Set your goals high, and don't stop till you get there.
Niet alle apps werken perfect zonder Google Play Services, maar dat is wel uit te zoeken.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hardware pluspunten zijn wel het premium gevoel, de dunne randen, het mooie scherm, het goede geluid uit de 4 speakers en het draadloze opladen (incl reverse charging).
Het enige dat ik mis is Ziggo Sport Totaal (doet het niet zonder GMS) en de Widivine L1 certificering ivm HD streaming in Netflix en Prime Video. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe het gevoel heb dat zowel Netflix als Amazon 'gewoon' in HD afspelen. Dat, of de scaler is zo goed dat het zo lijkt. Met andere woorden, ik erger me er niet aan.
Vrijwel alle apps zijn te vinden via de Petal Search functie die in de laatste update zit. Ik gebruik mijn tablet voornamelijk voor media consumptie en lezen van comics/pdfs/eBooks. Alles wat ik wil draait zonder problemen (afgezien van missende widevine):
- Alternatieve launcher (Microsoft Launcher)
- Netflix
- Amazin Prime
- Firefox
- Readly
- Autodesk Sketchbook (perfecte ondersteuning stylus)
- Spotify
- Kobo Books
- VLC
- Xbox app
- PS4 Remote play
- Udemy
- ComicScreen
[ Voor 52% gewijzigd door LoermansA op 15-08-2020 18:40 ]
Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing
Heb hemzelf ook gekocht. Voor €450 euro met GMS pre-installed. Uit Hong Kong. Is nog niet gearriveerd. Heb jij een internationale versie? Hoe is het multitasken? Zonder enige vorm van lag of merk je toch bij bepaalde taken dat de processor net wat te kort komt.LoermansA schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:27:
Ik heb afgelopen week mijn Matepad Pro besteld en ontvangen. Met gratis toetsenbord hoes en een stylus voor weinig. Kwa hardware een bijzonder fijne tablet en ik heb persoonlijk geen last van het gebrek aan GMS. Sterker nog; het was mijn intentie om deze te sideloaden zodra ik de tablet binnenkreeg, maar ik heb de noodzaak nog niet gehad.
Hardware pluspunten zijn wel het premium gevoel, de dunne randen, het mooie scherm, het goede geluid uit de 4 speakers en het draadloze opladen (incl reverse charging).
Het enige dat ik mis is Ziggo Sport Totaal (doet het niet zonder GMS) en de Widivine L1 certificering ivm HD streaming in Netflix en Prime Video. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe het gevoel heb dat zowel Netflix als Amazon 'gewoon' in HD afspelen. Dat, of de scaler is zo goed dat het zo lijkt. Met andere woorden, ik erger me er niet aan.
Vrijwel alle apps zijn te vinden via de Petal Search functie die in de laatste update zit. Ik gebruik mijn tablet voornamelijk voor media consumptie en lezen van comics/pdfs/eBooks. Alles wat ik wil draait zonder problemen (afgezien van missende widevine):Dit is wat ik de afgelopen paar dagen heb geinstalleerd. Daar komt ongetwijfeld nog meer bij.
- Alternatieve launcher (Microsoft Launcher)
- Netflix
- Amazin Prime
- Firefox
- Readly
- Autodesk Sketchbook (perfecte ondersteuning stylus)
- Spotify
- Kobo Books
- VLC
- Xbox app
- PS4 Remote play
- Udemy
- ComicScreen
Voor zover ik begrijp kan je bij de chinese uitvoering de launcher niet veranderen, dat vind ik wel een klein nadeel. Maar heb geen last van lag oid. Kirin 990 + 6Gb ram is een vlotte combinatie. En het toetsenbordje typt erg fijn, voor wat dat waard is.Koning-Admiraal schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:28:
[...]
Heb hemzelf ook gekocht. Voor €450 euro met GMS pre-installed. Uit Hong Kong. Is nog niet gearriveerd. Heb jij een internationale versie? Hoe is het multitasken? Zonder enige vorm van lag of merk je toch bij bepaalde taken dat de processor net wat te kort komt.
Ben benieuwd of je aan ome douane nog wat mag aftikken, anders is het een nette prijs!
Meen je dat? Wist dat namelijk niet.. op de internationale versie blijk je geen Google Play-store op te kunnen installeren. En het is gegarandeerd zonder import kosten. Daar heeft de webshop een constructie voor bedacht. Wat had jij er trouwens voor betaald?LoermansA schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:24:
[...]
Voor zover ik begrijp kan je bij de chinese uitvoering de launcher niet veranderen, dat vind ik wel een klein nadeel. Maar heb geen last van lag oid. Kirin 990 + 6Gb ram is een vlotte combinatie. En het toetsenbordje typt erg fijn, voor wat dat waard is.
Ben benieuwd of je aan ome douane nog wat mag aftikken, anders is het een nette prijs!
[ Voor 19% gewijzigd door Koning-Admiraal op 16-08-2020 04:11 ]
Lees verschillende verhalen over het al dan niet kunnen installeren van GMS. Sommigen hebben succes, ook met het model dat ik heb. Maar blijf voorlopig even zonder, werkt prima.Koning-Admiraal schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:26:
[...]
Meen je dat? Wist dat namelijk niet.. op de internationale versie blijk je geen Google Play-store op te kunnen installeren. En het is gegarandeerd zonder import kosten. Daar heeft de webshop een constructie voor bedacht. Wat had jij er trouwens voor betaald?
Ik heb mijn tablet bij de Nederlandse Huawei store gekocht: https://consumer.huawei.com/nl/ en heb, inclusief keyboard cover en stylus 579 euro betaald.
Is die Petal search functie ook in een applicatie te verkrijgen? En je had het over bijna alle apps die daarin te vinden zijn. Volgens mij update het zich niet toch automatisch als een app bijgewerkt zou zijn?LoermansA schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:35:
[...]
Lees verschillende verhalen over het al dan niet kunnen installeren van GMS. Sommigen hebben succes, ook met het model dat ik heb. Maar blijf voorlopig even zonder, werkt prima.
Ik heb mijn tablet bij de Nederlandse Huawei store gekocht: https://consumer.huawei.com/nl/ en heb, inclusief keyboard cover en stylus 579 euro betaald.
Vind je trouwens daar ook de gangbare Nederlandse apps zoals NOS, NU, NS etc? Ik maak me trouwens niet al te druk om het gegeven dat de launcher niet veranderd kan worden.
Normaliter zou ik gebruik maken van Nova launcher, maar als alle gedownloade applicaties in de EMUI launcher niet verborgen kunnen worden, dan maak ik wel mapjes aan met de apps die ik niet zichtbaar wil hebben.
Updates zijn volgens mij idd niet automatisch. Petal search is een app en heeft een Update functie.Koning-Admiraal schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:56:
[...]
Is die Petal search functie ook in een applicatie te verkrijgen? En je had het over bijna alle apps die daarin te vinden zijn. Volgens mij update het zich niet toch automatisch als een app bijgewerkt zou zijn?
Vind je trouwens daar ook de gangbare Nederlandse apps zoals NOS, NU, NS etc? Ik maak me trouwens niet al te druk om het gegeven dat de launcher niet veranderd kan worden.
Normaliter zou ik gebruik maken van Nova launcher, maar als alle gedownloade applicaties in de EMUI launcher niet verborgen kunnen worden, dan maak ik wel mapjes aan met de apps die ik niet zichtbaar wil hebben.
De apps die je noemt gebruik ik niet, of gebruik ik in een browser. Heb even voor je gekeken, maar NS, NU en NOS zijn beschikbaar via Petalsearch (bron is dan APKPure).
Goed om te lezen dat je de apps ook via Petal kunt updaten. De enige app wat ik nooit buiten Google play zou installeren is de bankieren app. Maar daar heb ik mijn iPhone voor.LoermansA schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:35:
[...]
Updates zijn volgens mij idd niet automatisch. Petal search is een app en heeft een Update functie.
De apps die je noemt gebruik ik niet, of gebruik ik in een browser. Heb even voor je gekeken, maar NS, NU en NOS zijn beschikbaar via Petalsearch (bron is dan APKPure).
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mee eens.Koning-Admiraal schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 16:02:
[...]
Goed om te lezen dat je de apps ook via Petal kunt updaten. De enige app wat ik nooit buiten Google play zou installeren is de bankieren app. Maar daar heb ik mijn iPhone voor.
Als je nog wat wilt weten, hoor ik het wel!
Je zou eens Aurora store moeten proberen. Is bijna hetzelfde als Google play store, net ook gedownload op mijn Samsung tablet. De apps komen rechtstreeks van de Play Store vandaan. Herkend ook meteen alle apps die al geïnstalleerd staan op de tablet. Wordt ook hoog aangeschreven op XDA.LoermansA schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:45:
[...]
Mee eens.
Als je nog wat wilt weten, hoor ik het wel!
Heb zojuist ook de Nederlandse versie bestelt. Maar wel een stuk goedkoper dan wat jij betaald hebt. Komt over 2 dagen binnen.
Kan ik het mooi met elkaar vergelijken. Denk dat ik het Chinese exemplaar gewoon weer terug ga sturen. Want heb voor bijna hetzelfde bedrag nu ook de keyboard erbij.

[ Voor 52% gewijzigd door Koning-Admiraal op 16-08-2020 21:04 ]
Idd een stuk goedkoper, ik had hem net voor die € 80 extra korting periode gekocht. Ach ja, can't win 'em allKoning-Admiraal schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:54:
[...]
Je zou eens Aurora store moeten proberen. Is bijna hetzelfde als Google play store, net ook gedownload op mijn Samsung tablet. De apps komen rechtstreeks van de Play Store vandaan. Herkend ook meteen alle apps die al geïnstalleerd staan op de tablet. Wordt ook hoog aangeschreven op XDA.
Heb zojuist ook de Nederlandse versie bestelt. Maar wel een stuk goedkoper dan wat jij betaald hebt. Komt over 2 dagen binnen.
Kan ik het mooi met elkaar vergelijken. Denk dat ik het Chinese exemplaar gewoon weer terug ga sturen. Want heb voor bijna hetzelfde bedrag nu ook de keyboard erbij.
Super tevreden, boven verwachting eigenlijk. Het scherm is haarscherp, het multitasken heel fijn zonder een moment van lag. Absoluut het geld waard geweest. En GMS is totaal niet belangrijk op een tablet. Je kunt 9 van de 10 apps vrij gemakkelijk downloaden. Het is het waard geweest in ieder geval. Klein kanttekening, muziek via een Bluetooth koptelefoon is wel van mindere kwaliteit lijkt wel.LoermansA schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:27:
Veel plezier ermee, ben benieuwd hoe jouw ervaringen zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Koning-Admiraal op 21-08-2020 17:03 ]
Heb het even opgezocht: de matepad pro biedt alleen side band coding als audio codec. Dus de ietwat mindere audio kwaliteit bij bluetooth zou best kunnen (https://bluetoothcheck.com/d/huawei-matepad-pro Voor de rest; mooi dat je, net als ik tevreden bent. En idd, ik mis de gms niet. Hoop alleen op wel widevine L1 certificering ivm HD afspelen.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:01:
[...]
Super tevreden, boven verwachting eigenlijk. Het scherm is haarscherp, het multitasken heel fijn zonder een moment van lag. Absoluut het geld waard geweest. En GMS is totaal niet belangrijk op een tablet. Je kunt 9 van de 10 apps vrij gemakkelijk downloaden. Het is het waard geweest in ieder geval. Klein kanttekening, muziek via een Bluetooth koptelefoon is wel van mindere kwaliteit lijkt wel.
Edit: Net even gecheckt met een bluetooth headset oordopjes waarvan ik vrij zeker ben dat ze aptX ondersteunen en ik kan in developer options van Android alleen maar sbc selecteren. De rest is uitgegrijsd. Dus dat lijkt te bevestigen dat sbc de enige codec is. Misschien dat mijn gehoor niet top is, maar dit YouTube: Long After You're Gone (High Quality) Audiophiles Music . klinkt best oke...
[ Voor 19% gewijzigd door LoermansA op 22-08-2020 09:56 ]
:strip_exif()/f/image/8UaYJeLbArFx6GHquT4tGJcq.jpg?f=fotoalbum_large)
Op die blauwe knop klikken laat de app sluiten helaas. Inloggen op playstore is niet mogelijk.
Iemand tips?
Dit is wel zo bij de matepad 10.4 met een kirin 810 soc. Nu kan ik mooi prime video kijken in full hd, wat het nu eindelijk bruikbaar maakt.
Ik zoek een mooie upgrade voor deze 10.4 tablet en aangezien de pro nu voor 300 gaat is dit wel een mooie deal.
Iemand die dit kan nagaan?
Hyundai Ioniq 28kWh
Ik heb een vraagje; ik draai AdGuard (via Home assistant) wat betekent dat ik alle DNS verzoeken van alle apparaten in de logs van AdGuard terug zou moeten zien. Echter; het lijkt erop dat de Matepad er zijn eigen DNS regels op nahoudt. Welke site ik ook bezoek, ik zie geen corresponderende DNS requests in de log terug. Misschien iets simpels en kijk ik niet goed, maar de samenzweringsdenker in mij vreest dat de matepad, ondanks correcte settings tóch een andere (chinese?) DNS server gebruikt.
Groet,
Arjan