Infinity speakers goede keus (icm bijv. Yamaha)?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23854

Topicstarter
Op het moment is er nogal een (goeduitziende) aanbieding op het gebied van Infinity speakers en nu zit ik me af te vragen of dat wel een goede keuze zal worden. Zoals sommige mensen misschien al hebben gezien, ben ik bezig een surroundsound-systeem samen te stellen en daar werd al aangegeven dat speakers (natuurlijk) veel uitmaken.
Wat heb ik zo in gedachten... Als front zat ik te denken aan twee keer de Delta 60 te gebruiken. Specificatie van deze speaker is:

3-Way Dual 8" Floorstanding Speaker. Sensitivity dB @ 1m/2.83V 90dB. Impedance (ohms) 6. Bass Driver 2 X 210mm. Midrange Driver 110mm. High Frequency Driver EMIT-R. Power Rating 25 - 200 watts. Dimensions HxWxD 44 3/4 x 11 3/16 x 16 1/2". Frequency Response 30 - 35kHz.

Op zich ziet dat er natuurlijk goed uit en zeker als ze 499 (gulden, ik ben nog niet naar de euro gegaan ;) ) per stuk kosten.

De speakers achter wil ik laten bestaan uit de Reference 41 MKII, hier heb ik helaas niet zulke specificaties van (ik weet alleen dat het een 3wegsysteem is met een enkele bas-speaker en belastbaar tot 125 watt, deze speaker is ook maar half zo hoog als die andere). Deze moeten 169 gulden per stuk gaan kosten.

Als center zet ik dan de Kappa Video Center (zo staat het erin, al is het op de site van Infinity gewoon de Kappa Center). Specificaties van deze zijn:

Tweeter 25 mm CMMD Dome, Midrange Driver 1 x 100 mm CMMD, Bass Driver 2 x 170 mm CMMD, Frequency Response 65 Hz - 27 kHz, Sensitivity 90 dB / 2.83 V / 1 m, Nominal Impedence 6 ohms, Recommended Power Amplifier Range 35 - 100 watts

Deze kost dan 299 gulden. Als ik het dan allemaal bij elkaar op zou tellen, zou ik 1635 gulden kwijt zijn. De subwoofer moet dan nog steeds even wachten, daar spaar ik dan nog liever eventjes voor. Veel meer dat dit bedrag zou ik eigenlijk ook niet willen uitgeven, ik zit eigenlijk dan al iets over het budget heen, maar als het echt iets zou zijn, zou ik het zeker willen aanschaffen (en wel zo snel mogelijk, straks is die partij weg :( het zijn ook voornamelijk verjaarde modellen). Ik wil het dan aansluiten op een Yamaha reciever, Dolby Digital en DTS (vandaar dus meerdere speakers) van het type RX-V 620 of 800 (ook afhankelijk van hoeveel geld ik overhou na die speakers en of ik naar Duitsland wil gaan om de reciever daar te kopen).

Ik heb al gelezen op Audioreview dat de frontspeakers iets minder aan bas schijnen te hebben (al zijn de meningen daarover verdeeld), het is in ieder geval NIET m'n bedoeling om er iets als house of trance op te luisteren (dus die hele zware bas heb ik niet nodig). Misschien dat iemand wel ervaring heeft met (een van) deze speakers, misschien zelfs in combinatie met deze (of een andere) Yamaha, dan zou ik graag de mening daarover willen horen! Als alles dan toch goed blijkt te zijn, denk ik dat ik vrijdagavond eens probeer naar die speakers te gaan luisteren en wie weet hoeft de bank straks niet meer op zoveel geld van me te letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-06 14:07
De Delta 60's zijn top, en geven in de gemiddelde amerikaanse woning van 20x20 misschien minder bas, maar in de doorsnee Hollandse kamer is het ruim voldoende.

De Kappa center is beter dan de Delta centre, maar toch zou ik je adviseren om voor de Delta centerspeaker te gaan. Dan past het frontgeluid beter bij elkaar.

Voor de surrounds zijn de Ref41's goed, maar leuker zou zijn om daar Delta 30's te zetten. Een stuk kleiner en smaller dan de 60's (dat zijn toch redelijke bakbeesten).

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is helaas dat ze zo te zien geen Delta centerspeaker hebben (in ieder geval, als ze niets meer hebben dan dat in die folder staat).
Het liefste had ik ook de Delta 30 achter gehad, maar dan gaat het geheel ver boven m'n budget komen. Die Reference is 169 gulden per stuk, de Delta 30 is 399, ik weet echt niet waar ik dat extra geld vandaan zou moeten halen, dan zou ik op bepaalde onderdelen moeten gaan bezuinigen wat ik nu niet wil (bijv. de reciever)...
Maar wat ik hoe dan ook kan gaan proberen, is om nog een klein beetje extra korting te krijgen omdat ik een aantal speakers tegelijk afneem (alleen is de vraag of ze daaraan beginnen, het is al denk ik vrij krap in de marge, of zou dat nog wel meevallen met overjarige modellen?). Als ze nog met wat korting zouden willen werken, denk ik nog wel m'n budget tot 1800 gulden te verhogen, maar meer dan dat kan ik niet gaan, dat is en blijft toch wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
De Infinity Delta Center staat voor 599,- in de boeken. De Delta 60 voor 1299,-. Gelet op de korting voor de 60, zou je voor de Center dus kunnen inzetten op 300 piek, denk ik.

Ik denk dat ze 1800 wel zullen doen. harman Nederland wil erg graag van deze modellen af. Correct is hun hulpje daarbij.

Succes!

ps. De Kappa Video Center is een ouder model dan de Kappa Center R (899,-) en de Kappa Center B 3 Way (1199,-). Hij is erg groot en ooorspronkelijk ook duur, maar niet bijzonder goed getest destijds.

pps. Neem een grote auto mee. Ik kreeg destijds de Delta 40's met enige moeite in een Mazda 323 Coupé.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad, ik heb gezien dat de originele prijzen van die speakers erg hoog zijn geweest, het zegt natuurlijk niet alles, maar wel leuk om zo af en toe mee te pronken ;) Maar zou de Delta Center misschien niet goedkoper zijn dan 300, omdat ze de Kappa al rond die prijs hebben gegooid? Ach, ik zie het vanavond wel...
Als de Kappa Center destijds niet zo goed getest werd, dan zou ik, wat de prijs ook zou zijn (ook al zou die 599 kosten) toch beter de Delta kunnen kopen. Natuurlijk heeft het zo mijn voorkeur. Ik probeer hoe dan ook toch die speakers totaal voor minder te krijgen, als 1800 gulden te bereiken is, is het echt mooi (dus een complete Delta-setup).
Wat jammer is (want dat zou nog wel eens mee kunnen helpen), is dat ik nog te weinig van het merk Finlux weet, want ik zag geloof ik daar ook een mooie breedbeeld staan voor 3000 gulden, als ik die daar nog eens bji zou doen, zou het toch een mooie totale koop kunnen worden, is de verkoper ook gelukkig en is die hopelijk ook bereid om er dan totaal wat af te doen... De reciever koop ik alleen weer niet daar, want bij mijn weten is het dan toch weer te duur (of ze moeten er echt een leuke prijs van maken, bijvoorbeeld 6000 gulden voor TV, reciever en speakers). Alleen, als ik niet zeker ben van Finlux, dan wacht ik denk ik toch maar totdat ik (in Duitsland) een Loewe kan kopen, want die heeft op dit moment nog steeds mijn voorkeur....

Alleen dan het vervoer dus nog, op zich is het niet ver bij mij vandaan (ik woon er op hooguit 5 minuten rijden vandaan). De auto, tsja, misschien dat het in 1 keer lukt, maar ik denk het niet. Ik heb dan zelf een Opel Astra, best wel ruim (zeker met de achterbank naar voren geklapt), maar die Delta 60's moeten enorme joekels zijn...

Om eerlijk te zijn begin ik toch wel een beetje de spanning te voelen, ik ben zo ontzettend benieuwd naar hoe het uiteindelijk bij me thuis zal zijn... Het blijft een enorme uitgave, maar als je dan iets hebt waar je dan ook jaren mee kan doen, dan moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Argh, wat was dat schrikken bij Correct, ik wist dat die Delta 60 groot was, maar ZO groot had ik het me nu ook weer niet voorgesteld... Wel ontzettend jammer, want ik denk dat zulke grote speakers nu niet echt een aanwinst voor m'n huisje zouden zijn, het zou de hele huiskamer gaan domineren... Nee, laat ik die speakers maar niet nemen...
Alleen, wat gaat nu het alternatief worden... Ze hadden ook de Delta 30, mooie speakers (alleen kleine woofers, ik geloof maar 16 cm tegen 21 van de Delta 60) en niet zo dominant. Een andere mogelijkheid is de Reference te kopen, bijvoorbeeld de Reference 61 MKII, die zijn ook nog eens goedkoper (maar klinken misschien ook wel minder)... Deze speakers zouden dan voor komen te staan en de Reference 41 MKII achter. Nu alleen nog kijken wat de voor en nadelen zijn van deze speakers (voordeel is in ieder geval dat ze goedkoper zijn, hou ik meer geld over om aan bijvoorbeeld een subwoofer uit te geven...
Komende vrijdag denk ik vrij te nemen, dan kan ik 's ochtends vroeg al naar Correct toe en dan is hopelijk wel een verkoper beschikbaar (het was nogal druk afgelopen vrijdagavond)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Als je van goed geluid houdt, en voor zo'n prijs goede luidsprekers kan kopen, zou ik echt niet moelijk doen als ze een beetje groot zijn, wat maakt dat nou uit ?
Een grote kast zal waarschijnlijk ook mooi laag produceren, vele malen beter dan zo'n kleine kast.
Ik zou gewoon afspreken of je ze thuis kan proberen,. en dan kijken of ze mooi staan.
En zo niet, of je ze dan terug kan brengen,.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
Het zijn Amerikaanse speakers begrijp ik ?

Hoe is het geluid van deze jongens te omschrijven ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20005

Misschien niet helemaal on-topic, maar ik heb afgelopen donderdag 2 infinity SM-205's gekocht bij de correct en ik vind ze super klinken, vooral de hogere tonen komen er superscherp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 12:11
Yohanneman, ik denk dat je er verstandig aan doet eerst eens even de boel grondig te beluisteren, maar vooral te vergelijken. Specs zeggen ook niet alles namelijk. Zelf ben ik ook eens een keer gaan luisteren naar speakers (regelmatige overigens, zo eens per maand) waar ook een keer de delta reeks bij zat. Qua mid en hoog zijn het werkelijk erg goeie dingen. Qua lage tonen vond ik ze tegenvallen. En begrijp me goed, ik ben niet een figuur die house, trance, of wat dat ok gaat draaien. Maar ik ben iemand die eens graag een film kijkt en wel op een lekker volume. Echter een fout die veel gemaakt wordt, wat ik in jouw post ook teruglas, is dat je geen eerdergenoemde muziek draait en dus dergelijk laag niet nodig hebt. Echter in films zit een veel lagere bass, van die lange lage dreunen. En niet alleen in je fronts, ook zeker in je rearspeakers.

Ik zou dus nog even doorsparen totdat je bij je set ook betere rears en een betere center kunt kopen. Of je koopt deze gewoon later.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik zou dan voor de Delta 40's gaan. Maar da's het beste type uit de serie en is dus misschien daarom niet in de ramsj bij Correct. De 30's vind ik persoonlijk een beetje 'suf' en minder dynamisch klinken.

De Reference serie is zeker niet slecht, maar wel minder subtiel dan de Delta's, en wat 'boemeriger'. Als je nog eikenkleur Reference 41 mkII wilt hebben, ik heb ze vrijdag gekocht bij Correct (eigenlijk voor de lol, om wat mee te spelen/vergelijken: het is nu eenmaal m'n hobby...) en ze klinken lekker: ze klinken erg 'open', het hoog is inderdaad niet subtiel en het laag is vrij krachtig en niet echt boemerig. Ik wil ze wel aan je verkopen, met stevige bijbehorende stand, waarmee je ze kunt iets achterover kunt kantelen. Helemaal nieuw, dus met al het verpakkingsmateriaal. Mail me als je interesse hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Je kijkt veel te veel.. je bent alleen maar met getallen, eenheden bezig.
Luister eens met je oren ipv je ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 07:27 schreef Yohanneman het volgende:
Argh, wat was dat schrikken bij Correct, ik wist dat die Delta 60 groot was, maar ZO groot had ik het me nu ook weer niet voorgesteld...
etc...
Ik heb 2X Infinity Delta 60 op mijn slaapkamer van 13m2 staan... Klinkt ook perfect en zo erg domineren ze het beeld van de kamer niet, wel het geluid als ze aanstaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Hmm, bleek een topic van augustus te zijn... :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
De Delta 60 voor 1299,-.
De topicstarten zei F499,- Wat is er mis. Die die F1299,- soms de adviesprijs voor 2 stuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15332

nee, allebei per stu. was toen een actie bij correct. heb er toen zelf 2 infinity reference 51 MK II gekocht voor 199 per stuk(adviesprijs 599 per stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Hallo hallo mensen dit is een ancient topic, die delta serie wordt net als de kappa x00 serie hard gedumpt, ze gaan nu helemaal gaar op hun rare cmmd woofers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Kun je nagaan hoeveel winst ze er normaal op maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:56 schreef hervaz het volgende:
Hallo hallo mensen dit is een ancient topic, die delta serie wordt net als de kappa x00 serie hard gedumpt, ze gaan nu helemaal gaar op hun rare cmmd woofers.
Excusez moi, maar WTF zijn CMMD woofers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Gevonden: Ceramic Metal Matrix Diaphragms dus.

Wat is er mis met die CMMD-spullen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op dinsdag 30 oktober 2001 19:36 schreef TimMer het volgende:
Gevonden: Ceramic Metal Matrix Diaphragms dus.

Wat is er mis met die CMMD-spullen dan?
klinkt duur :) maar wat is het?

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15332

Op dinsdag 30 oktober 2001 20:29 schreef den the man het volgende:

[..]

klinkt duur :) maar wat is het?
een materiaal om woofers van te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:35 schreef wiebe het volgende:

[..]

een materiaal om woofers van te maken
Zover was ik ook al, maar waarom zijn ze slecht?
Yo Hervaz, onderbouw eens !! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 14:22
Ik heb al zo'n 10 jaar Infinity Kappa 7 luidsprekerboxen, waren destijds behoorlijk dure boxen (fl 3500,-- setje). Ik ben hier nog steeds 100% tevreden over; mooi diep laag en mooi helder hoog! Heb deze boxen vergeleken met diverse boxen die tot 2x zo duur waren, maar de Kappa's vond ik absoluut het mooiste klinken. e.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de rest van je installatie, maar Infinity= grote klasse! *D

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 16:22
Op vrijdag 09 november 2001 17:26 schreef Vulcan750 het volgende:
maar Infinity= grote klasse! *D
Dat was het zeker, de wat nieuwere Delta serie bijvoorbeeld is toch een stukje minder, net zoals de kappa 90 en 100 enzo. Maar de oude kappa serie, zoals jouw en de nieuwere 7.1 en 7.2 en ook de 6, 8 en 9 versies zijn zeer mooi. En IRS systemen... :9~ kwijl :9~
Pagina: 1