Verbouwen in een huurwoning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 16:32
Wij hebben sinds kort een huurwoning en willen daarin een trapkast maken, hiervoor moeten we (logischerwijs) toestemming vragen aan de verhuur makelaar. Dit hebben we gedaan en ze geven akkoord, maar op één voorwaarde. We moeten namelijk de trapkast laten zitten bij beëindiging van de huurovereenkomst en mogen hier ook geen vergoeding voor vragen bij de nieuwe huurders.

Dus kort gezegd, wij investeren in de woning (400 euro) en de verhuur makelaar maakt daar gebruik van door waarschijnlijk ook een hogere huurprijs aan de toekomstige nieuwe bewoners te vragen omdat er een trapkast bij in zit.

Kan dit juridisch gezien zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Wat staat hierover in je huurovereenkomst?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-04 09:12
Ja, en ze mogen de huurprijs voor de volgende huurder ook verhogen vanwege de luxere/praktische indeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:09
Dus kort gezegd, wij investeren in de woning (400 euro) en de verhuur makelaar maakt daar gebruik van door waarschijnlijk ook een hogere huurprijs aan de toekomstige nieuwe bewoners te vragen omdat er een trapkast bij in zit.
een trapkast van €400 maakt nagenoeg geen verschil in het maandelijks huurtarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als het helemaal tegenzit; ondanks de trapkast krijg jij volgend jaar ook gewoon de (maximale) verhoging op je huurprijs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Als je hem er weer uit moet halen ben je ook 400 euro kwijt, dus het kost je sowieso €400.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja, dat kan prima.

Je alternatief is geen toestemming vragen en hopen dat de volgende bewoners het overnemen als aanpassing van de woning.

Staat meestal expliciet in de voorwaarden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01

krietjur

Where am I?

Ik zou zeggen: wees blij dat je hem er niet uit hoeft te halen als je weggaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:56
Maar wat wil je als alternatief dan? De trapkast meenemen als je de huur opzegt? Als de nieuwe bewoners er niet voor willen betalen, wat doe je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 16:32
Spixo schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:35:
Maar wat wil je als alternatief dan? De trapkast meenemen als je de huur opzegt? Als de nieuwe bewoners er niet voor willen betalen, wat doe je dan?
Dan halen we hem er uit want het is een deur met kozijn wat je prima weer kunt gebruiken. Ik lees nu interessante stukken over het wegbreekrecht. Dit is volgens mij van toepassing hierop.

In de huurovereenkomst is hier niks over genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:56
Redmonkey92 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Dan halen we hem er uit want het is een deur met kozijn wat je prima weer kunt gebruiken. Ik lees nu interessante stukken over het wegbreekrecht. Dit is volgens mij van toepassing hierop.

In de huurovereenkomst is hier niks over genoemd.
Als je toch bereid bent om hem weer mee te nemen. Zet hem er gewoon in zonder overleg. Zorg er wel voor dat de oude staat is hersteld als je de woning verlaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Redmonkey92 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Dit is volgens mij van toepassing hierop.
Maar je verhuurder heeft nu toch al zwart op wit (of mondeling) met je afgesproken dat je 'm moet laten zitten? Of ga je dan ook alle spijker- & schroefgaten en oude verf weer terugplaatsen?

Iets zegt me dat je van een mug een kudde olifanten maakt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:30

MLLL

Palm Treo 650

Heerlijk dit.
Zulke topics kan ik altijd maar moeilijk serieus nemen , het spijt mij...

Ik zal persoonlijk al blij zijn als ik toestemming zou krijgen voor die aanpassing.
Zet je dat kozijntje dan voor 10 euro op Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

krietjur schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:35:
Ik zou zeggen: wees blij dat je hem er niet uit hoeft te halen als je weggaat..
Dit inderdaad. Ik snap die verhuurder wel; die heeft geen gezeur bij beëindiging huur over die trapkast alsof dat een godsvermogen heeft gekost. En de TS die denkt dat verhuurder straks € 50,- meer in de maand kan vragen omdat er een trapkast in zit :') :F

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Het is particuliere huur neem ik aan aangezien je over een verhuur makelaar spreekt?

Welke andere verzoeken wil je in de toekomst mogelijk nog gaan doen? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Spixo schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:35:
Je verlies accepteren. Haal jij je behang/stucwerk van de je muren als de nieuwe huurders er niet voor willen betalen? Nee toch.

Zelfde geldt als je in een huurhuis je de keuken gaat vervangen. Doe je dat netjes, hoef je hem niet in oude staat te herstellen, maar je krijgt er geen stuiver voor als je gaat verkassen. Alles wat je doet in een huurhuis wat je niet in oude staat hoeft te herstellen, is gratis voor de verhuurder.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-06 15:16

Comgenie

Soms heb je dat

Volgensmij is het de moeite niet waard om het weer netjes eruit te slopen en alles in oude staat te herstellen voor dat bedrag.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat je blij mag zijn dat je toestemming krijgt!

En bij sociale huur gaat dat (ook) zo. Aanpassen mag, en je moet het laten zitten (zeker in dit geval omdat je het vastmaakt aan de trap, vloer en muur. Als je dit weer weghaalt ziet het er slechter uit dan vóór de montage).

En als je de woning verlaat, mag het blijven zitten. Hoe relaxed is dat? Geen tijdverspilling, extra kosten... En je zit niet met trapkastonderdelen die ongetwijfeld niet gaan passen in een nieuwe woning.

Het verbaast mij oprecht dat je hier een issue van maakt :X

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FordFiasco
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-06 22:54
Scheelt jouw kosten en moeite om de kast weer eruit te halen als je gaat verhuizen. En waarom zou het voor jou een probleem zijn als de verhuurder meer vraag aan de volgende huurders? Heb gewoon plezier en gemak van je nieuwe trapkast joh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
pfft.... what's next? Ga je ook klagen dat je de verf die je op de muren smeert moet laten zitten? Een beetje (kale) woning bewoonbaar maken kost al gauw >2000 euro aan vloer, verf/behang, gordijnen, etc. Daar kun je die 400 euro gewoon bij optellen. Bedenk gewoon hoe lang je er wilt wonen, en hoeveel je voor die periode wilt investeren in je eigen woongenot. Als het uitkan, dan doe je het en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Gaat inderdaad nergens over. Wees blij.

Ik heb eieren voor mijn geld gekozen 6 jaar geleden en alle tapijt eruit moeten halen (wat er al lag maar dat kon ik niet bewijzen).. Kostte me wel 2 volle dagen.

Oplevering vrije sector huurwoning

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 30-07-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Wees idd blij dat je het er niet uit hoeft te halen..
Pagina: 1