Versterker Vincent SV 233 of 231

Pagina: 1
Acties:
  • 5.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LS,

In duitse testen is men "lyrisch" over de versterkers SV 233 (ca fl 2000,=) en SV 231 (ca fl 1500). Kent iemand deze versterkers. Waarschijnlijk zijn ze alleen in Duitsland te koop voor deze prijs althans :). Ik heb Canton RCL boxen, klasse boxen voor een kleine prijs ook in Duitsland althans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53

Oceria

I've been in between....

Heb je misschien een linkje voor mij? Ik ken het merk (of type) nl. niet.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52
Het zijn uitstekende versterkers, beide. En nu heb ik laatst ergens gelezen, waar deze in nederland te koop zijn.
ff zoeken:
bij de hi-visit van www.hifi.nl zijn ze bij speaker-en-co geweest. Die heeft Vincent in het assortiment. Je kan daar wel eens kijken.

En hier is je versterker nog iets goedkoper (een Dmark is toch 1.12 of niet?)

dieboxhifi

Ze zitten in Mainz en het versturen van die vincent versterker kost 32 Dmark

Edit: ff 2 extra linkjes:
test van hifi.com

homepage vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 08 augustus 2001 20:12 schreef bankrekening het volgende:
niemand?
Wat denk je nou zelf? Gedraag je in vredesnaam. Een topic na 9 minuten omhoog schoppen is irritant.

Hier is de faq voor je: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

(en ja, die post die ik quote is weg).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Die sv-233 kost 2700,- in nederland, en de sv231 weet ik zo niet, ik d8 dat hij 1380,- kostte bij stassen.

De amps blijken inderdaad geweldig te zijn (de sv233 heeft stevig bij design van Mark Levinson zitten jatten). Ook de interne opbouw lijkt er gewoon op.

Verder moet je geen krell of ML verwachten voor dat geld want dan kan die amp gewoon niet aan je verwachtingen voldoen.

Ik vind ze beide erg mooi, maar ze zijn beide klasse A dus je kan ze het beste altijd aan laten staan, nadeel hiervan is dat het in de zomer niet te harden is als je een kleine kamer hebt (s'winters wel een leuk kacheltje erbij though >:) ) en meneer Nuon zal het ook heel fijn vinden want ze zuipen echt veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Vincent is niet zo bekent, en niet overal verkrijgbaar, maar als ik een versterker zou kopen, dnek ik dat ik zeker eens naar vincent ga kijken, ziet er allemaal zeer degelijk uit, schijnt gewoon 1 bonk kwaliteit te zijn, gemaakt door goedkope chinese handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-07 12:52
Precies, laten we door lullen over kewle vincents :) Ik heb dus zelf de sv231, zoals al gezegd, een echte verwarming. Dit is geen bullshit, op warme dagen zoals de afgelopen tijd het geval was, is het niet te doen met zo'n ding de hele dag aan, heb hem een paar keer gewoon uit gezet om een beetje minder warme kamer te krijgen :) Maar errug mooi imho, qua uiterlijk (degelijk, no bullshit en ook qua geluid). Acoustique in Enschede heeft nog een sv231 met champagne front staan, hij werkt niet op dit moment, maar dat is waarschijnlijk alleen een zekering die vervangen moet worden vertelde de verkoper me. Aangezien het een demo model is (heeft een week bij een klant gestaan, maar die heeft uiteindelijk een ander type gekocht), kun je hem voor een leuk prijsje meekrijgen, maarja moet die wel eerst gefixed worden :)
offtopic:
mods: als je die post van hervaz delete (die vroeg of dit topic niet verpest zou worden door offtopic gelul), gooi dan meteen dat offtopic geneuzel hier boven ook weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 28 augustus 2001 23:21 schreef Ritch het volgende:

offtopic:
mods: als je die post van hervaz delete (die vroeg of dit topic niet verpest zou worden door offtopic gelul), gooi dan meteen dat offtopic geneuzel hier boven ook weg :(
Het was niet de enige hoor, maar je hebt helemaal gelijk. ff gesnoeid >:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Well, humm beter zo ja, lijtk een stuk vriendelijker het topic zo :)

Verder over kewle vincents dan maar, hoewel ritch z'n verhaal natuurlijk klopt, gelukkig werkt mijne niet puur klasse a dus wordt ie iets minder heet, maar na een hele warme dag en een paar uur spelen kan je je hand nog geen 2 sec tegenaan houden.

Maar da's een bekend euvel van dit soort versterkers, ik heb ook al eens ergens een musical fidelity klasse a gezien, en die was ook al SUPER heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 06:45 schreef hervaz het volgende:Ik vind ze beide erg mooi, maar ze zijn beide klasse A dus je kan ze het beste altijd aan laten staan, nadeel hiervan is dat het in de zomer niet te harden is als je een kleine kamer hebt (s'winters wel een leuk kacheltje erbij though >:) )
Zomaar een paar vraagjes uit nieuwsgierigheid :) :
Waarom kan je een Class A versterker het best continu aan laten staan?
Waarom wordt zo'n ding warmer dan een niet-Class A versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52
Op woensdag 29 augustus 2001 19:45 schreef zteph het volgende:

[..]

Zomaar een paar vraagjes uit nieuwsgierigheid :) :
Waarom kan je een Class A versterker het best continu aan laten staan?
Waarom wordt zo'n ding warmer dan een niet-Class A versterker?
Niet om meteen utfs te roepen, maar hierover is al een redelijk goed topic geweest. Lees die nog ff door (ik ben nu te lui om hem voor je op te zoeken).
in het kort: Een klasse a versterker heeft een hogere rustroom (zie andere topic voor betekenis). Dat betekend dat een klasse a versterker altijd praktisch de hele tijd een hoog vermogen staat te verstoken. Dat gaat grotendeels direct de heatsinks in, daarom worden die dingen zo heet.
Waarom altijd aan laten staan? Het duurt altijd een tijd voordat de rustroom de uiteindelijke waarde bereikt (mijn marantz pm80-mk2 doet daar 1-3 uur over), dat betekend dat je pas na uren van het volledige potentieel van je versterker kan genieten. Niet uitzetten is dan makkelijker (en duurder....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 10:09

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op woensdag 08 augustus 2001 20:03 schreef bankrekening het volgende:
LS,

...
Dit soort brieven verdwijnen bij mij in de shredder.

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

JA!! Vincent!!...

Ik ben gisteren wezen luisteren naar wat apparatuur, waaronder een Vincent SV231 en CD S1. Deze heb ik mogen vergelijken met een Marantz PM8000 en CD6000 OSE. Het verschil was duidelijk hoorbaar. Je kon gewoon horen dat die Vincent in Class A meer vermogen en reserves te bieden had dan de Marantz (waarmee niet gezegd is dat de Marantz slecht is, is ook een bijzonder fraai stukje apparatuur). Dat ie warm werd heb ik gisteren ook al mogen ervaren, maar ik kan me daar niet echt druk om maken, komt wel goed. Hoger stroomverbruik...ach...er zijn huisgenoten hier die de hele dag hun tv aan hebben staan etc. Volgens mij vreet dat op den duur net zoveel stroom. No problem dus.
Vincent is gezien de kwaliteit best strak geprijsd fl. 1850,- voor de SV231 en fl. 1500,- voor de CD-speler (wat ik overigens wel veel vond aan het begin). Probleem is nu vooral welke speakers. Ik heb gisteren twee sets gehoord, de Xanadu DS12 (1399 p/s) en de DS14 (2399 p/s), en tja...die DS14 klonken toch echt heel veel mooier (echt een gruwelijk mooi laag als gevolg van de Hybride Tube Constructie en een zeer mooi gedefinieerd hoog als gevolg van de MG conus :9~).

Wel aardig...de eerste keer dat ik die zaak binnenliep zei ik dat ik een budget van zo'n 4-5k had....nu is het alles bij elkaar al opgelopen tot zo'n 7-8k als ik voor Vincent en DS14 ga...toch nog maar even goed over nadenken :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die Xanadu's zijn idd erg mooi, maar als je dat geld uitgeeft aan speakers luister dan alsjeblieft ook naar andere speakers in die prijsklaase...er is heel veel goede keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
De sv 231 en de cd 1 liggen toch wel een heel eind boven marantz pm 8000 en cd 6000 ose vind ik hoor.....

Beste vergelijking die ik kan geven zijn de duurdere rotels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Fatboy_of_Nirvana: nog tips als het gaat om de prijsklasse van de DS14?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 17:51 schreef Dexter het volgende:
Fatboy_of_Nirvana: nog tips als het gaat om de prijsklasse van de DS14?
nee sorry, ik ben daar niet echt meer mee bezig...maar er zijn hier vast wel mensen die dat wel kunnen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Als ik mag reageren:

Er zijn in die prijsklasse echt HEEL veel luidsprekers...je kan misschien beter vertellen wat je ongeveer zoekt voordat ik hier 20 speakers ga posten, wel een erg lekkere amp/cd combo als begin vind ik persoonlijk. (heb de 233 gehad en een vriend van me heeft de 231)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Reageren mag altijd...van harte zelfs. Tja...of het een hoge prijs is voor een beginnend HiFi-liefhebber, daar zullen de meningen over verschillen. Maar ik zie zoiets toch vooral als een investering die echt wel een flink aantal jaren luisterplezier moet bieden. Dus geld is niet echt een issue. Gaat me dan meer om de kwaliteit. En die Vincent SV231 en CD S1 voldeden eigenlijk wel behoorlijk aan mijn wensen.

Maar goed...de speakers. Wat ik zoek zijn 2 mooie floorstanding speakers, die een mooi gedefinieerd geluid combineren met een mooi afgewerkte kast. Als het gaat om wat voor muziek er op geluisterd zal worden, tja...dat is breed, maar bijvoorbeeld puur klassiek zal niet vaak voorkomen. Denk bij muziek maar aan Hooverphonic (ik hoor sommige denken, hedde hem weer met zijn Hooverphonic), omdat daar alles inzit (heel mooie zang, klassieke instrumenten, electronica en lage ritmes) Belangrijk vind ik dus dat het totaalbeeld evenwichtig is. En dat vond ik dus bij die Xanadu DS12 niet echt het geval. Het hoog was daarbij te fel en leek het midden te overheersen. Toen ik die DS14 hoorde had ik meteen zoiets van JA!...in die speaker zat nou net dat evenwichtige geluidsbeeld wat ik zocht (en ja...ik weet het..dat kan heel sterk afhangen van de muziek die je opzet). Maar goed...er zijn ongetwijfeld alternatieven, ik houd me zeker aanbevolen omdat ik zeker weet dat er hier best wel wat HiFi kennis zit.

In afwachting...en alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Ik zal er eens wat posten dan:

Een bekende goeie speaker die zeer geliefd is, velen claimen ook dat zij de beste units produceren.

De dynaudio audience 82, Kosten 4000 mark (ik haal ff de adviesprijzen uit wat bladen)

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.com/products/photo/aud/newaud/82.jpg

Mijn persoonlijke favoriet en ik hoop de opvolgers van mijn infinity kappa 6.2, de machtige infinity IRS omega, hoewel ik niet weer of de vincent hem optimaal kan aansturen is dit een super speaker.Kost rond de 2/3 duizend per stuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/HighEnd/omega.jpg

B&w Cdm 7 NT: Hoewel ik geen b&w fan ben wel een zeer bekende speaker, gewoon ff luisteren of je het wat vind.Kost 2250 p/s.

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/ACF2F90.gif

Martin logan scenario: een geval apart, als je van dit type speakers houdt wil je niets anders meer denk ik.Kost 5700 mark.

Afbeeldingslocatie: http://www.martinlogan.com/art/spgal_scenario_zoom.gif

Ik kan er nu nog wel velen opdreunen, maar ik hoor wel of je verder nog vragen/wensen heb, dus als algemeen plaatje heb ik ff deze reactie in elkaar geraffeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Allereerst...bedankt voor de genomen moeite om zo eens wat speakers te posten. Ziet er goed uit, maar ik moet toegeven, het budget voor de speakers ligt op max 2500 per stuk, omdat het anders echt uit de klauwen gaat lopen (en je moet iets te wensen over houden :)). Ik ben tenslotte nog student, en hoewel muziek een heel groot deel van mijn leven uitmaakt vind ik 8k voor een eerste HiFi set voorlopig wel even het maximum. Maar het ziet er allemaal errug goed uit. Ik loop binnenkort nog wel eens de HiFi-zaken hier in Eindhoven binnen en vraag nog wel eens naar vergelijkbaar materiaal.

Keep 'm coming zou ik zeggen.

[edit] Ik heb ffies die Infinity IRS Omega bekeken. Ik denk idd dat die een beetje TE fors is (kwa vermogen). En wat ik ook nog wilde zeggen, het hoeft absoluut niet hard, als het maar zuiver, ruimtelijk en mooi gedefinieerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49
Het doet me goed een topic als dit te zien. Dus op GoT lopen ook jongens rond die er voor gaan, net zoals ik 5 jaar terug . Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/party/yelclap.gif
Tot ik mijn 1e pc kreeg,toen ging al mijn geld daarheen, en dat waren gelukkig wat beschaafdere bedragen. Aan de andere kant: dan had ik nu misschien met 2 Krell monoblokken gezeten 2e-hands.Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/party/singer.gif
Beetje off-topic maar wou t ff kwijt.
Die Vincent had je in 1996 nog niet, dat weet ik zeker, las toen alle bladen. Maar aan t uiterlijk te zien: gaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 22:57

Jag

Je wilt misschien ook ff kijken in [topic=156188/1/25]
Pagina: 1