Amazon nederland levert niet, en dus helaas pindakaas?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.907 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:20
Update: na een tip van @99ruud99 heb ik toch nog een keer contact gezocht via chat en is het zowaar opgelost. De oude bestelling is geannuleerd en ik kreeg een korting waardoor ik opnieuw kon bestellen voor de lagere prijs.

Kort: Een produkt wat inmiddels leverbaar is wordt niet uitgeleverd door Amazon.nl

Op 4 Juni bestel ik een logitech streamcam die op dat moment niet leverbaar is voor een interessante prijs: € 124,11
Vervolgens wordt ook een aantal dagen later het geld na reservering ook daadwerkelijk al geïncasseerd op de cc. Ondanks dat amazon daarover tegenstrijdig bericht is dat een nieuwe policy van ze. Ook al wordt er nog niet geleverd, toch incasseren.
Ik heb meerdere malen contact gehad over de leveringsdatum. Natuurlijk zijn een aantal zaken zoals webcams slecht leverbaar dus das gewoon geduld hebben.

Overigens betreft het hier dus een produkt wat geleverd én verzonden wordt door amazon.
Inmiddels staat het produkt op leverbaar. Maar aan mijn bestelling veranderd dus niets. Ik heb ze daar weer over gemaild maar krijg weer een onduidelijke reactie en iets in de trant van geduld hebben.

In de shopreviews zie ik redelijk veel negatieve reviews staan over amazon.nl. Ik heb zelf met amazon.de nooit problemen gehad.

Waarom eigenlijk dit verhaal? Stuk frustratie, maar is dan de werkelijkheid dat ik/wij dit maar moeten slikken of amazon maar links moeten laten liggen? Goedkoop is duurkoop, en dat soort zaken. Ik verwacht het er lastig mee te krijgen maar ik ga dan toch maar heel hard mijn best doen en wat meer betalen om mijn produkten bij de kleinere webshop te kopen. Of is dat vechten tegen de bierkaai?

[ Voor 8% gewijzigd door ebk71 op 06-08-2020 17:37 ]

Beste antwoord (via ebk71 op 06-08-2020 15:04)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:03
Tja, de eenvoudigste optie is de order annuleren en dan krijg je je geld terug.
Alternatief is nog proberen het met de klantenservice te regelen, wellicht kun je er nog een extra voucher uit krijgen ofzo.
Amazon probeert meestal erg klantvriendelijk te zijn is mijn ervaring, zoveel mogelijk klanten aan zich binden is hun doel.
Als dat allemaal niet wil kun je nog de juridische weg ingaan.
Als zij het product op voorraad hebben en de prijs die je hebt betaald niet onrealistisch laag is, dan moeten zij in de meeste gevallen gewoon leveren.
Jammer dan dat ze er nu meer voor vragen, maar jij had destijds een andere afspraak met ze gemaakt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

PB-powell

Mr. Laziness

Wat een warrig verhaal om eerlijk te zijn.
Je hebt een streamcam besteld en die is inmiddels betaald via de cc maar deze is nog niet geleverd?
Heb je naast een e-mail nog ander contact gezocht met Amazon over je bestelling?
Wil je de cam alsnog geleverd krijgen of wil je je geld terug?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:39
Volgens mij kan je altijd je order cancellen zolang het nog niet verstuurd is. Daar is een knop voor binnen je order.

Of je belt ze even, zie dat de wachttijd nu minder dan 1min is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:56
4 Juni besteld, en nog steeds niet binnen, dat is best bizar zonder enige duidelijke info van Amazon.nl
Ik zou lekker je bestelling annuleren, aangezien je aangeeft dat deze nog niet verzonden is, kan je deze gewoon annuleren via Amazon.nl.

Wat staat er trouwens al verwachte leverdatum in Amazon?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:26
Het gaat TS natuurlijk om de prijs. Ik neem aan dat hij nu voor meer geld op amazon.nl staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Foutieve prijs op Amazon of een goede aanbieding?

Je kan je verdriet beter daar uiten, daar zijn nog meer mensen die 'voor een interessante prijs' bij Amazon hebben gekocht en niet geleverd kregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
PB-powell schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:51:
Wat een warrig verhaal om eerlijk te zijn.
Je hebt een streamcam besteld en die is inmiddels betaald via de cc maar deze is nog niet geleverd?
Heb je naast een e-mail nog ander contact gezocht met Amazon over je bestelling?
Wil je de cam alsnog geleverd krijgen of wil je je geld terug?
Startpost iets veranderd. Streamcam is nog niet geleverd, ik heb 3x, plus wat reply's, per mail contact gehad en 1 maal telefonisch.
Vanwege de prijs zou ik de cam graag alsnog geleverd krijgen. Dat geld terug is geen probleem, dan hoef ik alleen maar de order te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
ebk71 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

Startpost iets veranderd. Streamcam is nog niet geleverd, ik heb 3x, plus wat reply's, per mail contact gehad en 1 maal telefonisch.
Vanwege de prijs zou ik de cam graag alsnog geleverd krijgen. Dat geld terug is geen probleem, dan hoef ik alleen maar de order te annuleren.
Het gaat om https://www.amazon.nl/Log...cam&qid=1596704427&sr=8-2 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Amazon.nl zelf heeft nog steeds "Tijdelijk niet op voorraad" De voorraad is bij een andere verkoper.

https://www.amazon.nl/gp/offer-listing/B07W4DHNBF (Ik neem aan dat het deze is)

Edit: Het is dus een ander. Nevermind.

[ Voor 10% gewijzigd door SR8 op 06-08-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
chriistiix schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:55:
4 Juni besteld, en nog steeds niet binnen, dat is best bizar zonder enige duidelijke info van Amazon.nl
Ik zou lekker je bestelling annuleren, aangezien je aangeeft dat deze nog niet verzonden is, kan je deze gewoon annuleren via Amazon.nl.

Wat staat er trouwens al verwachte leverdatum in Amazon?
https://www.amazon.nl/gp/...age_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Overigens verandert de leveringsdatum af en toe, dan weer kort dan weer wat langer.
Mrk87 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:57:
Het gaat TS natuurlijk om de prijs. Ik neem aan dat hij nu voor meer geld op amazon.nl staat?
Inderdaad
President schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:58:
Foutieve prijs op Amazon of een goede aanbieding?

Je kan je verdriet beter daar uiten, daar zijn nog meer mensen die 'voor een interessante prijs' bij Amazon hebben gekocht en niet geleverd kregen
Heb ik ook gekeken maar dat gaat ook veel over foute verkopers.
chriistiix schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:06:
@ebk71
Je ziet als het goed is toch ook een verwachte verzenddatum bij je geplaatste bestelling?
Of zien we dat alleen wanneer het ook echt is verstuurd?
Nee, toen ik bestelde stond erbij, wordt verwacht. En je wordt geïnformeerd wanneer een verzenddatum bekend is.

[ Voor 16% gewijzigd door ebk71 op 06-08-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:56
@ebk71
Je ziet als het goed is toch ook een verwachte verzenddatum bij je geplaatste bestelling?
Of zien we dat alleen wanneer het ook echt is verstuurd?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:03
Tja, de eenvoudigste optie is de order annuleren en dan krijg je je geld terug.
Alternatief is nog proberen het met de klantenservice te regelen, wellicht kun je er nog een extra voucher uit krijgen ofzo.
Amazon probeert meestal erg klantvriendelijk te zijn is mijn ervaring, zoveel mogelijk klanten aan zich binden is hun doel.
Als dat allemaal niet wil kun je nog de juridische weg ingaan.
Als zij het product op voorraad hebben en de prijs die je hebt betaald niet onrealistisch laag is, dan moeten zij in de meeste gevallen gewoon leveren.
Jammer dan dat ze er nu meer voor vragen, maar jij had destijds een andere afspraak met ze gemaakt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

PB-powell

Mr. Laziness

@ebk71 duidelijk zo. Maar als Amazon aangeeft het product niet te kunnen leveren heb je twee opties:
1. Wachten tot ze wel kunnen leveren, je kan de shop niet dwingen iets te leveren wat ze niet hebben.
2. De koop ontbinden en een andere cam (al dan niet ergens anders) bestellen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:20

LankHoar

Langharig tuig

PB-powell schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:11:
@ebk71 duidelijk zo. Maar als Amazon aangeeft het product niet te kunnen leveren heb je twee opties:
1. Wachten tot ze wel kunnen leveren, je kan de shop niet dwingen iets te leveren wat ze niet hebben.
2. De koop ontbinden en een andere cam (al dan niet ergens anders) bestellen.
Optie 1 lijkt me niet van toepassing, aangezien ze deze cam weer de status "leverbaar" hebben gegeven op hun productpagina. Het lijkt me dat ze dan eerst oude orders moeten leveren alvorens aan nieuwe bestellingen te beginnen. Common sense.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:58
heb je al geprobeerd om amazon jou te laten terugbellen ?
https://www.amazon.nl/gp/..._comp_cu_nl?nodeId=508510
klik bij stap 3 op "telefoon" , dan bellen ze je (nederlandstalig) terug.

tot nog toe 5x gedaan, en 5x perfect geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
99ruud99 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:22:
heb je al geprobeerd om amazon jou te laten terugbellen ?
https://www.amazon.nl/gp/..._comp_cu_nl?nodeId=508510
klik bij stap 3 op "telefoon" , dan bellen ze je (nederlandstalig) terug.

tot nog toe 5x gedaan, en 5x perfect geholpen.
Ik heb ze mij al eens eerder laten bellen, dat was in het engels. Ik heb het nu net 4x geprobeerd, grappig, mijn telefoon gaat niet over en er komt op de webpagina te staan"gesprek beëindigd"

Ik moet maar tot de conclusie komen dat het gewoon over gaat. Amazon is gewoon te groot om iets bij te bereiken. Ik bestel wel in het vervolg via amazon.de of betaal meer bij een "kleinere" partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
ebk71 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:36:
Vervolgens wordt ook een aantal dagen later het geld na reservering ook daadwerkelijk al geïncasseerd op de cc. Ondanks dat amazon daarover tegenstrijdig bericht is dat een nieuwe policy van ze. Ook al wordt er nog niet geleverd, toch incasseren.
Dat komt niet overeen met mijn bestellingen via amazon.nl. Ik heb even mijn bestellingen erbij gepakt die ik sinds afgelopen mei heb geplaatst. En bij allemaal werd er pas van de cc afgeboekt zodra het product werd verzonden. Was er een product niet, dan werd er ook niet afgeboekt.

Het lijkt mij dat er dus iets anders aan de hand is.
ebk71 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:04:
Ik bestel wel in het vervolg via amazon.de of betaal meer bij een "kleinere" partij.
Amazon.de is voor zover ik weet precies dezelfde als de nl variant. Ik had daar (bij de Duitse Amazon dus) trouwens eind vorig jaar daar een probleem met een bestelling, in plaats van een set glazen kreeg ik er telkens maar eentje, ook nadat ik dus had gemaild (in het Nederlands!) en een nazending kreeg (van weer eentje). Uiteindelijk was het toch beter om iemand te spreken van de klantenservice en dat ging gewoon in het Nederlands. Stuur je ze wel een Nederlandstalige mail of ben je zelf in het Engels begonnen?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
yodeluxe schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

Dat komt niet overeen met mijn bestellingen via amazon.nl. Ik heb even mijn bestellingen erbij gepakt die ik sinds afgelopen mei heb geplaatst. En bij allemaal werd er pas van de cc afgeboekt zodra het product werd verzonden. Was er een product niet, dan werd er ook niet afgeboekt.

Het lijkt mij dat er dus iets anders aan de hand is.

[...]

Amazon.de is voor zover ik weet precies dezelfde als de nl variant. Ik had daar (bij de Duitse Amazon dus) trouwens eind vorig jaar daar een probleem met een bestelling, in plaats van een set glazen kreeg ik er telkens maar eentje, ook nadat ik dus had gemaild (in het Nederlands!) en een nazending kreeg (van weer eentje). Uiteindelijk was het toch beter om iemand te spreken van de klantenservice en dat ging gewoon in het Nederlands. Stuur je ze wel een Nederlandstalige mail of ben je zelf in het Engels begonnen?
toon volledige bericht
Ik heb de startpost bijgewerkt. Het is opgelost, ik ga er vanuit dat ik nu gewoon geleverd krijg.

Wat betreft het vooruitbetalen. Als je daar op zoekt zal je ook vinden dat amazon daar wel degelijk ander beleid is gaan voeren. Overigens vermeld je "als het er niet is", misschien is daar nog een onderscheid. Maar waar ze eerst pas afschreven wanneer verstuurd werd, doen ze dat nu al als er nog verstuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat Amazon geld van je CC afhaalt zonder dat deze verzonden zijn. Kan ook niets vinden over een "nieuwe policy". Bij de voorwaarden staat gewoon dat er pas word geïnd als de goederen verzonden zijn. Heb meerdere niet voorradige artikelen in de bestelling staan, en er is bij mij niets van de CC af. Eigenaardig.

Ben er verder al jaren klant (eerst .de), en voor hun service en klantenservice van mij niets dan lof. Tuurlijk gaan er ook dingen mis, maar mijn ervaring is dat ze met 1 belletje naar de klantenservice worden opgelost.

Niet voorradige artikelen zetten ze vaak goedkoper neer, ik bestel ze regelmatig. Meestal is het kort wachten, soms heb ik pech en duurt het ontzettend lang of komt het helemaal niet meer. In de laatste gevallen kan je gewoon annuleren wanneer je wilt, en je hebt direct je geld terug, dus ik zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zeilkonijn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:48:
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat Amazon geld van je CC afhaalt zonder dat deze verzonden zijn. Kan ook niets vinden over een "nieuwe policy". Bij de voorwaarden staat gewoon dat er pas word geïnd als de goederen verzonden zijn. Heb meerdere niet voorradige artikelen in de bestelling staan, en er is bij mij niets van de CC af. Eigenaardig.

Ben er verder al jaren klant (eerst .de), en voor hun service en klantenservice van mij niets dan lof. Tuurlijk gaan er ook dingen mis, maar mijn ervaring is dat ze met 1 belletje naar de klantenservice worden opgelost.

Niet voorradige artikelen zetten ze vaak goedkoper neer, ik bestel ze regelmatig. Meestal is het kort wachten, soms heb ik pech en duurt het ontzettend lang of komt het helemaal niet meer. In de laatste gevallen kan je gewoon annuleren wanneer je wilt, en je hebt direct je geld terug, dus ik zie het probleem niet zo.
Hoe dat met .NL zit weet ik niet te zeggen, maar voor .DE is dit sinds enige tijd al gewijzigd, ik heb daar in het Amazon Prime topic destijds ook melding van gemaakt. Je plaatst een bestelling en Amazon.de zelf is de verkoper, dan wordt je CC na 5 dagen belast ook al is er nog niets verzonden. Ik heb daar toen over gebeld en dat was agv een wijziging die ze sinds kort hadden doorgevoerd, alles volgens de wet werd mij gezegd. Ben je het daar niet mee eens dan staat het je vrij om de bestelling te annuleren (duh), het bedrag wordt dan binnen x dagen (ben het aantal even kwijt), teruggeschreven naar CC. Meestal is de aanbieding echter dusdanig goed geweest dat ik die vroegtijdige CC afschrijving maar voor lief nam.

Afijn, voor Amazon.de is afschrijven, zonder iets verzonden te hebben, "normaal".

Edit: hardware-lover in "Amazon Prime in Nederland"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vreemd. De voorwaarden van Amazon:

"Een koopovereenkomst komt pas tot stand wanneer wij het bestelde product aan u verzenden en deze verzending door middel van een tweede e-mail bevestigen (verzendbevestiging)."

Wat impliciet zou betekenen dat ze niet eerder kunnen belasten dan dat er een koopovereenkomst is.

Heb tevens bestellingen bij .de die wat langer duren, maar geen afschrijvingen. In de agv is er verder niets over te vinden. (Of ik kijk er overheen)

https://www.amazon.de/gp/...tml?ie=UTF8&nodeId=505048 (Laatste versie van Juni 2019 !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zeilkonijn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:24:
Vreemd. De voorwaarden van Amazon:

"Een koopovereenkomst komt pas tot stand wanneer wij het bestelde product aan u verzenden en deze verzending door middel van een tweede e-mail bevestigen (verzendbevestiging)."

Wat impliciet zou betekenen dat ze niet eerder kunnen belasten dan dat er een koopovereenkomst is.

Heb tevens bestellingen bij .de die wat langer duren, maar geen afschrijvingen. In de agv is er verder niets over te vinden. (Of ik kijk er overheen)

https://www.amazon.de/gp/...tml?ie=UTF8&nodeId=505048 (Laatste versie van Juni 2019 !)
Misschien zijn ze daar wel heel slordig in (en dat zou slordig zijn), ik zal er nog eens induiken. Mijn eerste ervaringen daarmee liggen dus na die datum.

Edit: nog niet bij Amazon.de zelf kunnen vinden, wel via Mydealz.de

Daar is te vinden [vertalen maar indien chocolade];

Reactie van Amazon.de klantenservice.

Unmittelbar nachdem Sie eine Bestellung mit der Zahlungsart Kreditkarte aufgegeben haben, bitten wir Ihre Bank nun, den gesamten Bestellbetrag zu autorisieren. Zu diesem Zeitpunkt wird der Betrag noch nicht abgebucht. Ihre Bank reserviert den Betrag lediglich, bis die Transaktion verarbeitet wird.

Wir berechnen den gesamten Bestellbetrag, wenn alle Artikel, die in Ihrer Bestellung enthalten sind, versandt wurden. Sollte ein Artikel mehr als fünf Tage für den Versand benötigen, wird der Betrag entsprechend Ihrer Zahlungsart am fünften Tag nach Aufgabe der Bestellung in Rechnung gestellt.

Mit diesem neuen Ablauf kann die mehrfache Autorisierung sowie einzelne Abbuchungen für eine Bestellung vermieden werden.

Wir setzen alles daran, dass unsere Kommunikation verständlich und einheitlich ist. Uns ist bewusst, dass einige Mitteilungen auf unserer Website veraltet sind, und wir bemühen uns, dieses Problem zu beheben und die Mitteilungen auf den neusten Stand zu bringen.

Ich hoffe, ich konnte Ihnen weiterhelfen. Wir freuen uns auf Ihren nächsten Besuch. Wir freuen uns über Ihr Feedback und bitten Sie, Ihre heutige Erfahrung mit unserem Kundenservice zu bewerten.

Direct een reservering op je CC, na 5 dagen omgezet in een afschrijving, ook al is er nog niets verzonden.

Heb je iets besteld via Amazon zelf, en het aanbod is erg aantrekkelijk. Gewoon afwachten en geduldig zijn, over het algemeen wordt het artikel toch verzonden na verloop van tijd.

[ Voor 48% gewijzigd door hardware-lover op 06-08-2020 23:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleZonnepaneel
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-09-2020
ebk71 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:36:
Update: na een tip van @99ruud99 heb ik toch nog een keer contact gezocht via chat en is het zowaar opgelost. De oude bestelling is geannuleerd en ik kreeg een korting waardoor ik opnieuw kon bestellen voor de lagere prijs.
Hoe kan je een chatsessie starten? Wat ik ook probeer kan domweg geen Nederlandse chat vinden. Onder contact heb ik maar twee opties. Bellen en mailen. Hoop dat je mij wegwijs kunt maken. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Een topic hijack als deze is niet nodig. :) Topic krijgt van mij een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.