Pakket verkeerd geadresseerd door leverancier

Pagina: 1
Acties:
  • 2.393 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:16
Op internet had ik een mooi item aangeschaft met een waarde van > 1000 Euro. Deze zou na enkele dagen bezorgd worden. Na 5 dagen zonder levering heb ik contact gezocht met de leverancier en hij bood gelijk excuses aan en gaf aan dat er aan zijn kant een fout in de adressering was gemaakt. Er waren twee nummers in het huisnummer omgedraaid en het pakket was dus op een ander adres afgeleverd (maar met mijn naam). Nu heb ik al meer dan een week contact proberen te zoeken met de bewoners maar zonder success. Kan ik mijn geld nu terugeisen zonder dat ik het product kan terugsturen?

Ik heb nu in iedergeval aangegeven dat ik overweeg de koop ongedaan te willen maken en gevraagd of hij nog een andere oplossing ziet. Ik denk dat ik in mijn recht sta maar ik moet waarschijnlijk de leverancier ook een redelijke termijn geven om het op te lossen. Any thoughts?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jij hoeft niemand te bellen / nabellen / opzoeken.

Leverancier heeft een contract met de pakketdienst. Echter, leverancier heeft een fout gemaakt. Eigenlijk, maar dat is dus het risico van de leverancier: ze sturen het pakket nogmaals op naar jou (goede adres) en ze zien maar hoe ze hun eigen fout bij ander huisnummer herstellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 11:19
En wachten tot hij je pakketje nu op het juiste adres komt brengen? Is dat een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:53

PB-powell

Mr. Laziness

En wat zei de leverancier toen je aangaf geen contact te kunnen krijgen met de buren?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Wacht nog op een antwoord daarop. Het product is verder niet meer leverbaar bij deze shop. Een tweede zending zit er pas eind september weer in. Het is voor de watersport dus dat is eind september alweer minder zinvol dan nu. Als het niet lukt met de buren in contact te komen wil ik eigenlijk mijn geld terug. En het elders aanschaffen. Is dat redelijk om te vragen en sta ik daarmee in mijn recht?

Heb nog wel aan de leverancier gevraagd om zelf met een voorstel / oplossing te komen. Ik zie eigenlijk niet zoveel opties waarmee ik op korte termijn lol van het product kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HEY_DUDE schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:47:
...op korte termijn lol van het product kan hebben.
Dat is dus ter beoordeling van de leverancier.

Als zij het pakket binnen 30 dagen weten te traceren (wat ook een geldige datum is bij een pakket wat correct geadresseerd toch kwijtraakt), dan kunnen ze dat gewoon alsnog aan jou versturen.

Vergelijkbare case: PostNL raakt pakket kwijt, mijn rechten?

Ergo: je bent overgeleverd aan de vriendelijkheid van de shop om de komende x dagen je geld "proactief" terug te krijgen en je bestelling elders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Hoe is het pakket verzonden?
Verzekerd? Handtekening ontvanger verplicht?

Het is in ieder geval idd niet jouw pakkie aan verder, leverancier heeft al toegegeven dat hij fout was. dus aan hem om het in orde te maken.

Dit is overigens alleen te bepalen door de leverancier.

[ Voor 11% gewijzigd door mvrhrln op 07-08-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:20
mvrhrln schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:55:
Hoe is het pakket verzonden?
Verzekerd? Handtekening ontvanger verplicht?
Hoezo? De pakkettendienst heeft toch aan de leveringsplicht voldaan, door het naar het door de leverancier verkeerd verstrekte huisnummer te vervoeren?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Standaard verzending met een bekende dozenschuiver. Er is een ontvangstbevestiging getekend door iemand op het anderen adres. Hadden ze niet moeten doen maar dat begrijp ik nog wel. Kan ook nog wel zijn dat de vervoerder fout heeft gehandeld en zelf heeft getekend voor ontvangst. Daar heb ik ook wel ervaring mee.

Blijkbaar is 30 dagen een redelijke termijn voor de leverancier om dit op te lossen. Volgens mij heb ik dan nog wel het recht van koop op afstand. Ik kan nu elders een exemplaar aanschaffen en na 30 dagen het pakket retourneren. Duurt iets langer alleen voordat ik mijn geld terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HEY_DUDE schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:05:

..Volgens mij heb ik dan nog wel het recht van koop op afstand. Ik kan nu elders een exemplaar aanschaffen en na 30 dagen het pakket retourneren. Duurt iets langer alleen voordat ik mijn geld terug heb.
Lees je dat andere topic wel? Daar staat onder andere
In theorie kan je onder WkoA sowieso ook voor levering ontbinden, maar per saldo levert je dat niets op omdat in praktijk de winkel niet gaat terugbetalen voor ze het uitgezocht hebben (En terugbetaling KoA hoeft pas na retour ontvangen). Hetzelfde bij het huidige onderzoek. Slechts als ze de 30 dagen niet halen kan je harder duwen met de wet in de hand.
Het is dus, nogmaals en ten overvloede, nu aan de leverancier om aan jou coulance te verlenen in deze. Wil de leverancier dat niet: dan moet je dus wachten totdat de "levertijd" tussen leverancier en vervoerder verlopen is, daarna kan je pas je geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:20
En welke betaalwijze heb je gebruikt? Je creditcardmaatschappij of PayPal kunnen vast iets voor je betekenen. Bij iDeal of overboeking heb je helaas 'pech'.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Napsju schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:04:
[...]

Hoezo? De pakkettendienst heeft toch aan de leveringsplicht voldaan, door het naar het door de leverancier verkeerd verstrekte huisnummer te vervoeren?
Je kan een pakket zo verzenden dat de ontvanger zich moet identificeren en dat dit overeen moet komen natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door mvrhrln op 07-08-2020 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Nog niet aan gedacht ik koop altijd met PayPal of credit card. Mocht ik er helemaal niet uitkomen dan ga ik daar aankloppen. Het is me inmiddels wel duidelijk. De leverancier heeft een redelijke termijn van 30 dagen om e.a. Op te lossen. Ik kan wel eerder WKOA gebruiken om de koop te ontbinden maar dan kan het dus even duur voordat de leverancier verplicht is te betalen. Was voornamelijk op zoek hoe het Juridisch zit, ik verwacht er overigens wel uit te komen met de leverancier.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-10 16:42

Sharky

Skamn Dippy!

PB-powell schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:41:
En wat zei de leverancier toen je aangaf geen contact te kunnen krijgen met de buren?
Wat is het toch telkens met deze reacties die niets bijdragen? Dit is een forum, daar stel je vragen over dingen waar je zelf niet al te veel verstand van hebt om goed voorbereid te zijn of achteraf advies in te winnen. Waarom is het voor jou een probleem dat hij advies inwint voordat hij verdere stappen neemt? Als je zelfredzaamheid zo belangrijk vindt waarom reageer je dan zonder iets bij te dragen, dat is dan toch precies hetzelfde?

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

mvrhrln schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Je kan een pakket zo verzenden dat de ontvanger zich moet identificeren en dat dit overeen moet komen natuurlijk.
Dat kan op papier, maar heb ik in de praktijk nog nooit meegemaakt, en zeker in deze tijden niet. Dan is het aanbellen en met gestrekte arm afgeven of in de schuur achterlaten.
Enige uitzondering was de speciale koerier die mn nieuwe paspoort kwam bezorgen.

Verder ligt het probleem nu duidelijk bij de verzender.. Komt vast goed, maar gezien het bedrag zou ik dan niet zomaar elders hetzelfde gaan bestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-08-2020 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sharky schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

Wat is het toch telkens met deze reacties die niets bijdragen? Dit is een forum, daar stel je vragen over dingen waar je zelf niet al te veel verstand van hebt om goed voorbereid te zijn of achteraf advies in te winnen.
True... Echter, vaak win je advies in als je er met de leveranciet niet uitkomt; hoort ook bij een goede topicstart over "wat heb je al gevonden / geprobeerd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Sharky schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

Wat is het toch telkens met deze reacties die niets bijdragen? Dit is een forum, daar stel je vragen over dingen waar je zelf niet al te veel verstand van hebt om goed voorbereid te zijn of achteraf advies in te winnen. Waarom is het voor jou een probleem dat hij advies inwint voordat hij verdere stappen neemt? Als je zelfredzaamheid zo belangrijk vindt waarom reageer je dan zonder iets bij te dragen, dat is dan toch precies hetzelfde?
Omdat wat @MAX3400 ook schrijft enig vooronderzoek wel gewenst is. Vaak genoeg hier gezien dat mensen vragen stellen en met wat-als-scenario's beginnen nog voordat er ook maar 1 keer contact is geweest met een leverancier.
In andere onderdelen van het forum worden topics zonder gedegen onderzoek gesloten, dan mogen we hier toch ook enigszins iets van voor-onderzoek verwachten? Of in ieder geval dat alle informatie in de TS staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-10 16:42

Sharky

Skamn Dippy!

MAX3400 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

True... Echter, vaak win je advies in als je er met de leveranciet niet uitkomt; hoort ook bij een goede topicstart over "wat heb je al gevonden / geprobeerd"?
PB-powell schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Omdat wat @MAX3400 ook schrijft enig vooronderzoek wel gewenst is. Vaak genoeg hier gezien dat mensen vragen stellen en met wat-als-scenario's beginnen nog voordat er ook maar 1 keer contact is geweest met een leverancier.
In andere onderdelen van het forum worden topics zonder gedegen onderzoek gesloten, dan mogen we hier toch ook enigszins iets van voor-onderzoek verwachten? Of in ieder geval dat alle informatie in de TS staat.
Eens, je moet niet lui zijn en andere mensen het laten oplossen. Ik denk echter dat in dit soort gevallen het prima is voorbereid contact op te nemen met de leverancier. Zo sta je wellicht sterker en/of maak je geen veelgemaakte fouten. Het gaat me ook om de manier van reageren. Bij heel veel topics waar iemand een legitieme vraag stelt reageert iemand met 'wat zei de ...?' en dat begint wat te vervelen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sharky schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:26:
[...]

...en dat begint wat te vervelen.
Vervelend... ;) Ben zelf absoluut geen heilige overigens in dezelfde vraag stellen (wat heb je al...) maar is een topic-report dan niet handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@Sharky Omdat uit het antwoord vaak genoeg extra info komt die niet in de TS staat is het kennelijk nodig.
Maar we gaan nu erg offtopic.

[ Voor 12% gewijzigd door PB-powell op 07-08-2020 15:28 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Dank allen voor het meedenken. Ben inmiddels gebeld dat ik mijn geld terug kan krijgen. De leverancier pakt het verder op. Zeer nette oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
MAX3400 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Lees je dat andere topic wel? Daar staat onder andere

“In theorie kan je onder WkoA sowieso ook voor levering ontbinden, maar per saldo levert je dat niets op omdat in praktijk de winkel niet gaat terugbetalen voor ze het uitgezocht hebben (En terugbetaling KoA hoeft pas na retour ontvangen). Hetzelfde bij het huidige onderzoek. Slechts als ze de 30 dagen niet halen kan je harder duwen met de wet in de hand.”

Het is dus, nogmaals en ten overvloede, nu aan de leverancier om aan jou coulance te verlenen in deze. Wil de leverancier dat niet: dan moet je dus wachten totdat de "levertijd" tussen leverancier en vervoerder verlopen is, daarna kan je pas je geld terug vragen.
Nee hoor. Als de consument herroept nog voordat geleverd is, moet de handelaar binnen 14 dagen terugbetalen - ook als de zaak nog niet terug is bij de handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:15
@Sharky ja het is vaak goed om voorbereid een gesprek in te gaan. Maar kennis zorgt ook vaak voor een gestrekter been. En het is niet alsof het eerst gesprek alles bepalend is. Een simpele hey ik constateer ... Bij mijn bestellen yyy. Wat is er aan de hand? Dat het antwoord wat je krijgt en wat jij daarop antwoordt de rest van het de strijd bepaalt. Soms krijg ik ook wel eens een antwoordt van een winkel dat in strijd is met de wet. Maar ik ga niet alles direct aanvechten en vol tegen in. Soms is even rustig een gesprek aan gaan een veel betere optie. Als direct met je antwoorden klaar staan. TS kon ook eerst bellen. En daarna een Topic openen met hey dit is er gebeurt en dit is hun antwoordt maar eigenlijk ben ik het er niet mee eens. Wat zijn mijn rechten?

Dus altijd eerst contact op nemen. En dan kom je er 9/10 keer wel uit. Zonder alle regels en voorbereiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Mooi dat de leverancier het oplost. :)
HEY_DUDE schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:27:
Nu heb ik al meer dan een week contact proberen te zoeken met de bewoners maar zonder success.
Mocht dit wel zijn gelukt, moet je ook niet raar staan te kijken dat mensen niet heel happig zijn om dit pakket zomaar mee te geven. Is ook een bekende scam: oplichter besteld iets "perongeluk" op het verkeerde adres en komt het daar na levering ophalen. Mensen geven het pakket mee en na een tijdje vallen de aanmaningen op de mat, blijkt het niet vooraf betaald te zijn...

Nou zal dat met buren in dezelfde straat wel loslopen, maar toch. Als ik een pakket krijg wat niet voor mij bestemd is, stuur ik het liever retour afzender dan dat ik het aan een wildvreemde meegeef.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:27
Xander schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:26:
Mooi dat de leverancier het oplost. :)

[...]

Mocht dit wel zijn gelukt, moet je ook niet raar staan te kijken dat mensen niet heel happig zijn om dit pakket zomaar mee te geven. Is ook een bekende scam: oplichter besteld iets "perongeluk" op het verkeerde adres en komt het daar na levering ophalen. Mensen geven het pakket mee en na een tijdje vallen de aanmaningen op de mat, blijkt het niet vooraf betaald te zijn...

Nou zal dat met buren in dezelfde straat wel loslopen, maar toch. Als ik een pakket krijg wat niet voor mij bestemd is, stuur ik het liever retour afzender dan dat ik het aan een wildvreemde meegeef.
Zijn natuurlijk meerdere wegen die je kan belopen.
1) je neemt contact op met de bewoners en stemt af met de leverancier dat betaald is.

Kan zijn dat de bewoners nog steeds argwaan hebben. Dan kan je altijd nog even contact opnemen met de wijk agent om te bemiddelen, daar zijn ze ook voor.

2) je laat de leverancier zelf alles uitzoeken hij heeft immers de fout gemaakt, je kan je beroepen op het niet nakomen van de overeenkomst en de koop overeenkomst ontbinden al dan niet via de rechtsbijstand als de leverancier er verder niets aan wil doen.

3) je kan nog even afwachten wat er gaat gebeuren. Echter hoe langer je wacht hoe lastiger het wordt. Daarnaast alles op papier zetten en bij houden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Wat mij betreft mag er een slotje op dit topic. De laatste Posts voegen niets meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

And closed

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.