Radio luisteren zonder tuner aan te schaffen

Pagina: 1
Acties:

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 20:44
Wie kan mij adviseren?
Ik heb een prima installatie. Versterker is rotel RA-1570. Nu zou ik wel eens radio willen luisteren via mijn installatie, zonder een tuner te kopen. Ik ben nl op zoek naar een klein apparaatje dat ik weg kan stoppen. Wat zijn de opties?
1) DAB+ tuner, ik werd gewaarschuwd dat de ontvangst niet altijd even goed is. Als ik op Ali kijk zie ik reviews al dat het niet in Nederland werkt. Ook waarschuwing dat het merendeel voor in de auto is, en niet voor thuis.
2) streamer. Een audio zaak noemde het merk argon. Wel wat duurder en telefoon / internet noodzakelijk voor het streamen.
Wie heeft er tips? (Klein formaat, goede kwaliteit geluid, prijs max 100 euro )

Bedankt

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:50

FeaR

In GoT we trust

Post afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic. Zoals in de Topic Warning daar staat is aankoopadvies daar niet op zijn plaats.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:24
Internet radio is veelzijdiger dan DAB, je kan veel meer stations krijgen. Neem inderdaad een streamer voor de beste kwaliteit geluid, of een Bluetooth receiver als goedkoper alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zo'n Stream2M van Argon is een prima bang for buck streamer waarbij je internetradio hebt via de Undok-app (beschikbaar op iOS en Android) en ook gebruik kan maken van Spotify Connect.

Een andere die je kan gebruiken is gebaseerd op een Raspberry Pi. Deze Raspberry heeft jack 3,5mm uitgang maar die klinkt simpelweg ruk, vandaar dat ik versie met DAC heb geselecteerd. Als software kan je bijvoorbeeld Volumio gebruiken wat gratis is en voldoet aan jouw wensen.

Hier vind je een jip-en-janneke-handleiding hoe je Volumio installeert en gebruikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou een chromecast audio of bluetooth receiver aanschaffen en alles vanaf je smartphone streamen naar je installatie.

[ Voor 44% gewijzigd door Falcon op 27-12-2019 07:23 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 20:44
Iedereen bedankt voor de tips. Het is een argon stream 2 geworden. 100 euro, mooi geluid en geen telefoon met app nodig. Chrome cast ook overwogen, maar voor het dubbele bedrag heb ik volgens mij een mooier apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier in huis een tijdje een Yamaha WXC-50 gebruikt en dat ding deed ook 'alles' sámen met een 'oude' versterker (helaas alleen niet voor €100,-). Tegenwoordig een RXA2080 reciever staan en die kan 't weer alléén af :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 27-12-2019 13:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:49
@flyingdutchboy Die Argon Stream2M is inderdaad een fijn apparaatje, heb 'm zelf ook, alleen dan de niet M versie (M staat voor multiroom). Ben ook blij dat 'ie een display heeft, wel leuk om zo snel te kunnen zien welk nummer er afgespeelt is. Daarbij de optie om 6 voorkeuzezenders in het apparaat zelf te kunnen opslaan, en daarnaast nog een flink stel via https://smartradio.frontier-nuvola.net/.
Als je het apparaat niet wil bedienen met de afstandsbediening dan is er overigens ook een app beschikbaar, UNDOK.

@wimmel_1 Die Yamaha is ook een mooi ding, al komt de iets minder luxe pricewatch: Yamaha MusicCast WXAD-10 qua prijs iets meer in de richting. Heeft helaas geen display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Met een raspberry pie kan je bijvoorbeeld Squeezebox (LMS) gebruiken voor de internet radio's. Werkt hier al jaren prima in combinatie met bediening via een smartphone.
Een tweedehands Squeezebox touch kan natuurlijk ook.

Kijk eens op https://www.picoreplayer.org/

[ Voor 9% gewijzigd door mpx200_05 op 31-12-2019 09:51 ]

Pagina: 1