PostNL raakt pakket kwijt, mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeverSoep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-11-2023
Dag Tweakers,

Op donderdag 25 januari heb ik bij een grote webshop een bestelling geplaatst (waarde; 1700 euro!). Op 26 januari zou het pakket in de avond worden geleverd. Rond een uur of 11 nog niets ontvangen, dus ben ik de track & trace pagina maar weer opgegaan, wat bleek; het pakket zou rond half 9 bezorgd zijn, maar dus niets ontvangen.. Voor de zending hoefde ook niet getekend te worden.

Meteen de webshop gecontact en die zouden dit gaan uitzoeken. Inmiddels zijn we bijna een week verder en de webshop blijft me indicatietijden van 24 uur geven, waarna ze er beloven op terug te komen, maar elke dag zonder resultaat.

Nu is mijn vraag; kan ik deze koop, voordat PostNL hier uitsluitsel over geeft, ontbinden en mijn geld terug eisen, of heeft de webshop er recht op dat ze de uitkomst van het onderzoek afwachten? (webshop heeft betreffende producten momenteel niet meer op voorraad).

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 19:00

JdM

Humbled

Wat staat er in de algemene voorwaarden van de leverende webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat staat in de algemene voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeverSoep
In de algemene voorwaarden staat; "Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 27535

BeverSoep schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:47:
Dag Tweakers,

Op donderdag 25 januari heb ik bij een grote webshop een bestelling geplaatst (waarde; 1700 euro!). Op 26 januari zou het pakket in de avond worden geleverd. Rond een uur of 11 nog niets ontvangen, dus ben ik de track & trace pagina maar weer opgegaan, wat bleek; het pakket zou rond half 9 bezorgd zijn, maar dus niets ontvangen.. Voor de zending hoefde ook niet getekend te worden.

Meteen de webshop gecontact en die zouden dit gaan uitzoeken. Inmiddels zijn we bijna een week verder en de webshop blijft me indicatietijden van 24 uur geven, waarna ze er beloven op terug te komen, maar elke dag zonder resultaat.

Nu is mijn vraag; kan ik deze koop, voordat PostNL hier uitsluitsel over geeft, ontbinden en mijn geld terug eisen, of heeft de webshop er recht op dat ze de uitkomst van het onderzoek afwachten? (webshop heeft betreffende producten momenteel niet meer op voorraad).

Thanks!
De overeenkomst voor levering is tussen verkoper en PostNL. Jij kan niets richting PostNL, dus dat is verspilde energie.

Voor de rest heeft de winkel een wettelijke plicht tot levering binnen 30 dagen. Doen ze dat niet dan kan je ontbinden. De algemene voorwaarden van de winkel zijn weinig interessant hier, want die gaan niet boven de wet.

Ook de aansprakelijkheid tijdens zending is bij wet voor de winkel. Fijn dat de voorwaarden dat bevestigen, maar ook als er iets anders stond zou het zo zijn ;)

In theorie kan je onder WkoA sowieso ook voor levering ontbinden, maar per saldo levert je dat niets op omdat in praktijk de winkel niet gaat terugbetalen voor ze het uitgezocht hebben (En terugbetaling KoA hoeft pas na retour ontvangen). Hetzelfde bij het huidige onderzoek. Slechts als ze de 30 dagen niet halen kan je harder duwen met de wet in de hand.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 01-02-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Anoniem: 27535 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:55:
[...]

De algemene voorwaarden van de winkel zijn weinig interessant hier, want die gaan niet boven de wet.

[....]
Het ligt iets genuanceerder denk ik.
De wet schrijft 30 dagen voor, maar als in de algemene voorwaarden staat dat ze het sneller oplossen, of anderszins op een prettiger manier dan binnen 30 dagen, dan gaan die toch voor lijkt me.
Met andere woorden: Als in de voorwaarden staat, zoals TS het vermeldt:
BeverSoep schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:54:
In de algemene voorwaarden staat; "Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid."
Dan gelden de wettelijke voorwaarden zoals ze daar zijn opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JdM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Het ligt iets genuanceerder denk ik.
De wet schrijft 30 dagen voor, maar als in de algemene voorwaarden staat dat ze het sneller oplossen, of anderszins op een prettiger manier dan binnen 30 dagen, dan gaan die toch voor lijkt me.
Met andere woorden: Als in de voorwaarden staat, zoals TS het vermeldt:
[...]

Dan gelden de wettelijke voorwaarden zoals ze daar zijn opgesteld.
Ik moet de eerste winkel nog tegenkomen die iets meldt tav oplossingen binnen de wettelijke 30 dagen.
Voor de rest: uiteraard, als de voorwaarden in lijn zijn met de wet dan gelden die... Ik mis het punt wellicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeverSoep
Bedankt voor jullie antwoorden! Dus in principe hebben ze nu 30 dagen de tijd om dit uit te zoeken, voordat ze mij mijn geld zouden moeten terug geven?

Ik ga ze maar eens een mail sturen, ze staan voor hoge klanttevredenheid, dus hopelijk kunnen ze wat eerder meedenken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BeverSoep schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:00:
Bedankt voor jullie antwoorden! Dus in principe hebben ze nu 30 dagen de tijd om dit uit te zoeken, voordat ze mij mijn geld zouden moeten terug geven?

Ik ga ze maar eens een mail sturen, ze staan voor hoge klanttevredenheid, dus hopelijk kunnen ze wat eerder meedenken :).
Dat klopt.

Je kan altijd nog in het Wehkamp levert pakketje zonder iPhone X topic kijken voor meer informatie. Achteraf is wel onduidelijkheid ontstaan over de situatie en of er überhaupt wel een bestelling heeft plaatsgevonden (zie reactie Wehkamp) maar het advies dat gegeven wordt en de discussie die gevoerd is blijft relevant.

Kans is trouwens ook aanwezig dat het pakket in de buurt bezorgd is en de postbezorger dat niet gemeld heeft, heb je al aan buren gevraagd of zij toevallig een pakket hebben aangenomen?

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 01-02-2018 14:04 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23
Sowieso is PostNL een heerlijk bedrijf omdat ze alles af kunnen schuiven en zelf vaak (?) geen enkele verantwoordelijkheid hoeven te dragen.

Mijn situatie: pakket uit buitenland is rechtstreeks naar een postnl afhaal locatie verzonden, er is geen enkele communicatie richting mij geweest en heeft daar 2 weken gelegen, is weer retour afzender.
Wat zegt postnl: Wij hebben een fout gemaakt, maar regel jij het lekker zelf maar maar met de verzendende partij.

De dag dat men geen post meer met postnl hoeft te versturen of ontvangen mag en gaat een nationale feestdag worden.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:00
Waarom laat je een item van €1.700 via PostNL afleveren???

Voor zo'n bedrag stap je toch even in de auto om het bij de winkel zelf af te halen?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Nnoitra schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:05:
[....]
De dag dat men geen post meer met postnl hoeft te versturen of ontvangen mag en gaat een nationale feestdag worden.
Dat kan al een tijdje hoor. Denk aan pakketdiensten als DHL/UPS/DPD of postdiensten als FedEx/Sandd/NetwerkVSP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Panzer_V schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:10:
Waarom niet?
De webshop is verantwoordelijk voor de verzending. Dus mag je er vanuitgaan dat zij het fatsoenlijk regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 23:23
JdM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:11:
[...]

Dat kan al een tijdje hoor. Denk aan pakketdiensten als DHL/UPS/DPD of postdiensten als FedEx/Sandd/NetwerkVSP
Versturen: ja.
Maar als ontvangende zit je nog vaak aan postnl vast; gewoonweg omdat de verzendende partij geen andere opties aanbied of uberhaupt kent.

----

Ja, je mist iets..
1) als ontvangende partij heb je niet altijd keuze. Als de verzendende partij postnl wil/moet gebruiken dan heb je het daar als ontvangende partij maar mee te doen.
2) Vanuit het buitenland verstuurde post/pakketjes; daar kennen ze geen postnl, dus die gebruiken vaak automatisch hun landelijke post dienst, en dan neemt postnl het hier over.

[ Voor 32% gewijzigd door Nnoitra op 01-02-2018 14:29 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Nnoitra schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:14:
[...]

Versturen: ja.
Maar als ontvangende zit je nog vaak aan postnl vast; gewoonweg omdat de verzendende partij geen andere opties aanbied of uberhaupt kent.
? Als ik verzend via Sandd, komt het ook in je bus via Sandd?
Als ik verzend via DPD, zal deze het ook bij je afleveren, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Panzer_V schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:10:

Voor zo'n bedrag stap je toch even in de auto om het bij de winkel zelf af te halen?
Veel webwinkels ondersteunen geen andere partijen. Veel webwinkels hebben ook geen fysieke winkel dichtbij. Daarnaast kan het zijn dat als je 9-5 werkt je alleen buiten reguliere openingstijden kan ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Modbreak:Kunnen we enigszins ontopic blijven? Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Anoniem: 27535 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:00:
[...]

Ik moet de eerste winkel nog tegenkomen die iets meldt tav oplossingen binnen de wettelijke 30 dagen.
Voor de rest: uiteraard, als de voorwaarden in lijn zijn met de wet dan gelden die... Ik mis het punt wellicht :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V8qlDRgHHkr5yxiLwiHbrRLI/full.png?nohitcount=1

Op de betreffende website staat als levering gemeld: Binnen 24 uur geleverd.
Dat betekent dus dat bij deze webshop de uitblijvende levering na 1 week en 1 dag gemeld kan worden bij hen.
Dat ze het uiteindelijk kunnen rekken tot 30 dagen voor je wettelijk de koop kan ontbinden klopt, maar om bovenstaand voorbeeld ligt het dus iets genuanceerder ;)

Het betreft hier een webshop voor levering van auto-onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeverSoep
Ben zelf inderdaad ook al de straat doorgegaan (meerdere keren) om na te vragen of ze iets hebben, maar helaas. Verder staat dit ook nog in de voorwaarden;

Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

Het stukje over "tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen". Geld het "Vandaag voor ..:.. besteld, morgen in huis" hier als een andere overeengekomen leveringstermijn? :/

Heb ze een mail gestuurd dat ik de koop graag zou willen ontbinden (indien het pakket nog wordt teruggevonden) en dat ik graag een restitutie van het aankoopbedrag wil. Eens kijken wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ze zouden de beoogde levering tot 30 dagen kunnen rekken, daarna hebben ze nog eens 30 dagen om het geld terug te storten als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-07 20:13

Aganim

I have a cunning plan..

Heb ze een mail gestuurd dat ik de koop graag zou willen ontbinden (indien het pakket nog wordt teruggevonden) en dat ik graag een restitutie van het aankoopbedrag wil. Eens kijken wat eruit komt.
Ik verwacht nog niet veel, wat mij volledig terecht lijkt gezien de levertermijn van 30 dagen.

Ik begrijp dat het vervelend is dat je spullen nog niet geleverd zijn, maar een klein beetje geduld zou wel sieren en aan te raden zijn. Er is nog geen week voorbij en in de praktijk gaat men echt niet harder lopen als je met dit soort mailtjes aankomt, het zal doorgaans eerder averechts werken. Af en toe een net duwtje kan geen kwaad, maar je opstellen als de zoveelste klant die van alles eist gaat je echt niet helpen.

Je hebt nog geen recht op ontbinding, dus laat de webshop eerst even zijn werk doen. Er is communicatie geweest, er wordt (voor zover je kan weten) nog onderzoek gedaan en je zal dus nog even moeten wachten. Nogmaals: vervelend, maar helaas leven we nog steeds niet in de wereld waar alles altijd perfect verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:00
JdM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:11:
[...]

Hou er wel rekening mee dat die partijen qua aansprakelijkheden vergelijkbare voorwaarden hanteren als PostNL, net als dat ook zij vaak niet of nauwelijks communiceren met de ontvanger. Wat in principe ook logisch is, want de ontvanger is geen klant van het bedrijf dat het pakket bezorgt, of dit nu PostNL, DHL of UPS is, de klant van deze bedrijven is de verzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_L
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 14:25
Als je het track&trace nummer van de zending hebt, kun je bij de Twitter webcare van PostNL ook navragen wat de status is. Soms kunnen ze daar wel zien op welk huisnummer het pakket afgegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-07 20:24

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:31
JdM schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:27:
[...]

[afbeelding]

Op de betreffende website staat als levering gemeld: Binnen 24 uur geleverd.
Dat betekent dus dat bij deze webshop de uitblijvende levering na 1 week en 1 dag gemeld kan worden bij hen.
Dat ze het uiteindelijk kunnen rekken tot 30 dagen voor je wettelijk de koop kan ontbinden klopt, maar om bovenstaand voorbeeld ligt het dus iets genuanceerder ;)

Het betreft hier een webshop voor levering van auto-onderdelen
Ze zetten het er al zelf heel mooi neer.
Tenzij er spraken is van overmacht.

En mocht dit duidelijk overmacht zijn. Net zoals vrijwel elke reden dat een shop niet kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een onderzoek bij TNT kan makkelijk 2 tot soms 3 weken duren voordat deze een definitieve terugkoppeling geven aan de verkoper. Zolang er geen definitieve terugkoppeling is krijgt de verkoper ook de verzekerde waarde niet terug of het pakket retour als die ergens is blijven hangen in het proces. Het is niet leuk/fijn maar geef het een beetje tijd aangezien het hier ook voor de verkoper gaat om een groot bedrag en niet een klein artikel van een paar tientjes waar de verkoper nog eens omwille van de klanttevredenheid alvastbeen nieuw artikel opstuurt in afwachting van het resultaat van het onderzoek

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-07 10:30
Breezers schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:37:
Een onderzoek bij TNT kan makkelijk 2 tot soms 3 weken duren voordat deze een definitieve terugkoppeling geven aan de verkoper. Zolang er geen definitieve terugkoppeling is krijgt de verkoper ook de verzekerde waarde niet terug of het pakket retour als die ergens is blijven hangen in het proces. Het is niet leuk/fijn maar geef het een beetje tijd aangezien het hier ook voor de verkoper gaat om een groot bedrag en niet een klein artikel van een paar tientjes waar de verkoper nog eens omwille van de klanttevredenheid alvastbeen nieuw artikel opstuurt in afwachting van het resultaat van het onderzoek
Het is niet van belang of het voor de verkoper wel of niet fijn is, Of het product nu wel of niet boven water komt. Ze zullen de consument moeten leveren. De uitslag van het onderzoek is dus geen reden om af te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
mobby1971 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:30:
[...]

Het is niet van belang of het voor de verkoper wel of niet fijn is, Of het product nu wel of niet boven water komt. Ze zullen de consument moeten leveren. De uitslag van het onderzoek is dus geen reden om af te wachten.
Eh... het gaat erom dat het niet fijn is voor de KOPER en de verkoper KAN gewoon 30 dagen wachten voordat je als KOPER kunt ontbinden en 2 of drie weken is MINDER dan/als 30 dagen als je even de posts hiervoor leest... dus heb even geen idee wat je nu probeert duidelijk te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Breezers schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:35:
[...]

Eh... het gaat erom dat het niet fijn is voor de KOPER en de verkoper KAN gewoon 30 dagen wachten voordat je als KOPER kunt ontbinden en 2 of drie weken is MINDER dan/als 30 dagen als je even de posts hiervoor leest... dus heb even geen idee wat je nu probeert duidelijk te maken ?
Wellicht had ik niet alles moeten quoten. Ik bedoelde dat "
geef het een beetje tijd aangezien het hier ook voor de verkoper gaat om een groot bedrag en niet een klein artikel van een paar tientjes
Dit er niets mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
mobby1971 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:08:
[...]

Wellicht had ik niet alles moeten quoten. Ik bedoelde dat "
[...]
Dit er niets mee te maken heeft.
Want ? Het gaat hier om een overeenkomst en een ontstane situatie tussen TWEE partijen en niet alleen een eenzijdig verhaal. Het heeft er zeker wel mee te maken dat een verkoper niet zomaar “blind” goederen twv van ca 1700 euro op goed vertrouwen dubbel en op eigen rekening gaat versturen zonder dat deze even een schriftelijke bevestiging van de transporteur heeft dat de goederen niet zijn afgeleverd en hij deze al dan niet vergoed of retour krijgt. Dit heeft er dus degelijk wel iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Breezers schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:43:
[...]

Want ? Het gaat hier om een overeenkomst en een ontstane situatie tussen TWEE partijen en niet alleen een eenzijdig verhaal. Het heeft er zeker wel mee te maken dat een verkoper niet zomaar “blind” goederen twv van ca 1700 euro op goed vertrouwen dubbel en op eigen rekening gaat versturen zonder dat deze even een schriftelijke bevestiging van de transporteur heeft dat de goederen niet zijn afgeleverd en hij deze al dan niet vergoed of retour krijgt. Dit heeft er dus degelijk wel iets mee te maken.
Nope. Dat zie je fout. Gezien het risico bij verzender ligt. Zolang er niets geleverd is zal de verkopende partij hard moeten maken dat het aangekomen is. Gezien er geen gebruik is gemaakt van een aangetekende zending, zal dat behoorlijk lastig worden. De eventuele wellies/nietes discussie tussen verkoper en transporteur is geen zaak van de consument. Uiteraard kunnen ze het nog rekken tot 30 dagen in de hoop dat het nog boven water komt. Het onbegrijpelijk is dat er een pakket van 1700 euro wordt verstuurd en er niet getekend hoeft te worden.

[ Voor 14% gewijzigd door mobby1971 op 01-02-2018 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
mobby1971 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:49:
[...]

Nope. Dat zie je fout. Gezien het risico bij verzender ligt. Zolang er niets geleverd is zal de verkopende partij hard moeten maken dat het aangekomen is. Gezien er geen gebruik is gemaakt van een aangetekende zending, zal dat behoorlijk lastig worden.
Waar lees jij dan dat ik betwist of tegenspreek dat het risico niet bij de verzender ligt ? :?

Ik geef alleen aan dat de TNT doorgaande traag is met onderzoeken, dat de verkoper dit even moet afwachten, dat de koper na 30 dagen niet geleverd krijgt zich mogelijk kan beroepen op het eenzijdig ontbinden maar dat je een beetje geduld en begrip kan opbrengen dat dit een tijdje kan gaan duren.

Het juridisch afdwingen tot nakoming moet toch echt via een rechtbank en die doorlooptijden zijn dikwijls langer dan het even wachten op ren TNT onderzoek en het al dan niet daarna afsturen van de bestelde goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeverSoep
Het gaat er mij ook inderdaad om dat wat de uitslag ook betreft; als ik de koop wil ontbinden, zullen ze me in welk geval dan ook mijn geld moeten terug geven. Daarnaast geeft de webshop al meermaals aan dat het PostNL onderzoek maar maximaal twee dagen duurt, dus misschien is dat dan een verkeerde indicatie vanuit hen.

Inmiddels heeft een klantenservice medewerker mijn verzoek tot ontbinding en restitutie bij de betreffender afdeling weggelegd, waar ik (wederom..) binnen 2 dagen reactie op krijg.

Thanks voor jullie reacties en ik zal weer even posten zodra ze er op terug zijn gekomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tsurany schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:03:
[...]

Je kan altijd nog in het Wehkamp levert pakketje zonder iPhone X topic kijken voor meer informatie. Achteraf is wel onduidelijkheid ontstaan over de situatie en of er überhaupt wel een bestelling heeft plaatsgevonden (zie reactie Wehkamp) maar het advies dat gegeven wordt en de discussie die gevoerd is blijft relevant.
Genoemd topic is inmiddels, na uitleg, gesloten en verwijderd, aangezien het inderdaad fake was, er was door TS geen iPhone X besteld bij Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Even ongeacht wat de winkel zegt, ik zou er als worst case scenario vanuit gaan dat het 60 dagen kan duren.

De winkel heeft 30 dagen om te moeten leveren, als je direct daarna ontbindt (of daarvoor) hebben ze weer 30 dagen om je geld terug te storten.

Natuurlijk kan een "normale" winkel het ook veel sneller afhandelen, maar als ze zelf al aangeven dat een PostNL maximaal 2 dagen zou duren dan gaat het bij mij al jeuken. Een gemiddeld PostNL onderzoek duurt simpelweg 2 a 3 weken.
En daarom zou ik ook uitgaan van het worst-case scenario, in plaats van hun verhaaltjes (maar wellicht is het PostNL verhaal een stukje miscommunicatie).

Ok, eigenlijk is het niet het worst-case scenario (wat ook nog kan optreden als de winkel het 1700 waard vind). Dit zijn enkel de maximale termijnen volgens de wet, ze kunnen hier natuurlijk boven gaan en dan krijg je echt worst-case met rechter en incassobureau etc. Maar daar gaan we nog maar even niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-07 14:17
*knip* Dit voegt niets toe aan deze discussie.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 02-02-2018 12:45 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeverSoep
Nou, ik heb dan eindelijk uitsluitsel van de webshop. Ze geven aan dat de postbezorger zeker weet het pakket bij het juiste adres te hebben afgeleverd. Hierop geven ze aan dat ik aangifte moet doen bij de politie en het proces verbaal naar ze moet opsturen, zodat ze het kunnen oplossen.

Is dit de juiste gang van zaken? Ik heb de afgelopen week meermaals buren en zelfs straten om de hoek gecheckt om te kijken of zij iets hebben ontvangen.. Heeft iemand tips? Kan de webshop dit op deze manier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
BeverSoep schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:20:
Nou, ik heb dan eindelijk uitsluitsel van de webshop. Ze geven aan dat de postbezorger zeker weet het pakket bij het juiste adres te hebben afgeleverd.
Bewijs? Anders is kunnen ze er niets mee.
Weet niet of het al gezegd was maar de PTT betaald nooit wat omdat; postwet.

[ Voor 11% gewijzigd door Bad Brains op 03-02-2018 17:32 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat daar dan bewijs van is, anders zou ik de webshop aanraden zelf aangifte te doen en zich verder aan hun leveringsverplichting te houden :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeverSoep
Bad Brains schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:31:
[...]

Bewijs? Anders is kunnen ze er niets mee.
Over bewijs spreken ze niet, enkel dat de postbezorger zeker weet dat hij het pakket bij het juiste adres is bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Nou, bewijs opvragen. Zou ook gelijk stappen ondernemen om je geld terug te krijgen.
Dit gaat namelijk nergens meer heen als er geen bewijs is.
Is dat dan in gebreke stellen? Dat weet ik zo ff niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Bad Brains op 03-02-2018 17:35 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeverSoep
Bad Brains schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:34:
Nou, bewijs opvragen. Zou ook gelijk stappen ondernemen om je geld terug te krijgen.
Dit gaat namelijk nergens meer heen als er geen bewijs is.
Wat zou een eventueel bewijs kunnen zijn? Het lijkt mij dat het woord van de postbezorger niet voldoende is, toch? En dan qua stappen ondernemen om mijn geld terug te krijgen; wat kan ik doen buiten ze dat netjes te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Lees dit even door, is niet hetzelfde maar schijnt wellicht iets op de zaak.
TS ben ikzelf en het traject, gaat vooral om het postnl deel niet om het particuliere verkoop/verlies.
Jij hebt bij een winkel gekocht en hebt daarom rechten. Tussen particulierenwordt er helemaal niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Bij een pakket van die waarde mag je toch verwachten dat er getekend moet worden voor ontvangst, kan je de webshop niet vragen om die handtekening te overleggen? Nu weet ik niet hoeveel mensen er op je adres wonen, maar daar zou je toch al snel mee moeten kunnen aantonen dat er niemand op jouw adres getekend heeft voor het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

BeverSoep schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:35:
[...]

Wat zou een eventueel bewijs kunnen zijn? Het lijkt mij dat het woord van de postbezorger niet voldoende is, toch? En dan qua stappen ondernemen om mijn geld terug te krijgen; wat kan ik doen buiten ze dat netjes te vragen?
Dit is je al verteld toch. Formeel en schriftelijk in gebreke stellen. Dit soort topics is altijd hetzelfde:
  1. Praat alleen met de leverancier. Die is verantwoordelijk voor juiste aflevering van het product
  2. Vraag vriendelijk of ze het willen oplossen
  3. Willen ze het niet oplossen, wijs ze dan vriendelijk dat zij verantwoordelijk zijn voor levering en dat dat niet gebeurd is
  4. Gaan ze er niet op in, stel ze formeel in gebreke
  5. Gaan ze daar niet op in, dan moet je het juridische pad in
Volgens mij ben je bij stap 3

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
BeverSoep schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:20:
Nou, ik heb dan eindelijk uitsluitsel van de webshop. Ze geven aan dat de postbezorger zeker weet het pakket bij het juiste adres te hebben afgeleverd. Hierop geven ze aan dat ik aangifte moet doen bij de politie en het proces verbaal naar ze moet opsturen, zodat ze het kunnen oplossen.
Waarvan moet je volgens hun dan exact aangifte doen?

Want in wezen is het heel simpel : Zij hebben nog niet aan jou geleverd.
Oftewel de enige partij waartegen je aangifte kan doen is de webwinkel.

Hoe zei het leveren is aan hun, maar totdat het geleverd is is het de verantwoordelijkheid webwinkel.
Of zij moeten onomstotelijk aan kunnen tonen dat er geleverd is aan jou, maar dat moet dan eerst wel aangetoond worden en "een postbode zegt wat" voldoet daar niet echt aan.
Handtekening voor ontvangst zou al een stuk die kant opgaan, maar absoluut niets minder dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeverSoep
Aganim schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:40:
Bij een pakket van die waarde mag je toch verwachten dat er getekend moet worden voor ontvangst, kan je de webshop niet vragen om die handtekening te overleggen? Nu weet ik niet hoeveel mensen er op je adres wonen, maar daar zou je toch al snel mee moeten kunnen aantonen dat er niemand op jouw adres getekend heeft voor het pakket.
Dat er niet voor getekend hoefde te worden was al te zien in de track & trace; daar staat namelijk anders altijd bij "Voor ontvangst van deze zending moet getekend worden", dus een handtekening is er sowieso nooit gezet helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

BeverSoep schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:42:
[...]

Dat er niet voor getekend hoefde te worden was al te zien in de track & trace; daar staat namelijk anders altijd bij "Voor ontvangst van deze zending moet getekend worden", dus een handtekening is er sowieso nooit gezet helaas..
Dus opnieuw de webwinkel in gebreke stellen zoals terug ook wordt gesteld. Niet ingaan op verzoeken van de webshop iets anders te doen, want dat is jouw taak niet. Als de postbode liegt, zullen zij zelf aangifte moeten gaan doen tegen hem, dat hoef jij niet te doen.

edit:
En dat een webshop een pakket van 1700 euro niet verzekerd verstuurt kan een ondernemersrisico zijn (goedkoper versturen en de verdwenen pakketten daar tegen afschrijven) of het is gewoon naïef. Ik opteer voor het laatste 8)7 :P

[ Voor 16% gewijzigd door JdM op 03-02-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Helaas voor de winkel, voor jou maakt het geen barst uit.

Het enige wat een handtekening zegt is dat er iets aan iemand geleverd is waardoor een shop sneller kan beweren geleverd te hebben. De klant heeft er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

[...]
Dan zou ik inderdaad de webwinkel in gebreke stellen, 'op onze blauwe ogen moet je geloven dat wij de blauwe ogen van onze vervoerder geloven dat de bezorger op zijn blauwe ogen beweerd dat het pakket écht juist afgeleverd is' lijkt mij geen sterk argument. Aan hun de taak om over de brug te komen met het pakket òf sluitend bewijs dat het pakket is overhandigd op jouw adres. Het zou de eerste bezorger niet zijn die 'in de tuin gedumpt' valide manier van afleveren vindt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeverSoep
Zojuist op de mail gereageerd waarin ik ze wijs op hun eigen algemene voorwaarden en de verantwoordelijkheid terug bij de webshop leg, door ze nogmaals te verzoeken om de leveringsplicht na te komen. Hier ook meteen achteraan gebeld, waar een klantenservice medewerker na lang overleg met een collega het wederom doorgezet heeft naar de "bezorgafdeling", die hier binnen 48 uur op terug komen.

Medewerker gaf zelf ook aan dat ze dachten dat ik in mijn recht stond en dat aangifte doen een vreemd verzoek was.. Lekker tegenstrijdig. Wederom afwachten dus :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Gomez12 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 02:10:

De winkel heeft 30 dagen om te moeten leveren, als je direct daarna ontbindt (of daarvoor) hebben ze weer 30 dagen om je geld terug te storten.
Dit klopt niet. Als de verkoper een mededeling heeft gedaan bijv. "vandaag besteld, morgen in huis" of "levering binnen 2- 3 dagen" dan mag je ze aan die mededeling houden - dan hebben jullie immers samen de afspraak in de algemene voorwaarden overschreven.

Als het artikel dan niet binnen is binnen de beloofde datum is de verkoper direct in gebreke. Als nakoming nog mogelijk is en zinvol is (een taart speciaal voor een huwelijk op datum X is dat bijv niet) moet jee ze dan direct een aanmaning sturen waarin ze je wel alsnog een redelijke termijn moet bieden om alsnog na te komen. Je moet dan denken aan 2 a 3 weken.

Ik snap niet dat Tweakers.net medische adviezen niet toe staat, maar juridische adviezen wel - terwijl de helft van de tijd verkeerde juridische adviezen worden gegeven hier.

[ Voor 15% gewijzigd door CyberMania op 04-02-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 11:36
Ik zie in een V&A advertentie dat TS in Breda woont.

Moest meteen hieraan denken:
https://www.nu.nl/binnenl...bant-oplichter-pakken.amp

Wellicht is het met jouw pakje ook zo gelopen? Al heb ik geen idee hoe iemand moet weten wanneer er waar een duur pakje wordt bezorgd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
CyberMania schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:59:
[...]
Dit klopt niet. Als de verkoper een mededeling heeft gedaan bijv. "vandaag besteld, morgen in huis" of "levering binnen 2- 3 dagen" dan mag je ze aan die mededeling houden - dan hebben jullie immers samen de afspraak in de algemene voorwaarden overschreven.
Heb je hier ergens een stukje precedent voor of zoiets? Want het is nogal iets wat je hier claimt.
Want feitelijk zeg je dat alle web-reclames onderdeel van de afspraak zijn.

Oftewel coolblue bijv, als je daar iets bestelt dan kan je dus ook eisen dat ze alles doen om jou een glimlach te bezorgen?

Daar wens ik wel iets van een onderbouwing van te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Gomez12 op 04-02-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:13
Gomez12 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:37:
[...]

Heb je hier ergens een stukje precedent voor of zoiets? Want het is nogal iets wat je hier claimt.
Want feitelijk zeg je dat alle web-reclames onderdeel van de afspraak zijn.

Oftewel coolblue bijv, als je daar iets bestelt dan kan je dus ook eisen dat ze alles doen om jou een glimlach te bezorgen?

Daar wens ik wel iets van een onderbouwing van te zien.
Nog niet zo lang terug heeft Floppus hierover een stuk informatie gedeeld;
Ja, in basis zegt de wet 30 dagen voor levering. Ja, de meeste voorwaarden geven aan dat het geen garantie is. Maar op een gegeven moment zijn de verplichtingen van gewekte verwachtingen door de primaire advertentie niet in balans met de voorwaarden of de realiteit. En dat is een ontwikkeling die je nu in dit stadium meer ziet.

Wetgeving loopt altijd achter, maar is gelukkig wel opgeschreven om flexibel te zijn. De moeilijkheid echter is wel om bijvoorbeeld schade aan te tonen door te late levering, en een redelijke termijn na ingebrekestelling is ook weinig zinvol als je de volgende of zelfs zelfde dag geleverd wil krijgen.

...

In praktijk dus, niet volgende dag geleverd als beloofd: ontbinden en ergens bestellen waar ze het wel nakomen. Meer is op dit moment eigenlijk niet mogelijk.
Kosten voor ontbinden bij een claim dat het al verzonden is en dus WkoA is kan je proberen te bestrijden op basis van argumentatie non-conformiteit. De belofte tot next day delivery was onderdeel van wat redelijkerwijs verwacht mocht worden.
al is dit wel redelijk offtopic hier maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
eric.1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:18:
[...]

[...]

al is dit wel redelijk offtopic hier maar goed..
Alleen ontbinden kon altijd al... Hij geeft zelf al aan dat er weinig aan kan doen. Ik zie er aan houden echt dwingen. en anders de schade die ontstaan is op hun verhalen. Maar dat kan niet

En de winkel denkt dat er geleverd is. Dit zien ze ook in hun T&T. Dus zij verwachten hun deel van de overeenkomst na te gaan gekomen. En dan ga je in de basis weer terug naar de basis. Want wil je ontbinden. Dan moet je het product terug sturen naar de winkel. Maar dat product kan je niet terug sturen.

[ Voor 25% gewijzigd door loki504 op 04-02-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Disclaimer: ben geen jurist, ga voor de zekerheid naar een echte jurist.

Jouw rechten hangen van het volgende af: Heb jij het pakket laten verzenden op eigen initiatief of heb jij op eigen initiatief gekozen voor PostNL? In dat geval is de zending op jouw risico. Is PostNL de standaardoptie om paketten te laten verzenden? Dan is de verzending op risico van de verkoper.

In het laatste geval heb je het recht om de koop te ontbinden. Hiervoor moet een "retourformulier" te vinden zijn op de website van de verkoper. Het beste zou je die in kunnen vullen en hier bij toelichten dat je het pakket nog niet hebt maar wel de koop wil ontbinden. Gezien de kosten van aangetekend verzenden maar een fractie zijn van het bedrag wat je teruggestort gaat krijgen zou ik dit zeker aangetekend verzenden.

Natuurlijk kan je ook wachten tot het pakketje wel komt en heb je andere rechten waar je gebruik van kunt maken, maar persoonlijk gezien zou ik het helemaal niet meer willen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Laatst online: 06-07 11:08

kolderindekop

yeaahhhh

pakketdiensten leveren aan de deur ik zit weleens in de tuin, en het pakketje wordt in mijn handen gedrukt er wordt niet gevraagd naar een id.
Slechte zaak hoor dus iedereen die in mijn tuin staat terwijl ik er niet ben is dus de bewoner van het huis :-((

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kolderindekop schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:21:
pakketdiensten leveren aan de deur ik zit weleens in de tuin, en het pakketje wordt in mijn handen gedrukt er wordt niet gevraagd naar een id.
Slechte zaak hoor dus iedereen die in mijn tuin staat terwijl ik er niet ben is dus de bewoner van het huis :-((
In mijn geval 'ken' ik mijn bezorger omdat het altijd dezelfde bezorger is. Hij zal dus mijn gezicht ook wel (her)kennen, inmiddels. Zou dit bij jou niet het geval geweest kunnen zijn? Dat ie wel wist dat het goed was?

Overigens, als ie een handtekening nodig heeft, moet ik die gewoon altijd geven. Maar toevallig laatst iets van Bol.com van 90 euro waar ik niet voor hoefde te tekenen. Dat vond ik erg vreemd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Het is zelfs nog veel erger.. je maakt diverse postnl accounts aan met allen een ander huisnummer/postcode in jouw straat/omgeving. Veel pakketten worden tegenwoordig aangemeld, krijg je zelfs nog een melding ook én je kan zien waar het vandaan komt. Het wordt je wel heel makkelijk gemaakt zo.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Laatst online: 06-07 11:08

kolderindekop

yeaahhhh

Jawel een kruisje is ook goed toen mijn dochter iets aannam vulde ze een kruis in vond de bezorger(die was nieuw)wel gek maar leverde toch

[ Voor 42% gewijzigd door kolderindekop op 04-02-2018 13:29 ]

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
eric.1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:18:
[...]

Tja, het is zeg maar niet mijn favoriete verdediging in een discussie met een winkel : "Een moderator heeft het op internet gezegd"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Gomez12 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:45:
[...]

Tja, het is zeg maar niet mijn favoriete verdediging in een discussie met een winkel : "Een moderator heeft het op internet gezegd"...
@Anoniem: 27535 is natuurlijk wel iets meer als een moderator op internet. Anders kan je alles wel zo brengen. Iemand die lijkt op Bram heeft gezegd ..... Iemand aan de telefoon(die toevallig advocaat is) heeft ... Gezegd. Het gaat er natuurlijk om hoe je het brengt naar de winkel.

Al ben ik het ook niet eens met de strekking van Eric hier.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 04-02-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:13
loki504 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:22:
[...]

@Anoniem: 27535 is natuurlijk wel iets meer als een moderator op internet. Anders kan je alles wel zo brengen. Iemand die lijkt op Bram heeft gezegd ..... Iemand aan de telefoon(die toevallig advocaat is) heeft ... Gezegd. Het gaat er natuurlijk om hoe je het brengt naar de winkel.

Al ben ik het ook niet eens met de strekking van Eric hier.
Allereerst is het niet mijn strekking.

Ten tweede reageerde ik uitsluitend n.a.v. iemand die een selectief stukje had gequote met de vraag of daar een precedent voor is o.i.d., nou, dat is er wel in enige vorm. Dat het de TS verder niet helpt is een tweede (maar goed, zijn rechten staan in pagina 1 al genoemd volgens mij. Anders zijn er een 1001 vergelijkbare topics terug te vinden waar nuttige informatie in staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
eric.1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:58:
[...]

Allereerst is het niet mijn strekking.

Ten tweede reageerde ik uitsluitend n.a.v. iemand die een selectief stukje had gequote met de vraag of daar een precedent voor is o.i.d., nou, dat is er wel in enige vorm. Dat het de TS verder niet helpt is een tweede (maar goed, zijn rechten staan in pagina 1 al genoemd volgens mij. Anders zijn er een 1001 vergelijkbare topics terug te vinden waar nuttige informatie in staat)
Maar jij leest het anders(of je had het duidelijker moeten. Verworden) als dat ik dat doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zoals gewoonlijk, loopt een topic zoals dit weer vol met ruis...
M.l. schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:04:
Disclaimer: ben geen jurist, ga voor de zekerheid naar een echte jurist.

Jouw rechten hangen van het volgende af: Heb jij het pakket laten verzenden op eigen initiatief of heb jij op eigen initiatief gekozen voor PostNL? In dat geval is de zending op jouw risico. Is PostNL de standaardoptie om paketten te laten verzenden? Dan is de verzending op risico van de verkoper.
Dit is enkel zo bij particuliere verkoop. Bij een winkel aan een particulier is de winkel volledig verantwoordelijk voor de juiste aflevering.
Room42 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:25:
[...]

In mijn geval 'ken' ik mijn bezorger omdat het altijd dezelfde bezorger is. Hij zal dus mijn gezicht ook wel (her)kennen, inmiddels. Zou dit bij jou niet het geval geweest kunnen zijn? Dat ie wel wist dat het goed was?

Overigens, als ie een handtekening nodig heeft, moet ik die gewoon altijd geven. Maar toevallig laatst iets van Bol.com van 90 euro waar ik niet voor hoefde te tekenen. Dat vond ik erg vreemd.
kolderindekop schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:29:
Jawel een kruisje is ook goed toen mijn dochter iets aannam vulde ze een kruis in vond de bezorger(die was nieuw)wel gek maar leverde toch
Dit is allemaal heel vervelend, maar de winkel blijft verantwoordelijk voor het feit dat ze het product bij jou afleveren. Dat ze brakke diensten gebruiken die het op random plekken afleveren is allemaal prima en vervelend als het kwijt raakt. Maar de winkel is en blijft verantwoordelijk voor het juist afleveren van het pakket bij een consument.
Gomez12 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:45:
[...]

Dat Floppus moderator is, is toch totaal niet relevant? Ik plaats een stappenplan, daarvan zeg je toch ook niet "ik moest van JvS van tweakers eerst jullie netjes vragen, dus dat doe ik dan maar" Wat wil je precies zeggen met deze reactie?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1974
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 20:12
https://www.thuiswinkel.o...elling-is-niet-aangekomen

Overigens zou ik de webwinkel wel even de tijd geven, zodat zij het onderzoek van PostNL even kunnen afwachten. Immers zegt de track en trace dat het pakket ontvangen is, en de klant zegt van niet.

Het is van de shop niet slim om voor een dergelijk bedrag niet aangetekend te versturen, maar dat is jouw probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Stefan1974 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:34:
https://www.thuiswinkel.o...elling-is-niet-aangekomen

Overigens zou ik de webwinkel wel even de tijd geven, zodat zij het onderzoek van PostNL even kunnen afwachten. Immers zegt de track en trace dat het pakket ontvangen is, en de klant zegt van niet.

Het is van de shop niet slim om voor een dergelijk bedrag niet aangetekend te versturen, maar dat is jouw probleem niet.
Aangetekend zegt ook niets als de bezorger voor je tekent, TS heeft ook niets met het TNT onderzoek te maken. Dat is aan de winkel en staat volledig buiten de aankoop/verantwoordelijkheid van de TS.
Hij moet gewoon zijn spullen eisen bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
*knip* Het vragen naar updates van de TS is niet de bedoeling en voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 25-02-2018 14:55 ]

Pagina: 1