In bestaande bouw wil ik een studeerkamer, 3 slaapkamers, en een woonkamer voorzien van een coax C9 en twee Cat 6A per kamer. Switch en splitter/versterker in de meterkast. Ik ben bij de lokale bouwmarkt gaan testen of ik 3 kabels met 7mm buitendiameter in een 3/4" buis krijg en dat gaat niet lekker. Je krijgt ze er nét in maar bij het geringste drukpuntje op de buis of bocht zit de zaak muurvast.
Heeft iemand een idee bij welke zaak ik duimse (1") buizen kan krijgen? Hornbach, Praxis, Gamma, Karwei, allemaal niet. Alternatief is een 3/4" buis voor de twee UTP kabels en een 5/8" buis voor de coax maar twee buizen per kamer trekken wordt in delen van de vloer kort na de meterkast ook een ellende.
Heeft iemand een idee bij welke zaak ik duimse (1") buizen kan krijgen? Hornbach, Praxis, Gamma, Karwei, allemaal niet. Alternatief is een 3/4" buis voor de twee UTP kabels en een 5/8" buis voor de coax maar twee buizen per kamer trekken wordt in delen van de vloer kort na de meterkast ook een ellende.
[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Whiskey op 10-08-2020 12:23 ]