Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 16:04
Ik baal als een stekker. Ik heb al geruime tijd een Denon CEOL 9 slimme versterker maar ben daar niet tevreden over wat het slimme deel doet, ik vind het zelfs erg dom. Ik wil dat dan ook uitzetten en een soort slimme extender aansluiten. Ik heb er wal een paar gevonden maar ik ben er nog niet uit, gebrek aan ervaring en/of weinig info kunnen vinden.

Ik zoek dus een slimme extender die ik optisch aan kan sluiten op de Denon. Vereisten zijn Internet-radio, Spotify connect en een UTP aansluiting. Erg fijn zou DAB+ en de UNDOK-app zijn (goed recenties)

Ik kan ook de Denon wegdoen en een andere kopen, dat kost mij zeker meer dan 200€ voor de upgrade dus 100-150€ voor een probeersel lijkt mij het budget.

Ik heb deze apparaten gevonden Eerste lijkt mij nu het beste:
NOXON A120+, 160€, ticks all boxes
TechniSat DIGITRADIO 100, 50€, lekker goedkoop, geen optical out, geen UTP, app?
TechniSat 110 IR V3.0, 150€, geen UTP, eigen app
Roberts RS1, 100€, geen display, verder alles goed?
ARGON AUDIO STREAM3M, 200€, eigenlijk te duur maar wordt op Tweakers aangeraden in een eerder toptic.

Iemand nog top ideeën of tips om te overwegen wat betreft functionaliteit? Ik heb niet zo'n zin in een teleurstelling :|

Beste antwoord (via Folke op 02-03-2021 08:28)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dan zou ik niet aan Ali spul beginnen. Wellicht zit hier een optie bij: https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi/hifiberry
Ik had zelf tot voor kort een pi met raspotify draaien maar die had wat kuren, zat vermoedelijk in het OS zelf icm HDMI maar ik was er klaar mee. Is wel een goedkope oplossing.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Allereerst benieuwd welke problemen je ervaart met je Denon. Kun je toelichten wat er precies mis is of lijkt te zijn? :)

Verder: als je de eis van bekabelde netwerkverbinding laat varen, zou je gewoon een Chromecast kunnen kopen en dan een verloopje van HDMI naar optical. Doet alles wat je wilt, ben je voor een tientje of 5 a 6 klaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 10:18

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Mijn Vu+ Ultimo 4K-satellietontvanger is ook mijn digitale radio. Ik heb 'm via de analoge aansluiting met een klassieke Aristona 8360 uit de jaren '80 verbonden en hij is ook via de optische uitgang en een externe AC3-decoder met mijn LittleOne MFB-luidsprekers verbonden.

Ik vind het een uitstekende radio: Allereerst zitten op satelliet talloze radiozenders uit heel Europa, maar het ding is ook behoorlijk goed in internetradio, je kunt satellietzenders en internetzenders transparant door elkaar heen gebruiken. Omdat het ding een eigen LCD-scherm heeft, heb je geen televisie nodig voor de bediening, een druk op de radioknop op de afstandsbediening activeert de radiomode en ik kan dan met de cijfertoetsen een radiozender selecteren.

Ik heb daarmee geen DAB, maar daar heb ik ook geen enkele behoefte vanwege de belabberde geluidskwaliteit en de betreffende zenders zitten ook wel op sat of op internet en vaak allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:21
pricewatch: Yamaha MusicCast WXAD-10 ?

Misschien inderdaad handig als je aan kunt geven wat er specifiek mankeert aan de oplossing van Denon. Dan weet je waar je naar moet kijken bij alternatieven. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
@The Eagle en @Xander Ik was al bang voor de vragen over de Denon. Ik heb bijna een abonnement bij de support gehad. Ik laatst problemen dat de digitale radio 'weg' was, bleek dat Denon ruzie had met de leverancier, TuneIn. Verder als ik Spotify verbinding laat maken dan gaat de radio aan (soms dat zelfs niet) maar Spotify moet ik verschillende keren opnieuw verbinding laten maken. Het gebeurd regelmatig dat de radio het netwerk kwijt is, route resetten helpt dan niet, de radio van de stroom wel. Dan hebben we de App, tegenwoordig vindt die mijn radio redelijk snel (binnen een minuut 😒), maar die app......die is zo traag.
Er zijn nog meer probleempjes, alles bij elkaar rete-irritant, ik heb hem 4,5 jaar, ben er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
@dmantione
Ik heb daarmee geen DAB, maar daar heb ik ook geen enkele behoefte vanwege de belabberde geluidskwaliteit en de betreffende zenders zitten ook wel op sat of op internet en vaak allebei.
Dat DAB heb ik ook gezien, van daar de 'Nice to have' status. Ik denk ook dat internet radio afdoende zou moeten zijn. Ik zie het als een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Folke schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:16:
@The Eagle en @Xander Ik was al bang voor de vragen over de Denon. Ik heb bijna een abonnement bij de support gehad. Ik laatst problemen dat de digitale radio 'weg' was, bleek dat Denon ruzie had met de leverancier, TuneIn. Verder als ik Spotify verbinding laat maken dan gaat de radio aan (soms dat zelfs niet) maar Spotify moet ik verschillende keren opnieuw verbinding laten maken. Het gebeurd regelmatig dat de radio het netwerk kwijt is, route resetten helpt dan niet, de radio van de stroom wel. Dan hebben we de App, tegenwoordig vindt die mijn radio redelijk snel (binnen een minuut 😒), maar die app......die is zo traag.
Er zijn nog meer probleempjes, alles bij elkaar rete-irritant, ik heb hem 4,5 jaar, ben er wel klaar mee.
Herken ik wel. Zit meestal in een combinatie van uPNP, DNS en caching en is lastig te troubleshooten. Bij mij was de ellende wel spontaan over toen ik naar mijn Ubiquiti setup gegaan ben. Maar das een beetje een dure oplossing voor je probleem. Ik heb er nu trouwens ook een GC aan hangen naast mijn denon streamer. Die laatste is high end maar wat ouder en doet geen spotify helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
@The Eagle Ik heb ondertussen 3 high-end routers gehad. Allemaal hetzelfde probleem. De switch waar de Denon op zit is ook al vervangen. Ik ben niet echt geneigd meer daar iets mee te doen.

Ik zit echt te denken aan een goedkoop Chinees apparaat die alles kan. beetje in de trant van die MP3 spelers die alles afspelen. Maar ik wil wel iets moois hebben staan wat ook in de toekomst nog wat doet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, dan zou ik niet aan Ali spul beginnen. Wellicht zit hier een optie bij: https://www.sossolutions.nl/raspberry-pi/hifiberry
Ik had zelf tot voor kort een pi met raspotify draaien maar die had wat kuren, zat vermoedelijk in het OS zelf icm HDMI maar ik was er klaar mee. Is wel een goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:37
Koop een chromecast audio op marktplaats voor 50 euro en verbind die via toslink met je denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:18
The Eagle schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:20:
Heb ook een Pi met DAC draaien, verbonden met een lijn ingang van mijn versterker en aangesloten met een kabel op een switch. Met raspotify heb je Spotify geregeld, maar nog geen internet radio. Iets als https://volumio.org/ of https://www.pimusicbox.com/ kan beide.
Voor oplossingen met Raspberry Pi is het wel raadzaam enigszins handig met deze dingen te zijn, zie je OS issue, deze zijn in de regel met wat kennis van zaken wel op te lossen. Als je iets out of the box werkend wil zou ik ook naar bijvoorbeeld de door @Xander voorgestelde Yamaha musiccast kijken. Hifi Klubben verkoopt een simpele streamer die ook prima is en die je ook zelf al gevonden hebt https://www.hifiklubben.n...r-en-radio/argstream3mbk/.

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 09-08-2020 11:19 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
martyw schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:28:
[...]

Heb ook een Pi met DAC draaien, verbonden met een lijn ingang van mijn versterker en aangesloten met een kabel op een switch. Met raspotify heb je Spotify geregeld, maar nog geen internet radio. Iets als https://volumio.org/ of https://www.pimusicbox.com/ kan beide.
Voor oplossingen met Raspberry Pi is het wel raadzaam enigszins handig met deze dingen te zijn, zie je OS issue, deze zijn in de regel met wat kennis van zaken wel op te lossen. Als je iets out of the box werkend wil zou ik ook naar bijvoorbeeld de door @Xander voorgestelde Yamaha musiccast kijken. Hifi Klubben verkoopt een simpele streamer die ook prima is en die je ook zelf al gevonden hebt https://www.hifiklubben.n...r-en-radio/argstream3mbk/.
Twee mooie voorbeelden. Zelf klussen en aanpassen over de jaren heen waardoor je geen vendor/software/hardware lock-in hebt: kies Pi + DAC is een mooie multi-oplossing. De Yamaha werkt out of the box, maar hoe lang blijft daar ondersteuning voor? Vanuit Yamaha zelf en vanuit Spotify. De kosten zijn bijna identiek als je de Pi+DAC+SD+voeding optelt.

Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
Tomino schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Twee mooie voorbeelden.......

Hoe zien jullie dit?
Je vat het treffend samen. Het dilemma blijft nog even. Ik ga maar eens inlezen voor een Pi of Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
@Folke, je bent zeker niet de enige die de balen had, zij het voornamelijk wegens het wegvallen (heb / wil geen Creditcard of PayPal) van de ondersteuning van vTuner (D&M gebruikt tegenwoordig schijnbaar Tune-In).

Vwb de Roberts; ik heb die afgelopen week veel voordeliger aan kunnen schaffen.

Toch maar - naar aanleiding van het vTuner gebeuren - aangeschaft om op de Marantz te gebruiken, voor de Denon heb ik de ChromeCast 4k, die ik ook voor YouTube etc gebruik.

Ik had misschien - vanwege de ervaring met z'n grote broer - liever een ChromeCast Audio genomen, maar daar is niet meer - ook niet via V&A - aan te komen, andere alternatieven zijn wmb te beperkt of - veel - te duur.

[ Voor 23% gewijzigd door Comp User op 06-11-2020 18:19 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
Ik heb nu een paar maanden de Noxon A120+ aan mijn Denon CEOL N9 hangen. Ik ben er erg tevreden mee. Het aller fijnste is dat de Noxon fijn in het zicht kan staan (klein, onopvallend maar wel functioneel) en dat je dan alles kunt bedienen via de remote of de UNDOK-app. Het werkt erg fijn, DAB+ werkt goed, Internet radio, Spotify en DLNA, allemaal fijn.

Ik heb hem aangesloten via een Toslink kabel. Het enige nadeel (dat is met de N10 opgelost) is dat de versterker geen wake on ondersteund op die ingang. Ik heb de Denon nog nodig voor het aanzetten en het volume. Misschien dat ik daar nog iets anders voor verzin.

Credits naar @The Eagle maar alle andere deelnemers hebben zeker zinnige bijdrages geleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door Folke op 02-03-2021 08:37 ]

Pagina: 1