voorgekomen maar wordt wel erg snel door "gedupeerden" afgedaan als "kan niet / bestaat niet / komt niet overeen".

Ook richting "de verkoper": goed opgelost en afgehandeld. Hopelijk niet veel vervolg-schade voor jou :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiles1984
Net ook me geld terug gehad.
Dus nog bedankt voor het netjes oplossen van deze rot situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiles1984
Wat mij betreft mag ook mijn recensie verwijdert worden.
Wil zijn goede naam ook niet door het slijk halen.
Hoop wel dat hij in de toekomst wat voorzichtiger is met wie hij omgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
Heb het hier inmiddels ook netjes terug mogen ontvangen.
Tevens de openingspost aangepast van wie het geregeld is zodat het overzichtelijk blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
smiles1984 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:35:
Wat mij betreft mag ook mijn recensie verwijdert worden.
Wil zijn goede naam ook niet door het slijk halen.
Hoop wel dat hij in de toekomst wat voorzichtiger is met wie hij omgaat.
Denk je niet dat het beter is om te vermelden dat hij het wel heeft opgelost? Ik zou het graag weten als een gebruiker zo'n kunstje heeft geflikt, want ik zou dan niet meer van hem kopen
Pagina: 1

Let op:
Het is te begrijpen dat er heftige emotionele gevoelens leven in geval val oplichting. Laten we het echter wel netjes en fatsoenlijk houden. Reacties zoals "een bezoekje brengen", "even langsgaan", "verhaal halen", andere lichaamlijke aantijgingen of hinten naar het zelf begaan van strafbare feiten worden niet getolereerd en zonder pardon met een ban beloond. Trek ook niet te voorbarig conclusies. Soms lijken zaken anders dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Tevens is het plaatsen van persoonlijke gegevens niet toegestaan.

Wees terughoudend met wat je post. Oplichters lezen hier ook mee. Plaats dus geen berichten die de oplichter op enige manier kan tippen over het onderzoek dat (al dan niet) naar hem loopt. Wil je informatie delen? Stuur dan een DM naar de V&A admins.

Wil je discussieren over oplichting? Graag hier: Discussie oplichting, gevolgen en aanpak