Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Afstandbepaling V&A weer "defect"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Ik gebruik de volgende URL: Laptops in V&A

Door mijn persoonlijke instellingen staat ingevuld dat ik in Alphen aan den Rijn woon. Bij afstand ongelimiteerd, zie ik de advertenties van Lucas1989

Bij afstand tot 70km, zie ik de advertenties van Lucas 1989 niet meer

Allicht is het de warmte maar ik weet waar Lucas1989 woont (heb al eens een laptop bij hem gekocht); binnendoor vanaf mijn huis is dat letterlijk 34.2km. Over de doorgaande wegen zoals de ANWB-routeplanner, komt daar ongeveer 6km bij dus zeg even 40km.

Dat is aanzienlijk minder dan de 70km waarop Tweakers vindt om Lucas1989 en mijzelf niet meer aan elkaar te tonen?

/edit: valt me nu pas op dat verkopers die (waarschijnlijk) geen postcode hebben, wegvallen; ook de advertentie van ad.tw1 valt weg.

[Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 28-06-2020 00:25]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Beste antwoord (via MAX3400 op 01-07-2020 12:18)

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:24

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb inmiddels meerdere tickets in ons systeem mbt postcodes en afstanden/plaatsnamen e.d. gevonden en die even gebundeld en bij de productowner onder de aandacht gebracht. Hier is me echter wel uit duidelijk geworden dat er meerdere problemen spelen en dat dit niet zo eenvoudig even te fixen is...

Intentionally left blank

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Kuch @Microkid @Bor @Ragdoll of staat mijn topic in het verkeerde subforum toevallig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat lijkt mij iets voor de devvers als ik dit zo zie. Ik verplaats je topic even @MAX3400

Frontpagemoderatie Forum

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17:13
Voor zo ver ik kan zien zijn de advertenties waarbij geen afstand aangegeven word allemaal zonder volledige postcode ingevuld.

Daardoor kan waarschijnlijk niet automatisch een plaats op de kaart gevonden worden.

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
n3othebest schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:30:

Daardoor kan waarschijnlijk niet automatisch een plaats op de kaart gevonden worden.
Dat is vreemd; er wordt sowieso onderscheid gemaakt tussen NL en BE. Daarnaast, de verkoper heeft in zijn profiel Woonplaats en gedeeltelijke postcode ingetikt.

Als ik tegen Google zeg: Gouda, dan "bij benadering" het centrum als doel ingesteld. Niet "Gouda bestaat niet".

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Ik weet toevallig dat @crisp nog wel eens scherp is; is het alsnog mogelijk de filter te laten "corrigeren" op basis van schatting of moet postcode/woonplaats een mandatory / validated veld worden per lid?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij heeft het hier mee te maken: V&A postcodes filteren op land?

Postcode 2801 zonder toevoeging staat namelijk ook in ons systeem als de postcode van Heffen in België.

Intentionally left blank

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 00:18:
Volgens mij heeft het hier mee te maken: V&A postcodes filteren op land?

Postcode 2801 zonder toevoeging staat namelijk ook in ons systeem als de postcode van Heffen in België.
Ik snap dat. En allicht is dat dan inderdaad de technische verklaring (code-technisch) maar het is zeer onlogisch omdat de verkopers netjes in Gouda en Rotterdam wonen en alsnog dan als "distance infinite" gefilterd worden.

Google Maps snapt ook een route "Alphen aan den Rijn - Rotterdam"; dan kom ik niet specifiek uit op een adres zoals "postcode + huisnummer" maar het is een grove indicatie. V&A geeft me (in dit voorbeeld) dus geen indicatie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb inmiddels meerdere tickets in ons systeem mbt postcodes en afstanden/plaatsnamen e.d. gevonden en die even gebundeld en bij de productowner onder de aandacht gebracht. Hier is me echter wel uit duidelijk geworden dat er meerdere problemen spelen en dat dit niet zo eenvoudig even te fixen is...

Intentionally left blank

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Dank je, @crisp en hopelijk wordt e.e.a. in een volgende sprint meegenomen.

Allicht (maar in lijn der verwachting) komt het dan op de Frontpage te staan als het gefixt is?

Toch nog even @Lucas1989 en @ad.tw1 taggen omdat het in dit geval hun advertenties betrof; misschien dat voor de klandizie toch een volledige postcode handig is? ;)

[Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 01-07-2020 12:22]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@MAX3400 ja, ik verwacht wel dat we een dergelijke change in een .plan zullen vermelden :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True