Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianBorghuis
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-05 09:11
Hallo,
Ik heb bij sommige websites dat ik de duitse variant krijg sinds dat ik deze router heb.
Alles staat in de interface op Nederlands dus snap ook niet hoe, en kan soms erg iritant zijn.
Bijvoorbeeld minecraft.net had ik eerst altijd in het nederlands en nu laad die in het duits.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10
- Android 10
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Reset
...

Beste antwoord (via JulianBorghuis op 07-08-2020 13:23)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:23
Dit komt niet doordat je een IP adres hebt dat in Duitsland geregistreerd is maar wordt veroorzaak door de DNS server die je gebruikt.
1.1.1.1 is de Cloudflare DNS en die zal wel een DNS server gebruiken die in Duitsland staat.

Gebruik gewoon de DNS van je provider dat is slimmer en sneller.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
Wat is je public IP en je DNS?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulianBorghuis
Public IP? Waarom??

DNS: 1.1.1.1 en 1.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Heb je een dynamisch IP? Kun je dezelfde websites eens incognito testen met bv een 3G of 4G verbinding via je telefoon?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 10:14
JulianBorghuis schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Public IP? Waarom??

DNS: 1.1.1.1 en 1.0.0.1
Je hoeft het niet te geven maar het komt voor dat als je een public IP uit Duitsland hebt, je automatisch naar Duitse websites wordt geleid.
FF checken?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:51
Waar wijst je public IP naar toe als je die opzoekt op internet, via whatismyipaddress,com bijvoorbeeld?

Verder: wat is deze router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-05 22:34
Vaak wordt de taal bepaald ahv publieke ipadres (geo-locatie).
Maw, als je een "duitse" ip adres hebt gekregen, zullen veel websites jou de duitse taal laten zien.

edit: Iemand was mij al voor

[ Voor 5% gewijzigd door ljsquare op 07-08-2020 12:15 ]

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarschijnlijk heb je door de andere router een nieuw IP-adres van je provider gekregen, want het hardware adres is veranderd, En vanwege het opraken van de ip adressen is het nieuwe ip-adres eentje die nog in duitsland geregistreerd staat

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianBorghuis
AVM FRITZ!Box 7590

Public ip voorruit:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
(KPN)

icognito met 3g komt nederlandse site

[ Voor 64% gewijzigd door Equator op 07-08-2020 13:46 . Reden: dat hoeft niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:22
Zit er een verschil in de accept-language request header als je dezelfde website bezoekt via de vaste lijn en 3g, met dezelfde device?

Overigens hoort het IP bij KPN NL en staat netjes als NL bekend, dus geo-locatie op basis daarvan valt bijna uit te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door ShitHappens op 07-08-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zet 'm even tussen [members-only] tags

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JulianBorghuis schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:15:
AVM FRITZ!Box 7590

Public ip voorruit: *.*.*.* (KPN) (Verwijder ik binnen 1 minuut)

icognito met 3g komt nederlandse site
Je had ook kunnen vragen hoe je dat zelf controleert. Beetje raar dat @Ora et Labora het IP-adres vraagt in plaats van de link waar je het kan zien.

@JulianBorghuis De members-only tag is [mo]

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 07-08-2020 12:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:25

MagicTempest

Fly pig!

In ieder geval komt dat IP adres volgens verschillende GeoIP databases uit Overijssel. Dus dat is hem niet

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@JulianBorghuis je bent een / vergeten bij het sluiten van de members-only tag.

Het moet zijn:

code:
1
[members-only]blablabla[/members-only]

offtopic:
@Room42 beiden zijn geldig, zie Overzicht van UBB-codes #tag_membersonly :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bas170 op 07-08-2020 12:23 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JulianBorghuis
Bas170 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:22:
@JulianBorghuis je bent een / vergeten bij het sluiten van de members-only tag.

Het moet zijn:

code:
1
[members-only]blablabla[/members-only]
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je IP-adres komt inderdaad gewoon uit NL. Heb je het al eens in een private window geprobeerd?

En wat heb je, zoals @ShitHappens ook aanstipt, bij de taalvoorkeursinstellingen van de browser? Welke browser gebruik je?

Je kunt je IP-adres trouwens checken op, bijvoorbeeld, https://www.whatismyip.com/

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 07-08-2020 12:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gebruik eens een andere DNS die geen gebruik maakt van Anycast. Dat kan het probleem veroorzaken.
Gebruik anders je ISP even voor DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:05

3raser

⚜️ Premium member

Heb je meerdere apparaten achter diezelfde router en hebben die ook allemaal hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Maak je verder geen gebruik van een VPN oid? Welke taal staat je browser ingesteld?

Andere redenen kan ik verder niet verzinnen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• Ben(V)
Dit komt niet doordat je een IP adres hebt dat in Duitsland geregistreerd is maar wordt veroorzaak door de DNS server die je gebruikt.
1.1.1.1 is de Cloudflare DNS en die zal wel een DNS server gebruiken die in Duitsland staat.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb je het ook in een andere browser? Andere apparaat? Windows taal/locatie? Geen VPN? Wat zegt de landcode op testing sites zoals whatsmyip? Zoveel zaken ontbreken (zoals welke router), dat je wel van alles kan roepen maar er geen chocola van kan maken.

@Ben(V) Ik draai ook die DNS en die problemen heb ik totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ben(V) schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:23:

Dit is toch onzin? Of snap ik het niet? Want een webserver heeft geen enkele manier om te achterhalen welke DNS server iemand gebruikt. Het is niet dat mensen of browsers aan webservers vertellen "Oh en BTW, ik heb DNS-server 1.1.1.1 gebruikt voor de lookup"

Het publieke IP-adres had gekund, maar dat is het blijkbaar niet. Ik zou ook eerst de taalinstellingen van de browser controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
M’n vrouw heeft dit ook, maar haar werklaptop verbindt met een server in DE.

Dus just 2 be sure: geen VPN naar Duitsland voor internetverkeer?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Kalentum schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Dit is toch onzin? Of snap ik het niet? Want een webserver heeft geen enkele manier om te achterhalen welke DNS server iemand gebruikt. Het is niet dat mensen of browsers aan webservers vertellen "Oh en BTW, ik heb DNS-server 1.1.1.1 gebruikt voor de lookup"
Deze sites hebben waarschijnlijk vele verschillende servers in verschillende landen. Een Duitse DNS server geeft het IP van een Duitse webserver terug, een Nederlandse DNS server geeft het IP van een Nederlandse webserver terug, etc....?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:03

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dit is toch onzin? Of snap ik het niet?
De client vraagt een IP adres op bij de DNS server. Als deze niet in de cache zit wordt er een forward gedaan en daarbij wordt het adres van de forwarder gebruikt. Als die laatste een 'Duits' geregistreerd adres heeft en bijv. resolved via cloudflare welke response geeft op basis van de de requester dan kan het zijn dat je het IP adres krijgt van de Duitse variant.

Maar zoals je zelf al aangeeft zou dat alleen werken als er per 'land' een website met eigen adres bestaat.

Het gebeurd de laatste tijd ook vaak dat google een verkeerde locatie heeft opgeslagen, eventueel kan je die hier handmatig aanpassen: https://www.google.nl/preferences#location

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 07-08-2020 13:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Dan ben je wel op een enorm creatieve manier DNS te misbruiken voor iets dat perfect door HTTP Accept-Language kan worden afgehandeld maar ja. Het lijkt me een kleine kans dat er een website eigenaar is die dat op deze manier inricht. Maar goed, alles wat kan gebeurt, dus tja.

Net even gekeken, maar Minecraft.net gebruikt de Accept-Language header. Dus als je je browser taal voorkeur wijzigt naar Duits, dan wordt de website in het Duits getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Kalentum schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:53:
Dan ben je wel op een enorm creatieve manier DNS te misbruiken voor iets dat perfect door HTTP Accept-Language kan worden afgehandeld maar ja. Het lijkt me een kleine kans dat er een website eigenaar is die dat op deze manier inricht. Maar goed, alles wat kan gebeurt, dus tja.
Bij bijvoorbeeld streamingdiensten (Netflix etc.) is/was het best gebruikelijk om op deze manier bezoekers uit verschillende landen verschillende content voor te schotelen... Kan me verder ook niet zo goed voorstellen waarom je dit op een website als die van Minecraft zou willen.

Maar, blijkbaar is het probleem wel opgelost met het aanpassen van de DNS server? Tenminste, @JulianBorghuis heeft die post als beste antwoord gemarkeerd, dat interpreteer ik maar als "Bedankt, het werkt" bij gebrek aan andere terugkoppeling? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Xander schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

Deze sites hebben waarschijnlijk vele verschillende servers in verschillende landen. Een Duitse DNS server geeft het IP van een Duitse webserver terug, een Nederlandse DNS server geeft het IP van een Nederlandse webserver terug, etc....?
Dit is technisch mogelijk maar is het ook wenselijk? Hoe ga je dit als beheerder van een domein regelen? De TS geeft aan dat het bijvoorbeeld om minecraft.net gaat. Zou die beheerder werkelijk zijn DNS records op Duitse servers anders inregelen? Dat is praktisch bijna onmogelijk te beheren lijkt me. Bovendien moet je dan ook daadwerkelijk een andere server in Duitsland hebben anders heeft het nog geen nut. Want als je website maar 1 IP adres heeft dan kan een IP adres alleen daar nooit een andere taal van maken.

Ik denk (en hoop) dus dat het niet de DNS server is die bepald of je een Duitstalige versie van een website te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
3raser schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:04:
Hoe ga je dit als beheerder van een domein regelen? De TS geeft aan dat het bijvoorbeeld om minecraft.net gaat. Zou die beheerder werkelijk zijn DNS records op Duitse servers anders inregelen? Dat is praktisch bijna onmogelijk te beheren lijkt me.
Zo?
DukeBox schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:37:
De client vraagt een IP adres op bij de DNS server. Als deze niet in de cache zit wordt er een forward gedaan en daarbij wordt het adres van de forwarder gebruikt. Als die laatste een 'Duits' geregistreerd adres heeft en bijv. resolved via cloudflare welke response geeft op basis van de de requester dan kan het zijn dat je het IP adres krijgt van de Duitse variant.
Ik denk (en hoop) dus dat het niet de DNS server is die bepald of je een Duitstalige versie van een website te zien krijgt.
Ik was in de veronderstelling dat het aanpassen van de DNS-server het probleem heeft opgelost, aangezien @JulianBorghuis de reactie van @Ben(V) als beste heeft gemarkeerd. Maar misschien ben ik nu voorbarig met mijn conclusies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:54
[...]

Het publieke IP-adres had gekund, maar dat is het blijkbaar niet. Ik zou ook eerst de taalinstellingen van de browser controleren.
Dat kan prima, en is vooral handig als je op globale schaal dingen aan het doen bent. Dan kan je bijvoorbeeld mensen in Duitsland direct naar je Duitse servers sturen, en mensen in Amerika naar de Amerikaanse servers, ook al gebruik je dezelfde domeinnaam. Dit is wat Amazon bijvoorbeeld support op het gebied van DNS resolving: https://docs.aws.amazon.c...Guide/routing-policy.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianBorghuis
Sorry bedankt het werkt

het is te heet hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Xander schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:59:
[...]

Bij bijvoorbeeld streamingdiensten (Netflix etc.) is/was het best gebruikelijk om op deze manier bezoekers uit verschillende landen verschillende content voor te schotelen... Kan me verder ook niet zo goed voorstellen waarom je dit op een website als die van Minecraft zou willen.

Maar, blijkbaar is het probleem wel opgelost met het aanpassen van de DNS server? Tenminste, @JulianBorghuis heeft die post als beste antwoord gemarkeerd, dat interpreteer ik maar als "Bedankt, het werkt" bij gebrek aan andere terugkoppeling? :+
Xander schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Zo?

[...]

[...]

Ik was in de veronderstelling dat het aanpassen van de DNS-server het probleem heeft opgelost, aangezien @JulianBorghuis de reactie van @Ben(V) als beste heeft gemarkeerd. Maar misschien ben ik nu voorbarig met mijn conclusies. :)
Dat kun je beter via IP routering doen dan via DNS. Zo kan de DNS dienst zelf er bijvoorbeeld voor zorgen dat IP adres 1.1.1.1 naar een Nederlandse server gaat terwijl datzelfde IP adres in de VS naar een Amerikaanse server wijst. Iedere Henk en Ingrid kan een DNS server draaien. Hoe ga je er dan voor zorgen dat je dienst via die DNS server ook juist te bereiken is? Stel dat je een DNS verzoek start op een willekeurige root-server, hoe gaat die je dan ooit in het juiste land brengen?

Naar mijn mening is DNS de minst goede manier om de taal van een website mee aan te passen. En ik ben ook pas overtuigd als iemand mij het tegendeel kan bewijzen via een DNS request welke verschillende IP adressen laat zien op verschillende DNS servers die allebei authorized zijn. }:O

[ Voor 22% gewijzigd door 3raser op 07-08-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
3raser schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:10:
[...]

[...]

Dat kun je beter via IP routering doen dan via DNS. Zo kan de DNS dienst zelf er bijvoorbeeld voor zorgen dat IP adres 1.1.1.1 naar een Nederlandse server gaat terwijl datzelfde IP adres in de VS naar een Amerikaanse server wijst. Iedere Henk en Ingrid kan een DNS server draaien. Hoe ga je er dan voor zorgen dat je dienst via die DNS server ook juist te bereiken is? Stel dat je een DNS verzoek start op een willekeurige root-server, hoe gaat die je dan ooit in het juiste land brengen?
Geen idee maar ik weet wel dat het mogelijk was om de USA variant van Netflix te bekijken door het aanpassen van de DNS server. (was, volgens mij hebben ze dit soort dingen ondertussen wel uitgebannen)

Ook is het probleem in dit topic blijkbaar opgelost met het aanpassen van de DNS server.

Welke conclusie trek jij daar dan uit?

Erg handig blijkt het inderdaad niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Dit is technisch mogelijk maar is het ook wenselijk? Hoe ga je dit als beheerder van een domein regelen? De TS geeft aan dat het bijvoorbeeld om minecraft.net gaat. Zou die beheerder werkelijk zijn DNS records op Duitse servers anders inregelen? Dat is praktisch bijna onmogelijk te beheren lijkt me. Bovendien moet je dan ook daadwerkelijk een andere server in Duitsland hebben anders heeft het nog geen nut. Want als je website maar 1 IP adres heeft dan kan een IP adres alleen daar nooit een andere taal van maken.

Ik denk (en hoop) dus dat het niet de DNS server is die bepaald of je een Duitstalige versie van een website te zien krijgt.
Dat is geen handwerk, hoor. :o En die Duitse server is voor een site als Minecraft geen enkel probleem, die hebben (geautomatiseerd) server (lees caches) over de hele wereld. Je wordt automatisch naar de dichtstbijzijnde server gerouteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Het gebeurd ook niet voor alle websites.
Enkel de sites die het denken beter te weten dan de gebruiker.

Vind het zelf bijzonder irritant dat er of en toe automatisch naar een Nederlandse versie van een site wordt overgeschakeld terwijl ik hem gewoon in het Engels wil lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Xander schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Geen idee maar ik weet wel dat het mogelijk was om de USA variant van Netflix te bekijken door het aanpassen van de DNS server. (was, volgens mij hebben ze dit soort dingen ondertussen wel uitgebannen)

Ook is het probleem in dit topic blijkbaar opgelost met het aanpassen van de DNS server.

Welke conclusie trek jij daar dan uit?

Erg handig blijkt het inderdaad niet te zijn.
De website minecraft.net verloopt via Amazon Cloudfront. Het lijkt me eerder dat zij hier iets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Uiteraard ligt het aan de DNS server van Cloudflare.
Als je namelijk de DNS server van google gebruikt (8.8.8.8) doet die dat niet want die staan gewoon hier in Nederland.

Maar je moet gewoon geen andere DNS servers gebruiken.
Die van je provider zitten op het eigen netwerk van je provider en gaan dus niet het internet op, zijn dus sneller en minder kosten voor je provider.

En wie gaat roepen, "kan mij die kosten voor de provider schelen" moet maar eens bedenken of die provider zijn kosten misschien doorberekend aan z'n klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:08

RnB

Ben(V) schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:48:
Uiteraard ligt het aan de DNS server van Cloudflare.
Als je namelijk de DNS server van google gebruikt (8.8.8.8) doet die dat niet want die staan gewoon hier in Nederland.

Maar je moet gewoon geen andere DNS servers gebruiken.
Die van je provider zitten op het eigen netwerk van je provider en gaan dus niet het internet op, zijn dus sneller en minder kosten voor je provider.

En wie gaat roepen, "kan mij die kosten voor de provider schelen" moet maar eens bedenken of die provider zijn kosten misschien doorberekend aan z'n klanten.
Wil je alsjeblieft stoppen dit soort onzin uit te kramen?

Dat een DNS server in land X staat, krijg je niet ineens websites in de taal van land X.

Als jij een DNS request doet voor een .nl domein, krijg je netjes een Nederlandse website voor je kiezen, ook van een DNS server die in China of Noorwegen staat.

Dit issue moet dus een andere oorzaak hebben.

Websites doen aan geolocatie adhv je public ip, misschien heeft KPN een nieuw blok wat eerder door een Duits bedrijf is gebruikt? En anders een browser instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Misschien moet even het hele topic lezen voor je "onzin" begint te schreeuwen.
Met name deze post:
DukeBox in "Last van duitse websites"

Als jouw waarheid correct was dan was z'n probleem niet opgelost dood van Dns te veranderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ben(V) op 07-08-2020 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:02:
Als jouw waarheid correct was dan was z'n probleem niet opgelost dood van Dns te veranderen.
Misschien moet je eens kijken naar je eigen waarheid verkondigen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:08

RnB

Ben(V) schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:02:
Met name deze post:
DukeBox in "Last van duitse websites"

Ik heb mij inderdaad alleen gericht op jou, want dat wordt als ''oplossing" gezien.

Ik probeer de TS en diegene die er geen verstand van hebben, te beschermen tegen informatie wat niet correct is.

Ik zou zeggen, lees je eens in in DNS, hoe het werkt, wat het doet en kijk dan nog eens naar jouw posts.

En leuk dat je Dukebox zijn post erbij haalt, maar ook dat is incorrect. :P

Zo een domein (.net/.com) kijkt (meestal, want niet altijd) naar jouw ip adres om jouw locatie grof te bepalen en jou zo een bepaalde taal voor te schotelen. Dat doet niet de DNS server, die geeft jou gewoon puur het ip adres want bij de hostname hoort die jij zoekt.

[ Voor 58% gewijzigd door RnB op 07-08-2020 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@RnB Amazon doet wel degelijk geolocation op basis van DNS. Is een EDNS0 extentie waarbij de recursor een afgekapt deel van het client IP doorgeeft bij het resolven van een hostnaam. Als de recursor dat niet meegeeft pakt Amazon het IP van de recursor, wat in geval van cloudflare blijkbaar een server in Duitsland is, waarna je het IP krijgt van een Duitse webserver die standaard ingesteld kan zijn op Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
RnB schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:06:
[...]

Ik heb mij inderdaad alleen gericht op jou, want dat wordt als ''oplossing" gezien.

Ik probeer de TS en diegene die er geen verstand van hebben, te beschermen tegen informatie wat niet correct is.
Leuk dat je er ondertussen even aan voorbij gaat dat het wijzigen van de DNS-server voor TS ook daadwerkelijk een oplossing is gebleken.

Kun je het wel tussen aanhalingstekens zetten maar dat doet toch niets af aan wat TS ervaart? :D

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 08-08-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja er zijn nu eenmaal altijd mensen die in plaats van proberen te helpen behoefte aan een ver pies wedstrijdje hebben.

Maar je kunt nu eenmaal niet redetwisten met een oplossing die werkt ook al begrijp je het niet.

Pagina: 1