Piepend apparaat in de tuin.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De titel is een beetje cryptisch maar sinds vanochtend heeft de buurman dit apparaat in de tuin staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fg6aNjOAdTkz1YMyKqzsj5XMVPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hattC26dqdns8YpbR4kU6dOf.jpg?f=fotoalbum_large

Het is ongeveer 45cm hoog en maakt om de minuut 5 seconden een piepgeluid wat erg irritant is. Normaal zou ik aanbellen en vragen of dat ding weg / uit kan maar hij is aan het werk en meestal laat thuis.
Googlen op mollenverjager of katten verjager en varianten hierop gaf niks bruikbaars en het lijkt ook geen sproeier oid te zijn.

Iemand enig idee wat dit is? Het werkt vrij effectief om m’n kinderen uit onze tuin te houden maar geloof niet dat het daarvoor gemaakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 14:35
Denk dat het toch iets is om katten- of mollen te verjagen. Wij hadden ook (oude) buren met zo'n apparaat, zij hadden nergens last van, maar erg prettig was het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
smesjz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:21:
De titel is een beetje cryptisch maar sinds vanochtend heeft de buurman dit apparaat in de tuin staan:
[Afbeelding]

Het is ongeveer 45cm hoog en maakt om de minuut 5 seconden een piepgeluid wat erg irritant is. Normaal zou ik aanbellen en vragen of dat ding weg / uit kan maar hij is aan het werk en meestal laat thuis.
Googlen op mollenverjager of katten verjager en varianten hierop gaf niks bruikbaars en het lijkt ook geen sproeier oid te zijn.

Iemand enig idee wat dit is? Het werkt vrij effectief om m’n kinderen uit onze tuin te houden maar geloof niet dat het daarvoor gemaakt is.
Lijkt verdacht veel op dit soort spul: https://www.bol.com/nl/p/...HIw.1_8_9.15.ProductImage

En ja het is bloedirritant |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 20:56
Doorgaans tegen katten en/of muizen.

Als je de piep hoort is er niets mis met je oren. Mijn ouders hebben er ook een stuk of wat hangen en zetten ze uit als wij of onze kinderen er zijn. Zelf horen ze er niets van.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12

De Nelis

en anders maar niet...

Jep een dierenverjager. Vet irritante apparaten.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat veroorzaakt deze luide en pijnlijke pieptoon? ;)

Hoop dat je buurman snel meewerkt in ieder geval :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FordFiasco
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:58
Als het een piepgeluid is met zeer hoge frequentie, tegen de hoorbare grens, is het om beesten te verjagen. Gruwelijk irritant, en vaak vanaf de weg of de stoep al getriggered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, morgen maar eens langs gaan want zo kunnen we zelf ook niet buiten zitten.

We wonen hier tijdelijk sinds januari en hebben nooit last gehad van katten, mollen of andere beesten dus ben benieuwd waarom het geplaatst is. De klimop tussen onze huizen is nog niet echt dichtgegroeid en zie ook bij hem geen molshopen oid.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:37

EiT

Gewoon de batterijen ff omdraaien. Hij zal het waarschijnlijk zelf niet horen en als overlast beschouwen. ;)

Edit: waarschijnlijk neer gezet om jullie uit de tuin te houden. Dit brengt mij wel op ideeën >:)

[ Voor 32% gewijzigd door EiT op 01-08-2020 14:43 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

smesjz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:40:
Bedankt voor de reacties, morgen maar eens langs gaan want zo kunnen we zelf ook niet buiten zitten.

We wonen hier tijdelijk sinds januari en hebben nooit last gehad van katten, mollen of andere beesten dus ben benieuwd waarom het geplaatst is. De klimop tussen onze huizen is nog niet echt dichtgegroeid en zie ook bij hem geen molshopen oid.
Wellicht heeft hij last van vervelende buren die hij naar binnen wil verjagen :+

Iig wel effectief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Als ik zo naar dat grasveld kijk waar dat apparaat in steekt dan gok ik dat hij last heeft van mollen. Mijn grasveld ziet er af en toe ook zo uit :p
Op zich diervriendelijk van je buurman dat hij ze zo wil verjagen. Waarschijnlijk heeft hij niet in de gaten dat jij er last van hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door decipherer op 01-08-2020 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
decipherer schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 18:45:
Als ik zo naar dat grasveld kijk waar dat apparaat in steekt dan gok ik dat hij last heeft van mollen. Mijn grasveld ziet er af en toe ook zo uit :p
Op zich diervriendelijk van je buurman dat hij ze zo wil verjagen. Waarschijnlijk heeft hij niet in de gaten dat jij er last van hebt.
Hij heeft er zelf ook last van gehad toen ie gisteren in de tuin ging zitten. Apparaat staat er nog maar maakt geen (hoorbaar) geluid meer dus ons probleem is opgelost.
Pagina: 1