ASUS RMA credit voorstel ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesje1981
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-05 23:42
Mijn vraag
Heeft iemand ervaringen met credit voorstellen ASUS? Ik zit te dubben wat verstandig is. Zoek advies of meningen

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS PG348Q Monitor 3 jaar en voor RMA verstuurd 2 maand geleden en 3 x is afwikkeling vanuit ASUS misgelopen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ze zeiden ter compensatie dan nu een hagelnieuwe monitor te sturen. 3 weken gelden zeiden ze dit. Nu mailde ik hoe de stand van zaken was. Asus geeft ineens aan dat de monitor niet voorradig is en voorlopig ook nog lang zal duren en komen ze met 100% Asus credit voorstel. Gekke blijft dat online ze wel leverbaar zijn)

Na wat gegoogle is het maar de vraag wat dat bedrag dan is etc. En het probleem wat Asus oplossen moet word nu bij een ander neergelegd.

Ze stuurde :
Ik heb het voor u nagekeken en in dit geval kunnen wij helaas geen vervangende LCD leveren (niet op voorraad). Om die reden kunnen wij u dan ook een ASUS creditatie aanbieden: een 100 % CREDIT via het punt van aankoop en de distribiteur.

Na uw goedkeuring voor creditatie zorgen wij ervoor dat deze ASUS LCD zo spoedig mogelijk bij u opgehaald kan worden. Na ontvangt zal deze door ons worden gecrediteerd. Procestijd waar u rekening mee dient te houden bij terugbetaling is +/- 20 werkdagen.

Ik weet niet wat nu te doen. What would you do?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 16:31
Ze zijn niet heel duidelijk, maar ik lees dit als: je krijgt 100% je geld terug via de webshop waar je de monitor hebt gekocht. Waarschijnlijk stuurt ASUS vervolgens een credit naar die webshop.

Ik zou hier zeker voor gaan, zeer nette afhandeling voor een monitor van 3 jaar oud.

[ Voor 18% gewijzigd door Remz op 04-08-2020 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Exact. Je krijgt via de shop je geld terug omdat het apparaat niet te repareren of de vervangen is. Tenminste, nadat het apparaat is opgehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 04-08-2020 12:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesje1981
Klinkt goed. Zou je zeggen. Ik heb de monitor overgenomen een poos geleden dus weet dan ook weer niet of dat dan goed gaat lopen aangezien die factuur van toen gekoppeld is aan een andere eigenaar. Bij *knip*.
Zover bedankt voor jullie terugkoppeling

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-06 10:50

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

richting SF geschopt

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

let ook even op dat dit dan wel moet lopen via de verkoper. en die heeft overigens geen 20 werkdagen de tijd om de betaling uit te stellen. Vind 20 werkadgen voor een credit betaling sowieso vrij lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keesje1981
Lekker verhaal. *knip* gaat niet crediteren. Zij geven aan twee jaar garantie te geven. Asus hanteert 3 jaar dus die moeten het maar regelen zeiden ze. Asus beloofde een andere monitor (nieuwe!) alleen die komen ineens dus dat hij niet voorradig is en ook niet meer op voorraad komt. En zo zit je tussen wal en schip en moet ik nu zo lijkt de enige keuze een refurbished scherm te moeten aanvaarden. En dit was de laatste keer het refurbished scherm 🀭Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuEjqts5sIdMy1YhXh0rqeH4jqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YM4FhazHiUx2NBc8ZETCtY7X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 17:23
Vraag even na wie het moet gaan crediteren? Als ASUS jou het bedrag als shop tegoed geeft voor op de Asus webshop is dat toch een prima oplossing?

Lijkt mij stug dat zij bepalen of *knip* jou het geld terug moet geven of niet. Ook al krijgt *knip* het geld terug van ASUS.

In iedere geval het voorstel van een 100% credit is zeer netjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:40 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesje1981
Asus crediteerde aan *knip* en *knip* bepaald daarna zelf alsnog ook of ze dat crediteren. Daarover contact met ze gehad en zij waren resoluut. Vandaar. Dus of ik het nog hogerop moet spelen bij Asus en er een groter ding van moet maken. Looks like it

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Hmmm, was denk ik in eerste instantie al niet de beste keuze om het direct met Asus af te handelen. Gekocht bij *knip*, dan garantie via *knip*. En als Asus een product adverteert met 3 jaar garantie, dan hoort *knip*ook 3 jaar garantie te verlenen. Enkel als een winkel het advies geeft om direct met de fabrikant in contact te gaan is het goed om dat te doen, lijkt mij.

Maar dat is achteraf praat. Je hebt 3 jaar garantie via Asus, die moeten het nu maar oplossen lijkt mij. Ik zou dan wel bij alle communicatie *knip* op CC zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 20:31
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 12-08-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:44
Asus is geen partij en deze overeenkomst. Jij wel met *knip* . En zij moeten dit regelen met jou. Niet asus. *knip* mag zelf bij hun leverancier weer het geld halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 07:40

Croga

The Unreasonable Man

Overigens is de opmerking van *knip* over 2 jaar garantie natuurlijk ook behoorlijk onzinnig....

Hier in Nederland interesseert "jaren garantie" ons niets. Een product moet conform zijn, zolang als je kunt verwachten. Als de maker van het product zegt "Dit ding werkt minstens 3 jaar lang zonder problemen" dan mag jij verwachten dat dat ding 3 jaar lang zonder problemen werkt en degene bij wie je het koopt (*knip* in dit geval) is er verantwoordelijk voor dat je binnen die termijn ook zonder problemen kunt werken.

Maar helaas is *knip*te groot geworden en intereseren ze zich alleen nog maar voor hun eigen proces en al lang niet meer voor hun klant. Ik ben bang dat je hier niet uit komt zonder het hard te spelen. Mijn eerste stap zou weer naar ASUS zijn en als dat niets oplevert dan maar bij *knip*aandringen, eventueel met juridische middelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Sociale media wil wel eens helpen, voornamelijk Twitter lokt ze nog wel eens uit de tent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 21:32

eagle00789

Est. November 2005

Vergeten jullie nu allemaal een belangrijke zin uit 1 van de posts van TS??
Keesje1981 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:58:
[...]Ik heb de monitor overgenomen een poos geleden dus weet dan ook weer niet of dat dan goed gaat lopen aangezien die factuur van toen gekoppeld is aan een andere eigenaar. Bij *knip*.
[...]
TS heeft dus juist gehandeld door rechtstreeks met Asus contact op te nemen omdat TS nog fabrieksgarantie heeft via Asus (mits natuurlijk aantoonbaar via aankoopbewijs). Hij heeft niets met *knip* van doen, omdat TS hem 2de hands heeft gekocht.

[ Voor 26% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Asus crediteert hoogst waarschijnlijk alleen de inkoopprijs van de distributeur *knip*aan de hand van het serienummer en de inkoopfactuur. (= factuurrelatie) Ik vermoed dat de inkoopprijs beduidend lager is geweest dan de verkoopprijs op de verkoopfactuur en dat betekend dat *knip*het verschil (de bruto winst) alsnog moet bijleggen voor een product van 2 jaar oud. Ik kan in dat geval begrijpen dat *knip*daar niet echt op staat te wachten (al helemaal niet als de klant rechtstreeks naar de fabrikant gaat en niet eerst via *knip*zelf)

Als de fabrikant de 3 jaar fabrieksgarantie biedt en het gebrek valt ook onder de gehanteerde voorwaarden (let op ! deze kunnen afwijken tov "regulier"garantie aanspraken bij een verkoper), dan moeten zij dit ook nakomen en kunnen niet alsnog blijven doorverwijzen naar een andere partij

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:39 ]

β€œWe don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
https://m.facebook.com/st...7230345161938&ref=m_notif

Ik was zo vrij om text en uitleg te vragen. En mogelijk een uitnodiging om hier wat text en uitleg te geven. Maar ze vinden het niet nodog om op Nedelands(en mogelijk belgisch) grootste tech site/forum text en uitleg te geven. Ik zou zeggen neem als nog even contact op met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
eagle00789 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:47:
Vergeten jullie nu allemaal een belangrijke zin uit 1 van de posts van TS??

[...]

TS heeft dus juist gehandeld door rechtstreeks met Asus contact op te nemen omdat TS nog fabrieksgarantie heeft via Asus (mits natuurlijk aantoonbaar via aankoopbewijs). Hij heeft niets met *knip*van doen, omdat TS hem 2de hands heeft gekocht.
Garantie van de winkel is bij mijn weten overdraagbaar. Garantie is op het product, niet gerelateerd aan wie het gekocht heeft. Als het product niet-conform is, ongeacht hoe vaak doorverkocht, heeft de verkoper het product conform te maken.

Maar, dat is mijn mening en ik ben geen expert op dat gebied. Wel is er het nodige over besproken in dit draadje:
V&A aankoop - Garantie op naam?

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 07:40

Croga

The Unreasonable Man

Breezers schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:39:
Als de fabrikant de 3 jaar fabrieksgarantie biedt en het gebrek valt ook onder de gehanteerde voorwaarden (let op ! deze kunnen afwijken tov "regulier"garantie aanspraken bij een verkoper), dan moeten zij dit ook nakomen en kunnen niet alsnog blijven doorverwijzen naar een andere partij
Als de fabrikant 3 jaar fabrieksgarantie geeft dan mag je als consument er van uit gaan dat het product minstens 3 jaar mee zal gaan. We kennen hier in Nederland het concept "winkel garantie" helemaal niet; het product moet gewoon voldoen aan datgene wat je kunt verwachten.

Ofwel: Als de fabrikant 3 jaar fabrieksgarantie geeft mag je verwachten dat het product minstens 3 jaar mee gaat en moet de winkel dus minstens 3 jaar lang zorgen dat het product fatsoenlijk blijft werken.

Wanneer jouw monitor dus na 2.5 jaar kapot gaat en je klopt bij Asus aan mag Asus zonder problemen naar *knip* wijzen om het probleem op te lossen. En die mogen dan niet zeggen "wij geven maar 2 jaar garantie". Die moeten het dan gewoon oplossen.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47
*knip* heeft bij alle ASUS monitoren twee jaar garantie staan (momenteel), ik weet niet of dat nog wat uitmaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:39 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Jumpman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:45:
*knip* heeft bij alle ASUS monitoren twee jaar garantie staan (momenteel), ik weet niet of dat nog wat uitmaakt?
Alleen dat je na 2 jaar niet direct vanuit mag gaan dat het defect aanwezig was op het moment van sluiten van de overeenkomst. Maar aangezien Asus wil crediteren zal dat los lopen.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2020 10:39 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Keesje1981 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:48:
Mijn vraag
Heeft iemand ervaringen met credit voorstellen ASUS? Ik zit te dubben wat verstandig is. Zoek advies of meningen

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS PG348Q Monitor 3 jaar en voor RMA verstuurd 2 maand geleden en 3 x is afwikkeling vanuit ASUS misgelopen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ze zeiden ter compensatie dan nu een hagelnieuwe monitor te sturen. 3 weken gelden zeiden ze dit. Nu mailde ik hoe de stand van zaken was. Asus geeft ineens aan dat de monitor niet voorradig is en voorlopig ook nog lang zal duren en komen ze met 100% Asus credit voorstel. Gekke blijft dat online ze wel leverbaar zijn)

Na wat gegoogle is het maar de vraag wat dat bedrag dan is etc. En het probleem wat Asus oplossen moet word nu bij een ander neergelegd.

Ze stuurde :
Ik heb het voor u nagekeken en in dit geval kunnen wij helaas geen vervangende LCD leveren (niet op voorraad). Om die reden kunnen wij u dan ook een ASUS creditatie aanbieden: een 100 % CREDIT via het punt van aankoop en de distribiteur.

Na uw goedkeuring voor creditatie zorgen wij ervoor dat deze ASUS LCD zo spoedig mogelijk bij u opgehaald kan worden. Na ontvangt zal deze door ons worden gecrediteerd. Procestijd waar u rekening mee dient te houden bij terugbetaling is +/- 20 werkdagen.

Ik weet niet wat nu te doen. What would you do?
toon volledige bericht
Netjes dat de fabrikant een volle creditering doet, kan mening verkoper nog wat van leren. Ikzelf zou daarmee akkoord gaan, en weer een nieuw scherm kopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesje1981
Hoofdstuk bijna afgesloten. Credit via *knip* niet gehonoreerd. Leverancier van de monitor intern overlegd met management en nu is een ASUS buyback geaccepteerd om te gaan doen. Het is alleen nog supervaag wat dit gaat inhouden. Kan er ook niets van vinden op The www.

Iemand ervaring?

Beste Kees,

Wij hebben een akkoord ontvangen voor een ASUS Buyback. U zult zsm een email van ons ontvangen met een nieuw ASUS RMA nummer zodat deze ASUS opgehaald kan worden. Vervolgens krijgt u na ontvangst verdere informatie en instructies om deze ASUS BuyBack verder in gang te zetten.

Mocht u nog vragen hebben, laat het me gerust weten.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 31-08-2020 09:38 . Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze nog niets van doen heeft in de discussie. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:45:
[mbr]*knip*[/] heeft bij alle ASUS monitoren twee jaar garantie staan (momenteel), ik weet niet of dat nog wat uitmaakt?
*knip* heeft ook bij alle koelkasten en wasmachines 2 jaar garantie staan, want *knip* heeft gewoon enorm belabberde garantietermijnen die wettelijk helemaal niet kunnen, en nog steeds een goede reputatie door één of andere reden.

(Heb de mods maar wat tijd bespaard door zelf te knippen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Keesje1981 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:34:
Hoofdstuk bijna afgesloten. Credit via [Mbr] *knip*[/] niet gehonoreerd. Leverancier van de monitor intern overlegd met management en nu is een ASUS buyback geaccepteerd om te gaan doen. Het is alleen nog supervaag wat dit gaat inhouden. Kan er ook niets van vinden op The www.
Dit klinkt voor mij als ontzettend goede service van Asus, gaat verder dan ze als niet-eindleverancier hoeven te doen. Daar dus wel alles voor een glimlach :)
Pagina: 1