Computer remote aanzetten (wake on lan)

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
Ik ben al lang aan het proberen een computer remote aan te zetten. Optie voor wake on lan staat aan in de bios. Ik heb al poort 9 opengezet en port forwarding voor de IP. Ik heb op Windows in device manager alles aangezet. Maar ik heb ook gelezen dat het alleen werkt op een lan en niet remote, tenzij je een broadcast message op maar Port forwarding is hiervoor niet mogelijk op de router in verband met veiligheidsredenen. Is er een manier om een computer betrouwbaar aan te zetten op afstand niet vanuit sleep of hibernation?

(Dit is per ongeluk een double post! Ik weet niet wat er fout is gegaan maar ik wilde deze vraag zeker niet nog een keer posten)

[ Voor 13% gewijzigd door Seph op 30-07-2020 11:46 ]

Beste antwoord (via Seph op 30-07-2020 11:47)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Da's apart, ja. :) Ik heb een TR voor je gemaakt zodat deze gesloten kan worden. Dan gaan we gezellig verder in Computer remote aanzetten (wake on lan). :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
WoL is niet routeerbaar, dus port forwarding heeft geen zin. Je moet een lokaal apparaat hebben om het WoL-signaal te sturen, bijvoorbeeld een Raspberry Pi of een NAS. Je zou die via een webinterface of SSH beschikbaar kunnen maken om zo de WoL te sturen.

Wat had je al gevonden? Want dit is zeker niet de eerste keer dat dit voorbij komt. ;)

edit:
Nou ja! @Seph Waarom post je nou exact dezelfde vraag nog een keer? :? Je werd daar toch al goed geholpen? Heel raar dit.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 30-07-2020 11:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dezelfde startpost als deze: Computer remote aanzetten (wake on lan)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seph
Ik begrijp niet hoe dat kan, per ongeluk double post, want ik heb vandaag niets gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Room42 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:16:
WoL is niet routeerbaar, dus port forwarding heeft geen zin. Je moet een lokaal apparaat hebben om het WoL-signaal te sturen, bijvoorbeeld een Raspberry Pi of een NAS. Je zou die via een webinterface of SSH beschikbaar kunnen maken om zo de WoL te sturen.

Wat had je al gevonden? Want dit is zeker niet de eerste keer dat dit voorbij komt. ;)

edit:
Nou ja! @Seph Waarom post je nou exact dezelfde vraag nog een keer? :? Je werd daar toch al goed geholpen? Heel raar dit.
Ik heb niets gepost, moet iets verkeerd zijn gegaan met de Ipad of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
Ik begrijp niet waarom er nog een keer gepost is, het was zeker niet mijn bedoeling!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Da's apart, ja. :) Ik heb een TR voor je gemaakt zodat deze gesloten kan worden. Dan gaan we gezellig verder in Computer remote aanzetten (wake on lan). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

En dicht :)

Hier verder: Computer remote aanzetten (wake on lan)

Bedankt voor de TR's.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.