Postnl levert leeg briefpakketje met default exuus briefje.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16
Van de week 2 geheugenreepjes overgenomen van een tweaker, goed contact, betaald en het is via een brievenbuspakje+ naar mij verstuurd.
Heb een track trace nummer gekregen echter deze bleef een dag op "ontvangen door postnl" staan.
Nu is dat op zich niet zo heel vreemd, gebeurd wel eens vaker echter toen de status veranderde naar bezorging vandaag stond er geen tijdsindicatie.
Of dat vreemd is voor briefpost weet ik niet, dacht ik meld het even.

Stond met de buurvrouw te praten en de postbode duwt me wat post in mijn handen en vertrekt weer.
Denk er niet heel veel van want normaal duwt hij het door de bus en zie ik hem niet.
De buurvrouw ging er weer vandoor met wat gereedschap en ik inspecteer het "pakket".
Het gaat om een"gewone" insteek envelop in de maat A4, is natuurlijk prima als de modules in een blister pakketje zit waar je ze 90% van de tijd van de fabrikant worden geleverd.
Verzend zelf in bubbel envelop (van de action) met eventueel aan beide zijden nog wat dun karton/dik papier.
Echter als het in een blisterverpakking zit dan is dit natuurlijk ook prima.

Envelop is leeg en zit in doorzichtig folie met een begeleidend briefje. Je kent ze wel als ze er uit zien als een niet thuis notificatie. Exact zo, echter op deze staat het volgende;

"op geschreven in kraaienpoten" "leeg ontvangen scribble scribble" (niet leesbaar) en de opgedrukte tekst leest;
Het spijt ons u te moeten melden dat uw postverzending incompleet en/of beschadigd is.
Deze schade is awarschijnlijk ontstaan tijdens de postverwerking.
Wij biedenonze excuses aan voor het ongemak.

gevolgd door standaard postnl gegevens NAW etc.

Het pakket zou 80 gram hebben gewogen, echter dat doet een lege A4 envelop natuurlijk niet.
Ik was des duivels van deze afwimpeling door postnl, is dat nu hoe we problemen tackelen binnen een bedrijf?
Er staat een contact adres bij van de klantenservice om het te melden maar hier is dus mijn issue.
Ze weten toch al dat er iets is gebeurd, dat het pakket niet geleverd is zoals het aangeleverd is?
Hij is gewogen op 80 gram, dus hij is dus niet leeg aangeleverd.

Wat moet ik hiermee? Aangifte doen van diefstal? De politie ziet me aankomen.
Melden bij de postnl terwijl ze al weten dat er iets verkeerd is gegaan.
Komt er waarschijnlijk gewoon op neer dat ik naar mijn 80,- pietermannen kan fluiten en het gewoon maar lachend up the *** moet nemen.

Wat zouden jullie doen, lijkt me een gevecht tegen een onwillige bierkaai?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:14
Als ontvanger kun je niks. Jij hebt geen overeenkomst met PostNL dat heeft de verzender. Je zult het dus met hem moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Laat de verzender een klacht indienen bij PostNL. Jij bent hierin geen partij. Of dat wat uit gaat maken vraag ik me af. PostNL prutst tegenwoordig alles aan elkaar, en klachten nemen ze nooit serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het ligt er aan wat er is afgesproken:
https://blog.iusmentis.co...ordt-op-risico-verzonden/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Niks, volgende keer niet PostNL gebruiken tenzij je afval oid verzend :)
PostNL gaat niks doen, die gaat zich verschuilen achter 'Je hebt geen verzekerd verzenden gekozen'...
Briefpakket + tracking is sowieso een grote oplichting, gaat via gewone briefpost en heeft dus geen tracking, alle briefpakketjes die ik heb verzonden staan nog op 'Ontvangen door PostNL'...
Je kan kijken of de verkoper hier wat in wil betekenen, afhankelijk van wat er is afgesproken (of niet is afgesproken) is de verkoper verantwoordelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door RGAT op 07-07-2017 09:13 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 16:30
TERW_DAN schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:11:
Laat de verzender een klacht indienen bij PostNL. Jij bent hierin geen partij. Of dat wat uit gaat maken vraag ik me af. PostNL prutst tegenwoordig alles aan elkaar, en klachten nemen ze nooit serieus.
Laat de verzender dan ook gelijk een casenummer vragen. Bij ons ook regelmatig klachten. Als je echter niet om een casenummer vraagt is in 75% van de gevallen je klacht nooit meer terug te vinden (lees: niet geregistreerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
De verzender/tweaker in kwestie heeft al gemaild dat ik hem kan bellen dus aan geen onwil van die kant.
Heeft vooralsnog geen zin om te bellen als ik nog geen idee heb wat de te bewandelende weg is.
Zoals terw_dan al aangeeft zou ik dat kunnen vragen, maar als ik dat blog verhaal van Engelfriet lees dan is het mijn "verantwoordelijkheid" en kan ik nergens op rekenen.
Je hebt toch als bedrijf een verplichting om je zaken na te komen.
Ik kan ook niet een Porsche verkopen, geld vangen en hem dan in de sloot rijden.
Koper bellen en zeggen ja;

Het spijt ons u te moeten melden dat uw postverzending incompleet en/of beschadigd is.

Ondertekend met mijn telefoonnummer.
Gaat niet werken lijkt me.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Ik kan ook niet een Porsche verkopen, geld vangen en hem dan in de sloot rijden.
Zolang jij jezelf PostNL noemt en net als het echte bedrijf misbruik maakt van de postwet kan je dat zeker doen :+
In het allerbeste geval krijg je een vergoeding op basis van het aantal KG's wat al niet veel zal zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bad Brains schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:24:
De verzender/tweaker in kwestie heeft al gemaild dat ik hem kan bellen dus aan geen onwil van die kant.
Heeft vooralsnog geen zin om te bellen als ik nog geen idee heb wat de te bewandelende weg is.
Zoals terw_dan al aangeeft zou ik dat kunnen vragen, maar als ik dat blog verhaal van Engelfriet lees dan is het mijn "verantwoordelijkheid" en kan ik nergens op rekenen.

Je vergelijking gaat complete scheef. PostNL biedt een service waarbij ze niet garanderen dat je pakket (volledig) aankomt. En voor die gevallen hebben zo'n standaard briefje en kan je de boom in. Dat is heel zuur als consument, maar PostNL zal aangeven dat je een ander product had moeten kiezen inclusief verzekering voor als het mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Zo zit de postwet nu eenmaal in elkaar. Heel vreemd is dat ook niet omdat bezorging anders onbetaalbaar zou worden. Als je meer zekerheden wilt zal je een andere methode moeten gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:26

Jij zelf kan weinig met PostNL, je bent niet de opdrachtgever van de zending, dus ook geen partij voor PostNL. PostNL hoeft in deze niet eens een verklaring aan jou af te leggen vanwege dit feit.

De verzender kan een klacht indienen bij PostNL en mogelijk reclameren mits er verzekerd is verzonden (dit lijkt echter hier helaas niet zo te zijn). Voor niet verzekerde pakketten ligt dit anders en kan je in de basis niet verhalen op PostNL tenzij grove nalatigheid aangetoond kan worden (dit is juridisch echter zeer lastig).

Wie er verantwoordelijk is afhankelijk van de afspraken die gemaakt zijn tussen jou en de verkoper. Als de verkoper expliciet alleen verzenden heeft vermeld in de advertentie is hij verantwoordelijk en zal hij jou dus terug moeten betalen / dan wel het gekochte alsnog leveren. Heeft de verkoper afhalen vermeld en heb jij gevraagd om verzending, dan ligt het risico bij jou.

Daar PostNL zo'n 500.000 pakketten per dag verwerkt en nog een stuk meer briefpost gaat zelfs met een foutmarge van <1% daar uiteraard wel eens wat mis. Om postbezorging betaalbaar te houden is PostNL beschermd tegen deze fouten in de postwet. Daarom altijd de afweging maken om zaken van waarde verzekerd te laten verzenden (wanneer het risico voor jou is) of bewust het risico nemen dat het mis kan gaan. Achteraf klagen zal bijna nooit zin hebben, tenzij je een zeer sterke case kan maken voor grove nalatigheid (bewijslast ligt hiervoor in dat geval bij de verzender).

[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 07-07-2017 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
En maak niet de fout te denken dat (alleen) track&trace enige garantie biedt, ook dan betaalt PostNL niets uit bij zoek geraakt pakket. Je moet echt kiezen voor verzekerd/aangetekend om schade te kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:56
Het valt mij op dat PostNL er tegenwoordig een "zooitje" van maakt met brievenbuspost. Zo heb ik laats Koelpasta van een tweaker overgenomen, toen ontving ik een leeg kaartje met dezelfde mededeling. Ook heb ik een paar kaarten beschadigt ontvangen.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 18:39
Ik hou me hart elke keer vast als ik iets via hun verstuur of moet ontvangen.
Als ik zakelijk iets verstuur verzeker ik het altijd. (heb inkoop factuur)
Als ik privé iets verstuur neem ik nu en dan wel verzekering maar is allemaal voor niets.
Claimen lukt bijna nooit.
Heb een keer geld maximaal bedrag terug gekregen (550 euro) wel 3 maanden op moeten wachten.
Had een Privé pakketje via me werk verstuurd.
Die was kwijt geraakt en in een verkeerd land beland. (vernietigd dus want stond langer als een maand in het verkeerde land)
partij die hem voor me werk verzonden heeft opdracht gegeven om te Claimen bij de partij waar zij hun zendingen versturen.
Was even een gedoe maar nadat ik een factuur had overhandigd met bank gegevens dat Ik hem met mijn betaal pas had betaald heb ik me geld ontvangen
Je krijgt de dag waarde terug of de verzendende partij.
Ik heb de koper toen zijn geld terug gegeven.
Dacht toen echt van weg geld maar gelukkig na denk 4 maanden toch geld terug gekregen.
Denk als ik hem prive verzonden zou hebben dat ik niet zo makkelijk me geld terug had gekregen

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:38
RGAT schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:12:

Briefpakket + tracking is sowieso een grote oplichting, gaat via gewone briefpost en heeft dus geen tracking, alle briefpakketjes die ik heb verzonden staan nog op 'Ontvangen door PostNL'...
Dat klopt niet helemaal wat je zegt qua T&T.
De gewone postbezorgers moeten tegenwoordig dat soort pakjes ook scannen met een smartphone + app.
Dus het wordt wel getracked.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Sterker nog, brievenbuspakjes worden bij mij gewoon bezorgd door de pakketbezorger en die scant ze wel degelijk.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

croxz schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:00:
En maak niet de fout te denken dat (alleen) track&trace enige garantie biedt, ook dan betaalt PostNL niets uit bij zoek geraakt pakket. Je moet echt kiezen voor verzekerd/aangetekend om schade te kunnen claimen.
En ook die verzekerde variant is de grootste wassen neus denkbaar. Gewoon oplichting in mijn ogen. Heb een beschadigd pakket gehad, verzekerd verzonden, na een hele procedure is me niet gelukt hier ook maar een cent schadevergoeding voor te krijgen.

Als het puntje bij het paaltje komt moet je sowieso kunnen bewijzen wat er in zat, hier een factuur van hebben, en dan kan je eventueel als ze je gunstig gezind zijn een lousy kilovergoeding krijgen. Het wordt bij de balie van een willekeurige Sigarentoko die ook postnl punt is verkocht als 'verzekerd tot 500 euro punt.' maar zo werkt het in de praktijk helaas niet. Ik doe nooit meer verzekerde verzending, alleen wanneer een partij hier expliciet om vraagt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Iedereen bedankt voor je reacties, als ik het goed begrijp (vanuit deze situatie) is het als volgt.

Verkoper heeft een overeenkomst met de postnl en is de enige die iets kan ondernemen.
Kan geen geld verhalen, onverzekerd verstuurd.
Kan aangifte doen bij de politie om een intern onderzoek bij postnl op te starten (als ze dat al doen)

Van postnl komt er 0,-
Postnl kan zich schuilen achter een "post wet" qua aansprakelijkheid.

Ik heb ruk met de postnl te maken.
Als ik gevraagd heb om versturen, is het probleem voor de koper.
Als er geadverteerd word met versturen is het probleem voor de verkoper.

De twee regels hierboven staan er eigenlijk pro forma, niemand die iemand voor de rechter sleept voor 8 tientjes.
Best case scenario voor mij is wat... in overleg met verkoper kijken wat hij er mee wil doen.
Mijn kaarten zijn geschud en gespeeld.

Anyways dank voor de input, feel free om door te gaan met verhalen en discussies maar hou het netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
MsG schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:43:
[...]

En ook die verzekerde variant is de grootste wassen neus denkbaar. Gewoon oplichting in mijn ogen. Heb een beschadigd pakket gehad, verzekerd verzonden, na een hele procedure is me niet gelukt hier ook maar een cent schadevergoeding voor te krijgen.

Als het puntje bij het paaltje komt moet je sowieso kunnen bewijzen wat er in zat, hier een factuur van hebben, en dan kan je eventueel als ze je gunstig gezind zijn een lousy kilovergoeding krijgen. Het wordt bij de balie van een willekeurige Sigarentoko die ook postnl punt is verkocht als 'verzekerd tot 500 euro punt.' maar zo werkt het in de praktijk helaas niet. Ik doe nooit meer verzekerde verzending, alleen wanneer een partij hier expliciet om vraagt.
Dat je moet kunnen bewijzen wat er in het pakket zat en dat je hier een factuur van moet tonen lijkt me vrij logisch, anders wordt het wel erg fraude gevoelig. Bij andere verzekeringen moet je in de regel ook bewijs aanleveren bij een claim. Als er ingebroken wordt in je huis of je huis brand af kun je ook niet zomaar roepen ik had een zeldzame muntcollectie van €100000 euro of bijv ik had een audiofiele muziekopstelling staan van €10000, wil je deze even uitbetalen graag. Die gaan je ook niet op je blauwe ogen geloven ;) wat imho ook logisch is.

Kilo vergoeding is volgens mij alleen van toepassing bij verzending naar het buitenland, bij binnenlandse verzending is uit mijn hoofd de vergoeding max €50 bij het niet voldoen aan alle voorwaarden.

De voorwaarden bij een verzekerde verzending vind ik ook niet echt onduidelijk: https://www.postnl.nl/Ima..._tcm10-9614.pdf?version=8

Zie Artikels 9 en 18
Bad Brains schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:28:
Iedereen bedankt voor je reacties, als ik het goed begrijp (vanuit deze situatie) is het als volgt.

Verkoper heeft een overeenkomst met de postnl en is de enige die iets kan ondernemen.
Kan geen geld verhalen, onverzekerd verstuurd.
Kan aangifte doen bij de politie om een intern onderzoek bij postnl op te starten (als ze dat al doen)

Van postnl komt er 0,-
Postnl kan zich schuilen achter een "post wet" qua aansprakelijkheid.

Ik heb ruk met de postnl te maken.

De twee regels hierboven staan er eigenlijk pro forma, niemand die iemand voor de rechter sleept voor 8 tientjes.
Best case scenario voor mij is wat... in overleg met verkoper kijken wat hij er mee wil doen.
Mijn kaarten zijn geschud en gespeeld.

Anyways dank voor de input, feel free om door te gaan met verhalen en discussies maar hou het netjes.
Grotendeels is de samenvatting correct. Aangifte bij de politie is echter niet nodig, mocht de verzender een onderzoek laten starten.

Netjes overleggen met de verkoper lijkt me inderdaad verstandig. In de regel zal je zelfs wanneer deze aansprakelijk is voor een paar tientjes geen zaak starten bij geen welwillendheid van de verkoper. Maar mogelijk is hij bereid tot teruggave van het geld of het maken van een 50/50 deal om de pijn enigszins te verzachten.

[ Voor 30% gewijzigd door Dennism op 07-07-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Renegade666 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:36:
[...]

Dat klopt niet helemaal wat je zegt qua T&T.
De gewone postbezorgers moeten tegenwoordig dat soort pakjes ook scannen met een smartphone + app.
Dus het wordt wel getracked.
Klopt wel degelijk dus ;)
Het is volledig van de bezorger afhankelijk, wat dus hier in ieder geval niet gedaan wordt door de bezorger.
De enige twee keer dat ik een pakketbezorger een brievenbuspakket heb zien bezorgen was 1 keer toen het pakket net iets te dik was en de andere keer was een aangetekend pakket (wat bij de buren 20 huizen verderop bezorgd werd, PostNL heeft geen boodschap aan hun eigen regels ;))
Klachten doen ze ook niks mee 'We gaan er intern naar kijken', het geeft aan wat voor bedrijf het is iig...

[ Voor 7% gewijzigd door RGAT op 07-07-2017 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
RGAT schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:36:
[...]

Klopt wel degelijk dus ;)
Het is volledig van de bezorger afhankelijk, wat dus hier in ieder geval niet gedaan wordt door de bezorger.
De enige twee keer dat ik een pakketbezorger een brievenbuspakket heb zien bezorgen was 1 keer toen het pakket net iets te dik was en de andere keer was een aangetekend pakket (wat bij de buren 20 huizen verderop bezorgd werd, PostNL heeft geen boodschap aan hun eigen regels ;))
Klachten doen ze ook niks mee 'We gaan er intern naar kijken', het geeft aan wat voor bedrijf het is iig...
Vaak zijn het de (ZZP) bezorgers die nog wel eens een loopje nemen met de regels om een pakket toch ergens te kunnen bezorgen (tot identiteitsfraude aan toe), in mijn ervaring neemt PostNL echter wel maatregelen wanneer je hier melding van maakt. Zo hebben wij bij een vorig werkgever van mij een pakketbezorger niet meer teruggezien na 2x het vervalsen van een handtekening en de daarover ingediende klachten. Daarna ook nooit meer voorgekomen dat er problemen waren met de handtekening.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 07-07-2017 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Bad Brains schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:28:
Het is ook niet zwart-wit dat het risico ligt bij wie het initiatief neemt, het ligt eraan of verzending onderdeel is van de overeenkomst. Als jij dus zegt: "x euro inclusief verzending" en verkoper zegt "ok" zonder verdere risico-afspraken dan ligt het risico nog steeds bij verkoper. Die gaat er immers mee akkoord zorg te dragen voor de verzending waarmee als plaats van levering het adres van koper is afgesproken.

Verkoper zal in de meeste gevallen dus duidelijk moeten zijn dat hij de zending wel wil verzorgen maar het risico daarvoor niet draagt.

In praktijk gaan mensen wellicht niet naar de rechter, maar de meeste mensen zijn wel bereid om hun verplichtingen na te komen als ze overtuigd zijn dat de verantwoordelijkheid bij hun ligt. Je kan bij tegenwerking eventueel nog (netjes) stellen dat je dan aangifte doet - jij kan niet weten waar het fout is gegaan, dus ook niet bepalen of er sprake is van opzet. Ook al zal daar weinig resultaat uit komen, maak je in ieder geval duidelijk dat je overtuigd bent van je standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Dennism schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Vaak zijn het de (ZZP) bezorgers die nog wel eens een loopje nemen met de regels om een pakket toch ergens te kunnen bezorgen (tot identiteitsfraude aan toe), in mijn ervaring neemt PostNL echter wel maatregelen wanneer je hier melding van maakt.
In mijn ervaring helaas niet, nu al twee jaar deze bezorger en ik denk tien pakketjes zelf mogen ontvangen, de rest bij buren, pakketpunten of in een andere straat...
Het is een soort apartementencomplex, bezorger belt bij 1 nummer aan en probeert daar alles te 'dumpen' met verhaal dat de buren niet thuis zijn...
Sta je dan met twintig (geen grap...) pakketjes in je gang...
PostNL reageert 'We gaan intern dit bekijken' en weigeren enige terugkoppeling helaas.
Grootste dieptepunt was net niet 1 jaar geleden toen deze bezorger elke dag alle pakketjes bij de shoarmatent leverde als een onofficieel pakketpunt, en dan aanvinken als bezorgd op juiste adres....
Aangetekend pakket wat aan het andere eind van de straat bezorgd wordt was ook een dieptepunt...
Nee we hebben hier niet al te goede ervaringen met PostNL ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
RGAT schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:46:
[...]

In mijn ervaring helaas niet, nu al twee jaar deze bezorger en ik denk tien pakketjes zelf mogen ontvangen, de rest bij buren, pakketpunten of in een andere straat...
Het is een soort apartementencomplex, bezorger belt bij 1 nummer aan en probeert daar alles te 'dumpen' met verhaal dat de buren niet thuis zijn...
Sta je dan met twintig (geen grap...) pakketjes in je gang...
PostNL reageert 'We gaan intern dit bekijken' en weigeren enige terugkoppeling helaas.
Grootste dieptepunt was net niet 1 jaar geleden toen deze bezorger elke dag alle pakketjes bij de shoarmatent leverde als een onofficieel pakketpunt, en dan aanvinken als bezorgd op juiste adres....
Aangetekend pakket wat aan het andere eind van de straat bezorgd wordt was ook een dieptepunt...
Nee we hebben hier niet al te goede ervaringen met PostNL ;w
Dat is inderdaad wel erg dramatisch, in zo'n geval zou ik toch zeker nog wat harder gaan klagen bij PostNL maar ook bij de verzender (doordat deze opdrachtgever is kan deze vaak bij PostNL wat meer bereiken), een bezorger als deze hoort er gewoon (op staande voet) uitgeflikkert te worden. Dat je als ontvanger geen terugkoppeling krijgt kan kloppen, je bent namelijk als ontvanger geen klant bij PostNL, dat is de verzender, daar communiceren ze in de regel wat makkelijker mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Zoals ik het goed gelezen heb heeft de verzender de dimms in blister in een gewone A4 envelop gestopt? Als het te dun is gaat het namelijk door de normale sorteermachines heen en als zo'n envelop dan met 80km/u door de machine gaat zal de scherpe blisterverpakking de envelop stukscheuren. Net alsof je een sleutel in een doodnormale envelop opstuurt.

Tip voor alle verkopers: gebruik altijd bubbeltjes enveloppen. Die scheuren niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Anoniem: 325463 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:52:
Zoals ik het goed gelezen heb heeft de verzender de dimms in blister in een gewone A4 envelop gestopt?

Tip voor alle verkopers: gebruik altijd bubbeltjes enveloppen. Die scheuren niet
Dat is mijn aanname lijkt mij de enige oplossing in een gewone envelop.
Eens over tweede punt, bij de action koop je er 3 voor 70ct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

De verantwoordelijkheid voor de verzending ligt bij de verkoper indien deze tevoren verzending als optie heeft aangegeven. De verkoper is ook degene die een overeenkomst heeft met PostNL, niet jij als ontvanger.
Dus in dit geval is het vooral zaak om samen met de verkoper het probleem op te gaan lossen waarbij de verkoper een klacht in moet dienen bij PostNL.
Echter indien er niet verzekerd verzonden is wordt het een lastig verhaal. Prijzige producten kun je daarom ook beter aangetekend of minimaal als pakketje versturen. En zelfs dan wordt het een lastig verhaal wanneer je als verzender de boel niet goed verpakt hebt - en daar lijkt hier toch sprake van.... 50 cent bespaard op een goede bubbelenvelop, kostenpost van 80 euro. Tja...

Dus, de verkoper zal jou in principe het geld terug moeten betalen als verzending tevoren een optie was (al vind ik het in dit soort gevallen altijd wel netjes om iets af te spreken om kosten te delen... Dus dat verkoper niet het hele bedrag terug hoeft te betalen). Verkoper kan een klacht indienen bij PostNL en jij kunt als ontvanger aangeven dat je van harte bereid bent mee te werken in het eventuele onderzoek van PostNL (al zal dat bij verzending via reguliere briefpost weinig voorstellen - als ze uberhaupt al iets gaan doen!).

(nb. heb het zelf ooit andersom gehad - zending die ik verzonden had beschadigd aangekomen. Gelukkig was die verzekerd verzonden en heb toen uiteindelijk van PostNL ook 500 euro uitbetaald gekregen. De koper had ik meteen al terugbetaald en die heeft toen heel netjes volledig meegewerkt aan het onderzoek van PostNL).

[ Voor 39% gewijzigd door kazz1980 op 07-07-2017 12:25 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
kazz1980 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:56:
De verantwoordelijkheid voor de verzending ligt altijd bij de verkoper - tenzij onderling anders afgesproken.
Bij een situatie tussen bedrijf en consument is dit inderdaad zo, tussen consumenten hoeft dit standaard niet zo te zijn, zie o.a. deze blog van Arnoud https://blog.iusmentis.co...ordt-op-risico-verzonden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Dennism schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:06:
[...]
Bij een situatie tussen bedrijf en consument is dit inderdaad zo, tussen consumenten hoeft dit standaard niet zo te zijn, zie o.a. deze blog van Arnoud https://blog.iusmentis.co...ordt-op-risico-verzonden/
Dat is enkel wanneer je als koper achteraf gevraagd hebt om te verzenden waar dit door de verkoper tevoren niet als optie was aangeboden.
Heeft de verkoper tevoren aangegeven dat verzending een optie is (bv. bij de advertentie), dan is verkoper toch echt verantwoordelijk voor de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
kazz1980 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:11:
[...]

Dat is enkel wanneer je als koper achteraf gevraagd hebt om te verzenden waar dit door de verkoper tevoren niet als optie was aangeboden.
Heeft de verkoper tevoren aangegeven dat verzending een optie is (bv. bij de advertentie), dan is verkoper toch echt verantwoordelijk voor de verzending.
Uiteraard, maar wettelijk gezien is het zo dat wanneer je niets afspreekt over verzenden (of vermeld in een advertentie) voor het tot stand komen van de overeenkomt dat tussen 2 particulieren het risico standaard bij de koper ligt om dat er dan uitgegaan wordt van afhalen bij de verkoper. Exact het omgekeerde van wat jij aangeeft in jouw post. En ook exact het omgekeerde dan bij tussen bedrijven en consumenten waar het risico altijd standaard bij de verkoper ligt. Enkel wanneer de verkoper het vooraf over verzenden heeft zal het risico bij verkoop tussen 2 particulieren bij hem liggen (behoudens andere afspraken gemaakt na de verkoop).

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 07-07-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Dennism schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:15:
[...]
Uiteraard, maar wettelijk gezien is het zo dat wanneer je niets afspreekt over verzenden (of vermeld in een advertentie) voor het tot stand komen van de overeenkomt dat tussen 2 particulieren het risico standaard bij de koper ligt om dat er dan uitgegaan wordt van afhalen bij de verkoper. Exact het omgekeerde van wat jij aangeeft in jouw post. En ook exact het omgekeerde dan bij tussen bedrijven en consumenten waar het risico altijd standaard bij de verkoper ligt. Enkel wanneer de verkoper het vooraf over verzenden heeft zal het risico bij verkoop tussen 2 particulieren bij hem liggen (behoudens andere afspraken gemaakt na de verkoop).
Klopt. Ik was iets te kort door de bocht. (inmiddels aangepast in mijn reactie). Ging er direct vanuit dat het een advertentie betrof met de melding dat verzenden een optie was. Meestal is dat ook het geval, maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door kazz1980 op 07-07-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
luckremers schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:05:
Het valt mij op dat PostNL er tegenwoordig een "zooitje" van maakt met brievenbuspost. Zo heb ik laats Koelpasta van een tweaker overgenomen, toen ontving ik een leeg kaartje met dezelfde mededeling. Ook heb ik een paar kaarten beschadigt ontvangen.
De hele brief post van PostNL is een groot verlies leidende tak van PostNL. En zal binnenkort nog erger worden als Sandd zich er in gaat mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
loki504 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:28:
[...]

De hele brief post van PostNL is een groot verlies leidende tak van PostNL. En zal binnenkort nog erger worden als Sandd zich er in gaat mengen.
Ik mag toch hopen dat er dan voor Sandd ook gaat gelden "gelijke monniken, gelijke kappen" en dat ze dan ook een normaal salaris moeten gaan uitkeren net als PostNL.

Zie bijv. deze Blog https://josbertlonnee.wor...post-bezorgen-voor-sandd/

Met een uitbetaling als onderstaande, maar schijnt ook nog eens dat Sandd bijv. geen pensioen opbouw heeft voor bezorgers, geen fatsoenlijke cao e.d.
Voor december 2015 deelde ik het bruto verdiende bedrag door het geschatte aantal uren dat ik daadwerkelijk in de postbezorging had zitten. Dus inclusief in het sorteren en heen en weer fietsen. Ik kwam op een bruto uurloon van ± €2,10! Ik ben niet de enige die dit ondanks de voorkennis eigenlijk toch wel schandalig weinig vindt. Een PostNL bezorger van 23 jaar of ouder krijgt gewoon €9,23 per uur.
Snap ik wel dat Sandd denkt dat ze goedkoper post kunnen bezorgen wanneer ze ook kunnen meegingen naar het contract voor "universe postdienst" met dit soort voorwaarden voor de bezorgers. Bezorgen voor PostNL is geen vetpot, maar dit slaat toch wel alles.

Zie ook bijv. de laatste kopjes in dit artikel: http://www.ad.nl/economie...kunnen-bezorgen~ac56fd6b/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Uiteraard zal Sandd zich aan de regels moeten houden. Maar een jaar 4 geleden was ik zelf ook brief bezorger. En daar maandag een dag was waar ze gewoon zwaar verlies maakte. De voor mij dan Donderdag en Zaterdag waren prima dagen voor ze. Omdat er ook huis en huis blaadjes bij zaten. En de rest van de dagen was ook al geen ver pot. Minder brieven bezorgen zorgde voorde niet echt voor minder werktijd. Maar wel een hoop minder inkomsten voor post. Nog minder brieven en ze zullen echt iets anders moeten verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:18

EvH

Net alsof je een sleutel in een doodnormale envelop opstuurt.
Dit is juist de reden dat ik "sleutels" standaard met bubbeltjes envelop verzend.
Deze vlieger gaat niet altijd op, ik heb ook bubbeltjes enveloppen retour ontvangen die gescheurd waren door transportschade. Uiteraard niet door de sleutel die zich in de verpakking bevind, maar door iets anders... ( soms zien de verpakkingen er zo smerig uit, alsof het klem heeft gezeten in de machine.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Elmar85 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:37:
Deze vlieger gaat niet altijd op, ik heb ook bubbeltjes enveloppen retour ontvangen die gescheurd waren door transportschade. Uiteraard niet door de sleutel die zich in de verpakking bevind, maar door iets anders... ( soms zien de verpakkingen er zo smerig uit, alsof het klem heeft gezeten in de machine.)
Ah dat gebeurd ook wel eens ja, maar meestal loopt de machine dan vast en zijn envelop en inhoud nog te verenigen.
Het blijft een verschil tussen 80% kans dat je normale envelop stuk gaat en bij bubbeltjesenveloppen onder de 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Elmar85 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:37:
[...]

Dit is juist de reden dat ik "sleutels" standaard met bubbeltjes envelop verzend.
Tja, alles kan kapot he....
Maar iets van enig gewicht verzenden in een papieren envelop zonder verdere versteviging is nagenoeg een zekerheid dat het onderweg stuk gaat. Terwijl hetzelfde in een bubbelenvelop een zeer grote kans heeft om onbeschadigd over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

Dennism schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:29:
[...]

Dat je moet kunnen bewijzen wat er in het pakket zat en dat je hier een factuur van moet tonen lijkt me vrij logisch, anders wordt het wel erg fraude gevoelig. Bij andere verzekeringen moet je in de regel ook bewijs aanleveren bij een claim. Als er ingebroken wordt in je huis of je huis brand af kun je ook niet zomaar roepen ik had een zeldzame muntcollectie van €100000 euro of bijv ik had een audiofiele muziekopstelling staan van €10000, wil je deze even uitbetalen graag. Die gaan je ook niet op je blauwe ogen geloven ;) wat imho ook logisch is.

Kilo vergoeding is volgens mij alleen van toepassing bij verzending naar het buitenland, bij binnenlandse verzending is uit mijn hoofd de vergoeding max €50 bij het niet voldoen aan alle voorwaarden.

De voorwaarden bij een verzekerde verzending vind ik ook niet echt onduidelijk: https://www.postnl.nl/Ima..._tcm10-9614.pdf?version=8

Zie Artikels 9 en 18

[...]

Grotendeels is de samenvatting correct. Aangifte bij de politie is echter niet nodig, mocht de verzender een onderzoek laten starten.

Netjes overleggen met de verkoper lijkt me inderdaad verstandig. In de regel zal je zelfs wanneer deze aansprakelijk is voor een paar tientjes geen zaak starten bij geen welwillendheid van de verkoper. Maar mogelijk is hij bereid tot teruggave van het geld of het maken van een 50/50 deal om de pijn enigszins te verzachten.
Nou ja, je betaald toch voor 500 euro verzekering? Alle tweedehands dingen van Marktplaats kunnen al niet, want men heeft er vaak geen factuur meer bij. Ik weet niet wat naast een factuur een geldig bewijs is om aan te tonen wat er in zat. Daar is PostNL ook compleet niet duidelijk. Het wordt heel eenvoudig aan de balie even ge-upsell't naar verzekerde verzending ipv reguliere verzending, maar zodra je het daadwerkelijk nodig hebt geeft men niet thuis.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 17:29
Heb soortgelijke zaken voorgehad met b-Post/PostNL hoor:
- tablet voor reparatie opgestuurd naar Nederland. PostNL levert zogezegd op een verkeerd adres. 'Jammer, maar kunnen we niets aan doen.'
- Telefoon wordt door b-Post niet afgeleverd op werkadres (onze postbodes kunnen daar niet op wachten hoor) en teruggestuurd naar Nederland. Pakketje geraakt 'verloren'. Opnieuw 'jammer maar helaas'.

Gelukkig in het eerste geval gecompenseerd geweest door de verkoper (was Retailheaven - ondertussen failliet - nogal mixed feelings op dit forum geloof ik, maar ik was alleszins fan :D). En in het tweede geval geld terug laten boeken door Paypal (ik kon namelijk via track-en-trace bewijzen dat het pakket nooit bij mij was afgeleverd).

Postbedrijven: bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

loki504 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:28:
[...]

... En zal binnenkort nog erger worden als Sandd zich er in gaat mengen.
Ehhh, Sandd bezorgt al lang allerlei post hoor. En die service is nog beroerder... :-(
ehtweak in "Pakketjes uit Engeland / UK / GB komen niet meer aan?"

We klagen wel veel alhier over PostNL, maar gezien het totale aantal postzendingen valt het nog reuze mee. Desalniettemin blijft iedere hickup/beschadiging/e.d. natuurlijk gewoon balen.

Maar al die kleine plastic envelopjes uit China komen vrijwel onbeschadigd alhier aan. En die leggen toch echt een veel langere/ingewikkeldere route af, dan een pakje/envelop dat binnen Nederland circuleert.

Ik heb liever dat PostNL brievenbuspakjes en 'gewone' pakjes aflevert dan dat DHL, GLS of Sandd dat doet. Het kan altijd beroerder. :X
Alleen met UPS heb ik betere ervaringen dan met PostNL.

Het lastige is en blijft dat menselijke arbeid nou eenmaal kostbaar is. En al die stappen in het logistieke traject, die zo'n pakje aflegt zijn potentieel een bron van falen.
Vrachtwaggel in, vrachtwaggel uit, lopende band op, lopende band af, man/vrouw die pakje aanpakt, weglegt, in rolcontainer stopt, met de barcode scanner in de rondte loopt, achter een balie in een kratje gooit, postzakken die leeggestort worden op een lopende band/opvangbak, etc, etc. Nog verbazingwekkend dat er zoveel GOED gaat! :+
En al die mannetjes/vrouwtjes komen soms in de verleiding om ietsepietsie minder gemotiveerd hun minimum loon baantje uit te voeren. Tja, en dan shit happens...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Ik weet dat Sandd ook post bezorgt. Maar ze willen ook net als PostNL onder de postwet vallen en ook postZegels verkopen. En 5 dagen p/w leveren. Dit geeft nog meer druk op de toch al slechte stand van briefpost PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:41
Schandalig eigenlijk dat PostNL er mee weg komt dat je betaalt om een dienst af te nemen en dat je je vingers mag kruisen of het pakket aan gaat komen en daarmee dus de dienst wordt afgeleverd.

Overigens, is het argument "verzenden in een bubbeltjesenvelop" niet nodig. In dat geval moest PostNL namelijk specifiek aangeven dat ik een blisterverpakking niet in een standaard A4 envelop moet gaan versturen. Dat de pakketjes met 80 km/h door een apparaat gaat is voor mij bekend als consument. Als dit blijkbaar niet geschikt is voor normale enveloppen moeten ze deze daar of niet door heen laten gaan of de consument voortijd voor waarschuwen.

[ Voor 53% gewijzigd door Robbie T op 07-07-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
MsG schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Nou ja, je betaald toch voor 500 euro verzekering? Alle tweedehands dingen van Marktplaats kunnen al niet, want men heeft er vaak geen factuur meer bij. Ik weet niet wat naast een factuur een geldig bewijs is om aan te tonen wat er in zat. Daar is PostNL ook compleet niet duidelijk. Het wordt heel eenvoudig aan de balie even ge-upsell't naar verzekerde verzending ipv reguliere verzending, maar zodra je het daadwerkelijk nodig hebt geeft men niet thuis.
Bij een inboedel of brand verzekering ben je ook gedekt tot X bedrag, maar dit betekend niet dat je automatisch X bedrag krijgt uitgekeerd na een diefstal of brand, ook daar zul je zoveel mogelijk bewijs moeten indienen.

Verder vind ik de voorwaarden van PostNL (zoals ik eerder ook al linkte) niet heel onduidelijk. Hoogstens "anders rechtsgeldig bewijs" is mogelijk wat onduidelijk, maar goed daar vallen zaken onder als officiële taxatie rapporten e.d.
9.4 Koninklijke PostNL bepaalt aan de hand van de door de
Afzender overgelegde bewijzen, zoals;
- het originele verzendbewijs;
- de aankoopnota;
- de verkoopnota, en/of
- ander rechtsgeldig bewijs van de waarde,
of de Afzender in aanmerking komt voor een
schadevergoeding en de hoogte daarvan.
Bij bepaling van de hoogte van de schadevergoeding
wordt bij gebruiksartikelen rekening gehouden met de
actuele waarde daarvan, mede bepaald door de
ouderdom of de staat waarin deze verkeren.
Dat het een makkelijke upsell is uiteraard, maar goed als je mogelijk gebruik gaat maken van een betaalde dienst, dan kijk je toch ook even naar de voorwaarden van die dienst zodat je gemakkelijk kan bekijken of de dienst voor jou in die situatie ook van waarde is?
Robbie T schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:53:

Overigens, is het argument "verzenden in een bubbeltjesenvelop" niet nodig. In dat geval moest PostNL namelijk specifiek aangeven dat ik een blisterverpakking niet in een standaard A4 envelop moet gaan versturen. Dat de pakketjes met 80 km/h door een apparaat gaat is voor mij bekend als consument. Als dit blijkbaar niet geschikt is voor normale enveloppen moeten ze deze daar of niet door heen laten gaan of de consument voortijd voor waarschuwen.
Heb je hier ook een wettelijke bron voor of is dit onderbuik gevoel? Verder geeft PostNL op de site vrij duidelijk aan dat normale bezorging in de basis voor brieven (papieren documenten) en kaarten is, en dat je voor andere zaken die door de brievenbus passen Briefpakketje+ zou moeten gebruiken. Waarbij ze duidelijk aangeven of wel te verzenden in een doosje tot een bepaald formaat of een bubbelenveloppe.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 07-07-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:41
Dennism schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:12:
[...]

Bij een inboedel of brand verzekering ben je ook gedekt tot X bedrag, maar dit betekend niet dat je automatisch X bedrag krijgt uitgekeerd na een diefstal of brand, ook daar zul je zoveel mogelijk bewijs moeten indienen.

Verder vind ik de voorwaarden van PostNL (zoals ik eerder ook al linkte) niet heel onduidelijk. Hoogstens "anders rechtsgeldig bewijs" is mogelijk wat onduidelijk, maar goed daar vallen zaken onder als officiële taxatie rapporten e.d.

[...]

Dat het een makkelijke upsell is uiteraard, maar goed als je mogelijk gebruik gaat maken van een betaalde dienst, dan kijk je toch ook even naar de voorwaarden van die dienst zodat je gemakkelijk kan bekijken of de dienst voor jou in die situatie ook van waarde is?

[...]

Heb je hier ook een wettelijke bron voor of is dit onderbuik gevoel? Verder geeft PostNL op de site vrij duidelijk aan dat normale bezorging in de basis voor brieven (papieren documenten) en kaarten is, en dat je voor andere zaken die door de brievenbus passen Briefpakketje+ zou moeten gebruiken. Waarbij ze duidelijk aangeven of wel te verzenden in een doosje tot een bepaald formaat of een bubbelenveloppe.
De TS geeft aan dat er is gekozen voor een brievenbuspakje+. PostNL geeft hierover op de website het volgende aan:
U kiest zelf de meest geschikte verpakking. Voor boeken of dvd’s gebruikt u bijvoorbeeld een stevig doosje. Voor kledingstukken is een envelop met bubbeltjesplastic heel geschikt.

Heeft u geen geschikte verpakking? Brievenbusdozen en enveloppen zijn verkrijgbaar op het postkantoor en online.
2. Afmetingen en gewicht controleren
Een Brievenbuspakje+ mag maximaal 38 x 26,5 x 3,2 cm groot en 2 kg zwaar zijn.
Hierin wordt niet aangegeven dat ik verplicht ben om een daadwerkelijk doosje van afmeting x of bubbeltjesenvelop x te gaan gebruiken. Het is slechts een voorbeeld.

Een blisterverpakking is over het algemeen lastig stuk te krijgen en biedt ansich voldoende bescherming in dit geval. een envelop kan dan ook prima door een afzender worden gezien als een geschikte verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Dennism schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:06:
[...]

Gut, ik had toch gehoopt dat hij geleerd had van de vorige keer toen hij deze materie eigenlijk voor iedereen vooral verwarrend maakte en later corrigeerde. Nu pakt hij wéér een titel die meer op de uitzondering ingaat dan de regel. In de tekst staat het wel beter:
In veel gevallen staat er in de advertentie dat er zal worden opgestuurd. In die situatie is de verkoper aansprakelijk: ten eerste omdat de plaats van aflevering dan “ter plaatse van de koper” is, en ten tweede omdat contractueel afgesproken is dat de verkoper gaat bezorgen en het niet-aankomen dan wanprestatie is.
Hier in V&A zie ik geen andere (verzend)situaties dan dat er ergens onderweg een afspraak wordt gemaakt dat verkoper het zal verzenden, waarmee het risico bij hem komt te liggen zolang er *niet* concreet een ander risico is afgesproken.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 07-07-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 12:01
Best grappig die PostNL rants..
Ikzelf bestel niet eens meer bij winkels die NIET met PostNL versturen.

UPS, DHL, Fedex... allemaal partijen waarbij het gegarandeert niet, niet op tijd, niet op het juist adres, niet heel aankomt.

Voor al deze partijen en de niet genoemde partijen geldt dat als je het niet verzekerd verstuurd (vaak gaat verzekering samen met aangetekend) er ook geen schadevergoeding kan plaats hebben.
Dat is ook logisch. De postwet en andere priviacy wetgeving regelt namelijk dat deze post/document/pakket vervoerders NIET in de pakketjes en enveloppen mogen kijken.

Dus als verzender niet aangeeft dat het enigerlei waarde heeft en het daarvoor verzekerd... jammer.

Het is zelfs zo dat als ze enige waar vermoeden die "verboden" is, ze de politie moeten inschakelen, die een last moet zien te krijgen van de officier van j. om een envelop of pakket te mogen openen.

Dat het vervelend is dat je pakketje niet (heel) is aangekomen... tja... bubbeltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Robbie T schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:39:
Hierin wordt niet aangegeven dat ik verplicht ben om een daadwerkelijk doosje van afmeting x of bubbeltjesenvelop x te gaan gebruiken. Het is slechts een voorbeeld.

Een blisterverpakking is over het algemeen lastig stuk te krijgen en biedt ansich voldoende bescherming in dit geval. een envelop kan dan ook prima door een afzender worden gezien als een geschikte verpakking.
De blisterverpakking zelf wel, maar niet de envelop.

Grappig dat ze al gok 3 jaar geleden de kartonnen envelop uit assortiment hebben gehaald (de 'brievenbusdoos' verdienen ze meer op), juist die kartonnen envelop was ideaal om zulke dingen mee te versturen (was 1,70 ofzo voor 3). Desnoods was een verstevigde A5/A4 envelop nog een optie geweest.

Ergens is het ook beetje common sense welke envelop voor wat te gebruiken, maar er moeten dus een berg 'uit de envelop gevallen' spul in hun sorteertcentra's liggen dat dus blijkbaar nergens meer heen gaat.

Dit geval was het een 'better safe then sorry', koper had desnoods een euro extra moeten vragen voor een sterkere envelop (die koop je al voor ~50 cent) of kartonnen envelop (gok een euro), de kans dat hij dan in de 0,01% uitval van PostNL zou zijn gekomen was dan nog kleiner. Gewaagde keuze van de koper om het in een simpele envelop te doen, had die desnoods met tap even volledig dicht gemaakt.

Wij hebben al jaren met de diverse postbedrijven probleem met kapotte dozen, kwijtgeraakte zut, kosten inmiddels verdubbeld aan verpakkingsmateriaal, maar de 'uitval' is wel daardoor enorm afgenomen. Versterkte dozen, bubbelenveloppen, craft-enveloppen, dan vraag je maar 50cent of een euro extra, je voorkomt wel een hoop gezeik.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 07-07-2017 17:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ergens is het ook beetje common sense welke envelop voor wat te gebruiken, maar er moeten dus een berg 'uit de envelop gevallen' spul in hun sorteertcentra's liggen dat dus blijkbaar nergens meer heen gaat.
Sleutels gaan over het algemeen direct de vuilnisbak in, elke nacht zijn dat er wel een stuk of 40. De rest waar nog een klein beetje kans aanwezig is dat het geïdentificeerd kan worden gaat naar afdeling onbezorgbare stukken. Alleen daar ga je niks krijgen tenzij
• Je de verzender bent
• Je nog het exacte opdruk en details hebt van de item(denk aan serienummer)

En dan nog is de kans groot dat je al direct te horen krijgt dat het er niet is.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 325463 op 07-07-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het laten rusten de beste oplossing is. De reden hiervoor is dat PostNL geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor haar eigen wanprestaties. Ze gooien het eerst op 'dan moet je het maar verzekerd verzenden' maar ook daarmee schijnt het regelmatig voor te komen dat je als klant naar je pakket of vergoeding kunt fluiten. Hoeven ze ook niet want ze worden beschermd door de postwet.

Lijkt me overigens wel dat de verzender verantwoordelijk is in dit geval dus daarmee kun je er het beste proberen uit te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 07-07-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 08:03
Ik zou zeggen.

Voor allebei is het een rot situatie dus we delen het verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Aghanim schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:34:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het laten rusten de beste oplossing is. De reden hiervoor is dat PostNL geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor haar eigen wanprestaties. Ze gooien het eerst op 'dan moet je het maar verzekerd verzenden' maar ook daarmee schijnt het regelmatig voor te komen dat je als klant naar je pakket of vergoeding kunt fluiten. Hoeven ze ook niet want ze worden beschermd door de postwet.

Lijkt me overigens wel dat de verzender verantwoordelijk is in dit geval dus daarmee kun je er het beste proberen uit te komen.
Overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Het is dan ook niet logisch om aan te nemen dat dit bij postbezorging anders is. Als je een half miljoen pakketten bezorgt per dag en een veelvoud daarvan in briefpost kun je gewoon niet verwachten dat dit foutloos gaat. Dat onze overheid er voor gekozen heeft postbezorging op ieder adres in Nederland betaalbaar te houden via bepaalde bescherming in de Postwet wat postbezorging in de basis veelal een best effort dienst maakt vind ik opzich logisch.

Dat daar zaken fout gaan is lastig en lullig voor de betrokkenen, juist ook door de postwet, want reclameren is lastig, zeker wanneer er geen verzekerde zending is afgenomen en ook bij verzekerde zending dien je inderdaad goed op te letten op de voorwaarden (heb deze wat eerder in de thread al gepost), voldoe je echter aan deze voorwaarden is reclameren in de regel vaak niet lastig, al kan het wel even duren, voldoe je niet aan de voorwaarden zal je inderdaad ook dan van een koude kermis thuiskomen maar dat is echter vrij logisch en zal bij zo'n beetje iedere dienst zo zijn waarbij je de voorwaarden niet respecteert. Dit is echter niet PostNL eigen, alle post / pakket bedrijven werken in de basis op deze manier, tenzij je via dure koeriersdiensten gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dennism schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:15:
[...]

Overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Het is dan ook niet logisch om aan te nemen dat dit bij postbezorging anders is. Als je een half miljoen pakketten bezorgt per dag en een veelvoud daarvan in briefpost kun je gewoon niet verwachten dat dit foutloos gaat. Dat onze overheid er voor gekozen heeft postbezorging op ieder adres in Nederland betaalbaar te houden via bepaalde bescherming in de Postwet wat postbezorging in de basis veelal een best effort dienst maakt vind ik opzich logisch.

Dat daar zaken fout gaan is lastig en lullig voor de betrokkenen, juist ook door de postwet, want reclameren is lastig, zeker wanneer er geen verzekerde zending is afgenomen en ook bij verzekerde zending dien je inderdaad goed op te letten op de voorwaarden (heb deze wat eerder in de thread al gepost), voldoe je echter aan deze voorwaarden is reclameren in de regel vaak niet lastig, al kan het wel even duren, voldoe je niet aan de voorwaarden zal je inderdaad ook dan van een koude kermis thuiskomen maar dat is echter vrij logisch en zal bij zo'n beetje iedere dienst zo zijn waarbij je de voorwaarden niet respecteert. Dit is echter niet PostNL eigen, alle post / pakket bedrijven werken in de basis op deze manier, tenzij je via dure koeriersdiensten gaat werken.
Ik ben het niet oneens met je. Waar ik mij enorm aan stoor is de houding van PostNL nadat iets misgegaan is. Direct schermen met eigen verantwoordelijkheid want niet verzekerd verzonden. Ik vind het krom dat ik me moet verzekeren omdat de partij waar ik een dienst (note bene de core business van het bedrijf) af neem dat blijkbaar niet altijd onder controle heeft. Het zou PostNL sieren om bij de gemaakte fout te zorgen voor een nette afhandeling, ongeacht de Postwet en keuze voor verzekerde verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Aghanim schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 00:03:
[...]

Ik ben het niet oneens met je. Waar ik mij enorm aan stoor is de houding van PostNL nadat iets misgegaan is. Direct schermen met eigen verantwoordelijkheid want niet verzekerd verzonden. Ik vind het krom dat ik me moet verzekeren omdat de partij waar ik een dienst (note bene de core business van het bedrijf) af neem dat blijkbaar niet altijd onder controle heeft. Het zou PostNL sieren om bij de gemaakte fout te zorgen voor een nette afhandeling, ongeacht de Postwet en keuze voor verzekerde verzending.
Ik denk dat PostNL dat mogelijk in de basis ook wel zou willen, echter dan krijg je een veel hogere prijs voor het verzenden van pakketten / brieven, en dat is juist iets dat de overheid niet wil, die wil een betaalbare redelijk betrouwbare postvoorziening (iets dat PostNL kan aanbieden door de postwet, voor zover bij mij bekend is de foutmarge nog steeds zeer ruim <1%) op ieder adres in Nederland, ook zo afgelegen als het maar kan binnen een redelijke tijd. Als je gaat praten over volledig gegarandeerde zendingen in plaats van feitelijk best effort zoals het nu is dan zullen daar ook andere tarieven voor komen.

Niet 100% vergelijkbaar maar als ik bijv iets naar een klant van ons wil hebben de volgende dag kan ik een koerier laten rijden voor laten we zeggen een gemiddeld eurotje of 100 tot 150 en gegarandeerde bezorging, of ik kan dat via PostNL doen voor <7 euro, met de zeer kleine kans dat er iets misgaat. Nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Waarnemer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:04:

Dat het vervelend is dat je pakketje niet (heel) is aangekomen... tja... bubbeltjes...
Modules zijn eruit gejat en envelop weer geseald, dat noemen ze diefstal en heeft niets met heel aankomen te maken.
L..e..z..e..n..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:14
Bad Brains schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:31:
[...]

Modules zijn eruit gejat en envelop weer geseald, dat noemen ze diefstal en heeft niets met heel aankomen te maken.
L..e..z..e..n..
Of de modules zijn eruit gevallen tijdens het sorteren (PostNL waarschuwt hier ook voor. Doe geen losse dingen in een bubbel envelop) en vervolgens is er een briefje in gedaan door de bezorger.

Waarom zou iemand bij PostNL geheugenmodules jatten? Ze weten op voorhand niet wat erin zit.

Vraag maar eens hoeveel sleutels PostNL jaarlijks tussen de machines vind. Of zijn die ook allemaal gestolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
.Maarten schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:36:
[...]

Of de modules zijn eruit gevallen tijdens het sorteren...
Welk gedeelte van een dichte envelop begrijp je precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 16:14

mark-k

AKA markkNL

Bad Brains schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:19:
[...]

Welk gedeelte van een dichte envelop begrijp je precies niet?
Dus jij denkt dat er geen enkele manier is waarop die envelop open zou kunnen gaan zonder dat een persoon die moedwillig geopend heeft? Dan heb je nog veel te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46
.Maarten schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:36:
[...]

Of de modules zijn eruit gevallen tijdens het sorteren (PostNL waarschuwt hier ook voor. Doe geen losse dingen in een bubbel envelop) en vervolgens is er een briefje in gedaan door de bezorger.

Waarom zou iemand bij PostNL geheugenmodules jatten? Ze weten op voorhand niet wat erin zit.

Vraag maar eens hoeveel sleutels PostNL jaarlijks tussen de machines vind. Of zijn die ook allemaal gestolen?
Inderdaad, het probleem is dat de machines van PostNL de post eigenlijk 'misbruiken'. De flexibiliteit van een geheugenreep is niet zoals van een verjaardagskaartje. Voor de rest boeit PostNL niks wat de inhoud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:45

rdejongjr

Gnome

Daarom ging ssd/geheugen/klein grut bij ons ook in een A4+ bubbelenvelop, minder kans dat de machines ze opvraten.

Alles kleiner dan dat komt 9/10 keer wel aan maar 1/5 van de klanten waarvan het wel aan kwam en die in een normale envelop shit terug stuurden konden een mailtje krijgen met foto' s van kromme modules of lege pakketjes.

Garanties en verzekeringen helpen geen ene fluit bij PostNL, de opties zijn leuk maar dan moet het gehele traject vanaf inpakken tot afgeven bij PostNL zijn vastgelegd en voorzien van de nodige documentatie anders kun je enkel hopen op een belachelijke kiloprijs.

Komt er op neer dat je moet nagaan wat er is afgesproken met de verkoper over de wijze van verzenden en wie daarvoor het risico wil dragen. (meeste advertenties adviseren ophalen en risico verzenden voor de koper) Succes met het overleg bij je verkoper en voor de anderen, haal het op, laat het als echt pakket verzenden en/of spreek het goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen de "ik ook"-posts stoppen hier? Dit is niet het algemene "rant hier op PostNL"-topic en voegen niets aan de discussie toe of helpt de TS met zijn probleem.

Volgende "ik ook"-posts worden zonder pardon de TC ingegooid.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 12:01
Bad Brains schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:31:
[...]

L..e..z..e..n..
Dan moet je goed schrijven:
Bad Brains schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:08:
[...]
Envelop is leeg en zit in doorzichtig folie met een begeleidend briefje.
Ik heb het gelezen. Bij beschadigde post komt het veelvuldig voor dat er een zakje omheen gedaag wordt zodat wat er nog is, bij elkaar wordt gehouden.

Jij wilt uit pure teleurstelling dat we allemaal meegaan in je diefstal verhaal. Maar helaas pindakaas. Dat doen we dus niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Waarnemer schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:16:

Ik heb het gelezen. Bij beschadigde post komt het veelvuldig voor dat er een zakje omheen gedaag wordt zodat wat er nog is, bij elkaar wordt gehouden.

Jij wilt uit pure teleurstelling dat we allemaal meegaan in je diefstal verhaal. Maar helaas pindakaas. Dat doen we dus niet allemaal.
De zak heb ik inmiddels opengemaakt, 1 lipje van een hoek is los en daar past geen losse module door.
De rest van de "flap" om te sluiten zit echt nog vast/weer vastgemaakt.
Geloof niet dat hier spullen uitgevlogen zijn met 80km per uur, hoewel ik de A4 envelop zonder extra's geen handige verzending vind ziet het er hier niet naar uit dat er iets is uitgeschoten.
Envelop zit echt gewoon dicht.

• Bad Brains
Niet netjes onder jezelf reageren maar ik weet niet of tie anders een bump krijgt.

tl;dr versie

Verkoper heeft bij Post NL formulieren ingevult i.v.m. intern onderzoek, geloof niet dat daar ooit iets over is terug gekoppeld (door PostNL).
Verkoper heeft aangifte gedaan, politie heeft mij gemaild dat IK aangifte moet doen.
Ook al ben ik nooit eigenaar geweest, heb het nooit fysiek in mijn handen gehad ben ik toch maar aangifte gaan doen.

Krijg na een week of wat bericht van hun "onderzoek"

U hebt op 27-07-2017 aangifte gedaan bij de politie. Het nummer van deze aangifte is
PL1300-170727-35719xxxx.
Wij hebben uw aangifte bekeken en komen tot de conclusie dat u iets verloren hebt of niet zeker
weet of het gestolen of verloren is.
In beide gevallen is er geen sprake van een strafbaar feit. U
kunt dus ook geen aangifte doen.

Kijk, op zo'n moment ben ik er HELEMAAL klaar mee.
Weet niet wat jullie daar lezen maar ik lees alleen maar nonsense.

Anyways, wilde er geen energie meer insteken en heb bij het terugkoppelen van het verhaal naar de tweaker in kwestie gevraagd of we het verlies kunnen delen.
Sportief genoeg is daar ja op geantwoord en heb ik iig nog iets van mijn geld terug (en hij wat minder opbrengst/winst)

Opgelost nee, ben zeer teleurgesteld en ben wel een stuk wijzer in hoe ik mijn advertenties ga bewoorden want op de hulp van PostNL noch de PoPo hoef je iets te verwachten.

Afgesloten, klaar mee...

Pagina: 1