Hoi!
I.v.m. een verhuizing heb ik tijdelijk internet op twee locaties nodig. Op 1 plek in ons nieuwe huis (nu nog zonder internet) kun je verbinden met een Ziggo Wifispot. Op alle andere plekken is het signaal niet voldoende meer. Daarom wil ik graag de Wifispot bridgen en mijn eigen AP erachter hangen.
Makkelijker gezegd dan gedaan!
Ik heb m.i. alles geprobeerd, namelijk:
- TP Link Archer C7 d.m.w. DD-WRT en OpenWRT proberen te verbinden met 802.1X protocol en .pem certificaat. Geen verbinding te krijgen!
- Raspberry Pi 3B+ met ubuntu mate > geen verbinding via GUI te krijgen (en OS enorm traag)
- Raspberry Pi 3B+ met onderstaande config, ook hier geen verbinding
Heeft iemand dit wekend gekregen? Ik heb echt 100en tutorials gelezen en bekeken (ook op dit forum) maar het lukt me gewoon echt niet.
Ja, aanbellen kan, maar we zijn toch tweakers?
I.v.m. een verhuizing heb ik tijdelijk internet op twee locaties nodig. Op 1 plek in ons nieuwe huis (nu nog zonder internet) kun je verbinden met een Ziggo Wifispot. Op alle andere plekken is het signaal niet voldoende meer. Daarom wil ik graag de Wifispot bridgen en mijn eigen AP erachter hangen.
Makkelijker gezegd dan gedaan!
Ik heb m.i. alles geprobeerd, namelijk:
- TP Link Archer C7 d.m.w. DD-WRT en OpenWRT proberen te verbinden met 802.1X protocol en .pem certificaat. Geen verbinding te krijgen!
- Raspberry Pi 3B+ met ubuntu mate > geen verbinding via GUI te krijgen (en OS enorm traag)
- Raspberry Pi 3B+ met onderstaande config, ook hier geen verbinding
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| ctrl_interface=DIR=/var/run/wpa_supplicant GROUP=netdev update_config=1 country=NL network={ ssid="Ziggo" scan_ssid=1 key_mgmt=WPA-EAP eap=PEAP pairwise=CCMP TKIP phase1="peaplabel=auto peapver=0" phase2="auth=MSCHAPV2" identity="12345678" password="xxxxxxxxxxx" ca_cert="/home/pi/Desktop/ziggo.pem" } |
Heeft iemand dit wekend gekregen? Ik heb echt 100en tutorials gelezen en bekeken (ook op dit forum) maar het lukt me gewoon echt niet.
Ja, aanbellen kan, maar we zijn toch tweakers?