Kant-en-klaar maaltijden in 2020, gezond/lekker?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-08 08:07
Roenie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:23:
[...]
Er zijn ook geschilde aardappelen te koop, dat kun je langer douchen ;)
Ja ken ik maar daar gooien ze een bak zout in lijkt het, in iedergeval ze smaken vreemd.
2 of 3 aardappelen schillen is hooguit 30 sec, koop je die grote aardappelen is het zo gedaan.

Overgens ik gooi nooit (extra) zout over het eten, we krijgen dagelijks al genoeg binnen.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 29-07-2020 22:05 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

mr_evil08 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Ja ken ik maar daar gooien ze een bak zout in lijkt het, in iedergeval ze smaken vreemd.
2 of 3 aardappelen schillen is hooguit 30 sec, koop je die grote aardappelen is het zo gedaan.

Overgens ik gooi nooit (extra) zout over het eten, we krijgen dagelijks al genoeg binnen.
Tenzij je last hebt van een hoge bloeddruk is zout inname niet zo bijster interessant.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-08 08:07
FirePuma142 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:02:
[...]

Tenzij je last hebt van een hoge bloeddruk is zout inname niet zo bijster interessant.
Nieren?

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Die horen er ook bij inderdaad. Maar gezond van lijf en leden heb je van zout niet bijzonder veel te vrezen. Ook niet op de lange termijn. Het is een stokpaardje, maar een niet bijzonder goed onderbouwd stokpaardje.

[ Voor 18% gewijzigd door FirePuma142 op 29-07-2020 23:11 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik had vanavond deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3aOQHOrlHzgwwxwb63gt3jsQzU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JR8P4UfKBmFSAJh5CWe1Mp04.jpg?f=user_large

Half uurtje op 750 graden en klaar.
Sambal, mayo, knoflooksaus (beetje mixen in een klein bakje) en gaan.

Niet echt een maaltijd natuurlijk, maar zo lekker.
Normaal kan je er nog wat mini tomaatjes, en wat paddenstoelen erbij doen voordat het de oven in gaat.

Potje koude appelmoes erna... hoppa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
mr_evil08 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Als ik lekkere aardappels schil/bak/kook/pureer ik ook zelf. Vind de zakjes met gekruide krieltjes etc. soms wel een uitkomst als ik het even makkelijker wil hebben. Gooi ik dan gewoon in de airfryer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:29:
[...]

Nou ja, een steekproef op de Allerhande site geeft toch echt 592 kcal gemiddeld voor de eerste 18 recepten in de Wat eten we vandaag-categorie. Van de eerste +/- 150 stuks komen er nog geen 5 boven de 900 en geen enkele over de 1000. Ik denk dat iemand anders al een hele tijd geleden aan de redactie heeft doorgegeven dat 1000 kcal voor een gemiddelde avondmaaltijd echt veel te veel is.
Vind die recepten zelf altijd wel te weinig. Ik reken zo'n recept voor 2/3 personen of 2 maaltijden voor mijzelf. Kom dan ook aardig dichtbij de 2 meter en ben redelijk actief. Neemt niet weg dat ik ook wel eens maaltijden heb met erg weinig calorieën (soepen, shakshuka, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:27

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

MarElo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:17:

Whut? Dat haalt een echte Tandoori oven nog niet eens ;)

Heb je de verpakking nog? Want ik ben best wel benieuwd wat ze hier nou aan ingrediënten ingestopt hebben.

Edit: Laat maar, al gevonden:
Ingrediënten
Ingrediënten: 86% kipfilet, plantaardige olie (zonnebloem, raap, koolzaad), 3,5% cashewnoot, specerijen, zout, 0,2%verse koriander, yoghurtpoeder, natuurlijk aroma, kruiden, extract (specerijen, rozemarijn), voedingszuur (citroenzuur [E330]).

Waarvan toegevoegde suikers 0g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 1g per 100 gram

Allergie-informatie
Bevat: melk, cashewnoot, lactose, noten.
Kan bevatten: pinda's (aardnoten), amandel, walnoot.
Maar als het melk bevat, waarom staat dit dan niet onder de ingrediënten?

[ Voor 48% gewijzigd door bvk op 29-07-2020 23:40 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
bvk schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:30:
[...]

Heb je de verpakking nog? Want ik ben best wel benieuwd wat ze hier nou aan ingrediënten ingestopt hebben.

Edit: Laat maar, al gevonden:

[...]

Maar als het melk bevat, waarom staat dit dan niet onder de ingrediënten?
Ik vermoed dat dat yoghurtpoeder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:27

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Thomas schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 00:01:
[...]

Ik vermoed dat dat yoghurtpoeder is.
Dat is wel logisch inderdaad, omdat je yoghurt van melk maakt.

Maar dit is wel wat me toch een beetje tegenstaat qua de ingrediënten van dit soort maaltijden, waarom toch die extracten, aroma's en poeders en niet gewoon yoghurt en de specerijen afzonderlijk. Dan maak je het een echte versmaaltijd die alleen waarschijnlijk wat minder lang houdbaar is. Ergo: vers.

En wat doet rozemarijn in een Indiaas gerecht?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:49
Eens dat er heel veel lekkers te vinden is. Maar vrijwel altijd zit er te weinig groente in de complete maaltijden valt mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

MarElo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:17:
Ik had vanavond deze:

[Afbeelding]

Sambal, mayo, knoflooksaus (beetje mixen in een klein bakje) en gaan.

Niet echt een maaltijd natuurlijk, maar zo lekker.
Normaal kan je er nog wat mini tomaatjes, en wat paddenstoelen erbij doen voordat het de oven in gaat.

Potje koude appelmoes erna... hoppa.
750 graden? Is wel efficiënt, kan het eten op 1 lepel... nog een glas water en klaar.
Of een Tandoor deze temperatuur behaalt? Je kan altijd proberen.

In de vele Indiase recepten die ik gemaakt heb, ben ik geen Rozemarijn tegengekomen.
Het gerecht zal vast lekker zijn, maar het is geen officiële Tandoori.
bvk schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 00:22:
[...]

Maar dit is wel wat me toch een beetje tegenstaat qua de ingrediënten van dit soort maaltijden, waarom toch die extracten, aroma's en poeders en niet gewoon yoghurt en de specerijen afzonderlijk. Dan maak je het een echte versmaaltijd die alleen waarschijnlijk wat minder lang houdbaar is. Ergo: vers.
Ik weet niet de specifieke reden dat hiervoor yoghurtpoeder wordt gebruikt, maar waarschijnlijk om het minder nat te maken.
In enkele Indiase marinades gebruiken in plaats van citroensap amchurpoeder (gedroogde vermalen onrijpe mango)

Aroma's? Soms is het onpraktisch om alles vers toe te voegen.

Kruidenpoeders, die gebruik ik ook vaak in de Indiase keuken... toegegeven deze maak ik wel zelf door in wat grotere hoeveelheden de afzonderlijke specerijen droog te roosteren en dan per pan te malen.
(Kant en klare poeders, die gebruik ik maar zelden aangezien ik niet weet welke verhoudingen de fabrieken aanhouden.)
Daarnaast is verse kurkuma erg lastig aan te komen en te verwerken.

Wat betreft rozemarijn, dat ben ik tot op heden nog niet tegen gekomen in de vele Indiase gerechten.
(Zeker niet in chicken tandoori)

De maaltijd ziet er lekker uit, niet (te) ongezond... Maar het is niet iets wat ik als chicken tandoori herken.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
poeders, extracten en concentraten zijn in productie ook simpelweg handiger.
Kun je in bulk inkopen, goedkoop transporteren en opslaan en makkelijk verwerken. En inderdaad is de houdbaarheid ook beter

Betrouwbare (smaak) "impact" per gram/ml om het productieproces makkelijk beheersbaar te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door timberleek op 31-07-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

bvk schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:30:
[...]

Ik was even in de war met magnetronstand ;)
Half uurtje op 175 in de oven dus.
Pagina: 1 2 Laatste