Opeens volledige postcode noodzakelijk bij V&A advertentie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:29
Ik wilde net een nieuwe V&A advertentie plaatsen en tot mijn verrassing werd mij verteld dat ik een volledige postcode in moest vullen, in plaats van alleen de vier cijfers die ik tot nu toe altijd invulde.

Zeker omdat die info volledig openbaar beschikbaar is vind ik het totaal niet prettig dat iedereen, ook zonder account op Tweakers (!), zomaar mijn exacte postcode kan zien en daarmee dus precies de straat kan achterhalen waar ik woon.
Met alleen de vier cijfers werd er een globaal gebied aangegeven en dat lijkt mij meer dan genoeg om te bepalen of iemand in de buurt woont of niet.

Kortom, ik zou graag willen pleiten voor het terugdraaien van de wijziging, of het onzichtbaar maken van de postcode (alleen voor Tweakers inzichtelijk) en daarmee alleen de plaatsnaam te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Zet er AA neer in plek van je eigen letters dat is meestal de postbus... in de stad..

ik doe dat bij MP al jaren..

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

EDIT schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:15:
Ik wilde net een nieuwe V&A advertentie plaatsen en tot mijn verrassing werd mij verteld dat ik een volledige postcode in moest vullen, in plaats van alleen de vier cijfers die ik tot nu toe altijd invulde.

Zeker omdat die info volledig openbaar beschikbaar is vind ik het totaal niet prettig dat iedereen, ook zonder account op Tweakers (!), zomaar mijn exacte postcode kan zien en daarmee dus precies de straat kan achterhalen waar ik woon.
Waar ligt je angst precies? Uit oprechte interesse :)
Uiteindelijk ga je toch wel je adres geven voor een eventuele attractie dus iemand die kwade bedoelingen mocht hebben komt er wel uiteindelijk achter.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 07-08-2020 10:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Als Tweaker zou het fenomeen privacy je toch wel aan moeten spreken ;)
Ik vind het geven van mijn adres aan iemand met wie ik zaken doe geen enkel probleem, maar ik wil geen informatie waarmee ik persoonlijk te identificeren ben openbaar (!) online hebben staan. Bij mij is de postcode zo ongeveer huisgebonden namelijk.
En natuurlijk kan ik wel een nep-postcode in gaan voeren (dat heb ik nu maar even voor deze specifieke advertentie gedaan), maar daarmee doe je volgens mij weer het hele idee achter het invoeren van de postcode teniet.

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 07-08-2020 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54

crisp

Devver

Pixelated

Dit lijkt een oversight te zijn geweest bij het refactoren van het V&A formulier. Ik haak onze productowner @ikloon even aan :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

EDIT schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:27:
Als Tweaker zou het fenomeen privacy je toch wel aan moeten spreken ;)
Ik vind het geven van mijn adres aan iemand met wie ik zaken doe geen enkel probleem, maar ik wil geen informatie waarmee ik persoonlijk te identificeren ben openbaar (!) online hebben staan. Bij mij is de postcode zo ongeveer huisgebonden namelijk.
En natuurlijk kan ik wel een nep-postcode in gaan voeren, maar daarmee doe je volgens mij weer het hele idee achter het invoeren van de postcode teniet.
Ik begrijp je punt hoor. Helemaal!

Nu ben ik zelf ook niet vies van een gezonde dosis achterdocht, en ondanks dat ik het me wel eens gerealiseerd heb dat een postcode je aardig op de kaart zet maar persoonlijk til ik er in dit geval niet zo zwaar aan en vul ik altijd de postcode in. Voor de meeste mensen is het ook slechts een pure indicatie van meestal een groter woningengebied.

Maar ik zie dat het al wel weer mogelijk gemaakt wordt voor diegene die het een probleem vinden :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Als het goed is is het nu weer mogelijk om ook een gedeeltelijke postcode op te geven (voor NL gebruikers, sorry Belgen...)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Yes, het werkt! Geweldig, heel erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus Afstandbepaling V&A weer "defect" is nog steeds / weer kapot?

@EDIT ik snap je punt, dat je niet gevonden wil worden "in het echt" maar tegelijkertijd vind ik je dus ook niet als je om de hoek zo wonen van me en ik zoek dus wel zoals ik in bovenstaand topic vermeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Andere mensen, andere wensen ;) Het maakt mij persoonlijk dan weer vrij weinig uit dat het via die functie misschien minder zichtbaar is.
Overigens gaat het bij mijn postcode gewoon goed en staat ook de juiste stad erbij, dus voor specifiek mijn advertenties speelt dat probleem dus niet.

[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 07-08-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
cactusman schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:16:
Zet er AA neer in plek van je eigen letters dat is meestal de postbus... in de stad..

ik doe dat bij MP al jaren..
Ik heb op twee verschillende adressen AA als letters gehad in de postcode... En ook de zakelijke postbussen waar ik in het verleden en nu mee werk in verschillende plaatsen (res. Amersfoort, Leusden en Apeldoorn) hebben nooit AA in de postcode gehad. Oftewel wat je zegt klopt niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Eerder 'nog steeds' dan 'weer'; daar is namelijk met deze refactor nog niets mee gedaan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

crisp schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:55:
[...]

Eerder 'nog steeds' dan 'weer'; daar is namelijk met deze refactor nog niets mee gedaan...
Ah, oke :)

Maar, en allicht kaap ik nu dit topic een beetje; sommige mensen willen (begrijpelijk) niet hun hele postcode laten zien. Strookt dit dan mogelijk wel/niet met een uiteindelijke oplossing voor het afstand-probleem? Op zich is de suggestie van @EDIT over "onzichtbaar" ook wel nuttig dan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MAX3400 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Ah, oke :)

Maar, en allicht kaap ik nu dit topic een beetje; sommige mensen willen (begrijpelijk) niet hun hele postcode laten zien. Strookt dit dan mogelijk wel/niet met een uiteindelijke oplossing voor het afstand-probleem? Op zich is de suggestie van @EDIT over "onzichtbaar" ook wel nuttig dan.
'Onzichtbaar' maar uiteindelijk wel redelijk precies op de kaartwaargave lijkt me geen oplossing. Bij een incomplete postcode zou gewoon het geografische centrum van dat postcodegebied gebruikt moeten worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

MicGlou schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

Ik heb op twee verschillende adressen AA als letters gehad in de postcode... En ook de zakelijke postbussen waar ik in het verleden en nu mee werk in verschillende plaatsen (res. Amersfoort, Leusden en Apeldoorn) hebben nooit AA in de postcode gehad. Oftewel wat je zegt klopt niet ;)
dan zit ik ernaast maar AA werkt bij mij altijd prima om een paar km van mijn woonplek te komen net genoeg comfort zeg maar...

euhmmmm

Pagina: 1