Foutieve prijs op Amazon of een goede aanbieding?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
Nav deze post
JoohanDePoohan schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:27:
Foutje in uw voordeel!

LaCie 5big Thunderbolt 2 20TB voor EUR 221,84 (!!!) bij Amazon
https://www.amazon.nl/dp/B075YH7CXT/

In de pricewatch voor EUR 1.599,-
https://tweakers.net/pric...olt-2-20tb-aluminium.html

;)
Heb ik deze maar meteen besteld. Een beetje onder het moto 'niet geschoten is altijd mis', ging ik er van uit dat het ofwel een mooie aanbieding was, ofwel een prijsfoutje waarbij je dan na annulatie (hopelijk :)) een waardebon oid krijgt van Amazon.

Uiteraard, nogal impulsief. Want, even later iemand die wel de tijd nam om dit wat deftig te bekijken
Get!em schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Net nieuw aangemaakt profiel met 0900 klantenservice.... mooie aandachtstrekker

Ondertussen is de prijs weer normaal.
Nu vraag ik me af of dit inderdaad een aandachtstrekker was en er, buiten dat de order binnenkort geannuleerd zal worden, niets aan de hand is. Of, is dit toch een poging tot oplichting en annuleer ik de bestel beter meteen zelf?
Bestelling geplaatst via Amazon en betaald met Visa - zit wellicht toch enige bescherming op?

Thoughts? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartstikke veilig met die combinatie Amazon en Visa.

In het ergste geval heb je tijdelijk 221,84 uitgeleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Oplichting zie ik niet meteen aanwijzing voor. Computer Pirates NL (is dat de partij waar je hebt besteld?) bestaat al langer, maar met een co.uk website. En is op Idealo al langer actief, met een paar positieve reviews.

Is een adres in Enkhuizen, in een bedrijfsverzamelgebouw, met voornamelijk Scheepsbouwers. Is dus een reseller.
https://computerpirates.co.uk/
https://www.google.nl/map...!3d52.7009781!4d5.2926284
https://www.idealo.co.uk/...omputerpirates-co-uk.html

Zou niet meteen een partij zijn waar ik bestel, maar misschien heb je geluk. Op Idealo vind je overigens ook het 020 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit geen aanbieding is, maar gaat over de afhandeling ervan, schop ik dit topic richting SF toe. Tevens heb ik de titel een fix gegeven, zodat die niet zo suggestief is.

[ Voor 24% gewijzigd door Yorinn op 12-05-2020 10:35 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 10:47
Er staan heel veel dodgy Amazon links in de pricewatch, ik zou er geen moeite in steken.

Voorbeeld:
https://tweakers.net/came...-12_p1104768/vergelijken/

Amazon: 85 euro. De rest: vanaf 800 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

euchromatic schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:34:
Er staan heel veel dodgy Amazon links in de pricewatch, ik zou er geen moeite in steken.

Voorbeeld:
https://tweakers.net/came...-12_p1104768/vergelijken/

Amazon: 85 euro. De rest: vanaf 800 euro.
Dat is gewoon verkeerde productlinking, Olympus OM A Leica M converter.

https://www.amazon.nl/gp/...p_0?ie=UTF8&condition=all
Prijs is al aangepast, typefoutjes bestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 12-05-2020 10:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je al contact gehad met de helpdesk van Amazon hierover en wat zeiden die? Zij kunnen je hier natuurlijk het beste een antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:47
Yorinn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:36:
Heb je al contact gehad met de helpdesk van Amazon hierover en wat zeiden die? Zij kunnen je hier natuurlijk het beste een antwoord op geven.
Heb nu 3x contact gehad met de .nl helpdesk en dat is bijzonder slecht om het nog zacht uit te drukken haha. Natuurlijk altijd even proberen hoor, maar 2/3 van de medewerkers wist niet eens wat een ASIN nummer was en begrepen niet wat ik bedoelde als ik vroeg of de titel wel overeenkwam met het typenummer. Beetje offtopic dit, maar heb t idee dat er voor .nl echt een aparte helpdesk is opgezet met zeer onvoorbereide medewerkers (nog maar niet te beginnen over hoe vaak er momenteel iets niet geleverd wordt of datgeen wat geleverd wordt niet overeenkomt met titel). Geen haat, bestel er nog regelmatig, maar wel extra alert blijven. Ik verwacht dat deze aanbieding dan ook te mooi om waar te zijn is.

[ Voor 16% gewijzigd door mouzetc op 12-05-2020 10:47 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Get!em schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:24:
Oplichting zie ik niet meteen aanwijzing voor. Computer Pirates NL (is dat de partij waar je hebt besteld?) bestaat al langer, maar met een co.uk website. En is op Idealo al langer actief, met een paar positieve reviews.

Is een adres in Enkhuizen, in een bedrijfsverzamelgebouw, met voornamelijk Scheepsbouwers. Is dus een reseller.
https://computerpirates.co.uk/
https://www.google.nl/map...!3d52.7009781!4d5.2926284
https://www.idealo.co.uk/...omputerpirates-co-uk.html

Zou niet meteen een partij zijn waar ik bestel, maar misschien heb je geluk. Op Idealo vind je overigens ook het 020 nummer.
Geen idee - momenteel staat er inderdaad nog maar 1 aanbieder, terwijl er 2 waren toen ik bestelde.
Bij mijn bestelgegevens staat nu
Nog niet verzonden

Lacie Stfc20000400 5Big Das Pro Harde Schijf, Thunderbolt 2, 20Tb, Zilver
Verkocht door: Amazon EU S.a.r.L.
EUR 221,84
Staat: Nieuw
Daar staat als aanbieder dus gewoon Amazon?
Yorinn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:32:
[Mbr] Gezien dit geen aanbieding is, maar gaat over de afhandeling ervan, schop ik dit topic richting SF toe. Tevens heb ik de titel een fix gegeven, zodat die niet zo suggestief is. [/]
Mijn excuses, en bedankt :)
Yorinn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:36:
Nee, misschien maar even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kwakkel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Geen idee - momenteel staat er inderdaad nog maar 1 aanbieder, terwijl er 2 waren toen ik bestelde.
Bij mijn bestelgegevens staat nu

[...]

Daar staat als aanbieder dus gewoon Amazon?
Die wordt inderdaad door Amazon zelf verzonden en niet door een (gehackte) marketplace-verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Bij deze even de chat weergeven:
Mij:Hallo,
Mbt de bestelling (Bestelnummer xxx-xxxxxxx-xxxxxxx), merkte ik op dat er vorige week 2 aanbieders van dit product waren, en nu nog maar 1. Zou u me kunnen laten weten of dit invloed heeft op mijn bestelling?
Alvast bedankt!
Je hebt nu verbinding met Jack van Amazon.nl
Jack:Hoi Kwakkel
Mij:Hey Jack
Jack:Ik zal even naar je order kijken,
Mij:Bedankt! :)
Jack:Ik zie dat jouw bestelling uit Italie komt
En dat de verwachte leverdatum op 1 juli staat

Dat heeft niet te maken met de aanbieders maar is een logistiek verhaal
Dit heeft dus geen invloed op jouw bestelling
Mij:ok, goed om te weten :)
maakte me wat zorgen, omdat het wel een goede aanbieding was :)
Jack:Het kan ook eerder geleverd worden, en dan krijg je direct een mail van ons met track and trace
De item die je nu hebt gekocht was een aanbieding, bedoel je dat?
Mij:inderdaad
eerder hoeft niet perse - is geen haast bij :)
Jack:Ja het is verkocht en wordt verzonden door Amazon
Garantie van 2 jaar

De beste manier om te kopen op Amazon.nl
Gelukkig heb je geduld en begrip voor de situatie
Dank daarvoor
Heb je nog andere vragen voor mij?
Mij:Nee, alles is duidelijk :)
Jack:gelukkig
Mij:Bedankt voor je tijd, en om dit even na te hebben gekeken!
Jack:Graag gedaan
Ik wens jou en je dierbaren veel sterkte en goede gezondheid toe in deze moeilijke tijden.
Mij:En nog een prettige, en gezonde, dag verder :)
Jack:Hetzelfde Kwakkel
Mij:Bedankt! Voor jou ook!
Jack:Bedankt
Nou, lijkt me toch ok te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Is dit niet weer zo'n schijf die 20TB zegt op de doos maar in werkelijk een 500 intern heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:54

g0tanks

Moderator CSA
Bereid je er maar op voor dat Amazon morgen of overmorgen de order gaat annuleren en zich beroept op een prijsfout. Daarover staat het volgende in hun algmene voorwaarden:
4 PRIJZEN

Alle prijzen zijn inclusief omzetbelasting.

Ondanks onze grootste inspanningen kan bij enkele producten in onze catalogus de verkeerde prijs staan. Wij controleren de prijzen wanneer wij uw bestelling verwerken en voordat wij factureren. Als bij een product de verkeerde prijs staat en de juiste prijs is hoger dan de prijs op de website, zullen wij vóór het verzenden van de goederen contact met u opnemen om te vragen of u het product tegen de correcte prijs wilt kopen of dat u de bestelling wilt annuleren. Indien de correcte prijs van een product lager is dan de door ons aangegeven prijs zullen wij de lagere prijs berekenen en het product aan u toezenden.
https://www.amazon.nl/gp/...ay.html/?nodeId=201909000

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mektheb schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:48:
Is dit niet weer zo'n schijf die 20TB zegt op de doos maar in werkelijk een 500 intern heeft ?
Of gewoon een foute productkoppeling en je krijgt een TB3 2TB externe schijf ipv zo'n 20TB setupding :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
Mektheb schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:48:
Ik hoop van niet, maar dan stuur ik 'm gewoon terug :)
g0tanks schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:48:
Bereid je er maar op voor dat Amazon morgen of overmorgen de order gaat annuleren en zich beroept op een prijsfout. Daarover staat het volgende in hun algmene voorwaarden:

[...]

https://www.amazon.nl/gp/...ay.html/?nodeId=201909000
Dat zou inderdaad kunnen. Hopelijk geven ze dan een waardebon uit coulance (was niet alsof ik die schijf echt nodig had hoor :D) En anders heb ik ook niet echt iets verloren natuurlijk - beetje tijd, en wat meer grijs haar :P
SinergyX schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Of gewoon een foute productkoppeling en je krijgt een TB3 2TB externe schijf ipv zo'n 20TB setupding :P
En dan gaat die ook gewoon weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Kwakkel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen. Hopelijk geven ze dan een waardebon uit coulance (was niet alsof ik die schijf echt nodig had hoor :D) En anders heb ik ook niet echt iets verloren natuurlijk - beetje tijd, en wat meer grijs haar :P
Daar zou ik niet op rekenen. Een gigant als Amazon zal dagelijkse meerdere artikelen met prijsfouten hebben die al snel door duizenden mensen worden besteld onder het mom 'niet geschoten is altijd mis'. Als webwinkel ga je dan niet elke keer een waardebon geven. Daarnaast mag je van een consument verwachten dat hij of zij zich oriënteert op wat een gangbare prijs is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Daar zou ik niet op rekenen. Een gigant als Amazon zal dagelijkse meerdere artikelen met prijsfouten hebben die al snel door duizenden mensen worden besteld onder het mom 'niet geschoten is altijd mis'. Als webwinkel ga je dan niet elke keer een waardebon geven. Daarnaast mag je van een consument verwachten dat hij of zij zich oriënteert op wat een gangbare prijs is.
En in dit geval was het niet alleen een kwestie van orienteren, hij heeft hem letterlijk besteld op basis van een post "he dit hoort 1600 euro te zijn en nu maar 220, koopuuuhh"

We willen allemaal de beste service, en tegelijkertijd ook ondernemers compleet uitkleden als we de keus krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Kwakkel Als het te mooi is om waar te zijn,......... :P
Wettelijk spreek je van een kennelijke vergissing/fouten. Een prijsfout is, dat als je iets in je winkelmandje stopt en de prijs veranderd daar(ten nadele van de consument koper) wat niet mag. Je bent als consument koper ook gehouden aan 'eigen onderzoek'( prijs van exact hetzelfde goed, bij andere aanbieders) en of het aanbod een Mega,dagkraker etc is. (aanbod te zien op pagina van de webwinkel)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Uit nieuwsgierigheid ff gekeken, maar voor mij is deze te bestellen voor: EUR 2.502,86 met de link uit de OP.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Bossie schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:50:
Uit nieuwsgierigheid ff gekeken, maar voor mij is deze te bestellen voor: EUR 2.502,86 met de link uit de OP.
Als je verder kijkt zie je dat het Amazon het zelf niet meer verkoopt (logisch 4 uur later als iedereen massaal gaat bestellen) en dat die prijs wordt aangeboden door een derde partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

of is het een lege NAS (zonder schijven) ??

[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 12-05-2020 13:03 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Je hebt zeker geen screenshot gemaakt waarop te zien is dat hij echt door Amazon werd aangeboden?
Want op dit moment is het alleen een 3de partij die het verkoopt. En daar kan de Amazon helpdesk ook weinig mee. Handiger om de verkoper op dat moment te bellen (even doorklikken naar de info van de verkoper)

Ik hou het op een typefout waarvan je het kunnen weten dat het een typefout was en ze dus niet hoeven te leveren. Je geeft immers zelf al aan dat normaal het artikel minimaal 1000 euro duurder is. Dus kans dat ze hier een 0 op het einde vergeten zijn is vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Helpdesk heeft bevestigd dat Amazon de verkoper is. Momenteel inderdaad enkel een 3de partij, maar dat had volgens de helpdesk geen invloed op de bestelling.

En het is uiteraard best mogelijk dat het een prijsfout is. Hoe dat wordt opgelost maakt me niet zo gek veel uit. Ik snap @g0tanks zijn punt wel :) Mijn voornaamste bezorgdheid in deze was *plots* of ik mij niet op te glad ijs had begeven met een bestelling te doen zonder verder onderzoek. En dat lijkt niet het geval. Zoals @Verwijderd als eerste antwoord zei, lijkt het erop dat ik in het ergste geval even een lening van 220 euro aan Amazon heb gedaan. Dat is wel behapbaar :)

@Hackus natuurlijk - maar ik was zelfs niet op zoek naar het product ;) Dus onderzoek heb ik al helemaal niet gedaan :D
@JJ Le Funk Dat hoop ik van niet - er staat echt wel mooi 20TB bij :)
@SunnieNL Helpdesk heeft bevestigd dat de bestelling door Amazon wordt vervuld. Dus dat lijkt me geen issue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
SunnieNL schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:13:
Je hebt zeker geen screenshot gemaakt waarop te zien is dat hij echt door Amazon werd aangeboden?
Dat staat allemaal in de orderbevestiging die je per mail krijgt. Geen screenshot voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Er gaat bij Amazon zoveel automatisch dus grote kans dat je het product gewoon krijgt thuisgestuurd. Zou verder gewoon even wachten tot het pakket er is en verder geen slapende honden wakker maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
g0tanks schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:16:
Dat staat allemaal in de orderbevestiging die je per mail krijgt. Geen screenshot voor nodig.
Ik heb 'm ook besteld. Het staat bij mij niet in de bevestigingsmail maar wel als ik inlog op amazon.nl:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnztDP3CI5DIIKn68QZv4lJMuTw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gnSo0WLZV6xL4kEfeL99zbFr.png?f=fotoalbum_large

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
@Juup inderdaad, zelfde bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 10:16
Heb exact hetzelfde gehad met een ander product, Ook geleverd door Amazon zelf volgens het besteloverzicht. lang verhaal kort: het ding blijft oneindig op “nog niet verzonden” staan, heb zelf na een maand geannuleerd, zie ook mijn shopreview https://tweakers.net/shopreview/permalink/322144/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Staat er nog steeds
EUR 221,84
Gratis bezorging Meer informatie

Nieuw
Amazon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Dit soort buitenkansjes worden meestal niet geleverd, maar soms heb je geluk :)
Gewoon proberen mits je een betaalmethode kiest die jou garanties geeft, dus creditcard of automatische Incasso.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fua
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:27

Fua

Ik had laatst ook met een WD ULTRASTAR DC HC520 van 12TB. Was op zoek naar de 4TB WD blue en zag deze voor een serieus te lage prijs. Gok genomen en netjes een nieuwe gekregen. (althans dat doet de sticker vermoeden)

Bij een kleinere webshop zou ik dit nooit doen, maar met een shop als amazon .....

Fua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
En @Kwakkel heb je het product uiteindelijk gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Hey @g0tanks
Nog niet, maar verwachtte leverdatum is ook pas 1 juli :)
Jack:Ik zie dat jouw bestelling uit Italie komt
En dat de verwachte leverdatum op 1 juli staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist een annuleringsmail van amazon ontvangen:
Hallo vanaf Amazon.nl,

Helaas moeten we je meedelen dat we de volgende items niet kunnen bemachtigen:
Lacie Stfc20000400 5Big Das Pro Harde Schijf, Thunderbolt 2, 20Tb, Zilver
http://www.amazon.nl/B075YH7CXT

Van onze leverancier hebben we vernomen dat de items niet meer leverbaar zijn. We hebben deze items inmiddels geannuleerd voor bestelling #123-1234567-1234567 en bevestigen hierbij dat ze niet in rekening zijn gebracht.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Zelfde hier, besteld n.a.v. dit topic toen er nog eentje op voorraad was, maar helaas.
Ik had toch liever een 20TB NAS gehad dan deze ;p

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Als je dit ontvangt heb je mazzel gehad, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:00
Toch mooi om te zien dat Amazon zoveel publiek trekt met die nep advertenties. Je zou bijna zelf de pricewatch volgooien met foutieve prijzen..

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Hier ook de annulering gekregen. Eens van mijne tak gaan maken, zien of dat iets oplevert :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kwakkel schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:34:
Eens van mijne tak gaan maken, zien of dat iets oplevert :)
Het zal wel vlaams/belgisch zijn, maar ik heb werkelijk geen idee wat dat betekent... :?
En wat dat zou moeten opleveren. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 25-05-2020 11:43 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Er staat nergens dat die schijven erin zitten. Is gewoon een behuizing met maximaal 20TB opslag die je erin kan stoppen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:36
In de omschrijving staat gewoon dat de schijven er in zitten. Daarnaast is dit toch wel anders dan een gevalletje Leen Bakker. Deze prijs is reeël te noemen, 10 TB externe schijven kan je voor 120€ krijgen, dus 20 TB voor 220€ is zeker niet ondenkbaar. Ach ja, recht hebben en recht krijgen is natuurlijk weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
armageddon_2k1 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:45:
Er staat nergens dat die schijven erin zitten. Is gewoon een behuizing met maximaal 20TB opslag die je erin kan stoppen.
uuh ja wel er staat grote hardeschrijg 20TB. en iets daar onder:

Voor 4K-workflows en andere processen waarbij veel bandbreedte vereist is, moet externe opslag snel, veilig, betrouwbaar en stil zijn. De nieuwe Lacie 5big voldoet aan al deze vereisten en biedt Thunderbolt 2-snelheden voor 4K-videobewerking, 40 TB opslagcapaciteit en hardwarematige RAID 5/6 voor gegevensbeveiliging zonder compromissen.

Dus er kan maximaal 40TB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
https://www.amazon.nl/Thu...fRID=VZ52J8BXJ44BGZBBTN87

Normale prijs is 1500 euro. Succes :-)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
ehtweak schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Het zal wel vlaams/belgisch zijn, maar ik heb werkelijk geen idee wat dat betekent... :?
En wat dat zou moeten opleveren. ;)
Klopt, is 'Vlaams' :)
http://www.vlaamswoordenb...term/van+zijnen+tak+maken

Voorlopig heeft het mij een 'geste' van 5 euro opgeleverd. Maar ik ga nog eens een mailtje doen, op aanraden van Cindy (van de Amazon chat) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Grappig maar officieel is het een 20 terabits = 2500 gigabytes doos. Want zo staat het in de omschrijving.

Er staat namelijk geen 20TB maar 20Tb (B=Byte, b=bit)

[ Voor 34% gewijzigd door Wim-Bart op 25-05-2020 12:24 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wim-Bart schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:22:
Grappig maar officieel is het een 20 terabits = 2500 gigabytes doos. Want zo staat het in de omschrijving.

Er staat namelijk geen 20TB maar 20Tb (B=Byte, b=bit)
Dat is hoofdletter correctie in de titel, het staat er verder wel goed bij (net als de code, welke nu Stfc is ipv STFC is):
Grootte vaste schijf 20 TB
Capaciteit: 20TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59
Nog een update?

pricewatch: Synology DS1517+ (2GB ram) via Tweakers Pricewatch op Amazon voor € 58,74, https://www.amazon.nl/dp/...Y4VN5LJ&linkCode=asn&th=1 .

[ Voor 45% gewijzigd door MuVo op 05-08-2020 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MuVo Er staat bij "Tijdelijk niet op voorraad. " dus of je die ooit afgeleverd gaat worden voor dat bedrag...?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fua schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:52:

Bij een kleinere webshop zou ik dit nooit doen, maar met een shop als amazon .....
waarom onderscheid maken? dat zijn ondernemers risicos.

raar dat mensen zich zo kunnen opsplitsen in keuzes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003

Blokker_1999

Full steam ahead

Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:47:
[...]

waarom onderscheid maken? dat zijn ondernemers risicos.

raar dat mensen zich zo kunnen opsplitsen in keuzes,
Niet alleen dat, maar vaak koop je op Amazon ook weer van zulke kleine ondernemers die Amazon gebruik als verkoopsplatform.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
Maar... Waar blijven de hooivorken en fakkels? Wie begint er een rechtzaak? Of geld dat niet als je amazon heet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Heb ik deze maar meteen besteld. Een beetje onder het moto 'niet geschoten is altijd mis', ging ik er van uit dat het ofwel een mooie aanbieding was, ofwel een prijsfoutje waarbij je dan na annulatie (hopelijk :)) een waardebon oid krijgt van Amazon.

Thoughts? :)
Nou, mijn gedacht is: weer iemand die het leuk vindt om een duidelijke prijsfout te misbruiken, maar die waarschijnlijk er als de kippen bij is om te zeuren als hem zelf een keertje 50 cent teveel wordt gerekend. ;w

Komop jongens, wat is dit voor raar gedoe? Heeft niemand meer een grientje fatsoen over? Of krijgen we nu een mooie whataboutism over hoe slecht winkeliers zich soms gedragen, en dat je je als klant dan ook maar hufterig moet opstelen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59
ehtweak schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:20:
@MuVo Er staat bij "Tijdelijk niet op voorraad. " dus of je die ooit afgeleverd gaat worden voor dat bedrag...?
Ik heb niks besteld, dus ik verwacht ook dat iets wat niet op voorraad is ook niet geleverd kan worden of wordt geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
stylezzz schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:25:
Maar... Waar blijven de hooivorken en fakkels? Wie begint er een rechtzaak? Of geld dat niet als je amazon heet?
nee want we weten allemaal dat Amazon zelfs wint als je helemaal niets levert. De zakken van jeff zijn diep en die komen overal mee weg. als ik menige Tweakers mag geloven:P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben zo'n 'gek' die dan een mailtje stuurt naar ;) , in dit geval Amazon, om aan te geven dat er imho iets verkeerd gaat. Iets met een absurde prijsstelling o.i.d.

En dan krijg ik een gewoon bedankmailtje terug van Amazon, met vriendelijke groeten voor de tip.
Alsjeblieft, dankjewel. :)

Gewoon. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
ehtweak schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:12:
Ik ben zo'n 'gek' die dan een mailtje stuurt naar ;) , in dit geval Amazon, om aan te geven dat er imho iets verkeerd gaat. Iets met een absurde prijsstelling o.i.d.

En dan krijg ik een gewoon bedankmailtje terug van Amazon, met vriendelijke groeten voor de tip.
Alsjeblieft, dankjewel. :)

Gewoon. :|
En, geeft dat bedankje van de helpdesk medewerker je een goed gevoel? Of hoop je dat ze je iets sturen als bedankje? Uiteindelijk doe je het immers omdat het jezelf een goed gevoel geeft...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

President schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:07:
[...]

En, geeft dat bedankje van de helpdesk medewerker je een goed gevoel?
Eh; ja!
Of hoop je dat ze je iets sturen als bedankje? Uiteindelijk doe je het immers omdat het jezelf een goed gevoel geeft...
Eh, neuh, waarom zouden ze iets moeten sturen?
Hooguit zetten ze ergens een vinkje "dit is een eerlijke klant" o.i.d. En als ik zelf dan een keer een vraag/probleem heb, dan zijn ze wellicht coulant(er).
En daar heb ik idd tot nu toe zeer positieve ervaringen mee. :Y

Waarom zou er meer achter moeten zitten? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
ehtweak schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:19:
[...]

Eh; ja!

[...]

Eh, neuh, waarom zouden ze iets moeten sturen?
Hooguit zetten ze ergens een vinkje "dit is een eerlijke klant" o.i.d. En als ik zelf dan een keer een vraag/probleem heb, dan zijn ze wellicht coulant(er).
En daar heb ik idd tot nu toe zeer positieve ervaringen mee. :Y

Waarom zou er meer achter moeten zitten? :?
Haha, leuk dat je toegeeft dat je het vooral uit egoïsme doet! De meesten zouden een onzin verhaal vertellen over dat ze willen helpen, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

President schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:50:
[...]

Haha, leuk dat je toegeeft dat je het vooral uit egoïsme doet! De meesten zouden een onzin verhaal vertellen over dat ze willen helpen, etc.
Wat heeft een reactie zoals de jouwe voor nut? Fatsoen bestaat niet, en iedereen moet dingen doen voor eigen gewin?

;w

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

Waarom kijken jullie überhaupt bij Amazon joh. De meeste Tweakers hoeven niet op de euro precies te letten waar ze het aan uitgeven toch? :P Geef het liever uit in een Nederlandse shop, is nog goed voor onze economie ook. Ik gun die Bezos in ieder geval geen cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Saven Beetje rare en merkwaardige opmerking?
De PriceWatch van b.v. tweakers bestaat bij de gratie van de kopers die het meeste 'spul' voor hun pecunia willen.
Wat is daar zo vreemd aan? :?

En ja, iedereen let, in meer of mindere mate op z'n centen. Je kunt het nou eenmaal maar één keer uitgeven. O-)

ps: ik zoek al jaren die geldboom bij Amazon; maar kan 'm niet vinden. Heb al een klacht ingediend dat ze die niet hebben in hun reusachtige assortiment. :+
President schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:50:
Haha, leuk dat je toegeeft dat je het vooral uit egoïsme doet!
Que!? Egoïsme? Omdat ik een vriendelijk berichtje stuur naar Amazon dat er iets mis is met een prijsspecificatie van een bepaald product en ik dan een bedankje terugkrijg en dat op prijs stel?
Wow! Nooit geweten dat dat de definitie van egoïsme was... 8)7

Ik leer iedere dag weer bij, hier op tweakers... :+

[ Voor 34% gewijzigd door ehtweak op 05-08-2020 23:19 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:13
Jeroenneman schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Wat heeft een reactie zoals de jouwe voor nut? Fatsoen bestaat niet, en iedereen moet dingen doen voor eigen gewin?

;w
Ik kijk met regelmaat wel eens op Pepper.com, dé koopjes-deel-site en daar worden doorgaans alle normen en waarden overboord gegooit.
Prijsfouten zijn dan ook erg gelieft en daar maakt men dan graag gebruik van.
Als je daar iets van zegt of sterker nog, je geeft aan dat je met de winkel hebt gesproken om de prijsfout te melden, dan krijg je de volle lading aan negatieve reacties.
Er wordt daar heel anders naar dit soort zaken gekeken, vrijwel het tegenovergestelde van wat je doorgaans ziet op Tweakers, of in ieder geval in dit topic ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:39:
Waarom kijken jullie überhaupt bij Amazon joh. De meeste Tweakers hoeven niet op de euro precies te letten waar ze het aan uitgeven toch? :P Geef het liever uit in een Nederlandse shop, is nog goed voor onze economie ook. Ik gun die Bezos in ieder geval geen cent :)
ik vermoed dat je nog niet half weet of ziet hoe de wereld aan elkaar is geknoopt....
Je hebt geen idee hoeveel ondernemingen onder andere ondernemingen hangen met als uitgangspunt in de piramide.....dezelfde eigenaar :)

denk nu niet dat als je een kleine ondernemer wel helpt, dat je daarmee de grote ondernemen een hak zet.
Iets beter je best doen om te begrijpen hoe de wereld in elkaar zit. Met zulke links gerelateerde opmerkingen als hierboven ga je niks bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 06-08-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Alles in de originere is inmiddels wel gezegd. Gezien het hier alleen nog maar offtopic en op de man gereageerd wordt, gaat er een slotje op deze discussie.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen Amazon.nl ervaringentopic. Eigen, afgeronde, shopervaringen mogen middels de Shopreviews gedeeld worden.