Nieuwe pc nodig met geluidskaart voor Altec Lansing 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shasadee
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-08-2020
Had ooit een Dell Dimension 8300 waar de Altec Lansing subwoofer set bijgeleverd werd. Super geluid en dito pc. Maar tijden veranderen en er moest een nieuwe een XPS8700, shit machine, 6 jaar oud en nooit goed gewerkt. Sata voegde totaal niets toe, geluidskaart gaf ruis met speakerset en meer gedoe. Nu moederbord waarschijnlijk naar zijn grootje.dus maar een nieuwe...maar welke?

Graag advies voor nieuw pctje, doe er niet heel veel mee. Beetje iTunes, excel en foto opslag. Maar momenteel veel via RDweb met het werk. Dus goeie pc wel een must.
Wat ik wil is mega geluid eruit, dus of Altec Lansing goed gekoppeld of alternatief met surround. Beetje veel opslag en ook snelle opstart.
Wie oh wie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Sata voegde totaal niets toe
Je wilde meteen van P-ATA naar m.2 / NVMe? ;)

Als die Altec Lansing set 3x een 3,5mm jackplug heeft, zou elk moederbord tegenwoordig volstaan, zolang deze maar groen, zwart en oranje heeft:
Afbeeldingslocatie: https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-dd60ddaa0eed3a5ca811ede1bee40d12-c

De ALC1220 chip is best te pruimen als je kijkt naar SNR waarden en wordt veel toegepast door moederbordfabrikanten.

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 10-08-2020 16:57 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:34
Losse geluidskaart met voor rest gewoon bbg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shasadee
99ruud99 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:39:
Losse geluidskaart met voor rest gewoon bbg?
Zit ik nu ook aan te denken. Creative soundblaster ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shasadee
[quote]PD2JK schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:54:
[...]

Je wilde meteen van P-ATA naar m.2 / NVMe? ;)

Ja zoiets ;)
Als die Altec Lansing set 3x een 3,5mm jackplug heeft, zou elk moederbord tegenwoordig volstaan, zolang deze maar groen, zwart en oranje heeft:
[Afbeelding]
Dat heeft die en met een splitter lukte het wel, maar niet optimaal (veel ruis) ( heb nog extra soundbar onder mijn scherm) voegt echter niets toe.
Was op de dimension830p zoveel beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Moet er eerlijk bij zeggen dat ik niet zoveel van geluid weet (ik gebruik de interne boxen van mijn scherm !). Maar met een ded8cated geluidskaart zal je toch de 3.5 mm ingangen van de geluidskaart gebruiken en niet die van het moederbord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:31
Shasadee schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

Zit ik nu ook aan te denken. Creative soundblaster ofzo.
Als jouw PC nog volstaat naar jouw mening, is een externe USB geluidskaart misschien een optie?

Een vriend van mij heeft een hele set aan losse speakers aan zijn PC op die manier aangesloten, in zijn geval was het wat complexer (aangezien het hier geen 3.5mm plugs betrof) maar hij zei het sowieso te hebben gedaan omdat hij ruis had vanaf het moederbord.

en soms kan het ook aan de speakers zelf liggen, mijn PC speakers hebben lichte ruis ongeacht waar je ze op aansluit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeB2C
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:58
Als je echt goed geluid wilt kan je het beste een losse versterker en goede luidsprekers nemen. Zorg er dan voor dat je pc een digitale output kan leveren naar de versterker, bijvoorbeeld via toslink. Het signaal in de versterker van digitaal naar analoog om te vormen geeft verreweg het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 15:49

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Shasadee schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:50:
Had ooit een Dell Dimension 8300 waar de Altec Lansing subwoofer set bijgeleverd werd. Super geluid en dito pc. Maar tijden veranderen en er moest een nieuwe een XPS8700, shit machine, 6 jaar oud en nooit goed gewerkt. Sata voegde totaal niets toe, geluidskaart gaf ruis met speakerset en meer gedoe. Nu moederbord waarschijnlijk naar zijn grootje.dus maar een nieuwe...maar welke?

Graag advies voor nieuw pctje, doe er niet heel veel mee. Beetje iTunes, excel en foto opslag. Maar momenteel veel via RDweb met het werk. Dus goeie pc wel een must.
Wat ik wil is mega geluid eruit, dus of Altec Lansing goed gekoppeld of alternatief met surround. Beetje veel opslag en ook snelle opstart.
Wie oh wie
Weinig inzet, wij verwachten dat er vanuit jouw ook wat wordt gedaan, lees dit even door Voorbeeldtopic Desktopaankoopadvies

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shasadee
Intergalactic schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:49:
[...]

Weinig inzet, wij verwachten dat er vanuit jouw ook wat wordt gedaan, lees dit even door Voorbeeldtopic Desktopaankoopadvies
Specs:
Tower
Externe geluidskaart
Min 1 Tb opslag
Min 8 werkgeheugen
Beeldscherm, muis en toetsenbord niet nodig
Voorkeur voor Dell
Max prijs €750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Hahaha hij bedoelt een wenslijst, zoals het lijstje van de bbg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shasadee
99ruud99 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:45:
Hahaha hij bedoelt een wenslijst, zoals het lijstje van de bbg.
Dat snap ik nu ook, zie eerdere reactie.

Inmiddels is Windows10 opnieuw erop gezet (Bleek toch niet het moederbord te zijn) en draait de pc weer als een zonnetje. Nu nog externe geluidskaart en ik hoop dat die weer effe mee kan nog. Dank allen voor de reacties.
Pagina: 1