Ziggo WiFispots hotspot maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Hoi!

I.v.m. een verhuizing heb ik tijdelijk internet op twee locaties nodig. Op 1 plek in ons nieuwe huis (nu nog zonder internet) kun je verbinden met een Ziggo Wifispot. Op alle andere plekken is het signaal niet voldoende meer. Daarom wil ik graag de Wifispot bridgen en mijn eigen AP erachter hangen.

Makkelijker gezegd dan gedaan!

Ik heb m.i. alles geprobeerd, namelijk:
- TP Link Archer C7 d.m.w. DD-WRT en OpenWRT proberen te verbinden met 802.1X protocol en .pem certificaat. Geen verbinding te krijgen!
- Raspberry Pi 3B+ met ubuntu mate > geen verbinding via GUI te krijgen (en OS enorm traag)
- Raspberry Pi 3B+ met onderstaande config, ook hier geen verbinding

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
ctrl_interface=DIR=/var/run/wpa_supplicant GROUP=netdev
update_config=1
country=NL

network={
        ssid="Ziggo"
        scan_ssid=1
        key_mgmt=WPA-EAP
        eap=PEAP
        pairwise=CCMP TKIP
        phase1="peaplabel=auto peapver=0"
        phase2="auth=MSCHAPV2"
        identity="12345678"
        password="xxxxxxxxxxx"
        ca_cert="/home/pi/Desktop/ziggo.pem"
}

Heeft iemand dit wekend gekregen? Ik heb echt 100en tutorials gelezen en bekeken (ook op dit forum) maar het lukt me gewoon echt niet. :|

Ja, aanbellen kan, maar we zijn toch tweakers? :o

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:50
Je kan je modem van ziggo naar je nieuwe huis meenemen en inpluggen in kabel en zou moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
check hier :

Uitlezen waarde Ziggo Hotspot Certificaat

[ Voor 43% gewijzigd door FreshMaker op 02-08-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokbrood
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 08:32
saharoen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:15:
Je kan je modem van ziggo naar je nieuwe huis meenemen en inpluggen in kabel en zou moeten werken ;)
Afhankelijk van het feit of er eerder ook al ziggo was. Anders is de coax waarschijnlijk in de straatkast afgekoppeld.

Je suis un baguette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tijdelijk internet, dan kun je toch ook gewoon een hotspot op je telefoon opzetten? Desnoods gooi je voor een maandje je databundel omhoog.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oude laptop met windows is de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wibs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 15:55
Skylevel schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:11:
Ik heb m.i. alles geprobeerd, namelijk:
- TP Link Archer C7 d.m.w. DD-WRT en OpenWRT proberen te verbinden met 802.1X protocol en .pem certificaat. Geen verbinding te krijgen!
Dat moet werken hoor, ik heb dat laatst nog opgezet met precies die Archer C7 en de laatste OpenWRT 19.07.

- standaard installatie
- wpa-supplicant package erbij (er moest daardoor iets anders af, weet niet meer welke, stond in beeld)
- dan met de Generic 802.11bgn radio een verbinding naar de Wifispot opzetten met deze settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdTvsS8tvt2a5k37MAWfrbiWk8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mhty3nFssZ4eaAf925aghT1s.jpg?f=fotoalbum_large
- Mijn ervaring is dat dit het best werkt als je ook nog eens de BSSID van je sterkste wifispot invult. Dan gaat hij niet af en toe over naar een zwakke wifispot in de buurt.
- daarna ook nog de Wifi Schedule gebruiken om 's nachts de wifi uit te zetten. Ziggo beetje te vriend houden.
code:
1
2
00 00 * * Mon,Tue,Wed,Thu,Fri,Sat,Sun /usr/bin/wifi_schedule.sh forcestop
00 07 * * Mon,Tue,Wed,Thu,Fri,Sat,Sun /usr/bin/wifi_schedule.sh start

- wellicht moet je ook de tijd goed synchroniseren en de land-code goed zetten, maar weet niet of dat kritisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
@Wibs Thanks, het lijkt er op dat hij verbinding maakt! :D
Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de wireless client gebridged naar LAN of als apart 5Ghz netwerk. Hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:53

FreakNL

Well do ya punk?

Dat je daar tijd voor hebt tijdens een (aankomende) verhuizing..

Doe gewoon iets met 4G...
Pagina: 1