Ik heb een aantal images gebouwd, met de imagebuilder van lede (een fork van openwrt), deze images zijn echter alleen ipv4. Aangezien de dhcp client van openwrt een slechte implementatie van ipv6 en deze verstoort elke keer een snelle renew van dhcp. Mijn images zijn echter wel zonder luci en werken alleen met ssh toegang. Luci kan later met opkg wel toegevoegd worden, helaas blijft het wel noodzakelijk om via ssh de encryptie en phase2 in te stellen.
Ik probeer een stappenplan te maken, dit wordt pas van het weekend dat ik er tijd voor heb.
Lede (fork van openwrt) heeft op dit moment de meest stabiele verbinding met wifispots van Ziggo.
Mijn build config:
- download een vmware image en installeer lede builder (standaard ubuntu vmware van osboxes.org)
- draai even een apt-get update en upgrade
- download LEDE imagebuilder (zie instructies site)
- update de build dir met ./scripts/feeds update -a
- install de updates met ./scripts/feeds install -a
- make defconfig
- make menuconfig
-verander de image (target) naar jouw type router
- zet ipv6 suport uit in imagebuild volgens mij. Zoek even op google ipv6 support uitzetten in lede)
- Als het goed is deze zonder luci ( zo niet verwijder je die in luci-menu uiteraard of je laat hem lekker aanstaan)
- volgende is door naar network/wireless verander daard wpad in wpa-supplicant (verander de bibliiotheek naar openssl!!!!), wpa-cli, en hostapd-full en hostapd-utils,
tevens zet je linux wireless tools aan. (die heet volgens mij lib80211)
- vervolgens ga je naar kernel modules/encryption (daar zit de clue van de snelle reconnect) verander daar in de openssl settings een submenu dus.... zet daar psk en
any/ano (authenticatie zonder wachtwoord uit)
- zet dtlsp en dtls heartbeat aan!! in sommige routers is alpn alleen aan te zetten door een gnutls bieb in te schakelen via hetzelfde menu)
- zet hardware dev/crypto support aan
-verander de image verder naar smaak. Luci maakt de router wel iets trager in een reconnect maar, sommige vinden dit eenvoudiger.
- make build -j2 -v=S
- scp de image naar je router
- ssh de router
- wifi config of wifi detect
- in /etc/config/wireless verander je de encryptie naar wpa-eap
- (alleen voor je bgn 2,4ghz natuurlijk, ff kijken welke wireless radio0 of 1 het is...de C7 heeft bijvoorbeeld een andere config dan een wdr4300/3600)
- vervolgens zet je het kanaal op auto
- tx power op maximaal vaak 25 of 23
- bssid op Ziggo
- option identity ...ziggo wifispots naam
- option password ziggo wachtwoord
- option auth EAP-MSCHAPV2
- option ca_cert /etc/config/ziggo.pem ( het certificaat staat in dit topic, deze maak je gewoon met teksteditor en upload deze met scp naar de /config of maak even een cert directory in /etc)
- geen SSID (mac address) invullen
- wifi up
- verbinding ja/nee, ja dan goed gedaan!!
- nee (dan komt het controleren van de gegevens en is wpa_cli erg handig, voor troubleshooten zie lede website)
even met wpa_cli de tls versie controleren, heb je het goed gedaan dan staat in de status van wpa_cli de tls versie op v1.1
-wpa_cli wlan(0 of 1)
-status
-pmksa geeft de actieve tijdelijke sleutels met tijd in seconden!
-succes, ik heb er een jaar over gedaan om dit allemaal uit te zoeken. De verandering van tls heeft de router zeer snel gemaakt in verbinden.
[
Voor 91% gewijzigd door
Anoniem: 903047 op 19-07-2017 23:52
. Reden: handleiding toegevoegd ]